Coronavirus COVID-19 alle pijlers

corona app

07-04-2020 20:38 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat vinden jullie van de corona app waar ze het net over hadden in de persconferentie? Ik vind het echt bizar en angstaanjagend. ik wil echt geen app die al mijn gangen nagaat en met wie ik in aanraking kom. Als ze het gaan verplichten doe ik mijn telefoon weg.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
07-04-2020 22:28
Ik denk het eigenlijk niet. Ik denk dat juist die mensen voor zo’n app zijn.
Zou heel goed kunnen.

Lijkt me wel een interessant onderzoekje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Zolang die worst van 'veiligheid' (rot niet welke) voorgehouden wordt pikt men het gewoon.
Met alle liefde op mijn telefoon. Om er voor gezongen dat we beter de ziekte kunnen bestrijden. Zodat ik en alle hulpverleners het misschien makkelijker krijgen.
Alle reacties Link kopieren
In één van de vorige topics, een maand geleden, schreef een forummer, Tryagain, die in Zuid-Korea woont, over een app zoals die vanavond bij de persconferentie werd beschreven. Los van de surveillance door de overheid is er wel degelijk ook een probleem met de privacy omdat medeburgers teveel komen te weten over het persoonlijk leven van elkaar.

Dit artikel is uit een eerder topic:
'More scary than coronavirus': South Korea's health alerts expose private lives
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... vate-lives
en deze:
How China, South Korea and Taiwan are using tech to curb coronavirus outbreak
https://www.straitstimes.com/asia/east- ... b-outbreak
South Korea is watching quarantined citizens with a smartphone app
https://www.technologyreview.com/2020/0 ... uarantine/
nounou
Alle reacties Link kopieren
....
2east wijzigde dit bericht op 07-04-2020 22:46
Reden: Foutje
97.55% gewijzigd
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Ons enige toekomstige pleziertje, de coronajacht en de corona kliklijnen...
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-04-2020 20:44
Mijn google app houdt mijn locaties al bij, dus ik zie er niet zoveel bezwaar in.
Mijn Google Maps doet dat ook. Als ze willen weten waar ik zoal ben geweest, moet de regering maar contact opnemen met Google.
World of Warcraft: Legion
morgana81 schreef:
07-04-2020 22:08
Los van het hele privacy gedoe vraag ik me ook uit hoe uitvoerbaar het is.

Ik vermoed dat ik al in een vroeg stadium besmet ben geweest met hele milde symptomen.. Met die app moet ik 2 weken binnen blijven als ik op straat langs iemand ben gelopen die me in theorie had kunnen besmetten. Maar als ik nu immuun ben, zit he die 2 weken voor de show thuis.

Oplossing: iedereen eerst testen.. maar heeft iemand voor de lol al uitgerekend hoelang het duurt voordat je 17miljoen mensen getest hebt met een maximale snelheid van 29 duizend per dag...
Dan besteed je dat testen uit aan de Chinezen.

Die doen het waarschijnlijk in 1/10de van de tijd.

290.000 testen per dag ... da's dus een maandje of 2 als ze op zondag mogen doorwerken :-).


(Als ik zie hoe snel ze daar een volledig ziekenhuis hebben neergepoot ...)
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
07-04-2020 22:47
Dan besteed je dat testen uit aan de Chinezen.

Die doen het waarschijnlijk in 1/10de van de tijd.

290.000 testen per dag ... da's dus een maandje of 2 als ze op zondag mogen doorwerken :-).


(Als ik zie hoe snel ze daar een volledig ziekenhuis hebben neergepoot ...)
Ja!!! Je DNA afstaan aan de Chinese overheid! Goed plan!

En dan? Een appje op 5G (Huawei) dat je corona-contacten volgt....?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het grappig dat mensen daar nu een probleem van maken terwijl als je de media gebruikt al jaren gebig Brothert wordt. En heel veel waar jij geen weet van hebt.

'Ajoh nee dat doen ze niet'.

Is het een probleem? Doe nu meteen je mobiel en laptop maar weg dan. Anders vind ik het naïef klagen.
Solomio schreef:
07-04-2020 22:25
Nou waren er nogal wat mensen die beweerden dat NL te laks was met maatregelen, dat de maatregelen niet streng genoeg waren. We moesten een voorbeeld nemen aan China, Singapore, kortom: Azië.
Dáár handelden ze tenminste adequaat.

Zijn dat nu diezelfde mensen die vinden dat zo'n app, die in sommige Aziatische landen dus al gebruikt wordt, te ver gaat?
Nee, eerder andersom.
CherryBlossom- schreef:
07-04-2020 22:57
Ik vind het grappig dat mensen daar nu een probleem van maken terwijl als je de media gebruikt al jaren gebig Brothert wordt. En heel veel waar jij geen weet van hebt.

'Ajoh nee dat doen ze niet'.

Is het een probleem? Doe nu meteen je mobiel en laptop maar weg dan. Anders vind ik het naïef klagen.
De mensen die er een probleem mee hebben weten dat meestal wel prima.

En soms kiezen ze er bewust voor of nemen ze maatregelen. De meeste dan he?

Maar dat is allemaal heel wat anders dan een overheid die alles behalve betrouwbaar of kundig is gebleken met dit soort dingen, dat wel even gaat afdwingen.

Echt ik vond dat allemaal prima ging tot nu toe. Maar die app komt er hier niet op.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 23:02
2.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
07-04-2020 22:39
In één van de vorige topics, een maand geleden, schreef een forummer, Tryagain, die in Zuid-Korea woont, over een app zoals die vanavond bij de persconferentie werd beschreven. Los van de surveillance door de overheid is er wel degelijk ook een probleem met de privacy omdat medeburgers teveel komen te weten over het persoonlijk leven van elkaar.

Dit artikel is uit een eerder topic:
'More scary than coronavirus': South Korea's health alerts expose private lives
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... vate-lives
en deze:
How China, South Korea and Taiwan are using tech to curb coronavirus outbreak
https://www.straitstimes.com/asia/east- ... b-outbreak
South Korea is watching quarantined citizens with a smartphone app
https://www.technologyreview.com/2020/0 ... uarantine/
Dit Is interessant.
Alle reacties Link kopieren
CherryBlossom- schreef:
07-04-2020 22:57
Ik vind het grappig dat mensen daar nu een probleem van maken terwijl als je de media gebruikt al jaren gebig Brothert wordt. En heel veel waar jij geen weet van hebt.

'Ajoh nee dat doen ze niet'.

Is het een probleem? Doe nu meteen je mobiel en laptop maar weg dan. Anders vind ik het naïef klagen.
Ik heb heel weinig vertrouwen in .com bedrijven. Maar nog veel minder in overheden....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
07-04-2020 23:03
Ik heb heel weinig vertrouwen in .com bedrijven. Maar nog veel minder in overheden....
Ik ook hoor.
Alle reacties Link kopieren
CherryBlossom- schreef:
07-04-2020 23:04
Ik ook hoor.
Verstandig!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
07-04-2020 22:21
Zoals ik het begrijp maakt je telefoon met bluetooth contact met de telefoons die in je nabijheid zijn geweest en worden die nummers op je telefoon zelf opgeslagen (ik neem aan in een afgeschermde database, dus zo dat je ze niet zelf kunt zien) - en als je dan besmet bent kun je dat aangeven op je telefoon en dan krijgen die nummers een berichtje.
Dit dus. Het idee is nu dat de eerste app via blue tooth gaat. Je krijgt een willekeurig nummer als id en het is niet gekoppeld aan persoonsgegevens etc. Als je dan een berichtje krijgt dat je in de buurt van iemand met Corona bent geweest, kun je zelf kiezen of je daar iets mee doet of niet via de tweede app. Pas bij die tweede app wordt het eventueel aan je persoonsgegevens gekoppeld. Maar die keuze maak je dus zelf.
Voorlopig lijkt me dat best een redelijke oplossing. Maar het moet allemaal nog verder uitgewerkt worden.

Wat ik in ieder geval niet zie zitten is nog maanden lang met de huidige maatregelen te moeten leven. Dan stort trouwens ook de complete economie in.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
07-04-2020 21:20

Overheden worden gecintroleerd door....... juist ja..... overheden!
Nee hoor. Overheden worden ook gecontroleerd door de pers. Door onderzoeksjournalisten is de toeslagenaffaire, de bonnetjesaffaire etc boven water gekomen.

En dat is dan ook meteen het verschil met China. Daar hebben ze geen vrije pers. Dus de vergelijking die sommigen in dit topic maken tussen Nederland en China gaat niet op.
Alle reacties Link kopieren
En zoals in dit artikel vermeld wordt: het moet ook nog langs de Autoriteit Persoonsgegevens.
https://nos.nl/l/2329754
bethweeter schreef:
07-04-2020 23:24
Nee hoor. Overheden worden ook gecontroleerd door de pers. Door onderzoeksjournalisten is de toeslagenaffaire, de bonnetjesaffaire etc boven water gekomen.

En dat is dan ook meteen het verschil met China. Daar hebben ze geen vrije pers. Dus de vergelijking die sommigen in dit topic maken tussen Nederland en China gaat niet op.

Onderzoeksjournalistiek is er niet zoveel, daar zijn geen budgetten voor. En ik weet niet wat jij precies onder vrije pers verstaat, hele WOB verzoeken worden zwartgelakt. Ook als dat onterecht is zoals bleek bij de toeslagen affaire.

Sowieso niet een hele pet op van de onafhankelijkheid van de journalistiek. Veel reguliere journalisten praten elkaar na. Alternatieve meningen zijn lastig te vinden.

Weet je nog hoe we dachten over drones die controleerden of mensen zich aan de regels hielden? En nu hier.

Veel mensen leven graag in de illusie dat alle risico's beheersbaar kunnen zijn en offeren daarom nu alles op als het moet. De angst zit er goed in en dat komt mooi uit om dit voor te stellen. Vooralsnog als vrije keuze.
Alle reacties Link kopieren
Ja mooi maar dat kan niet op mijn telefoon
Ik heb geen smartfoon, dus dergelijke vraag hoef ik gelukkig niet te beantwoorden.
Ik vind het hebben van zo'n apparaat al teveel gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
07-04-2020 23:35
Onderzoeksjournalistiek is er niet zoveel, daar zijn geen budgetten voor. En ik weet niet wat jij precies onder vrije pers verstaat, hele WOB verzoeken worden zwartgelakt. Ook als dat onterecht is zoals bleek bij de toeslagen affaire.

Sowieso niet een hele pet op van de onafhankelijkheid van de journalistiek. Veel reguliere journalisten praten elkaar na. Alternatieve meningen zijn lastig te vinden.

Weet je nog hoe we dachten over drones die controleerden of mensen zich aan de regels hielden? En nu hier.

Veel mensen leven graag in de illusie dat alle risico's beheersbaar kunnen zijn en offeren daarom nu alles op als het moet. De angst zit er goed in en dat komt mooi uit om dit voor te stellen. Vooralsnog als vrije keuze.
WOB-verzoeken zijn inderdaad vaak een lachertje. Maar goede onderzoeksjournalisten, en die zijn er nog genoeg, hebben meerdere bronnen.
En beweren dat we hier geen vrije pers hebben, slaat werkelijk nergens op. Als wij het in Nederland niet zouden hebben, dan bestaat het niet.
Alle reacties Link kopieren
"Hoeveel inwoners heeft Nederland?"
"50"
"50?"
"Ja, we hebben 2 apps en die zijn verplicht. 50 mensen hebben de apps. Dus Nederland heeft 50 inwoners."

Sorry stomme bui. Misschien gaat het over.
bethweeter schreef:
07-04-2020 23:43
WOB-verzoeken zijn inderdaad vaak een lachertje. Maar goede onderzoeksjournalisten, en die zijn er nog genoeg, hebben meerdere bronnen.
En beweren dat we hier geen vrije pers hebben, slaat werkelijk nergens op. Als wij het in Nederland niet zouden hebben, dan bestaat het niet.

Ik denk dat als we dat aan Willem Oltmans zouden vragen er een heel ander antwoord zouden krijgen. Man is kapot gemaakt door de overheid als journalist zijnde. Heeft later, oud en bejaard, een paar miljoen gehad.

Hoe is de Lockheed zaak grotendeels in de doofpot gestopt. En zo zijn er nog zat zaken geweest.

Onderoeksjournalistiek is wel degelijk zeldzaam. En waar zijn de regionale bladen?

Denk je echt dat iemand die.een foto maakt in Lech, buiten het moment ooit nog een foto mag maken?
anoniem_396344 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 23:59
0.41% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven