Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Complottheorieën

20-03-2020 13:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ben ik de enige die zich helemaal gek maakt na complottheorieën over corona gelezen te hebben? Dat maakt mij momenteel banger dan het virus zelf. Moet even van mij af schrijven, vandaar dit bericht.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toevoeging vanuit moderators: Bij deze willen wij de lezers en meepraters in dit toipc erop wijzen dat niet alles wat je op het internet (en daarbij het VIVA forum) leest, op waarheid berust. Raadpleeg daarvoor altijd officiele bronnen zoals het RIVM.

Vriendelijke groet, Moderatorteam Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2020 16:09
47.95% gewijzigd
Astromeria schreef:
31-05-2020 08:49
Mij persoonlijk geeft het juist wel een vrij gevoel dat mensen niet boven op mijn lip komen staan als ik een praatje met ze maak.

Mij ook. Heerlijk. Ik heb een buurvrouw die altijd op mijn lip komt staan als we even praten buiten. Bah. Ik doe steeds stapjes achteruit en zij dan steeds stapjes vooruit.
Dus nu kan ik zeggen: " buuf, anderhalve meter hè!¨ ;)
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
31-05-2020 08:49
Mij persoonlijk geeft het juist wel een vrij gevoel dat mensen niet boven op mijn lip komen staan als ik een praatje met ze maak.
Ja, jij bent ook al zo'n slaafse slapende volgzame burger.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
31-05-2020 08:44
Ja, dat snap jij niet, want jij bent nog niet WAKKER.
Neasoi blijkbaar ook niet. Om het te komen uitleggen. Tot die tijd leef ik nog maar even verder in zalige onwetendheid.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
herfstappeltaart schreef:
31-05-2020 08:51
Mij ook. Heerlijk. Ik heb een buurvrouw die altijd op mijn lip komt staan als we even praten buiten. Bah. Ik doe steeds stapjes achteruit en zij dan steeds stapjes vooruit.
Dus nu kan ik zeggen: " buuf, anderhalve meter hè!¨ ;)
Nou dit idd. Totdat je met je rug in de heg staat :rrr:
Solomio schreef:
31-05-2020 08:52
Ja, jij bent ook al zo'n slaafse slapende volgzame burger.
Ignorance is bliss
Alle reacties Link kopieren
Ik haakte in het verhaal al af qua geloofwaardigheid bij 'Rob Elens heeft 10 patiënten genezen met hydrocholorquine'. 90% van de mensen met corona wordt uit zichzelf beter, zonder medisch ingrijpen. Dus nogal logisch dat die patiënten van Elens beter zijn geworden, met welk placebo ook waren ze ook beter geworden waarschijnlijk. Dat heb ik hier ook al een paar keer uitgelegd, maar wordt stelselmatig genegeerd.

Verder is bij nader onderzoek die hydrochloroquine niet erg werkzaam en veilig gebleken. Zelfs Trump gebruikt het niet meer. Heel gevaarlijk om zo blind achter een nog niet goed getest medicijn aan te rennen, alleen maar uit angst voor de farmaceutische industrie. De industrie die haar medicijnen wél uitgebreid test op veiligheid en werkzaamheid voor ze mogen worden voorgeschreven.

Tantejans, wat vond je van de column van Rosanne Hertzberger die ik postte? Zij is ook kritisch tegenover de farmaceutische industrie, maar zonder grote 'Bill Gates wil ons erin luizen' complotverhalen. Als je graag serieus genomen wilt worden kun je beter je licht opsteken bij dat soort mensen, die net zo goed jouw gevoel verwoorden, maar dan zonder de bizarre onzin complotsites eromheen breien.
Alle reacties Link kopieren
Kees van der Pijl:

Van der Pijl has claimed that Israelis brought down the Twin Towers during the 9/11 attacks 'with help from Zionists in the US government'.[6] The University of Sussex started a procedure to investigate accusations of antisemitism and demanded that Van der Pijl would make "a public apology on social media, acknowledging the hurt that your actions have caused and distancing yourself formally from anti-Semitism in any form." and remove the tweet which started the row. Van der Pijl refused to do so and decided to resign from his emeritus status on 14 March 2019.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kees_van_der_Pijl
nicole123 wijzigde dit bericht op 31-05-2020 09:26
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
31-05-2020 09:19
Kees van de Pijl:

Van der Pijl has claimed that Israelis brought down the Twin Towers during the 9/11 attacks 'with help from Zionists in the US government'.[6] The University of Sussex started a procedure to investigate accusations of antisemitism and demanded that Van der Pijl would make "a public apology on social media, acknowledging the hurt that your actions have caused and distancing yourself formally from anti-Semitism in any form." and remove the tweet which started the row. Van der Pijl refused to do so and decided to resign from his emeritus status on 14 March 2019.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kees_van_der_Pijl
Precies wat ik al eerder zei hier,9-11 maar ook MH17 complotten zowel van der Pijl als van Wolferen zijn al een hele tijd van het padje af.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Van Wolferen:

Sinds Van Wolferen zijn focus heeft gelegd op de VS en Nederland, wordt hij door anderen geregeld gekarakteriseerd als een complotdenker. Zo gelooft hij dat MH17, en 9-11 valse vlag aanslagen waren. Ook twijfelt hij aan de officiële verklaringen over de terroristische aanslagen in Londen van 7 juli 2005 en de aanslag op Charlie Hebdo.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Karel_van_Wolferen
Rosabella1 schreef:
31-05-2020 09:22
Precies wat ik al eerder zei hier,9-11 maar ook MH17 complotten zowel van der Pijl als van Wolferen zijn al een hele tijd van het padje af.
Ik vrees dat mensen zoals tantejans denken dat ze juist op de goede weg zitten.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
31-05-2020 09:14
Dat heb ik hier ook al een paar keer uitgelegd, maar wordt stelselmatig genegeerd.
Alle logische redeneringen worden door complotdenkers stelselmatig genegeerd. Of afgedaan met iets als dat je slaafs de MSM volgt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
31-05-2020 09:29
Alle logische redeneringen worden door complotdenkers stelselmatig genegeerd. Of afgedaan met iets als dat je slaafs de MSM volgt.

En precies wat zegt; alsof er zoiets bestaat als samenwerkende mainstreammedia. Net zoals je al eerder aangaf gaan regeringspartijen en ook de verschillende media behoorlijk tegen elkaar in en zouden ze het echt niet nalaten om elkaar onderuit te halen. Alsof er ineens een soort verbroedering is tussen alle regeringen en alle media van zo ongeveer alle landen die al hun onderlingen verschillen en conflicten aan de kant gooien om maar een complot te smeden tegen 'de rest van de mensheid'.
Alle reacties Link kopieren
Dat is natuurlijk al bizar onwaarschijnlijk, maar ik zie ook nog steeds dat gezamenlijke belang niet. Geen complot zonder gedeelde belangen. Of zouden ze allemaal aan een touwtje hangen bij Bill Gates?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
31-05-2020 10:14
Dat is natuurlijk al bizar onwaarschijnlijk, maar ik zie ook nog steeds dat gezamenlijke belang niet. Geen complot zonder gedeelde belangen. Of zouden ze allemaal aan een touwtje hangen bij Bill Gates?
Dat laatste natuurlijk.
Of de Rockefellers.
Of de Rothschilds.

Ik ben het een beetje kwijt inmiddels, wakker worden valt niet mee.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
31-05-2020 10:20
Ik ben het een beetje kwijt inmiddels, wakker worden valt niet mee.
Komt door 5G.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
31-05-2020 10:25
Komt door 5G.
Ja, duidelijk. Daarom heb ik wifi.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
31-05-2020 09:29
Ik vrees dat mensen zoals tantejans denken dat ze juist op de goede weg zitten.
Ja dat denk ik ook want zie je wel eindelijk kritiek op de MSM van verstandige mensen terwijl dit natuurlijk niets te maken heeft met gezonde kritiek op de manier waarop NOS,CNN,NRC etc het nieuws brengen.
Die kritiek is gewoon terecht.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
30-05-2020 20:45
Joehoe, je bent uren per dag aan het googelen, kopiëren en plakken, toch kan je dit niet vinden.
Kom eens uit je wereldvreemde bubbel.

Afbeelding
Ik herkende het gebaar op het plaatje rechts.
Niet direct duivels, in Italie, en volgens wikipedia ook in wat andere landen, staat het voor afweer tegen de ''malocchio'', het boze oog. De vingers worden dan naar beneden gericht. Verder wordt het voornamelijk, met de vingers naar boven, als belediging gebruikt. Een van de eerste dingen die ik leerde toen ik een tijdje in Italie woonde; gebruik dit teken nooit richting een man. Dan noem je hem namelijk ''cornuto'', hoorndrager en daarmee geef je aan dat zijn vrouw vreemd gaat.

Dat dit teken ook door heavy metal fans gebruikt wordt, wist ik niet. Maar het was snel te vinden dat ene Ronnie James Dio het introduceerde. Hij had het weer van zijn Italiaanse oma afgekeken.
Wel verdacht natuurlijk dat deze muzikant Dio heet, God. Wat zou daar nu weer achter zitten.. :rofl:
Rosabella1 schreef:
31-05-2020 10:39
Ja dat denk ik ook want zie je wel eindelijk kritiek op de MSM van verstandige mensen terwijl dit natuurlijk niets te maken heeft met gezonde kritiek op de manier waarop NOS,CNN,NRC etc het nieuws brengen.
Die kritiek is gewoon terecht.
Ja precies je kunt best kritisch zijn zonder overal iets duisters achter te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quiaquia schreef:
31-05-2020 10:50
Ik herkende het gebaar op het plaatje rechts.
Niet direct duivels, in Italie, en volgens wikipedia ook in wat andere landen, staat het voor afweer tegen de ''malocchio'', het boze oog. De vingers worden dan naar beneden gericht. Verder wordt het voornamelijk, met de vingers naar boven, als belediging gebruikt. Een van de eerste dingen die ik leerde toen ik een tijdje in Italie woonde; gebruik dit teken nooit richting een man. Dan noem je hem namelijk ''cornuto'', hoorndrager en daarmee geef je aan dat zijn vrouw vreemd gaat.

Dat dit teken ook door heavy metal fans gebruikt wordt, wist ik niet. Maar het was snel te vinden dat ene Ronnie James Dio het introduceerde. Hij had het weer van zijn Italiaanse oma afgekeken.
Wel verdacht natuurlijk dat deze muzikant Dio heet, God. Wat zou daar nu weer achter zitten.. :rofl:

Ah, kijk, interessant! Ben toch benieuwd hoe Italiaanse heavy metal-fans dit dan gebruiken.
Wat hier beschreven wordt over de betekenis van ok-gebaar in verschillende landen is ook wel grappig.
https://radio2.be/aha/gebaren-die-je-op ... niet-maakt

Het geflirt met de duivel in heavy metal zo serieus nemen lijkt me sowieso vooral lachwekkend, net als het waarschuwen voor de ondermijnende invloed van Harry Potter-boeken op tere kinderzieltjes.

Maar goed, ik ben dan ook één van de domme slapende sheeple.
Afbeelding
nounou
Wat een super interessant topic met een hoog niveau is het nu geworden.
Nu alleen nog mensen reageren met ongeveer dezelfde mening. Erg leerzaam!
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellig topic, bijna al tijd voor deel twee!
Alle reacties Link kopieren
Oh, met een grote variatie aan meningen wordt het niveau hoger? Kom op mensen, wie plaatst er nog een linkje naar de Speld of een paar foto's van publieke figuren die een handgebaar maken?

Maar gelukkig heb jij hier enorm veel zeer inhoudelijke bijdragen Ddennis. Wel grappig hoe jij hier elke keer komt klagen over dit soort dingen op een moment dat een van je mede-'zelfdenkers' zichzelf inhoudelijk volledig belachelijk gemaakt heeft.

Als je meer variatie wilt in meningen, vertel dan eens wat jij ervan vindt als de paus en Justin Bieber beide het 'I love you' gebaar maken? Deel je de mening van Neasoi dat ze samenzweren met Bill Gates?
nicole123 wijzigde dit bericht op 31-05-2020 14:09
54.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
31-05-2020 12:32
Wat een super interessant topic met een hoog niveau is het nu geworden.
Nu alleen nog mensen reageren met ongeveer dezelfde mening. Erg leerzaam!
je hebt alle kans om jouw meningen en feiten daar tegenover te zetten.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik heb wel een paar grappen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven