Coronavirus COVID-19 (deel 26)

zondag 20 september 2020 om 20:14
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.
Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 30 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 950.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 98.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid
Checklist bij vermoeden COVID-19

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier
Dit is een discussie topic over dit virus.
Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25
Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 30 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 950.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 98.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid
Checklist bij vermoeden COVID-19

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier
Dit is een discussie topic over dit virus.
Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 20:28
0.05% gewijzigd

zondag 27 september 2020 om 17:34
Mijn man heeft vanmiddag wat boodschappen gedaan. Het lijkt toch wel aan te slaan. De boodschap om hernieuwde scherpte.
Er was weer iemand die de karretjes ontsmette en een "winkel teller". Ook de 1.5. meter rij was weer in ere hersteld zei hij.
Nou ik ben er blij mee. Loopt ook hij daar minder risico.
Er was weer iemand die de karretjes ontsmette en een "winkel teller". Ook de 1.5. meter rij was weer in ere hersteld zei hij.
Nou ik ben er blij mee. Loopt ook hij daar minder risico.

zondag 27 september 2020 om 17:34
ik zou het niet weten. Als ik COPD zou hebben dan zou ik ''echt niet'' in deze tijden naar een All-you-can-eat gaan.Dahlia74 schreef: ↑27-09-2020 17:30Waarom is die vrouw dan gebleven? Ze had ook nog eens COPD zei ze in het filmpje. Burgers hebben ook een eigen verantwoordelijkheid, niet alleen de ondernemer. Uiteraard moet de ondernemer wel handhaven.
Tja, het concept "all you can eat" kom ik dus nooit. Meestal veel te druk en matige kwaliteit eten.
zondag 27 september 2020 om 17:35
Susan schreef: ↑27-09-2020 17:29Dit dan:
"De toezichthouders controleerden het café even na middernacht op naleving van de coronamaatregelen. In het café zagen ze dat er onvoldoende afstand werd gehouden en dat er werd gerookt. Ze maakten daarom foto's van de situatie in het café.
Toen de eigenaar van het café zag dat er werd gecontroleerd ging hij met de toezichthouders in gesprek. Volgens de politie liep dit uit de hand en werden de controleurs vastgehouden, mishandeld en bedreigd met de dood. Ook pakten bezoekers van het café de telefoon van de controleurs af. Zij verwijderden de foto's die op de telefoon stonden, meldt NH Nieuws."
https://nos.nl/artikel/2350011-toezicht ... mblik.html
Echt, wat dénk je dan? Dat je die toezichthouders voorgoed kan vasthouden? Dat zoiets niet uikomt? En dat je dan niet tig keer zo zwaar wordt bestraft? Waar zit het verstand van sommige mensen?
Ik las het inderdaad net.
Echt hoe dom en aso kun je zijn...

Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zondag 27 september 2020 om 17:37
Daar kan ik heel slecht tegen, sommige mensen lijken het echt niet te kunnen en willen begrijpen! En zien ook niet dat de hele wereld ermee worsteltHetvrijewoord schreef: ↑27-09-2020 17:25Gisteren nog in Londen grote demonstratie.
Iedereen is het zat.
Ik denk dan: deal er mee en maak het niet nog erger door met duizenden op een kluitje te gaan lopen schreeuwen hoe oneens je het overal mee bent.

zondag 27 september 2020 om 17:43
je maakt een vergelijking die niet eerlijk is. Gommers hoeft zich alleen bezig te houden met de medische kanten van deze pandemie. Rutte moet zich ook druk maken over hoe we de economie zo goed mogelijk overeind houden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 27 september 2020 om 17:45
Daar ligt ook inderdaad het probleem. Toen mijn man in zijn huidige baan begon, 25 jaar geleden, had hij één groepsleider boven zich en daarboven de directeur van de instelling. Tegenwoordig (en mijn man is in die tijd opgeklommen qua functie) heeft hij 5 deelmanagers boven zich en 1 algemeen manager. Het aantal managementfuncties en managementlager vermenigvuldigt zich in de zorg harder dan het aantal corona-besmettingen... En ál die managers moeten betaald worden, aan ál die managers moet gerapporteerd worden, en ál die managers moeten regelmatig in een duur hotel twee dagen "op de hei" doorbrengen, en ál die managers hebben lease-auto's nodig en andere emolumenten, enz. enz. En als je achteraf gaat kijken wat ze nou daadwerkelijk hebben bijgedragen een de daadwerkelijke zorg aan cliënten of patiënten, is het vaak bedroevend weinig.AnAppleADay schreef: ↑27-09-2020 12:41Inderdaad
Of het ook op de meest efficiënte manier wordt besteed is een andere vraag
Komt nog bij dat véél van die managers geen idee hebben van de zorg. Laat staan ervaring op de werkvloer. In de organisatie waar mijn man werkt, dook er opeens óók weer een manager op. Die bleek te hebben gewerkt in de haven van Rotterdam in het containerwezen, nog nooit de zorg van dichtbij gezien. Máár, zo werd geredeneerd, zijn algemene managementvaardigheden zouden ook toepasbaar zijn in de organisatie waar mijn man werkt... Om een lang verhaal kort te maken: die manager heeft er een jaar gezeten, een dik salaris opgestreken, en toen kwam hij er opeens achter "te weinig voeling te hebben met de problematiek" (och gut, écht?) en zocht hij "een nieuwe uitdaging elders"... Er werd een dikke afscheidsreceptie gegeven en hij kreeg nog een vette handdruk mee ook...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 27 september 2020 om 17:45
ik ben laatst bij een sushirestaurant geweest waar ze de maatregelen echt goed aanhielden, het niet te druk was en de gerechtjes gewoon aan tafel gebracht werden. Ik vind het ook fijn om allerlei verschillende dingetjes te eten en op deze manier kan dat prima

zondag 27 september 2020 om 17:47
Hij zegt een hoop goede dingen en is een kanjer.Serengeti schreef: ↑27-09-2020 15:35Oproep van Diederik Gommers:
Geen angst zaaien, wél aan de maatregelen houden.
https://twitter.com/shossontwits/status ... 1686626304
zondag 27 september 2020 om 17:47
dat is ook wat ik bedoel, er zijn veel te veel leidinggevende poppetjes die geen idee hebben wat er op de werkvloer gebeurd en daardoor te weinig mensen op de werkvloer. Tel daar dan ook alle interimpoppetjes bij op en je hebt een heel leuk besparingsplan.pejeka schreef: ↑27-09-2020 17:45Daar ligt ook inderdaad het probleem. Toen mijn man in zijn huidige baan begon, 25 jaar geleden, had hij één groepsleider boven zich en daarboven de directeur van de instelling. Tegenwoordig (en mijn man is in die tijd opgeklommen qua functie) heeft hij 5 deelmanagers boven zich en 1 algemeen manager. Het aantal managementfuncties en managementlager vermenigvuldigt zich in de zorg harder dan het aantal corona-besmettingen... En ál die managers moeten betaald worden, aan ál die managers moet gerapporteerd worden, en ál die managers moeten regelmatig in een duur hotel twee dagen "op de hei" doorbrengen, en ál die managers hebben lease-auto's nodig en andere emolumenten, enz. enz. En als je achteraf gaat kijken wat ze nou daadwerkelijk hebben bijgedragen een de daadwerkelijke zorg aan cliënten of patiënten, is het vaak bedroevend weinig.
Komt nog bij dat véél van die managers geen idee hebben van de zorg. Laat staan ervaring op de werkvloer. In de organisatie waar mijn man werkt, dook er opeens óók weer een manager op. Die bleek te hebben gewerkt in de haven van Rotterdam in het containerwezen, nog nooit de zorg van dichtbij gezien. Máár, zo werd geredeneerd, zijn algemene managementvaardigheden zouden ook toepasbaar zijn in de organisatie waar mijn man werkt... Om een lang verhaal kort te maken: die manager heeft er een jaar gezeten, een dik salaris opgestreken, en toen kwam hij er opeens achter "te weinig voeling te hebben met de problematiek" (och gut, écht?) en zocht hij "een nieuwe uitdaging elders"... Er werd een dikke afscheidsreceptie gegeven en hij kreeg nog een vette handdruk mee ook...
zondag 27 september 2020 om 17:48
Dat werkt inderdaad goed. Wij hadden vroeger een all you can eat restaurant in de stad waar je kon kiezen voor de buffetvorm of bediening aan tafel, ik zou me kunnen voorstellen dat het nu dan voor iedereen bediening aan tafel zou zijn,
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 27 september 2020 om 17:53
Nee, geen flauw idee.
In andere landen krijgen ze het wel voor elkaar, al weten wij natuurlijk niet wat daar allemaal misgaat.
Ik ben wel benieuwd hoe België in staat is dubbel zoveel te testen als Nederland. Er schrijven hier Belgen mee, misschien dat zij dat weten?
In Denemarken, waar het aantal gevallen ook stijgt, maar bijna 5 x zoveel getest wordt als in Nederland (en het aantal positieve testen op 1.2 %
staat) testen ze nog steeds op het vliegveld. Ook mogen mensen zonder symptomen een test aanvragen.
In Kopenhagen moesten mensen ook een paar dagen wachten tot ze getest konden worden. Die gingen dan maar naar het vliegveld, om daar getest te worden, zo staat in dit bericht:
https://www.schengenvisainfo.com/news/c ... om-monday/
Ik las afgelopen week dat half september in één week tijd bijna 40.000 mensen naar een gebied met een oranje reisadvies zijn gevlogen.
En de meesten ook weer terug, waarschijnlijk. Die liepen gewoon het vliegveld uit, want er is geen teststraat meer, en ze zullen echt niet allemaal 10 dagen quarantaine aanhouden.
nounou

zondag 27 september 2020 om 17:54
Nou inderdaad! Ik wordt er moe van als mensen die zich op een normale manier aan de maatregelen houden voor make schapen of angsthazen worden uitgemaakt. De maatregelen zijn er niet voor niets. Ik had het ook liever anders gezien maar het is op dit moment niet anders.VGM1980 schreef: ↑27-09-2020 15:54gelukkig maar. Ik heb een aantal verwijdert, omdat ze dagelijks bleef posten dat wij schapen zijn en zij gelijk had. Dat we daar nog wel achter gingen komen en ze zéker op Baudet ging stemmen. Dat het slechts een griepje is en dat een arts (mens werkt nog in een ziekenhuis ook) ook tegen haar had gezegd dat het allemaal bull-shit is. 'Dus als een arts het zelfs zegt, dan moet het wel waarheid zijn. (rare arts ook om
zulke uitspraken te doen. hou dan gewoon je mening voor je).
zondag 27 september 2020 om 17:55
Susan schreef: ↑27-09-2020 17:29Dit dan:
"De toezichthouders controleerden het café even na middernacht op naleving van de coronamaatregelen. In het café zagen ze dat er onvoldoende afstand werd gehouden en dat er werd gerookt. Ze maakten daarom foto's van de situatie in het café.
Toen de eigenaar van het café zag dat er werd gecontroleerd ging hij met de toezichthouders in gesprek. Volgens de politie liep dit uit de hand en werden de controleurs vastgehouden, mishandeld en bedreigd met de dood. Ook pakten bezoekers van het café de telefoon van de controleurs af. Zij verwijderden de foto's die op de telefoon stonden, meldt NH Nieuws."
https://nos.nl/artikel/2350011-toezicht ... mblik.html
Echt, wat dénk je dan? Dat je die toezichthouders voorgoed kan vasthouden? Dat zoiets niet uikomt? En dat je dan niet tig keer zo zwaar wordt bestraft? Waar zit het verstand van sommige mensen?
Een uitbater met drank achter de kiezen. Wat een idioot.
Mag van mij gesloten blijven zolang de epidemie nog voortduurt.
nounou

zondag 27 september 2020 om 18:01
We zijn begin maart (ruim een week voor de lockdown) in België in een All-you-can-eat gegeten toen mijn nicht jarig was. Het eten was er erg goed en gevarieerd en het was goed georganiseerd. In Schiedam vorig jaar met collega's naar de Watertuin geweest,ook zoiets. Maar mijn vriend en ik vonden het 3 keer niets. Het was superchaotisch,je moest erg lang in de rij staan,iedereen liep door elkaar en als je eindelijk eens aan de buurt was toen waren bepaalde dingen op,gewoon slecht georganiseerd. Daar komen we dus niet meer.

zondag 27 september 2020 om 18:05
het is geen kwestie van wat knopjes omzetten helaas, je moet 2 programma's met elkaar laten praten die beide een andere taal spreken zonder google translateZazamaenade schreef: ↑27-09-2020 17:53Nee, geen flauw idee.
In andere landen krijgen ze het wel voor elkaar, al weten wij natuurlijk niet wat daar allemaal misgaat.
Ik ben wel benieuwd hoe België in staat is dubbel zoveel te testen als Nederland. Er schrijven hier Belgen mee, misschien dat zij dat weten?
In Denemarken, waar het aantal gevallen ook stijgt, maar bijna 5 x zoveel getest wordt als in Nederland (en het aantal positieve testen op 1.2 %
staat) testen ze nog steeds op het vliegveld. Ook mogen mensen zonder symptomen een test aanvragen.
In Kopenhagen moesten mensen ook een paar dagen wachten tot ze getest konden worden. Die gingen dan maar naar het vliegveld, om daar getest te worden, zo staat in dit bericht:
https://www.schengenvisainfo.com/news/c ... om-monday/
Ik las afgelopen week dat half september in één week tijd bijna 40.000 mensen naar een gebied met een oranje reisadvies zijn gevlogen.
En de meesten ook weer terug, waarschijnlijk. Die liepen gewoon het vliegveld uit, want er is geen teststraat meer, en ze zullen echt niet allemaal 10 dagen quarantaine aanhouden.
zondag 27 september 2020 om 18:08
Weet ik en daar heb je ook gelijk in, hoewel ik vind dat Gommers juist niet alleen spreekt vanuit de medische kant.
Maar ik denk dat ik zelf te lang in een politieke setting heb gewerkt. Heb te vaak van dichtbij meegemaakt hoe dingen toch weer anders gebracht moesten worden, waarbij de waarheid soms onder druk kwam te staan. Ik zeg niet dat dat hier ook gebeurt, maar ik heb geen blindelings vertrouwen in politici

I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
zondag 27 september 2020 om 18:11
Wat je je ook moet realiseren is dat er ook nog een groep mensen is die grote bezwaren hebben tegen de maatregelen (en vooral de spoedwet) maar die zich daarentegen tóch keurig aan de maatregelen houden. Ik ga momenteel écht niet op vakantie met het vliegtuig of bij een drukke winkel naar binnen, ik ga zelfs niet naar een restaurant. Dit alles mag gewoon maar met gezond verstand kun je natuurlijk bedenken dat je minder risico loopt als je dit allemaal niet doet. Ik houd netjes afstand van vreemde mensen en van kwetsbare mensen. Ik houd mijn kinderen in de gaten en als ze verkouden zijn, eis ik dat ze zich laten testen en uit mijn buurt blijven tot er een negatieve uitslag komt. Op mijn werk waar ik de hele dag in aanraking kom met pubers en jongvolwassenen let ik goed op om afstand te bewaren, al doen zij dat zelf niet altijd en zijn er dus regelmatig situaties waarbij de maatregelen geschonden worden.Geraldine schreef: ↑27-09-2020 17:54Nou inderdaad! Ik wordt er moe van als mensen die zich op een normale manier aan de maatregelen houden voor make schapen of angsthazen worden uitgemaakt. De maatregelen zijn er niet voor niets. Ik had het ook liever anders gezien maar het is op dit moment niet anders.
Ik ben niet doodsbang voor het virus maar doe er wel zelf alles aan om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden. Tegelijkertijd realiseer ik me dat bijna iedereen kans loopt op besmetting, hoe hard je ook je best doet. Tenzij je al een zeer geïsoleerd bestaan leidde voor Corona, loop je gewoon risico. Daar moeten we mee dealen.

zondag 27 september 2020 om 18:15
Wel snoezig dat je denkt dat hufterig en onverantwoordelijk gedrag zal stoppen als er genoeg testcapaciteit is.Zazamaenade schreef: ↑27-09-2020 17:53
Die teststraat was overigens vrijwillig en allesbehalve druk
zondag 27 september 2020 om 18:17
ik zag de toegevoegde waarde overigens ook niet, tenzij iedereen braaf thuisbleef tot de uitslag er was en dan nog kun je te vroeg testen.
zondag 27 september 2020 om 18:21
Precies. Ik werk 45 uur in de week, dus door de week ben ik sowieso thuis óf op het werk en daar houden we allemaal zo goed mogelijk afstand van elkaar. Dan nog kan het soms zomaar gebeuren dat je per ongeluk een collega tegen het lijf loopt op de gang, maar dan doen we allebei een stapje opzij. Na het werk race ik dan even in 5 minuten door de supermarkt op de hoek om de laatste verse ingrediënten voor het avondeten te vergaren, en dat is het dan wel. Verder kom ik nergens. En in 99% van de gevallen komen mijn man en ik in het weekend ook nergens, dan zijn we blij even een paar dagen "niks" te hoeven.Despierta schreef: ↑27-09-2020 18:11Wat je je ook moet realiseren is dat er ook nog een groep mensen is die grote bezwaren hebben tegen de maatregelen (en vooral de spoedwet) maar die zich daarentegen tóch keurig aan de maatregelen houden. Ik ga momenteel écht niet op vakantie met het vliegtuig of bij een drukke winkel naar binnen, ik ga zelfs niet naar een restaurant. Dit alles mag gewoon maar met gezond verstand kun je natuurlijk bedenken dat je minder risico loopt als je dit allemaal niet doet. Ik houd netjes afstand van vreemde mensen en van kwetsbare mensen. Ik houd mijn kinderen in de gaten en als ze verkouden zijn, eis ik dat ze zich laten testen en uit mijn buurt blijven tot er een negatieve uitslag komt. Op mijn werk waar ik de hele dag in aanraking kom met pubers en jongvolwassenen let ik goed op om afstand te bewaren, al doen zij dat zelf niet altijd en zijn er dus regelmatig situaties waarbij de maatregelen geschonden worden.
Ik ben niet doodsbang voor het virus maar doe er wel zelf alles aan om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden. Tegelijkertijd realiseer ik me dat bijna iedereen kans loopt op besmetting, hoe hard je ook je best doet. Tenzij je al een zeer geïsoleerd bestaan leidde voor Corona, loop je gewoon risico. Daar moeten we mee dealen.
Ik erger me echter ook aan mensen die anderen die een keer gaan winkelen of een terrasje pakken, voor asociaal uitmaken en te vinden dat ze zich niet aan de maatregelen houden. Willen we onze samenleving leefbaar houden, dan is het onvermijdelijk dat er soms plekken zijn waar meer dan 10 mensen samen zijn. En ik denk serieus dat er maar verdraaid weinig mensen zijn die opzettelijk de maatregelen aan hun laars lappen of er geen zier om geven of ze een ander ziek maken of niet. Maar die wél tegelijkertijd veel vraagtekens hebben bij bepaalde maatregelen en/of het overheidsbeleid. En dat moet gewoon kunnen en mogen zonder gelijk als virusontkenner of complottheorie-aanhanger te worden weggezet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zondag 27 september 2020 om 18:23
Ik las hier ergens een post over mondkapjesplicht Duitsland (weet niet meer wie dat was) en dat Nederland het enige land is waar ze alleen in het OV verplicht zijn. In Denemarken (mijn thuisland,ben van Duits-Deense komaf) worden ze ook alleen in het OV gedragen en hoe het in de rest van Scandinavië zit dat weet ik niet.
In Duitsland hebben ze op dit moment iets van 2100 besmettingen per dag dacht ik en dat op 80 miljoen inwoners. In Nederland op dit moment gemiddeld 2700 per dag op 17 miljoen inwoners en dat is veel meer. Maar het enige verschil wat me toen opviel in Duitsland waren de mondkapjes maar ik weet niet of dit nu daaraan ligt of dat er daar wellicht meer wordt getest of nog andere dingen zijn. Tevens hoorde ik ook dat een stoffen mondkapje maar 40% of zelf minder helpt? Dat is wel erg weinig (ging eerst uit van 70 of 80 % maar dat is al niet veel). Ik wist wel dat ze niet te vergelijken zijn met mondkapjes klasse FFP2 en FFP3 omdat daar een filter inzit maar dat het zo weinig is wist ik niet. Maar omdat iedereen daar eentje draagt vraag ik me af of dit dan wel (een beetje) meer helpt maar zoals gezegd is het geen vergelijking met medische mondkapjes. Dit is gewoon iets wat ik me afvraag. En ook waarom er in het ene land 1,5 m afstand wordt gehouden,in
andere landen zelf 2 meter en in bepaalde landen 1 m. Wat is nou het beste?
Tsumtsum kan nu bijna weer een nieuw topic aanmaken. Deze keer gaan we erg snel.
In Duitsland hebben ze op dit moment iets van 2100 besmettingen per dag dacht ik en dat op 80 miljoen inwoners. In Nederland op dit moment gemiddeld 2700 per dag op 17 miljoen inwoners en dat is veel meer. Maar het enige verschil wat me toen opviel in Duitsland waren de mondkapjes maar ik weet niet of dit nu daaraan ligt of dat er daar wellicht meer wordt getest of nog andere dingen zijn. Tevens hoorde ik ook dat een stoffen mondkapje maar 40% of zelf minder helpt? Dat is wel erg weinig (ging eerst uit van 70 of 80 % maar dat is al niet veel). Ik wist wel dat ze niet te vergelijken zijn met mondkapjes klasse FFP2 en FFP3 omdat daar een filter inzit maar dat het zo weinig is wist ik niet. Maar omdat iedereen daar eentje draagt vraag ik me af of dit dan wel (een beetje) meer helpt maar zoals gezegd is het geen vergelijking met medische mondkapjes. Dit is gewoon iets wat ik me afvraag. En ook waarom er in het ene land 1,5 m afstand wordt gehouden,in
andere landen zelf 2 meter en in bepaalde landen 1 m. Wat is nou het beste?
Tsumtsum kan nu bijna weer een nieuw topic aanmaken. Deze keer gaan we erg snel.
zondag 27 september 2020 om 18:24
Huh? Wat een vreemde opmerking.
In andere landen wordt het testen op vliegvelden wat minder vrijblijvend aangepakt blijkbaar, en niet opgegeven na een paar weken.
nounou

zondag 27 september 2020 om 18:24
Wat zou je zeggen dan? Ik zag pas hoeveel er geen mondkapje op hadden toen ik opstond om de trein uit te gaan op mijn station. Ik heb verder geen autoriteit om iets af te dwingenHetvrijewoord schreef: ↑27-09-2020 16:57Nou je leest net hier dat er dus mensen zijn die in het OV geen mondkapje opdoen.
Normaal bemoei ik mij niet zo snel met anderen maar ik geloof (reis zelf niet met OV) dat ik er inmiddels wel wat van zou zeggen.
Als je zo'n ding niet op wil prima, dan ga je maar fietsen!

zondag 27 september 2020 om 18:26
Op vakantie gaan naar oranje gebied en je niet aan quarantaine houden los je niet op met een teststraat op SchipholZazamaenade schreef: ↑27-09-2020 18:24Huh? Wat een vreemde opmerking.
In andere landen wordt het testen op vliegvelden wat minder vrijblijvend aangepakt blijkbaar, en niet opgegeven na een paar weken.