Coronavirus COVID-19 alle pijlers

corona app

07-04-2020 20:38 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat vinden jullie van de corona app waar ze het net over hadden in de persconferentie? Ik vind het echt bizar en angstaanjagend. ik wil echt geen app die al mijn gangen nagaat en met wie ik in aanraking kom. Als ze het gaan verplichten doe ik mijn telefoon weg.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
07-04-2020 22:05
Ik ben een wantrouwende tuttebel met een autoriteitsprobleem. Dit helpt niet. Het is mij onvoldoende aannemelijk gemaakt wat het nut van de deze privacy-invasie is.
Ik hou netjes anderhalf meter afstand, ga alleen de keet uit om te wandelen in het bos en om af en toe boodschappen te doen en lik de postbode niet en hoest de vakkenvuller niet in haar gezicht. Dat is meer dan voldoende.
Dat valt me van je tegen.... :-D
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Los van het hele privacy gedoe vraag ik me ook uit hoe uitvoerbaar het is.

Ik vermoed dat ik al in een vroeg stadium besmet ben geweest met hele milde symptomen.. Met die app moet ik 2 weken binnen blijven als ik op straat langs iemand ben gelopen die me in theorie had kunnen besmetten. Maar als ik nu immuun ben, zit he die 2 weken voor de show thuis.

Oplossing: iedereen eerst testen.. maar heeft iemand voor de lol al uitgerekend hoelang het duurt voordat je 17miljoen mensen getest hebt met een maximale snelheid van 29 duizend per dag...
morgana81 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 22:11
0.46% gewijzigd
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
07-04-2020 22:02
Hoeft bij die bedrijven ook niet. "We" de wereldwijde, digitale consument, maken bedrijven die flagrant misbruik maken, kapot.

Google werkte samen me het amerikaanse DOD. Wij, "de markt" kwamen hier tegen in het geweer. Heeftnze een paar miljard beurswaarde gekost. Einde samenwerking....
Het is je misschien ontgaan, maar het was de overheid en niet de markt die ertegen in het geweer ging. Google heeft intussen meer klanten als voorheen en de klantenverliezen van Google, Facebook en andere zijn marginaal te noemen.
Hetvrijewoord schreef:
07-04-2020 22:07
Nogmaals: waarom denken mensen dat een app zoals deze veel gaat uithalen?
Zonder voldoende en goede testen heeft het geen toegevoegde waarde.

Heb ik nog niet eens genoemd dat het overgrote deel van de bevolking zich keurig aan de regels houdt wat betreft afstand houden en thuis blijven, nog minder toegevoegde waarde dus.

Dit ook natuurlijk. Als je niet test weet je ook niet wie het heeft. Wat die app dan gaat doen?
Alle reacties Link kopieren
morgana81 schreef:
07-04-2020 22:08
Los van het hele privatie gedoe vraag ik me ook uit hoe uitvoerbaar het is.

Ik vermoed dat ik al in een vroeg stadium besmet ben geweest met hele milde symptomen.. Met die app moet ik 2 weken binnen blijven als ik op straat langs iemand ben gelopen die me in theorie had kunnen besmetten. Maar als ik nu immuun ben, zit he die 2 weken voor de show thuis.

Oplossing: iedereen eerst testen.. maar heeft iemand voor de lol al uitgerekend hoelang het duurt voordat je 17miljoen mensen getest hebt met een maximale snelheid van 29 duizend per dag...
Ik had al geen zomervakantie geboekt dit jaar, maar twijfel nu ook over zomer 2021.....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
morgana81 schreef:
07-04-2020 22:08


Oplossing: iedereen eerst testen.. maar heeft iemand voor de lol al uitgerekend hoelang het duurt voordat je 17miljoen mensen getest hebt met een maximale snelheid van 29 duizend per dag...
Kerst 2021 ga je net redden. :lijstje:
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
07-04-2020 22:06
Overigens is dit soort data-controle één van de eerste stappen voor een overheid om die verkiezingen te manipuleren. Weet waar je tegenstanders zitten en hoe ze zich organiseren. Dan wordt dat verkiezen van die zelfde overheid een ander verhaal.
Maar zoals je al aanhaalde, dat gebeurt toch al met de Cambridge analytical en consorten?

Ik verbaas me gewoon in het ongebreideld vertrouwen in commerciële bedrijven die boven het welzijn van de mensen vooral winsten voor ogen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er mensen zijn zonder smartphone is het schijnveiligheid. En verder begreep ik dat die app alleen een seintje geeft bij coronabesmetting bij vooraf ingestelde contacten? Dan heb je er niets aan. Als mijn contacten ziek zijn hoor ik dat wel van henzelf, ik maak me eerder bezorgd om de onbekenden naast me in de supermarkt, de bios en de wachtkamer.
Alle reacties Link kopieren
morgana81 schreef:
07-04-2020 22:08
Los van het hele privacy gedoe vraag ik me ook uit hoe uitvoerbaar het is.

Ik vermoed dat ik al in een vroeg stadium besmet ben geweest met hele milde symptomen.. Met die app moet ik 2 weken binnen blijven als ik op straat langs iemand ben gelopen die me in theorie had kunnen besmetten. Maar als ik nu immuun ben, zit he die 2 weken voor de show thuis.

Oplossing: iedereen eerst testen.. maar heeft iemand voor de lol al uitgerekend hoelang het duurt voordat je 17miljoen mensen getest hebt met een maximale snelheid van 29 duizend per dag...
Waarom zou de overheid willen dat je twee weken thuis blijft omdat je langs iemand bent gelopen die je had kunnen besmetten? De kans op besmetting op zo een manier is quasi nihil.
Die app zou trouwens een manier zijn om de besmetting te kunnen volgen zonder iedereen te hoeven testen, let wel testen blijft noodzakelijk maar niet de algehele bevolking. Die data maakt het gewoon veel mogelijk om het afschaffen van die maatregelen sneller en beter controleerbaar te laten verlopen.
zurimat schreef:
07-04-2020 22:14
Maar zoals je al aanhaalde, dat gebeurt toch al met de Cambridge analytical en consorten?

Ik verbaas me gewoon in het ongebreideld vertrouwen in commerciële bedrijven die boven het welzijn van de mensen vooral winsten voor ogen hebben.

Hoe kom je aan het idee dat diegene die kritiek hebben op een dergelijke app tegelijkertijd een 'ongebreideld vertrouwen' hebben in bedrijven als Google?

Los daarvan: het is nog steeds geen argument vóór een dergelijke app.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 22:20
0.64% gewijzigd
2east schreef:
07-04-2020 21:23
Heb jij de toeslagenaffaire gevolgd?

Ken je de CTIVD?

Lees dat allemaal even, en begin dan nóg eens over vertrouwen in de overheid.....
Hear hear people. Deze forummer werkt voor de overheid.
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
07-04-2020 22:16
Zolang er mensen zijn zonder smartphone is het schijnveiligheid. En verder begreep ik dat die app alleen een seintje geeft bij coronabesmetting bij vooraf ingestelde contacten? Dan heb je er niets aan. Als mijn contacten ziek zijn hoor ik dat wel van henzelf, ik maak me eerder bezorgd om de onbekenden naast me in de supermarkt, de bios en de wachtkamer.
Zoals ik het begrijp maakt je telefoon met bluetooth contact met de telefoons die in je nabijheid zijn geweest en worden die nummers op je telefoon zelf opgeslagen (ik neem aan in een afgeschermde database, dus zo dat je ze niet zelf kunt zien) - en als je dan besmet bent kun je dat aangeven op je telefoon en dan krijgen die nummers een berichtje.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
07-04-2020 21:15
Ik ben wel benieuwd waarom mensen de regering niet gewoon vertrouwen?
Ik ben echt verbaasd over de reacties hier, op het altijd nuchtere Viva forum...
.
.

Nee, ik vertrouw de overheid niet, ook al werk ik ervoor (niet op deze afdeling).


https://www.ad.nl/politiek/inlichtingen ... oogle.com/


Ook de toepassing van filters bij het onderscheppen van telefoon- en internetverkeer gebeurt nog niet volgens de regels. De diensten maken volgens de CTIVD onvoldoende duidelijk waarom het filteren niet gerichter kan. Gegevens worden zo breed opgeslagen, dat er geen sprake van is dat de interceptie ‘zo gericht mogelijk’ is.

De CTIVD constateerde in eerdere rapportages al dat de inlichtingendiensten de rechtsbescherming van burgers nog niet op orde hebben. Dat levert ‘hoge risico’s’ op voor onrechtmatig handelen door de diensten, constateerde de toezichthouder CTIVD in een eerste rapportage over de Wiv in december vorig jaar.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
morgana81 schreef:
07-04-2020 22:08

Oplossing: iedereen eerst testen.. maar heeft iemand voor de lol al uitgerekend hoelang het duurt voordat je 17miljoen mensen getest hebt met een maximale snelheid van 29 duizend per dag...
Sowieso is de test of je het al gehad hebt een andere dan de test of je het nu hebt en dat is de test waar ze straks een capaciteit van 29.000 per dag van hebben.

Zo'n antistoffentest zou inderdaad erg handig zijn, dat ben ik wel met je eens, ik hoop ook dat die er snel op grote schaal komt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
zurimat schreef:
07-04-2020 22:14
Maar zoals je al aanhaalde, dat gebeurt toch al met de Cambridge analytical en consorten?

Ik verbaas me gewoon in het ongebreideld vertrouwen in commerciële bedrijven die boven het welzijn van de mensen vooral winsten voor ogen hebben.
Maar dát vertrouwen heb ik ook niet. Als je de minimale hoeveelheid apps op mijn telefoon ziet en je zou kunnen verdiepen in mijn privacy-instelling, snap je waar mijn bezwaren tegen zo'n corona-app vandaan komen.

Maar ik zag vanavond ook iemand die via Facebook liet weten zich ernstig zorgen te maken over z'n privacy...... dan moet ik wel lachen....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
07-04-2020 22:21
Zoals ik het begrijp maakt je telefoon met bluetooth contact met de telefoons die in je nabijheid zijn geweest en worden die nummers op je telefoon zelf opgeslagen (ik neem aan in een afgeschermde database, dus zo dat je ze niet zelf kunt zien) - en als je dan besmet bent kun je dat aangeven op je telefoon en dan krijgen die nummers een berichtje.
Maar dan heb je er nog niets aan als er mensen zijn die geen smartphone hebben. En dat zijn er nog best wel veel volgens mij. Daarnaast heb ik Bluetooth altijd uit staan, ik denk de meeste mensen wel. Kan je wel aanzetten natuurlijk maar als je dat vergeet word je dus niet geregistreerd. Als je je telefoon niet bij je hebt of als ie uit staat ook niet. Dus van die besmetting in het zwembad of op een uitvaart hoor je niets.
mater_matuta wijzigde dit bericht op 07-04-2020 22:27
8.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
07-04-2020 22:21
Zoals ik het begrijp maakt je telefoon met bluetooth contact met de telefoons die in je nabijheid zijn geweest en worden die nummers op je telefoon zelf opgeslagen (ik neem aan in een afgeschermde database, dus zo dat je ze niet zelf kunt zien) - en als je dan besmet bent kun je dat aangeven op je telefoon en dan krijgen die nummers een berichtje.
Bluetooth kun je gelukkig uitzetten. Je locatie ook.

Zelfs je telefoon kun je uitzetten, dan neem je weer een walkman voor muziek. Of een mp3-spelertje.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
07-04-2020 22:19
Hoe kom je aan het idee dat diegene die kritiek hebben op een dergelijke app tegelijkertijd een 'ongebreideld vertrouwen' hebben in bedrijven als Google?

Los daarvan: het is nog steeds geen argument vóór een dergelijke app.
Dat idee komt voort uit het massale gebruik van de diensten van bedrijven als Google en Facebook.

Het kan natuurlijk zijn dat mensen die kritiek hebben op de app geen gebruik maken van de diensten van die bedrijven, maar ik schat in dat ook bij de mensen die kritiek hebben, dat percentage marginaal te noemen valt.
Alle reacties Link kopieren
Alleen een goed idee als je jezelf daarna direkt kunt testen zodat je gelijk uitsluitsel hebt of je zelf ook corona hebt, maar dat kan niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou waren er nogal wat mensen die beweerden dat NL te laks was met maatregelen, dat de maatregelen niet streng genoeg waren. We moesten een voorbeeld nemen aan China, Singapore, kortom: Azië.
Dáár handelden ze tenminste adequaat.

Zijn dat nu diezelfde mensen die vinden dat zo'n app, die in sommige Aziatische landen dus al gebruikt wordt, te ver gaat?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Igoa schreef:
07-04-2020 22:20
Hear hear people. Deze forummer werkt voor de overheid.
Joh ik werk ook voor de overheid maar heb zeer mijn vraagtekens bij zo’n app en ik denk de meeste van mijn collega’s. We zijn niet allemaal gebrainwasht en dezelfde mening toegedaan.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 22:31
0.81% gewijzigd
Solomio schreef:
07-04-2020 22:25
Nou waren er nogal wat mensen die beweerden dat NL te laks was met maatregelen, dat de maatregelen niet streng genoeg waren. We moesten een voorbeeld nemen aan China, Singapore, kortom: Azië.
Dáár handelden ze tenminste adequaat.

Zijn dat nu diezelfde mensen die vinden dat zo'n app, die in sommige Aziatische landen dus al gebruikt wordt, te ver gaat?

Je ziet zelf wel dat dat niet dezelfde mensen zijn mop. Je insinuatie is wel leuk geprobeerd, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
07-04-2020 22:25
Nou waren er nogal wat mensen die beweerden dat NL te laks was met maatregelen, dat de maatregelen niet streng genoeg waren. We moesten een voorbeeld nemen aan China, Singapore, kortom: Azië.
Dáár handelden ze tenminste adequaat.

Zijn dat nu diezelfde mensen die vinden dat zo'n app, die in sommige Aziatische landen dus al gebruikt wordt, te ver gaat?
Ik denk het eigenlijk niet. Ik denk dat juist die mensen voor zo’n app zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf prima vinden om zo'n app te gebruiken, maar wel alleen als het ook dient ter bescherming van mij ipv alleen van mijn omgeving. Maar omdat mensen hun telefoon uit hebben staan/niet bij zich hebben/geen smartphone hebben/hun Bluetooth uitzetten is dat niet te borgen.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
07-04-2020 22:25
Bluetooth kun je gelukkig uitzetten. Je locatie ook.

Zelfs je telefoon kun je uitzetten, dan neem je weer een walkman voor muziek. Of een mp3-spelertje.
Een telefoon uitzetten heeft alleen zin als je de accu er uit sloopt en je simkaart weg gooit.

Iemand hier recent nog een simkaart gekocht? Lekker anoniem ging dat hè?

Da's om moslimterroristen tegen te gaan. Daar hebben we er in Nederland een stuk of 20 van, daarom mogen 17 miljoen nederlanders hun BSN nummer afgeven als ze een sim kopen.

Maar verder allemaal retedemocratisch hoor.....
jouw leven is een keuze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven