Corona bezinning
zaterdag 16 mei 2020 om 14:42
Hebben jullie dat nou ook?
Door het verplichte thuisblijven, ga je eigenlijk nadenken over ons gewone gestoorde leven.
Altijd maar rennen van hot naar her, het meeste draait om geld en consumeren, of interessant doen op social media.
Beide ouders moeten werken, je ziet je kinderen veel te weinig (en hebt ook te weinig invloed op hun opvoeding, moet rare ideeen van buiten weer rechtzetten).
Ondanks de nare dreigende situatie, vind ik het persoonlijk wel een openbaring om weer eens tijd met elkaar te besteden.
Zoveel zelfs, dat er hier plannen worden gemaakt om alles om te gooien.
Weg uit de stad, eentje stopt met werken (ja de vrouw, das nu eenmaal het handigst
Ook berekeningen gemaakt, als je zelf een moestuin hebt, kippen, een veeeeeel goedkoper huis, ruimte, geen belachelijk bedrag naar de kinderopvang, en vooral, tijd voor elkaar! Zouden we dan niet gewoon veel gelukkiger zijn?
Hebben jullie ook zo een ingeving door deze rare tijd?
Door het verplichte thuisblijven, ga je eigenlijk nadenken over ons gewone gestoorde leven.
Altijd maar rennen van hot naar her, het meeste draait om geld en consumeren, of interessant doen op social media.
Beide ouders moeten werken, je ziet je kinderen veel te weinig (en hebt ook te weinig invloed op hun opvoeding, moet rare ideeen van buiten weer rechtzetten).
Ondanks de nare dreigende situatie, vind ik het persoonlijk wel een openbaring om weer eens tijd met elkaar te besteden.
Zoveel zelfs, dat er hier plannen worden gemaakt om alles om te gooien.
Weg uit de stad, eentje stopt met werken (ja de vrouw, das nu eenmaal het handigst
Ook berekeningen gemaakt, als je zelf een moestuin hebt, kippen, een veeeeeel goedkoper huis, ruimte, geen belachelijk bedrag naar de kinderopvang, en vooral, tijd voor elkaar! Zouden we dan niet gewoon veel gelukkiger zijn?
zaterdag 16 mei 2020 om 14:52
In Nederland is de grondprijs enorm hoog, dus als jij ruimte om je huis wil met 'n moestuin en kippen, zul je in de meeste gevallen toch de hoofdprijs moeten betalen voor een huis. Zeker als je daar ook nog met minimaal 3 personen in moet kunnen wonen gezien je het over kinderopvang hebt.als je zelf een moestuin hebt, kippen, een veeeeeel goedkoper huis, ruimte
zaterdag 16 mei 2020 om 14:52
Ja, dit eigenlijk wel.Betty_Slocombe schreef: ↑16-05-2020 14:47Ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik niet wil bezinnen. Dat was ook een hele openbaring.
Hoewel, ik had veel minder moeten uitstellen want 'kan later ook wel'. Kan nog steeds wel de vraag is nu wanneer.
zaterdag 16 mei 2020 om 14:54
Wat ik wel merk is dat ons sociale leven misschien wel te druk was voorheen. Dat ik dat in vervolg toch moet veranderen. Komt omdat ik chronisch ziek ben en me altijd schuldig voel als ik nee zeg. Nu hoef ik geen nee te zeggen, het mag gewoon niet.
Maar ik mis het spontane, de kleine dingen, wel. Steeds meer eigenlijk
Ik ben nu 30 weken zwanger. En de laatste dagen denk ik wel eens, nog maar 10 weken en heb niet het gevoel dat ik echt heb kunnen genieten.
Sommige vriendinnen hebben me bv nog niet met de zwangere buik van dichtbij gezien. In elk geval het minder kunnen delen met anderen. Ik kan het niet goed uitleggen. Daar krijg ik wel wat moeite mee.
Maar ja, als de baby er dadelijk gezond en wel is zal dat ook weer vergeten zijn
Al ben ik zoals het nu is er wel langzaam klaar mee
Maar ik mis het spontane, de kleine dingen, wel. Steeds meer eigenlijk
Ik ben nu 30 weken zwanger. En de laatste dagen denk ik wel eens, nog maar 10 weken en heb niet het gevoel dat ik echt heb kunnen genieten.
Sommige vriendinnen hebben me bv nog niet met de zwangere buik van dichtbij gezien. In elk geval het minder kunnen delen met anderen. Ik kan het niet goed uitleggen. Daar krijg ik wel wat moeite mee.
Maar ja, als de baby er dadelijk gezond en wel is zal dat ook weer vergeten zijn
Al ben ik zoals het nu is er wel langzaam klaar mee
paardenkracht wijzigde dit bericht op 16-05-2020 14:57
11.36% gewijzigd
zaterdag 16 mei 2020 om 14:59
geen idee of jullie gelukkiger zouden zijn. Ik woon in een buitenwijk en heb ook eens geprobeerd groenten te kweken . Hoekje was niet zo groot, voor 20 euro had ik plantjes. Die zijn in een goede week tijd opgegeten door de slakken. En als ze wel gegroeid zouden zijn had ik ze waarschijnlijk in een week opgegeten. dus of dat nu zo goedkoper is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 16 mei 2020 om 14:59
Nee hoor, doe ik helemaal niet.
Ik moet niet werken, ik wil werken. Daar heb ik voor op school gezeten en een opleiding voor genoten. En ik zie mijn kinderen en voed ze gewoon op. Wat een bullshit in een zin zeg.
Dat jij iets grondig fout deed, moet je echt bij jezelf zoeken. Ik herken werkelijk waar helemaal niets in wat je schrijft. Wij spenderen altijd al veel tijd met elkaar.
Je neemt nog steeds jezelf mee, ook als je buiten gaat wonen, huisvrouwtje gaat spelen en met je handen n de aarde gaat wroeten. Je kunt allerlei omstandigheden de schuld geven van jullie tijdgebrek en onkunde om relaxed te leven en tijd aan elkaar te spenderen, maar je bent er zelf bij.neasoi schreef: ↑16-05-2020 14:42Zoveel zelfs, dat er hier plannen worden gemaakt om alles om te gooien.
zaterdag 16 mei 2020 om 15:00
Nee, maar ik herken me ook niet in dat 'altijd van hot naar her rennen, interessant doen op social media, je kinderen nooit zien'. Dat deed ik voor corona niet, dat doe ik nu niet en dat doe ik straks niet.
Verder mag alles liever gisteren dan vandaag weer normaal zijn.
Verder mag alles liever gisteren dan vandaag weer normaal zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 16 mei 2020 om 15:03
Ja precies.TanteOlivia schreef: ↑16-05-2020 14:56Nee, het tegenovergestelde. Ik wil dolgraag weer gewoon naar mijn werk. Ik vind het maar niks zoveel thuiszitten. Mijn kinderen vinden het trouwens ook veel leuker om wat afwisseling te hebben tussen thuis zijn en de uitdaging die school/kdv biedt.
Ik verlang eerder juist weer naar de structuur en drukte van weleer.
Gewoon weer het productief zijn en daar een regelmaat in hebben.
Ik ervaar deze periode eerder als een tijd van inpkakken en lui zijn dan dat ik me er beter door voel of het roer erdoor wil omgooien.
zaterdag 16 mei 2020 om 15:03
Ik heb juist het omgekeerde: ik kan nu minder tijd besteden met de mensen van wie ik hou.
Maar als je echt in een ratrace zat kan ik me voorstellen dat dit zo bij je binnenkomt. Maar je kunt altijd keuzes maken. Hoeft niet meteen een moestuin met kippen te zijn (in tuinieren gaat ook geld zitten, zeker in het begin, vergis je niet). Je kunt kleine stappen maken en simpelweg meer tijd nemen voor elkaar. Als dat de winst is die je weet te halen uit een crisis als deze, dan is dat toch alleen maar mooi?
Maar als je echt in een ratrace zat kan ik me voorstellen dat dit zo bij je binnenkomt. Maar je kunt altijd keuzes maken. Hoeft niet meteen een moestuin met kippen te zijn (in tuinieren gaat ook geld zitten, zeker in het begin, vergis je niet). Je kunt kleine stappen maken en simpelweg meer tijd nemen voor elkaar. Als dat de winst is die je weet te halen uit een crisis als deze, dan is dat toch alleen maar mooi?
zaterdag 16 mei 2020 om 15:08
Ik kan me wel voorstellen dat het leven dat nu een paar tandjes langzamer tikt een aantrekkelijke wijze van leven is voor sommige mensen en het idee dat daar meer uit te halen valt, dat is zelfs te prijzen, maar het leven leven overhoop gooien om een utopie te volgen? Misschien ben ik wel een te oude muts om daar de voordelen van in te zien, zit bepaald niet meer te wachten op avontuurlijk leven.
Het leven anders invullen op de plek waar je zit daar kan ik wel in mee, maar verkassen naar the middle of nowhere, nope!
Nou ben ik ook een mens van het midden, dus misschien ligt het daar wel aan, ik maak van mijn leven wel het feestje waar ik zit, daar hoef ik niet alles voor om te gooien.
Het leven anders invullen op de plek waar je zit daar kan ik wel in mee, maar verkassen naar the middle of nowhere, nope!
Nou ben ik ook een mens van het midden, dus misschien ligt het daar wel aan, ik maak van mijn leven wel het feestje waar ik zit, daar hoef ik niet alles voor om te gooien.
zaterdag 16 mei 2020 om 15:08
Ik ervaar het normaal ook niet als ratrace, dat is meer iets wat je jezelf aandoet, denk ik. Het zijn allemaal keuzes.
Wij werken gewoon, maar zien onze kinderen alsnog erg veel. Dat is juist in Nederland heel goed mogelijk. Waarom de vrouw altijd degene is die haar baan moet opgeven vind ik zo stom. Je hoort nooit een man die stopt en zegt hoe lekker luxe dat is. Of dat hij niet hóeft te werken en het dus niet doet.
Wij werken gewoon, maar zien onze kinderen alsnog erg veel. Dat is juist in Nederland heel goed mogelijk. Waarom de vrouw altijd degene is die haar baan moet opgeven vind ik zo stom. Je hoort nooit een man die stopt en zegt hoe lekker luxe dat is. Of dat hij niet hóeft te werken en het dus niet doet.
zaterdag 16 mei 2020 om 15:09
Dan is er denk ik iets niet goed gegaan, of nou ja je kunt ook zaadjes kopen voor een of twee euro uit m'n hoofd of zaadjes uit bijvoorbeeld je paprika's halen en daar ben ik nu het tweede seizoen van aan het eten. Slakken heb je ook middelen tegen, maar je hebt er wel wat werk aan.nlies schreef: ↑16-05-2020 14:59geen idee of jullie gelukkiger zouden zijn. Ik woon in een buitenwijk en heb ook eens geprobeerd groenten te kweken . Hoekje was niet zo groot, voor 20 euro had ik plantjes. Die zijn in een goede week tijd opgegeten door de slakken. En als ze wel gegroeid zouden zijn had ik ze waarschijnlijk in een week opgegeten. dus of dat nu zo goedkoper is
Ik weet niet of ik het bezinning wil noemen, maar ik kreeg een burn out zeg maar een week voor de branche waarin ik werk ook helemaal stil viel. Ik moest dus sowieso aan de slag met nog minder doen en ik al deed.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
zaterdag 16 mei 2020 om 15:13
Ik geef altijd al veel aandacht aan mijn kinderen en familie. Nu alleen maar kut dat we niet ontspannen naar een speeltuin kunnen of lekker met z’n allen bij oma kunnen kletsen. Hoe gezellig we de meeste dagen het ook hebben.... ik ben het spuugzat. De rek raakt er wel uit. En die rek vinden we komende week wel weer terug maar nu Ff niet
zaterdag 16 mei 2020 om 15:17
Ik heb geen bezinning nodig. Als er iets is dat ik van deze situatie geleerd heb is dat ik tevreden ben met mijn leven.
Vanuit huis werken vind ik prima, kantoor is ook goed. Wat ik wel mis zijn de kleine uitstapjes. Even naar de markt, kopje koffie op het terras, naar de sauna. En boodschappen doen zonder mondkapje (hier verplicht), geloof me, daar ga ik echt blij van worden als het niet meer hoeft. Als dat ooit nog gebeurt...
Nee dus. Maar als je het altijd druk hebt gehad en nooit echt hebt gevoeld hoe het ook anders kan, terwijl je in deze situatie merkt dat anders fijner is, dan snap ik wel dat je gaat nadenken over andere manieren van leven.
En dat hoeft niet groots te zijn. Misschien kun je al veel bereiken door bijvoorbeeld ouderschapsverlof op te nemen en een paar uur per week minder te werken. Of door wat minder tijd te besteden aan mensen/afspraken waar je toch al niet veel zin in hebt. Jij denkt nu te moeten kiezen tussen het één of het ander, maar je kunt ook prima mixen.
Vanuit huis werken vind ik prima, kantoor is ook goed. Wat ik wel mis zijn de kleine uitstapjes. Even naar de markt, kopje koffie op het terras, naar de sauna. En boodschappen doen zonder mondkapje (hier verplicht), geloof me, daar ga ik echt blij van worden als het niet meer hoeft. Als dat ooit nog gebeurt...
Nee dus. Maar als je het altijd druk hebt gehad en nooit echt hebt gevoeld hoe het ook anders kan, terwijl je in deze situatie merkt dat anders fijner is, dan snap ik wel dat je gaat nadenken over andere manieren van leven.
En dat hoeft niet groots te zijn. Misschien kun je al veel bereiken door bijvoorbeeld ouderschapsverlof op te nemen en een paar uur per week minder te werken. Of door wat minder tijd te besteden aan mensen/afspraken waar je toch al niet veel zin in hebt. Jij denkt nu te moeten kiezen tussen het één of het ander, maar je kunt ook prima mixen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 16 mei 2020 om 15:18
Ik herken het idee wel, dat speelt ook bij ons. Voor corona ook al wel maar nu merk je pas hoe fijn het is als alles een tandje lager staat. Ook de kinderen vonden het fijn dat de druk er even af was merkte ik.
Ik denk alleen dat het niet heel reeel is om je hele leven op z'n kop te zetten. Ik geloof niet dat mijn pubers heel gelukkig worden van een boerderij in het midden van niets waar mama gaat zitten tuinieren en breien.
Wij zoeken het meer in het blijvend terugschroeven van alles dat zogenaamd moest. Kinderen nog maar op 1 sport ipv 2, mijn man gaat nog maar 1 competitie per jaar spelen ipv voor- en najaar. Ik ga proberen om wat vaker thuis te werken zodat de ochtend en avondspits thuis wat vaker minder zwaar is. 1 van de kinderen gaat stoppen met muziekles, dat was een eindeloos getrek om het oefenen altijd.
In dat soort dingen is ook winst tegen de ratrace te halen, zonder dat alles op de schop moet.
Ik denk alleen dat het niet heel reeel is om je hele leven op z'n kop te zetten. Ik geloof niet dat mijn pubers heel gelukkig worden van een boerderij in het midden van niets waar mama gaat zitten tuinieren en breien.
Wij zoeken het meer in het blijvend terugschroeven van alles dat zogenaamd moest. Kinderen nog maar op 1 sport ipv 2, mijn man gaat nog maar 1 competitie per jaar spelen ipv voor- en najaar. Ik ga proberen om wat vaker thuis te werken zodat de ochtend en avondspits thuis wat vaker minder zwaar is. 1 van de kinderen gaat stoppen met muziekles, dat was een eindeloos getrek om het oefenen altijd.
In dat soort dingen is ook winst tegen de ratrace te halen, zonder dat alles op de schop moet.
..