Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronatest en wachten

04-07-2020 15:16 897 berichten
Gistermiddag heb ik een test gedaan en nu dus afwachten.. ik weet dat het 2 dagen kan duren maar gebeurd het ook vaak dat ze toch al na 1 dag bellen? Hoe was dat bij jullie? (Voor degenen die getest zijn)
Alle reacties Link kopieren
Miriammm schreef:
27-07-2020 10:04
Ik kreeg trouwens een tip van de telefonist toen ik belde voor het maken van de afspraak :
Als je na 48 uur nog geen uitslag hebt gehad, bel dan zelf weer naar de Afsprakenlijn. Zij kunnen je verder helpen.
Dat heb ik ook gedaan. Er werd mij verteld dat ik op een lijst zou komen met mensen die na meer dan 48 uur nog niet gebeld waren, en dat ik zou worden gebeld. Dat was gistermiddag. Nog steeds niks. :'(
Poppy_del_Rio schreef:
26-07-2020 18:00
Mijn man kreeg (na 96 uur) de uitslag toen hij zelf met de GGD belde.
Ik heb net ook de GGD gebeld. Ze zei dat ik vandaag nog gebeld zou worden....
Ik zit ook te wachten. Het is nu ook meer dan 48 uren geleden dat ik getest ben. Ik heb mijn werk maar gebeld dat ik nog steeds geen uitslag heb. Gelukkig waren ze heel begripvol.
Maar Poppy_del_Rio, na 96 uur, dat is wel heel lang..!
Demalzagarrick schreef:
27-07-2020 10:35
Ik heb net ook de GGD gebeld. Ze zei dat ik vandaag nog gebeld zou worden....
Jeetje wat duurt het wachten lang voor jou zeg...
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
winters schreef:
27-07-2020 10:45
Ik zit ook te wachten. Het is nu ook meer dan 48 uren geleden dat ik getest ben. Ik heb mijn werk maar gebeld dat ik nog steeds geen uitslag heb. Gelukkig waren ze heel begripvol.
Maar Poppy_del_Rio, na 96 uur, dat is wel heel lang..!

Ja, echt idioot. Ook hier werd gezegd dat hij zou worden teruggebeld en gebeurde dat niet. Dag erna nog eens met de GGD gebeld en toen kreeg hij eindelijk iemand aan de telefoon die de uitslag wilde doorgeven. Die uitslag lag er toen al 1,5 dag!
Maar denken jullie dan niet, als positief was het ik vast al gehoord. Ik bedoel als ik 4 dagen moeten wachten zo uit ook wel denken laat maar.
Leeuw32 schreef:
27-07-2020 11:54
Maar denken jullie dan niet, als positief was het ik vast al gehoord. Ik bedoel als ik 4 dagen moeten wachten zo uit ook wel denken laat maar.
Nou dat inderdaad, ik hoop dat ze de mensen die positief getest zijn wel zsm bellen, dus binnen de 48u. Dan ga ik er stiekem vanuit dat het voor man na 48 negatief is maar dat de bevestiging volgt.

Dus de vraag is nu, krijgen de positief geteste mensen wel binnen 48u uitslag? Iemand ervaring?
Superuser2020 schreef:
27-07-2020 11:59
Nou dat inderdaad, ik hoop dat ze de mensen die positief getest zijn wel zsm bellen, dus binnen de 48u. Dan ga ik er stiekem vanuit dat het voor man na 48 negatief is maar dat de bevestiging volgt.

Dus de vraag is nu, krijgen de positief geteste mensen wel binnen 48u uitslag? Iemand ervaring?
Ik denk dat de negatieve testen worden door gebeld door callcenter medewerkers en misschien de positieve testen weer door een andere groep.
Tenminste, dat denk ik.

Maar ik begrijp wel dat het frustrerend is dat als je klachten inmiddels weg zijn en je al 72 uur wacht op uitslag het wel vervelend is.
.
isa__88 schreef:
27-07-2020 12:58
Ik denk dat de negatieve testen worden door gebeld door callcenter medewerkers en misschien de positieve testen weer door een andere groep.
Tenminste, dat denk ik.

Maar ik begrijp wel dat het frustrerend is dat als je klachten inmiddels weg zijn en je al 72 uur wacht op uitslag het wel vervelend is.
Werd bij mij duidelijk aangegeven. Heb je het niet dan belt het callcenter. Heb je het wel: belt iemand van de GGD.
rozekoek1988 schreef:
27-07-2020 13:26
Werd bij mij duidelijk aangegeven. Heb je het niet dan belt het callcenter. Heb je het wel: belt iemand van de GGD.
Ah dat verklaard dan een hoop. De mensen van het callcenter zijn ook degene die alle afspraken inplannen natuurlijk dus het terugbellen met negatieve uitslag laat daardoor dan waarschijnlijk langer op zich wachten. Vinden ze niet urgent misschien omdat het negatief is.
.
DerryGirl schreef:
27-07-2020 11:13
Jeetje wat duurt het wachten lang voor jou zeg...
Ben daarnet eindelijk gebeld. Uitslag negatief gelukkig. :-D
Ik werd net ook gebeld, wel netjes door de GGD zelf en binnen 48 uur: negatief! Dus zo lekker weer naar buiten en dingen ondernemen! 🥳
Wat heerlijk!
Ik duim hier ook op een snelle en uiteraard negatieve uitslag van de test van oudste dochter....
Hier ook negatief, 28u na de test gebeld. Netjes!
Superuser2020 schreef:
27-07-2020 15:28
Hier ook negatief, 28u na de test gebeld. Netjes!
Dat is netjes!
Ik wacht nog steeds... voel me nu weer wat zieker. Maar buiten de keel- en oorpijn geen andere corona klachten. Dus ik denk dat het negatief is. Anders hadden ze vast allang gebeld.
Nou, dat viel mee. Uitslag na 26 uur en een negatieve uitslag! :)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Nou hehe. Ik ben eindelijk gebeld met de uitslag! Duurde net geen 4 dagen. Maar wel heel erg lang.
Negatief gelukkig. Maar omdat het zo lang duurde ging ik daar al een beetje vanuit.
48 en half uur... netjes dus....gelukkig negatief!
Ik ben gisteren gebeld (2x zelfs). 3 dagen na de test. Ook negatief gelukkig.
Ik kan weer aan het werk

Wat bij ons trouwens op de site van de ggd stond is dat de 48 uur pas in gaan aan het einde van de dag dat je getest bent.
Ik was op zaterdagochtend om half 9 getest, dus eigenlijk zou maandag aan het einde van de dag de 48 uur zijn verstreken
Er was een technische storing waardoor negatieve uitslagen (veel) te laat werden doorgemeld. Mensen met een positieve uitslag werden wel tijdig bereikt.

https://www.lc.nl/binnenland/Waarom-duu ... 86905.html
Tot hoe laat in de avond bellen ze door? Is dat 8 uur? Ik dacht ook dat het callcenter tot zo laat gebeld kon worden. Ik had een beetje gehoopt het vandaag nog te horen. Nu moet ik mijn schoonmaakster voor morgen af bellen, maar ik wacht nog tot 8 uur, wie weet. Ik ben gister half 12 getest. Maar als inderdaad die 24 uur in gaat vanaf het einde van de dag, kan het nog even duren. Morgen ook om half 12 een afspraak, ik dacht dat ik dan net de uitslag uiterlijk hoorde te hebben.
Mijn vriend werd om een uur of zeven gebeld, dus het kan nog!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik heb vandaag gebeld voor een afspraak, kan morgenochtend terecht in een andere gemeente. Hier was alles al vol helaas.
Ze zei dat de uitslag zou komen met 48 uur.
Afgelopen week was ik op de camping en een dag voor we zouden vertrekken werd ik verkouden. Beetje keelpijn, snot en nu hoesten. Eigenlijk zoals altijd rond deze periode in de zomer.
Ik doe de test voor de zekerheid, dan kan ik misschien van het weekend weer richting de camping.

Is er iemand hier die toch verrast werd door een positieve test? Aangezien veel mensen er toch vanuit gaan dat ze het niet hebben.
Tuinbank schreef:
30-07-2020 21:07
Ik heb vandaag gebeld voor een afspraak, kan morgenochtend terecht in een andere gemeente. Hier was alles al vol helaas.
Ze zei dat de uitslag zou komen met 48 uur.
Afgelopen week was ik op de camping en een dag voor we zouden vertrekken werd ik verkouden. Beetje keelpijn, snot en nu hoesten. Eigenlijk zoals altijd rond deze periode in de zomer.
Ik doe de test voor de zekerheid, dan kan ik misschien van het weekend weer richting de camping.

Is er iemand hier die toch verrast werd door een positieve test? Aangezien veel mensen er toch vanuit gaan dat ze het niet hebben.
Ja de beste vriendin van mijn zus. Ik hoorde dit zojuist en zij blijkt zich ook getest te hebben op aandringen van anderen. Dacht zeker te weten dat het een gewone verkoudheid was. En vond dat testen maar onzin. Blijkt dus vanmiddag gebeld te zijn met een positieve uitslag. Hele gezin in quarantaine. Meer weet ik er niet van. Zus zag ik al nooit dus voor mij maakt het geen verschil maar zij moet ook in quarantaine omdat zij elkaar wel hebben gezien afgelopen week. Ze heeft echter geen klachten.
Yggdrasil schreef:
30-07-2020 21:31
Ja de beste vriendin van mijn zus. Ik hoorde dit zojuist en zij blijkt zich ook getest te hebben op aandringen van anderen. Dacht zeker te weten dat het een gewone verkoudheid was. En vond dat testen maar onzin. Blijkt dus vanmiddag gebeld te zijn met een positieve uitslag. Hele gezin in quarantaine. Meer weet ik er niet van. Zus zag ik al nooit dus voor mij maakt het geen verschil maar zij moet ook in quarantaine omdat zij elkaar wel hebben gezien afgelopen week. Ze heeft echter geen klachten.
Gets, zo zie je maar weer :-(
Ik hoop natuurlijk dat het negatief is. Ik voel me ook echt niet anders dan anders met verkoudheid. Bij mij verloopt het altijd precies hetzelfde, zoals nu ook.
We hebben ook nog mijn ouders gezien op de camping en die zijn nu ook weer thuis dus ik hoop er maar het beste van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven