Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 26)

20-09-2020 20:14 3372 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 30 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 950.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 98.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 20:28
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-09-2020 21:11
Over waarom er (nog) geen gebruik wordt gemaakt van grote testlaboratoria: https://www.nu.nl/coronavirus/6078928/w ... it-is.html
Dus de grote Duitse labs zijn wel goed, maar de grote Nederlandse labs zouden niet goed zijn.

Het waarom daarvan heeft De Jonge nog niet echt uitgelegd. Niet in de kamer, niet tegen de pers, niet tegen het volk in een persconferentie.

De enige reden die hier wordt gegeven om die Nederlandse grote labs niet in te zetten is: 'Maar onder arts-microbiologen die bij ziekenhuizen zijn aangesloten bestaat de angst dat in zee gaan met die grote laboratoria ten koste gaat van de kwaliteit van het werk.'

Dus mensen die er alle belang bij hebben om hun eigen toko te promoten, promoten hun eigen toko door andere toko's zonder opgaaf van reden neer te zetten als onbetrouwbaar.l

Dus waarom wordt er geen gebruik gemaakt van Nederlandse commerciële testlaboratoria?
Ik heb gezocht naar alternatieven maar kon ook niks vinden. Ik ga eens even googelen op huisartsenlab, dank voor de tip Kadanz!
Am Yisrael Chai!
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden (en val vast in herhaling) , we zijn een half jaar verder en toch is er nog steeds onvoldoende testcapaciteit.
soliver schreef:
21-09-2020 21:55
Dus de grote Duitse labs zijn wel goed, maar de grote Nederlandse labs zouden niet goed zijn.

Het waarom daarvan heeft De Jonge nog niet echt uitgelegd. Niet in de kamer, niet tegen de pers, niet tegen het volk in een persconferentie.

De enige reden die hier wordt gegeven om die Nederlandse grote labs niet in te zetten is: 'Maar onder arts-microbiologen die bij ziekenhuizen zijn aangesloten bestaat de angst dat in zee gaan met die grote laboratoria ten koste gaat van de kwaliteit van het werk.'

Dus mensen die er alle belang bij hebben om hun eigen toko te promoten, promoten hun eigen toko door andere toko's zonder opgaaf van reden neer te zetten als onbetrouwbaar.l

Dus waarom wordt er geen gebruik gemaakt van Nederlandse commerciële testlaboratoria?
En als er al twijfel zou bestaan, dan hebben ze al genoeg tijd gehad om de kwaliteit te toetsen, na te gaan onder welke voorwaarden ze wel in zee kunnen gaan met die laboratoria en/of te investeren in verbetering.
Geraldine schreef:
21-09-2020 21:15
Daar herinner ik me nog aan. :-D
Had Rutte niet iets gezegd als ‘pleur op’ een jaar of 3 geleden?
soliver schreef:
21-09-2020 21:55

Hebben jullie Jinek gekeken? Vossen over het tekort aan testcapaciteit. Wat een slecht verhaal zeg. Jack van Gelder zat ook aan tafel en die zat zichzelf op te vreten. Hij schoot zo pief paf poef gaten in haar verhaal. Dat kwam erop neer, dat er geen commerciële (Duitse of Nederlandse) labs zijn gebruikt omdat daar geen arts microbioloog in dienst was die de uitkomst kon duiden. Bijvoorbeeld: bij deze virusload met deze klachten die vijf dagen geleden begonnen, is deze patiënt nu niet positief maar eigenlijk ook wel. Helemaal prima, als het gaat om patiënten in een ziekenhuis. Maar in de teststraat weet je helemaal niet welke klachten iemand heeft een hoe lang dat al zo is. 'Ja, maar in maart was dat nog niet aan de orde'. Echt te gek voor woorden.
Lubach veegde gisteren ook de vloer aan met het testbeleid. Hele goeie aflevering. Hopelijk kijkt de politiek.
Ik zag bij Jinek dat er weer een nieuwe opstand is, BN’ers die “ niet meer mee doen”
Een soort promotie filmpje om alle maatregelen lekker niet meer op te volgen,
En dan eindigt het filmpje met DE boodschap “ free the people “

Echt?
Free the people? Serieus?
In Nederland?
Je weet wel, dat rijke kikkerlandje waar we zo vreselijk verwend zijn omdat alles maar mag en ook kan.
Schamen deze BN’ers zich nou niet? Ga ff in ander landen kijken en praten met mensen die echt weinig vrijheid hebben. En besef hoeveel vrijheid we hier hebben, zoveel zelfs dat we ons al beperkt voelen omdat we ff niet in elkaar aura moeten staan.
Doe ff normaal zeg.,..
Verwende nesten.
Griebus67 schreef:
21-09-2020 23:46
Lubach veegde gisteren ook de vloer aan met het testbeleid. Hele goeie aflevering. Hopelijk kijkt de politiek.
Ook gezien. Dit was naar aanleiding daarvan. Het was echt ongelofelijk. Ik volg dit onderwerp al een tijdje een vond het verhaal altijd al slecht. Maar dit? Ik kan me voorstellen dat De Jonge moet vertrekken hierom.
consuelabananahammok schreef:
21-09-2020 23:54
Ik zag bij Jinek dat er weer een nieuwe opstand is, BN’ers die “ niet meer mee doen”

Echt?
In Nederland?
Je weet wel, dat rijke kikkerlandje waar we zo vreselijk verwend zijn omdat alles maar mag en ook kan.
Schamen deze BN’ers zich nou niet? Ga ff in ander landen kijken en praten met mensen die echt weinig vrijheid hebben. En besef hoeveel vrijheid we hier hebben, zoveel zelfs dat we ons al beperkt voelen omdat we ff niet in elkaar aura moeten staan.
Doe ff normaal zeg.,..
Verwende nesten.
Ik denk dat ze voor eigen parochie preken omdat de inkomsten tanende zijn.
Paling schreef:
21-09-2020 23:39
Hebben jullie Jinek gekeken? Vossen over het tekort aan testcapaciteit. Wat een slecht verhaal zeg. Jack van Gelder zat ook aan tafel en die zat zichzelf op te vreten. Hij schoot zo pief paf poef gaten in haar verhaal. Dat kwam erop neer, dat er geen commerciële (Duitse of Nederlandse) labs zijn gebruikt omdat daar geen arts microbioloog in dienst was die de uitkomst kon duiden. Bijvoorbeeld: bij deze virusload met deze klachten die vijf dagen geleden begonnen, is deze patiënt nu niet positief maar eigenlijk ook wel. Helemaal prima, als het gaat om patiënten in een ziekenhuis. Maar in de teststraat weet je helemaal niet welke klachten iemand heeft een hoe lang dat al zo is. 'Ja, maar in maart was dat nog niet aan de orde'. Echt te gek voor woorden.
Jack van Gelder was in ieder geval goed kritisch in tegenstelling tot Jinek.
blauwe_emmer schreef:
22-09-2020 00:08
Maar dat is toch ook een heel reëel probleem voor heel veel mensen? Je zou maar al acht maanden al je inkomsten kwijt zijn.
blauwe_emmer schreef:
22-09-2020 00:08
Oh ja natuurlijk, dat klinkt het meest aannemelijk.
Stuitend hoor, sleurt zo een jonge doelgroep mee die op dit moment juist het meest besmet raken.
Lekker verantwoordelijk.
blauwe_emmer schreef:
22-09-2020 00:10
Jack van Gelder was in ieder geval goed kritisch in tegenstelling tot Jinek.
Ja, gelukkig maar. Jinek kwam ook wel op de juiste momenten met een aantal vileine feitjes op de proppen, maar ik denk dat er afspraken waren gemaakt met Jinek, want dat ging wel heel subtiel.
Paling schreef:
22-09-2020 00:11
Maar dat is toch ook een heel reëel probleem voor heel veel mensen? Je zou maar al acht maanden al je inkomsten kwijt zijn.
Ja, dat is echt heel kut. Maar natuurlijk geen reden om mensen over te halen de maatregelen aan hun laars te lappen met deze oplopende besmettings- en opnamecijfers.
Paling schreef:
Natuurlijk is het een probleem, maar dat hebben heel veel mensen uit de branche.
Het gaat wel een stapje te ver om dan je publiek te gaan overtuigen lekker niet mee mee te doen en “ Free the people “ te roepen.
Dat roepen in Nederland is gewoon lachwekkend.
Paling schreef:
En dat lijkt je een goed excuus om op te roepen je niet meer aan de maatregelen te houden op een moment dat alle cijfers aan het stijgen zijn? Natuurlijk mag je er van balen, en dat je manieren probeert te zoeken om toch nog iets te kunnen doen, snap ik ook. Maar oproepen tot puur onverantwoordelijk gedrag?
Ik vind het echt stuitend, en getuigen van extreme domheid.
nausicaa schreef:
22-09-2020 00:17
En dat lijkt je een goed excuus om op te roepen je niet meer aan de maatregelen te houden op een moment dat alle cijfers aan het stijgen zijn? Natuurlijk mag je er van balen, en dat je manieren probeert te zoeken om toch nog iets te kunnen doen, snap ik ook. Maar oproepen tot puur onverantwoordelijk gedrag?
Ik vind het echt stuitend, en getuigen van extreme domheid.
Extreme domheid idd.
Paling schreef:
Als ze zo doorgaan duurt het alleen maar langer, maar dat snappen ze met die ene hersencel niet.
Paling schreef:
22-09-2020 00:14
Ja, gelukkig maar. Jinek kwam ook wel op de juiste momenten met een aantal vileine feitjes op de proppen, maar ik denk dat er afspraken waren gemaakt met Jinek, want dat ging wel heel subtiel.
Dat denk ik ook, laatst met Henk Krol ging ze er met een gestrekt been in.
22-09-2020 00:18
Extreme domheid idd.
Precies, ik had een linkje hierover op de vorige pagina geplaatst. Echt mijn mond viel open van verbazing. Vooral het “freethepeople”, wtf?!
Ga lekker wat nuttigs doen met je leven in plaats van mensen op te roepen tot het niet naleven van de regels. Stelletje hersenloze idioten, meer kan ik er niet van maken.
Hastadepasta18 schreef:
22-09-2020 00:56
Precies, ik had een linkje hierover op de vorige pagina geplaatst. Echt mijn mond viel open van verbazing. Vooral het “freethepeople”, wtf?!
Ga lekker wat nuttigs doen met je leven in plaats van mensen op te roepen tot het niet naleven van de regels. Stelletje hersenloze idioten, meer kan ik er niet van maken.
Oh ik ben idd lekker mosterd zie ik nu!

Ja dat “ Free the people” ook idd.
Kom op zeg, sta je toch ook voor paal als je dat in dit luxe westerse wereldje gaat roepen.
Doe anders ff een rondje mensenrechten schending in de wereld ofzo. En leg dat ff naast deze verschrikkelijke maatregelen die onze vrijheid zo vreselijk “:onderdrukken”
Ik hoor ook steeds dat er wel voldoende labs zijn die de capaciteit hebben maar dat de GGD daar niet altijd mee samen werkt.

Ik vraag me af of hierbij hetzelfde speelt als met de mondkapjes destijds. In de zin van dat men het te duur vind of die labs gebruik maken van de situatie en de hoofdprijs vragen.

Ook een beetje het zelfde idee als met Philips en Trump. Waarbij Trump een heleboel apparaten besteld heeft en later weer gecancelled omdat Phillips veel meer vroeg dan normaal?!
Paling schreef:
Ja, maar zeg dan dat je graag zou zien dat de maatregelen zodanig worden aangepast dat je ook weer wat kunt gaan verdienen.
Doe niet net alsof je het volk gaat bevrijden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
21-09-2020 23:54

Echt?
In Nederland?
Doe ff normaal zeg.,..
Verwende nesten.
Een van de Roelvinkjes
Stel rappers
Stel DJ’s
Thomas Berge
Deden die ooit dat wel mee, dat ze nu moeten melden dat ze niet meer mee doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven