Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Day 2 test Londen

22-10-2021 12:56 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik ga begin November een paar dagen naar Londen. Ben volledig gevaccineerd, dus ik hoef alleen een day 2 test te doen.
Is hier iemand die ervaring heeft? Ik zie op de site van de overheid dat je thuistesten kunt doen voor slechts een paar pond, maar als ik naar die sites ga kom ik bij prijzen van minimaal 60 pond uit. Ik kan op het vliegveld een test laten doen voor 70 pond, maar gezien ik in alle overzichten zulke lage prijzen zie ben ik benieuwd waar ik die kan vinden. Puntje bij paaltje betaal ik gewoon wat ik moet betalen, maar als ik iets kan besparen scheelt dat toch,
Is hier iemand die hier ervaring mee heeft, of weet waar ik een day 2 test kan doen voor een redelijke prijs? Thx :)
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
22-10-2021 15:00
Niet gaan is geen optie. Ik weet dat de UK op oranje staat, en als het om een vakantie had gegaan had ik dat ook niet gedaan, maar dat is het dus niet.
OK, op die manier. Gewoon aan de regels houden en voorzichtig zijn bij terugkomst dan!
Rosanna1985 schreef:
22-10-2021 14:58
Gewoon niet gaan. Met 50.000 besmettingen per dag momenteel in de UK snap je zelf wel dat dat niet zo 'n goed idee is, wat ook de regels zijn. Tenzij je natuurlijk bij terugkomst niet meteen met iemand in contact komt.

Een jaar geleden was ik het met je eens geweest. Maar nu heb ik zoiets van, ik ben gevaccineerd, dus ik heb mijn steentje bijgedragen. Nu mag ik best op familiebezoek.

Achteraf zelf-testen voor de zekerheid doe ik sowieso.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
22-10-2021 15:16
Een jaar geleden was ik het met je eens geweest. Maar nu heb ik zoiets van, ik ben gevaccineerd, dus ik heb mijn steentje bijgedragen. Nu mag ik best op familiebezoek.

Achteraf zelf-testen voor de zekerheid doe ik sowieso.
Ik begrijp je standpunt. Maar wat als zou blijken dat de vaccins nu eenmaal niet goed genoeg werken om weer alles te doen zoals normaal? Ik zeg niet dat het zo is, het zou interessant zijn om eens te zien wat de situatie is in een land waar werkelijk iedereen gevaccineerd is, maar zo 'n land is er momenteel helaas nog niet.
Alle reacties Link kopieren
mijn zoon zit er momenteel (althans Glasgow) Hij heeft online ergens test besteld Was niet heel duur.. En je moet PLF invullen .. verder 0 problemen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
22-10-2021 15:16
Een jaar geleden was ik het met je eens geweest. Maar nu heb ik zoiets van, ik ben gevaccineerd, dus ik heb mijn steentje bijgedragen. Nu mag ik best op familiebezoek.

Achteraf zelf-testen voor de zekerheid doe ik sowieso.
Ja ik ben zelf ook makkelijker dan een jaar geleden, zeker nu ik gevaccineerd ben. Landen die op oranje staan zou ik voor een vakantie nog wel mijden, juist om dit gedoe met testen. Maar in dit geval moet ik wel gaan.
De site die ik op de vorige pagina had geplaatst heeft mn collega ook gebruikt hoorde ik, zowel de day 2 test als de return fit to fly, beide voor minder dan £50. Dus denk dat dat hem dan gaan worden, dat is nog te doen qua prijs.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
22-10-2021 16:20
mijn zoon zit er momenteel (althans Glasgow) Hij heeft online ergens test besteld Was niet heel duur.. En je moet PLF invullen .. verder 0 problemen.
Ja heen idd dat formulier invullen (hoe dat ook heet :mrgreen: ) en terug de quarantaineverklaring. Volgens mij ben ik er dan eindelijk haha
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een paar weken geleden geweest, we hebben alles uitgeplozen, maar qua prijzen was er echt niets onder de 70-80 euro. We hebben uiteindelijk een afspraak gemaakt voor Paddington station, dat was voor ons heel dichtbij. Goed geregeld, net als bij ons in een teststraat eigenlijk. Uitslag na ongeveer 20 uur. Maar dus wel prijzig.
Alle reacties Link kopieren
wij gaan half november. ik wacht nog even af met het boeken van testen, wie weet wat er nog veranderd. ik heb deze site op het oog om de test te boeken, hier kost het 29 pond om je te laten testen op bijvoorbeeld kings cross.

https://www.dam-health.com/
Wij hadden via expertmedical geboekt,was ca 20 pond pp
(Ik geloof met een kortingscode EUROSTAR200ff).
Krijg je thuis gestuurd (op je Engelse verblijfsadres, wel op tijd te bestellen, duurt totn5 werkdagen).
Hotel neemt het gewoon voor je in ontvangst.

Maar die hele day2 is vooral commercieel.geneuzel..... uitslag krijg je pas als je alweer in Nl bent en ook alen test gedaan hebt voor je terugreis...
Terug hadden wij op St Pancras getest (waren met de eurostar, was 34 pond pp en uitslag was er na een kwartier.

Qua gedoe vind ik het meevallen.

Voor ons was het wel.vakantie en iedereen mag daar iets van vinden.
Ik vind ook van heel.veel.dingen hier in Nl iets en niet altijd positief....

Dus zeker familiebezoek zou ik gevaccineerd lekker door laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
@Liefie bedankt voor de site! Die valt qua prijs mee, en ergens laten testen vind ik toch een fijner idee dan opsturen enzo.

@Titatoverbal, ja ik hoor van zoveel dat die day2 test bullshit is, het gaat puur om de code die je moet invullen.
En ik geef je groot gelijk hoor qua vakantie. Ik ben toevallig vorige maand naar Spanje geweest, het is een luxeprobleem maar ik wilde er zo graag even tussenuit. Dit is voor mij geen vakantie, maar inderdaad hoor, ieder zn ding. En het is ook zo, als je gevaccineerd bent, de tests doet en de regels volgt.. Tuurlijk is er altijd een kans op besmetting, maar ik acht die kans voor mezelf groter in de overvolle metro en trein waar ik nu elke dag mee reis :)
Alle reacties Link kopieren
Het is voor de test voor de terugreis sowieso beter om die in een kliniek te laten doen, want officieel accepteert Nederland tests die je zelf gedaan hebt niet, ook al krijg je er een certificaat bij. De meeste mensen komen er gewoon mee binnen hoor, maar je zal net diegene zijn waarbij degene aan de balie streng is...

Positieve Day 2 Tests worden gebruikt om eventuele nieuwe varianten op te sporen, dus in die zin zijn ze wel ergens goed voor, maar als individu heb je er inderdaad niet zoveel aan.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
23-10-2021 14:09
Het is voor de test voor de terugreis sowieso beter om die in een kliniek te laten doen, want officieel accepteert Nederland tests die je zelf gedaan hebt niet, ook al krijg je er een certificaat bij. De meeste mensen komen er gewoon mee binnen hoor, maar je zal net diegene zijn waarbij degene aan de balie streng is...

Positieve Day 2 Tests worden gebruikt om eventuele nieuwe varianten op te sporen, dus in die zin zijn ze wel ergens goed voor, maar als individu heb je er inderdaad niet zoveel aan.
Thx voor de info! Ja je zal net zien dat ik net die ene ben, dan zit je :mrgreen:
Is op zich ook wel wat voor te zeggen, het is niet voor niets dat ze op locatie je hersenen doorroeren en bij een zelftest dat ding amper 1mm je neus in gaat (bij wijze van spreke)
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen maar ik zou een day 2 PCR boeken ergens waar je binnen kan lopen. Ik zou die dan een half dag verschuiven als je aangekomen bent zodat je het resultaat kan gebruiken om terug te reizen. Even goed naar de tijden kijken. Niemand checkt of je die day 2 test werkelijk doet (ik doe ze wel, werk in de gezondheidszorg maar vind het grote onzin).

Zelf gebruik ik Collinson, kan je de testtijd to een uur of twee van te voren nog verwchuiven, niet de goedkoopste maar wel betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
Kelly_xxx schreef:
23-10-2021 15:07
Niet alles gelezen maar ik zou een day 2 PCR boeken ergens waar je binnen kan lopen. Ik zou die dan een half dag verschuiven als je aangekomen bent zodat je het resultaat kan gebruiken om terug te reizen. Even goed naar de tijden kijken. Niemand checkt of je die day 2 test werkelijk doet (ik doe ze wel, werk in de gezondheidszorg maar vind het grote onzin).

Zelf gebruik ik Collinson, kan je de testtijd to een uur of twee van te voren nog verwchuiven, niet de goedkoopste maar wel betrouwbaar.
Zoiets deden wij inderdaad ook, vrijdag aangekomen, zaterdag 12:10 de test en maandag 11:50 terugvliegen. Maar is een test voor terug naar Nederland nog steeds verplicht?
Alle reacties Link kopieren
Twee weken geleden nog wel ern test nodig om Ned in tekomen (triple vaccinated ik)
Alle reacties Link kopieren
Ja, je moet vanuit het VK nog steeds een test doen om Nederland in te komen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
23-10-2021 14:09
Het is voor de test voor de terugreis sowieso beter om die in een kliniek te laten doen, want officieel accepteert Nederland tests die je zelf gedaan hebt niet, ook al krijg je er een certificaat bij. De meeste mensen komen er gewoon mee binnen hoor, maar je zal net diegene zijn waarbij degene aan de balie streng is...

Positieve Day 2 Tests worden gebruikt om eventuele nieuwe varianten op te sporen, dus in die zin zijn ze wel ergens goed voor, maar als individu heb je er inderdaad niet zoveel aan.
Een van onze day2 testen kwam aan met een scheur in het buisje en dus geen vloeistof er meer in. Toch maar opgestuurd.
Uitslag kwam net binnen, negatief..... klopt wel want 2 dagen later was de test om terug te vliegen ook negatief. Maar ik had minstens een opmerking verwacht dat de test niet te beoordelen was.
Alle reacties Link kopieren
Kelly_xxx schreef:
23-10-2021 15:07
Niet alles gelezen maar ik zou een day 2 PCR boeken ergens waar je binnen kan lopen. Ik zou die dan een half dag verschuiven als je aangekomen bent zodat je het resultaat kan gebruiken om terug te reizen. Even goed naar de tijden kijken. Niemand checkt of je die day 2 test werkelijk doet (ik doe ze wel, werk in de gezondheidszorg maar vind het grote onzin).

Zelf gebruik ik Collinson, kan je de testtijd to een uur of twee van te voren nog verwchuiven, niet de goedkoopste maar wel betrouwbaar.
Zover ik het heb begrepen is de day 2 test niet geschikt om mee te vliegen, zie overal dat je een aparte test moet doen voor terug. Onzin natuurlijk, maar je kunt overal een day 2 test boeken en een fit to fly, en bij dat 2 zie ik staan dat die niet geldt voor een vlucht.
Weet niet hoe streng ze daarin controleren, en het gaat nergens over gezien het dezelfde test is, maar neem dat risico toch liever niet.
Edit: nevermind, zie nu dat de bovenstaande site de day2 test ook aanbied als fit to fly. Alleen zit je met de antigen test weer met de tijd. Toch eens zoeken naar een pcr die voor beide kan worden gebruikt.
The drama… :mrgreen:

Collinson had ik gezien, die kan ik op het vliegveld doen, alleen is die inderdaad vrij prijzig, dan kan ik beter 2x antigen boeken.
Ik ben gevaccineerd maar mijn werkgever heeft besloten een zakenreis te cancelen voor mij en een aantal collega’s. Als je positief test de tweede dag zit je daar op eigen kosten(bij mij kosten voor de baas) vast en, grootste reden, je wilt niet onder de NHS vallen als je zorg nodig hebt. Besmettingen lopen dat op dus ik ben blij met beslissing van mijn werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Katjaishier schreef:
23-10-2021 21:29
Ik ben gevaccineerd maar mijn werkgever heeft besloten een zakenreis te cancelen voor mij en een aantal collega’s. Als je positief test de tweede dag zit je daar op eigen kosten(bij mij kosten voor de baas) vast en, grootste reden, je wilt niet onder de NHS vallen als je zorg nodig hebt. Besmettingen lopen dat op dus ik ben blij met beslissing van mijn werkgever.
Nou overdrijf je! Veel van de artsen die werkzaam zijn in de NHS werken daarnaast ook in private klinieken. De GP is bijna uitsluitend via de NHS en vaccinatie kan niet via de private weg. Zo vreselijk is de NHS echter ook niet en ik maak daar, net als een ieder ander, ook gewoon gebruik van. Ik ben bijvoorbeeld destijds net als verreweg de meeste mensen gewoon in een NHS ziekenhuis bevallen van onze dochter. Ik bedoel: £15000 voor een bezoekje aan het Portland ging ons ook te ver. De zorg van de NHS is niet per definitie slechter. Je moet alleen vaak langer wachten en de ziekenhuizen zijn soms wat verouderd. Maar wie zegt “dat je niet onder de NHS wil vallen als je zorg nodig hebt” heeft het mijns inziens niet helemaal begrepen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga overigens begin December heel kort naar Nederland - werk gerelateerd. Ik ga bewust met de auto via Frankrijk, omdat dit zo veel makkelijker is als dubbel gevaccineerd persoon: geen gedoe met testen - alleen voor de terugkomst een dag 2 test boeken. Nu hopen dat Frankrijk deze positie niet veranderd.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
24-10-2021 10:23
Nou overdrijf je! Veel van de artsen die werkzaam zijn in de NHS werken daarnaast ook in private klinieken. De GP is bijna uitsluitend via de NHS en vaccinatie kan niet via de private weg. Zo vreselijk is de NHS echter ook niet en ik maak daar, net als een ieder ander, ook gewoon gebruik van. Ik ben bijvoorbeeld destijds net als verreweg de meeste mensen gewoon in een NHS ziekenhuis bevallen van onze dochter. Ik bedoel: £15000 voor een bezoekje aan het Portland ging ons ook te ver. De zorg van de NHS is niet per definitie slechter. Je moet alleen vaak langer wachten en de ziekenhuizen zijn soms wat verouderd. Maar wie zegt “dat je niet onder de NHS wil vallen als je zorg nodig hebt” heeft het mijns inziens niet helemaal begrepen.
Heel erg overdreven, inderdaad.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
24-10-2021 10:28
Ik ga overigens begin December heel kort naar Nederland - werk gerelateerd. Ik ga bewust met de auto via Frankrijk, omdat dit zo veel makkelijker is als dubbel gevaccineerd persoon: geen gedoe met testen - alleen voor de terugkomst een dag 2 test boeken. Nu hopen dat Frankrijk deze positie niet veranderd.
Officieel hoor je wel de testverplichtingen van je eindbestemming aan te houden als je met de auto gaat, maar de kans dat het gecheckt wordt is natuurlijk minimaal.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
24-10-2021 14:30
Officieel hoor je wel de testverplichtingen van je eindbestemming aan te houden als je met de auto gaat, maar de kans dat het gecheckt wordt is natuurlijk minimaal.
I know… maar die kans is minimaal. Bij klachten vrij en een negatieve NHS thuis test geloof ik niet dat ik nog een extra lateral flow test ga doen voor een extreem kort werk gerelateerd bezoekje aan Nederland. Ik trek wel ergens een grens… ;-)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven