Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona, vliegen en oorpijn

18-07-2024 06:50 74 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry maar mag ik even vloeken??
Een collega van me, vorige week verkouden. Weinig kantoorruimte bij ons, verplicht op kantoor werken dus toch in dezelfde ruimte moeten zitten. Collega nog met een wuifhand; ik ben gewoon verkouden door de airco van het vliegtuig.
Nou mooi niet, iedereen Corona hier thuis (ik woon nog bij mijn ouders). Bestraling van een inwonend familielid moet nu gestaakt worden, want ook Corona en behoorlijk ziek.
Als klap op de vuurpijl heb ik behoorlijke oorpijn en volgende week dinsdag vertrek ik op vakantie met het vliegtuig..
Voor het familielid vind ik het natuurlijk het ergste, ik voel me er heel schuldig onder en ik hoop dat hij snel geneest
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel erg naar, maar ik neem aan dat je zelf ook met milde klachten gewoon gaat vliegen?

Ik heb het opgegeven om mezelf druk te maken om allerlei virussen. Die krijg je toch wel links om of rechtsom. Tenzij je zelf in quarantaine gaat zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
En hoe weet je zeker dat het vanuit je collega kwam?
Mijn man wordt ook altijd verkouden van airco. In een vliegtuig is airco niet te voorkomen. Wil dus niet zeggen dat het corona is geweest bij je collega. Als collega getest heeft, corona bleek te hebben en toch ging werken snap ik je punt. Maar voor hetzelfde geld heb jij corona opgelopen bij de bakker. Of gekregen van een ander collega. Je weet het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan dat überhaupt, van collega naar jou naar je familieleden in één week? Geen idee hoe snel dat werkt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Corona gaat volgens mij weer heel erg rond op het moment. Tenminste ik hoor het veel om mij heen. Zelf ben ik ook al een tijd verkouden zonder reuk of smaak. Ik heb niet getest. In het verleden ben ik door verkoudheid ook wel regelmatig mijn reuk en smaak kwijt geweest, dus ik durf niet te zeggen of het corona is. De overheidsregels zijn op dit moment dat je niet hoeft te testen of thuis te blijven dus doen mensen dat ook niet meer. Ik blijf wel weg bij zwakkeren, ik kreeg een uitnodiging voor kraamvisite maar daar wacht ik even mee, dat zou ik overigens ook doen bij een willekeurige andere ziekte.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
18-07-2024 07:26
En hoe weet je zeker dat het vanuit je collega kwam?
Mijn man wordt ook altijd verkouden van airco. In een vliegtuig is airco niet te voorkomen. Wil dus niet zeggen dat het corona is geweest bij je collega. Als collega getest heeft, corona bleek te hebben en toch ging werken snap ik je punt. Maar voor hetzelfde geld heb jij corona opgelopen bij de bakker. Of gekregen van een ander collega. Je weet het niet.
Met corona hoef je niet thuis te blijven of andere maatregelen te nemen. Dus wat is dan het punt?

Heel vervelend To, maar dinsdag is sowieso nog ver weg en de kans dat je er dan al geen last meer van hebt is best aanwezig. Zou me daar nu nog niet druk om maken. Voor familielid is het vervelender. Helaas weinig aan te doen, we moeten leven met het feit dat corona er is en dat we het kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoorde op het nieuws van de week dat er nu meer corona deeltjes in het afvalwater blijken te zitten dan op het hoogtepunt van de pandemie. Ik ben geen onderzoeker en weet dus niet of dit waar is. Maar dat er momenteel weer meer corona gevallen zijn dan pakweg een jaar geleden, is wel aannemelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
,,Een maand geleden, op vrijdag 14 juni, in de Nieuwe Kerk in Middelburg.” Daar kwamen honderden mensen samen voor de diploma-uitreiking van UCR. De volgende dag, tijdens het wandelen, begonnen zijn benen pijn te doen. ’s Avonds snotteren en hoesten en toen wist de corona-expert wel hoe laat het was: hij deed een zelftest en was positief.

In Zeeland geen mondkapjes, toch is er iets geks aan de hand met de comeback van corona
https://www.ad.nl/middelburg/in-zeeland ... ~abe29570/
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
madamecannibale schreef:
18-07-2024 07:32
Corona gaat volgens mij weer heel erg rond op het moment. Tenminste ik hoor het veel om mij heen. Zelf ben ik ook al een tijd verkouden zonder reuk of smaak. Ik heb niet getest. In het verleden ben ik door verkoudheid ook wel regelmatig mijn reuk en smaak kwijt geweest, dus ik durf niet te zeggen of het corona is. De overheidsregels zijn op dit moment dat je niet hoeft te testen of thuis te blijven dus doen mensen dat ook niet meer. [b]Ik blijf wel weg bij zwakkeren[/b], ik kreeg een uitnodiging voor kraamvisite maar daar wacht ik even mee, dat zou ik overigens ook doen bij een willekeurige andere ziekte.
Weet jij van al je collega's, wie onder de categorie kwetsbaar valt?

Toen ik in december met een nieuwe baan startte (en ik kan mijn aandoening moeilijk verbergen), hebben snotterende collega's zich o.a. voor mij getest.

Zo kan het dus ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Arena90 schreef:
18-07-2024 07:12
Heel erg naar, maar ik neem aan dat je zelf ook met milde klachten gewoon gaat vliegen?

Ik heb het opgegeven om mezelf druk te maken om allerlei virussen. Die krijg je toch wel links om of rechtsom. Tenzij je zelf in quarantaine gaat zitten.
Ja denk het wel maar ik zou wel een mondkapje opzetten voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
18-07-2024 07:26
En hoe weet je zeker dat het vanuit je collega kwam?
Mijn man wordt ook altijd verkouden van airco. In een vliegtuig is airco niet te voorkomen. Wil dus niet zeggen dat het corona is geweest bij je collega. Als collega getest heeft, corona bleek te hebben en toch ging werken snap ik je punt. Maar voor hetzelfde geld heb jij corona opgelopen bij de bakker. Of gekregen van een ander collega. Je weet het niet.
Uiteraard weet ik dat niet zeker, maar de laatste tijd kom ik nergens anders behalve op het werk. Die collega kan er ook niks aan doen, maar vervelend is het wel
Alle reacties Link kopieren Quote
Flipflop schreef:
18-07-2024 07:45
Weet jij van al je collega's, wie onder de categorie kwetsbaar valt?

Toen ik in december met een nieuwe baan startte (en ik kan mijn aandoening moeilijk verbergen), hebben snotterende collega's zich o.a. voor mij getest.

Zo kan het dus ook.
Ja inderdaad. Ik heb echt duidelijk aangegeven dat ik een familielid heb met kanker en het is in principe een kleine moeite
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer heb je positief getest?
Reken er maar op dat je zeker nog een dag of 5 positief zult testen
Ik ben benieuwd of jij dinsdagochtend voor vertrek een testje gaat doen en bij positief je vakantie annuleert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend voor jou maar zeker voor je familielid.

Het is alleen zo dat testen niet verplicht is en je bij klachten gelukkig niet meer thuis hoeft te blijven. Dus wat dat betreft kun je geen schuldige aanwijzen voor jouw besmetting.

Wat je zelf kunt doen is afstand houden van mensen en een mondkapje dragen. Meer eigenlijk ook niet.

Ik ben afgelopen maanden echt best vaak goed verkouden geweest. Geen idee waar het door kwam en of het corona is geweest. Dat zal ik ook vast van iemand hebben opgelopen maar het heeft geen zin om daar boos over te zijn.

Vwb je vlucht die is pas dinsdag, dikke kans dat je dan weer in orde bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
18-07-2024 07:34
Met corona hoef je niet thuis te blijven of andere maatregelen te nemen. Dus wat is dan het punt?
"ben je ziek, blijf thuis", is nog steeds het advies (geen Wet, dat snap ik, wel Advies)
en ik denk dat het echt helpt, als mensen met 'verkoudheidjes' dat wat meer doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
18-07-2024 08:06
"ben je ziek, blijf thuis", is nog steeds het advies (geen Wet, dat snap ik, wel Advies)
en ik denk dat het echt helpt, als mensen met 'verkoudheidjes' dat wat meer doen

Ik hoop toch echt van niet. Een verkoudheidje is echt geen reden om thuis te blijven. Ziek zijn is iets anders maar beetje snuffen en snotteren... lichte hoofdpijn of zere keel... neuh.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
18-07-2024 08:06
"ben je ziek, blijf thuis", is nog steeds het advies (geen Wet, dat snap ik, wel Advies)
en ik denk dat het echt helpt, als mensen met 'verkoudheidjes' dat wat meer doen
Maar dat is toch niet haalbaar? Ik had letterlijk dit hele schooljaar thuis kunnen zitten. Ik heb echt maar een paar goede dagen gehad en rolde van het 1 in het ander.

Mijn werkgever ziet me aankomen :P

Corona is gewoon rot en ik baal dat het zich niet beperkt tot een wintergriep, maar het complete jaar door lijkt te gaan. Wij gaan vandaag op vakantie en hier is ook iedereen snot verkouden. Het is wat het is. Ik kan niemand de schuld geven
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
18-07-2024 08:09
Ik hoop toch echt van niet. Een verkoudheidje is echt geen reden om thuis te blijven. Ziek zijn is iets anders maar beetje snuffen en snotteren... lichte hoofdpijn of zere keel... neuh.
daarom staat 'verkoudheidje' tussen aanhalingstekens.
Als je echt om je heen hoest en proest en anderen besmet, en je werk staat het toe (je bent buschauffeur ofzo) dan is thuis blijven een prima optie
Als iedereen die tijdens Corona thuis kon werken, dat doet bij rondvliegend snot, scheelt dat al veel ziektes en ook kansen op long-covid etc

Hier zit iemand op kantoor, die prima thuis kan werken, die positief getest is op corona. Ik vind dat volstrekte waanzin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
18-07-2024 08:16
daarom staat 'verkoudheidje' tussen aanhalingstekens.
Als je echt om je heen hoest en proest en anderen besmet, en je werk staat het toe (je bent buschauffeur ofzo) dan is thuis blijven een prima optie
Als iedereen die tijdens Corona thuis kon werken, dat doet bij rondvliegend snot, scheelt dat al veel ziektes en ook kansen op long-covid etc

Hier zit iemand op kantoor, die prima thuis kan werken, die positief getest is op corona. Ik vind dat volstrekte waanzin.

Aahhh ja maar dan moet je erbij zetten dat je thuis moet werken waar dat kan en niet thuisblijven in het algemeen. Want dat laatste is gewoon niet te doen.

Want je kunt je natuurlijk niet ziekmelden bij iedere verkoudheid.

Ja corona heeft geleerd dat dat kan... uhuh... voor mensen in loondienst kan dat prima ja. Maar voor bedrijven was het echt een verschrikking. Veel ziekmeldingen en veel afzeggingen. Dubbel verlies voor velen dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merel7 schreef:
18-07-2024 07:56
Wanneer heb je positief getest?
Reken er maar op dat je zeker nog een dag of 5 positief zult testen
Ik ben benieuwd of jij dinsdagochtend voor vertrek een testje gaat doen en bij positief je vakantie annuleert.
Ik zeg nergens dat zij haar vakantie had moeten annuleren, maar als ik dinsdag nog klachten heb zal ik wel een mondkapje op doen om anderen niet besmetten.
moondag wijzigde dit bericht op 18-07-2024 08:23
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
18-07-2024 07:34
Met corona hoef je niet thuis te blijven of andere maatregelen te nemen. Dus wat is dan het punt?

Heel vervelend To, maar dinsdag is sowieso nog ver weg en de kans dat je er dan al geen last meer van hebt is best aanwezig. Zou me daar nu nog niet druk om maken. Voor familielid is het vervelender. Helaas weinig aan te doen, we moeten leven met het feit dat corona er is en dat we het kunnen krijgen.
Mijn punt was dat je dus nooit weet van wie je het opgelopen hebt. Het kan dus van die collega zijn, maar die kan dus ook daadwerkelijk last hebben gehad van die airco.

To, toen mijn moeder aan de chemo zat, vermeed ik zelf contacten, om haar niet aan te steken. Je kunt boos zijn op je collega, maar als je je familielid niet aan wil steken, had je zelf ook een mondkapje kunnen dragen. Iemand iets verwijten voor niks fout doen, is niet helemaal eerlijk. Dat je ervan baalt snap ik helemaal! Zowel wat je vakantie betreft als het aansteken van je familielid. Hopelijk heeft dit geen nare gevolgen voor je familielid. Sterkte gewenst!
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
18-07-2024 08:20
Aahhh ja maar dan moet je erbij zetten dat je thuis moet werken waar dat kan en niet thuisblijven in het algemeen. Want dat laatste is gewoon niet te doen.

Want je kunt je natuurlijk niet ziekmelden bij iedere verkoudheid.

Ja corona heeft geleerd dat dat kan... uhuh... voor mensen in loondienst kan dat prima ja. Maar voor bedrijven was het echt een verschrikking. Veel ziekmeldingen en veel afzeggingen. Dubbel verlies voor velen dus.
ik citeer de Rijksoverheid, en die maken geen onderscheid tussen of het kan of niet
en op mijn werk ga ik echt de monteurs niet naar huis sturen, maar kantoorpersoneel....
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
18-07-2024 08:22
Mijn punt was dat je dus nooit weet van wie je het opgelopen hebt. Het kan dus van die collega zijn, maar die kan dus ook daadwerkelijk last hebben gehad van die airco.

To, toen mijn moeder aan de chemo zat, vermeed ik zelf contacten, om haar niet aan te steken. Je kunt boos zijn op je collega, maar als je je familielid niet aan wil steken, had je zelf ook een mondkapje kunnen dragen. Iemand iets verwijten voor niks fout doen, is niet helemaal eerlijk. Dat je ervan baalt snap ik helemaal! Zowel wat je vakantie betreft als het aansteken van je familielid. Hopelijk heeft dit geen nare gevolgen voor je familielid. Sterkte gewenst!
Excuus, lees net dat je niet boos bent op collega. Invulling van mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
18-07-2024 08:23
ik citeer de Rijksoverheid, en die maken geen onderscheid tussen of het kan of niet
en op mijn werk ga ik echt de monteurs niet naar huis sturen, maar kantoorpersoneel....

Ben je ziek blijf thuis is natuurlijk enorm relatief. De ene is al ziek met een snotneus en de andere werkt door met koorts bij wijze van spreken.

Ik werk gewoon door met een verkoudheid. Maar als ik zo ziek ben dat ik mijn werk niet meer uit kan voeren dan blijf ik thuis. Punt is dat corona een heel verschillend verloop heeft. De ene is er doodziek van de ander heeft niks. Je kunt dus niemand de schuld geven van jouw corona besmetting. Kan best dat degene die liep te snotteren het niet had en iemand die naast je zit zonder klachten heeft het wel.

Daarom vind ik ook dat TO niet geïrriteerd kan zijn op collega want misschien was het wel gewoon van de airco en heeft ze heel ergens anders of van heel iemand anders corona opgelopen.

Het enige wat je zelf kunt doen is afstand houden van iedereen. Zeker wanneer je in je nabije omgeving een kwetsbaar persoon hebt. Dan moet je daar zelf maatregelen voor kunnen en durven nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moondag schreef:
18-07-2024 08:21
Ik zeg nergens dat zij haar vakantie had moeten annuleren, maar als ik dinsdag nog klachten heb zal ik wel een mondkapje op doen om anderen niet besmetten.
Als je dinsdag nog besmettelijk bent is dat mondkapje niet zaligmakend hè dat hebben we toch wel gezien .

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven