Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 35)

01-12-2020 17:56 3003 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 63 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 535.000 mensen positief getest en ruim 9.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/
Alle reacties Link kopieren
Dan hier weer verder :-D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Alle reacties Link kopieren
hello
Alle reacties Link kopieren
OMT kijkt naar mogelijke versoepelingen rond feestdagen
Het kabinet heeft het OMT advies gevraagd om te onderzoeken of versoepelingen mogelijk zijn tijdens feestdagen. Er wordt gekeken naar grotere groepsgroottes, beperkte opening van restaurants en het eerder sluiten van scholen, meldt RTL Nieuws op basis van bronnen.

Het gaat om 'mogelijke versoepelingen'. Het is geen totaalpakket, maar eerder een keuzemenu met verschillende opties. Zet de daling niet door of stijgt het aantal besmettingen toch weer, dan zijn er geen versoepelingen mogelijk, zeggen de bronnen tegen RTL Nieuws.

nos.nl

Wel weer vaag. pfft
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk is het vaag, het zijn opties.
Als ze nu al concreet gaan zijn dan gaan mensen weer zeuren als het uiteindelijk toch weer anders is.
De meeste restaurants hebben zelf al besloten niet open te gaan met kerst. Als ze daar pas volgende week mee komen en zij moeten nog veel voorbereiden. Nu zetten veel restaurants zich al in op afhaal met kerst.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
01-12-2020 18:06
OMT kijkt naar mogelijke versoepelingen rond feestdagen
Het kabinet heeft het OMT advies gevraagd om te onderzoeken of versoepelingen mogelijk zijn tijdens feestdagen. Er wordt gekeken naar grotere groepsgroottes, beperkte opening van restaurants en het eerder sluiten van scholen, meldt RTL Nieuws op basis van bronnen.

Voor wie is de sluiting van scholen een versoepeling :-o
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat Slob al had gezegd dat hij niks zag in die schoolsluiting. Blijkbaar is dat nu weer anders, als het verzoek van het kabinet is om naar die mogelijkheid te kijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Scholen dicht wordt dan toch een week eerder.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
01-12-2020 18:09
Voor wie is de sluiting van scholen een versoepeling :-o
Voor niemand, maar dat zal dan wel de prijs zijn die voor die versoepelingen betaald wordt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
redbulletje schreef:
01-12-2020 18:08
De meeste restaurants hebben zelf al besloten niet open te gaan met kerst. Als ze daar pas volgende week mee komen en zij moeten nog veel voorbereiden. Nu zetten veel restaurants zich al in op afhaal met kerst.
Ja, logisch. Je kunt dat ook helemaal niet allemaal binnen een week nog organiseren. Ik vind het erg triest.

Al die restaurants en cafés die nu failliet zullen gaan. Ik ken een aantal goede zaken die nu op het randje nog door zouden kunnen gaan, maar het niet nog een paar maanden volhouden op deze manier.

Eeuwig zonde.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
01-12-2020 18:11
Scholen dicht wordt dan toch een week eerder.
Ja en dat vind ik best raar. Ik zou denken, maar wie ben ik? Plak 2 weken aan de vakantie voor VO met digitaal onderwijs. Laat PO en SO open en kijk dan hoe het er voorstaat. Wenselijk is sluiting nooit, maar indien nodig, lijkt me als eerste het VO.
Susan schreef:
01-12-2020 18:12
Voor niemand, maar dat zal dan wel de prijs zijn die voor die versoepelingen betaald wordt.
Vreemd dat het in het rijtje met versoepelingen staat.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
01-12-2020 18:15
Ja en dat vind ik best raar. Ik zou denken, maar wie ben ik? Plak 2 weken aan de vakantie voor VO met digitaal onderwijs. Laat PO en SO open en kijk dan hoe het er voorstaat. Wenselijk is sluiting nooit, maar indien nodig, lijkt me als eerste het VO.
Ja en nog raarder vind ik als ze dan gaan wachten tot 8 december om dit bekend te maken. Als het echt een vervroegde kerstvakantie wordt dan lijkt het mij iets wat ze voor het weekend al bekend zouden moeten maken, zeker als het ook voor basisscholen gaat gelden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn opluchting van vanmiddag over het van de baan zijnde van een schoolsluiting heeft een halve dag geduurd.
Ik vind dit heel bizar. Gaat het over alle scholen? Of alleen VO?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Susan schreef:
01-12-2020 18:16
Ja en nog raarder vind ik als ze dan gaan wachten tot 8 december om dit bekend te maken. Als het echt een vervroegde kerstvakantie wordt dan lijkt het mij iets wat ze voor het weekend al bekend zouden moeten maken, zeker als het ook voor basisscholen gaat gelden.
Dat zou grappig zijn. Geen idee hoe we dat weer moeten gaan regelen met ons werk. En wij zullen vast niet de enige zijn.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
01-12-2020 18:16
Ja en nog raarder vind ik als ze dan gaan wachten tot 8 december om dit bekend te maken. Als het echt een vervroegde kerstvakantie wordt dan lijkt het mij iets wat ze voor het weekend al bekend zouden moeten maken, zeker als het ook voor basisscholen gaat gelden.
Dat, maar ook de haalbaarheidsfactor voor het personeel wordt erg overschat op die manier. Dus ik denk zelf. Of geen sluiting of na de feestdagen, wat in mijn ogen ook het meest effectief zal blijken te zijn, Maar ik ben geen wetenschapper. Ik denk zelf.
Alle reacties Link kopieren
HawaZon schreef:
01-12-2020 18:21
Dat zou grappig zijn. Geen idee hoe we dat weer moeten gaan regelen met ons werk. En wij zullen vast niet de enige zijn.
Het is ook niet echt duidelijk of het dan gewoon echt vakantie is of dat ze geacht worden thuis hun schoolwerk te doen. En ook of ze dan wel gewoon samen buiten mogen spelen (ik neem aan van wel, want dat mocht in de eerste golf ook, maar ik vraag me dan af wat het toevoegt, hooguit geen contact tussen leerkracht en kinderen).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
01-12-2020 18:25
Dat, maar ook de haalbaarheidsfactor voor het personeel wordt erg overschat op die manier. Dus ik denk zelf. Of geen sluiting of na de feestdagen, wat in mijn ogen ook het meest effectief zal blijken te zijn, Maar ik ben geen wetenschapper. Ik denk zelf.
Bedoel je voor het onderwijzend personeel, dus dat ze dan in die week digitaal les moeten geven?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
redhead70 schreef:
01-12-2020 18:06
OMT kijkt naar mogelijke versoepelingen rond feestdagen
Het kabinet heeft het OMT advies gevraagd om te onderzoeken of versoepelingen mogelijk zijn tijdens feestdagen. Er wordt gekeken naar grotere groepsgroottes, beperkte opening van restaurants en het eerder sluiten van scholen, meldt RTL Nieuws op basis van bronnen.

Het gaat om 'mogelijke versoepelingen'. Het is geen totaalpakket, maar eerder een keuzemenu met verschillende opties. Zet de daling niet door of stijgt het aantal besmettingen toch weer, dan zijn er geen versoepelingen mogelijk, zeggen de bronnen tegen RTL Nieuws.

nos.nl

Wel weer vaag. pfft
Scholen langer vakantie, goed idee. De rest: Doe dat nou niet! :O Bij de laatste persconferentie gaven ze nog toe dat ze te vroeg versoepeld hadden en nu komen ze hier weer mee aan :facepalm: Ik vind het erg hoor voor de restaurants en dat er nu waarschijnlijk meer mensen alleen zitten met kerst maar zo duurt deze ellende alleen maar nog langer.
redhead70 schreef:
01-12-2020 18:06
OMT kijkt naar mogelijke versoepelingen rond feestdagen
Het kabinet heeft het OMT advies gevraagd om te onderzoeken of versoepelingen mogelijk zijn tijdens feestdagen. Er wordt gekeken naar grotere groepsgroottes, beperkte opening van restaurants en het eerder sluiten van scholen, meldt RTL Nieuws op basis van bronnen.

Het gaat om 'mogelijke versoepelingen'. Het is geen totaalpakket, maar eerder een keuzemenu met verschillende opties. Zet de daling niet door of stijgt het aantal besmettingen toch weer, dan zijn er geen versoepelingen mogelijk, zeggen de bronnen tegen RTL Nieuws.

nos.nl

Wel weer vaag. pfft
Ah. Ik krijg weer hoop.... RTL Nieuws is vaak aardig op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste heeft gisteren aangegeven dat ie met kerst niet wil komen, dus van mij mag de groepsgrootte best nog verder omlaag.

*eigenlijk tvp
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
01-12-2020 18:06
Wel weer vaag. pfft
Ja, natuurlijk is het vaag. Het kabinet heeft om advies gevraagd van het OMT. Dat doen ze niet omdat ze al exact weten wat ze gaan doen. Als je dat soort tussenstappen niet wilt weten dan kun je er beter niet met je neus bovenop gaan zitten en gewoon afwachten tot de officiële persconferentie.

Ze doen het ook nooit goed hè. Of ze geven te weinig informatie, of ze geven juist teveel, of ze geven niet alle details en inside information (waar ze een dagtaak aan zouden hebben), of het is nog niet definitief, of het is juist wel definitief en waarom hebben ze ons niet eerder geïnformeerd, of ze moeten een glazen bol hebben en zeggen wat we exact over een maand kunnen verwachten en wie er precies op welk tijdstip gevaccineerd zal gaan worden en waarom ze in het buitenland het nét ietsje anders doen of anders communiceren.

Alsof ze superman zijn ofzo.

En dat betekent niet dat ik het overal mee eens ben of dat ze alles perfect doen, helemaal niet. Maar met continu zaniken wat de overheid net iets anders zou moeten doen of communiceren ben ik wel een beetje klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven