Coronatest en wachten

maandag 27 juli 2020 om 10:29
Dat heb ik ook gedaan. Er werd mij verteld dat ik op een lijst zou komen met mensen die na meer dan 48 uur nog niet gebeld waren, en dat ik zou worden gebeld. Dat was gistermiddag. Nog steeds niks.

maandag 27 juli 2020 om 10:35
Ik heb net ook de GGD gebeld. Ze zei dat ik vandaag nog gebeld zou worden....Poppy_del_Rio schreef: ↑26-07-2020 18:00Mijn man kreeg (na 96 uur) de uitslag toen hij zelf met de GGD belde.
maandag 27 juli 2020 om 11:13
Jeetje wat duurt het wachten lang voor jou zeg...Demalzagarrick schreef: ↑27-07-2020 10:35Ik heb net ook de GGD gebeld. Ze zei dat ik vandaag nog gebeld zou worden....
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB

maandag 27 juli 2020 om 11:46
Ja, echt idioot. Ook hier werd gezegd dat hij zou worden teruggebeld en gebeurde dat niet. Dag erna nog eens met de GGD gebeld en toen kreeg hij eindelijk iemand aan de telefoon die de uitslag wilde doorgeven. Die uitslag lag er toen al 1,5 dag!
maandag 27 juli 2020 om 11:59
Nou dat inderdaad, ik hoop dat ze de mensen die positief getest zijn wel zsm bellen, dus binnen de 48u. Dan ga ik er stiekem vanuit dat het voor man na 48 negatief is maar dat de bevestiging volgt.
Dus de vraag is nu, krijgen de positief geteste mensen wel binnen 48u uitslag? Iemand ervaring?
maandag 27 juli 2020 om 12:58
Ik denk dat de negatieve testen worden door gebeld door callcenter medewerkers en misschien de positieve testen weer door een andere groep.Superuser2020 schreef: ↑27-07-2020 11:59Nou dat inderdaad, ik hoop dat ze de mensen die positief getest zijn wel zsm bellen, dus binnen de 48u. Dan ga ik er stiekem vanuit dat het voor man na 48 negatief is maar dat de bevestiging volgt.
Dus de vraag is nu, krijgen de positief geteste mensen wel binnen 48u uitslag? Iemand ervaring?
Tenminste, dat denk ik.
Maar ik begrijp wel dat het frustrerend is dat als je klachten inmiddels weg zijn en je al 72 uur wacht op uitslag het wel vervelend is.
.

maandag 27 juli 2020 om 13:26
Werd bij mij duidelijk aangegeven. Heb je het niet dan belt het callcenter. Heb je het wel: belt iemand van de GGD.isa__88 schreef: ↑27-07-2020 12:58Ik denk dat de negatieve testen worden door gebeld door callcenter medewerkers en misschien de positieve testen weer door een andere groep.
Tenminste, dat denk ik.
Maar ik begrijp wel dat het frustrerend is dat als je klachten inmiddels weg zijn en je al 72 uur wacht op uitslag het wel vervelend is.
maandag 27 juli 2020 om 13:28
Ah dat verklaard dan een hoop. De mensen van het callcenter zijn ook degene die alle afspraken inplannen natuurlijk dus het terugbellen met negatieve uitslag laat daardoor dan waarschijnlijk langer op zich wachten. Vinden ze niet urgent misschien omdat het negatief is.rozekoek1988 schreef: ↑27-07-2020 13:26Werd bij mij duidelijk aangegeven. Heb je het niet dan belt het callcenter. Heb je het wel: belt iemand van de GGD.
.
maandag 27 juli 2020 om 18:32
Dat is netjes!
Ik wacht nog steeds... voel me nu weer wat zieker. Maar buiten de keel- en oorpijn geen andere corona klachten. Dus ik denk dat het negatief is. Anders hadden ze vast allang gebeld.
woensdag 29 juli 2020 om 11:33
Ik ben gisteren gebeld (2x zelfs). 3 dagen na de test. Ook negatief gelukkig.
Ik kan weer aan het werk
Wat bij ons trouwens op de site van de ggd stond is dat de 48 uur pas in gaan aan het einde van de dag dat je getest bent.
Ik was op zaterdagochtend om half 9 getest, dus eigenlijk zou maandag aan het einde van de dag de 48 uur zijn verstreken
Ik kan weer aan het werk
Wat bij ons trouwens op de site van de ggd stond is dat de 48 uur pas in gaan aan het einde van de dag dat je getest bent.
Ik was op zaterdagochtend om half 9 getest, dus eigenlijk zou maandag aan het einde van de dag de 48 uur zijn verstreken

woensdag 29 juli 2020 om 14:36
Er was een technische storing waardoor negatieve uitslagen (veel) te laat werden doorgemeld. Mensen met een positieve uitslag werden wel tijdig bereikt.
https://www.lc.nl/binnenland/Waarom-duu ... 86905.html
https://www.lc.nl/binnenland/Waarom-duu ... 86905.html
donderdag 30 juli 2020 om 17:27
Tot hoe laat in de avond bellen ze door? Is dat 8 uur? Ik dacht ook dat het callcenter tot zo laat gebeld kon worden. Ik had een beetje gehoopt het vandaag nog te horen. Nu moet ik mijn schoonmaakster voor morgen af bellen, maar ik wacht nog tot 8 uur, wie weet. Ik ben gister half 12 getest. Maar als inderdaad die 24 uur in gaat vanaf het einde van de dag, kan het nog even duren. Morgen ook om half 12 een afspraak, ik dacht dat ik dan net de uitslag uiterlijk hoorde te hebben.
donderdag 30 juli 2020 om 21:07
Ik heb vandaag gebeld voor een afspraak, kan morgenochtend terecht in een andere gemeente. Hier was alles al vol helaas.
Ze zei dat de uitslag zou komen met 48 uur.
Afgelopen week was ik op de camping en een dag voor we zouden vertrekken werd ik verkouden. Beetje keelpijn, snot en nu hoesten. Eigenlijk zoals altijd rond deze periode in de zomer.
Ik doe de test voor de zekerheid, dan kan ik misschien van het weekend weer richting de camping.
Is er iemand hier die toch verrast werd door een positieve test? Aangezien veel mensen er toch vanuit gaan dat ze het niet hebben.
Afgelopen week was ik op de camping en een dag voor we zouden vertrekken werd ik verkouden. Beetje keelpijn, snot en nu hoesten. Eigenlijk zoals altijd rond deze periode in de zomer.
Ik doe de test voor de zekerheid, dan kan ik misschien van het weekend weer richting de camping.
Is er iemand hier die toch verrast werd door een positieve test? Aangezien veel mensen er toch vanuit gaan dat ze het niet hebben.

donderdag 30 juli 2020 om 21:31
Ja de beste vriendin van mijn zus. Ik hoorde dit zojuist en zij blijkt zich ook getest te hebben op aandringen van anderen. Dacht zeker te weten dat het een gewone verkoudheid was. En vond dat testen maar onzin. Blijkt dus vanmiddag gebeld te zijn met een positieve uitslag. Hele gezin in quarantaine. Meer weet ik er niet van. Zus zag ik al nooit dus voor mij maakt het geen verschil maar zij moet ook in quarantaine omdat zij elkaar wel hebben gezien afgelopen week. Ze heeft echter geen klachten.Tuinbank schreef: ↑30-07-2020 21:07Ik heb vandaag gebeld voor een afspraak, kan morgenochtend terecht in een andere gemeente. Hier was alles al vol helaas.
donderdag 30 juli 2020 om 21:46
Gets, zo zie je maar weerYggdrasil schreef: ↑30-07-2020 21:31Ja de beste vriendin van mijn zus. Ik hoorde dit zojuist en zij blijkt zich ook getest te hebben op aandringen van anderen. Dacht zeker te weten dat het een gewone verkoudheid was. En vond dat testen maar onzin. Blijkt dus vanmiddag gebeld te zijn met een positieve uitslag. Hele gezin in quarantaine. Meer weet ik er niet van. Zus zag ik al nooit dus voor mij maakt het geen verschil maar zij moet ook in quarantaine omdat zij elkaar wel hebben gezien afgelopen week. Ze heeft echter geen klachten.

Ik hoop natuurlijk dat het negatief is. Ik voel me ook echt niet anders dan anders met verkoudheid. Bij mij verloopt het altijd precies hetzelfde, zoals nu ook.
We hebben ook nog mijn ouders gezien op de camping en die zijn nu ook weer thuis dus ik hoop er maar het beste van.