Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Day 2 test Londen

22-10-2021 12:56 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik ga begin November een paar dagen naar Londen. Ben volledig gevaccineerd, dus ik hoef alleen een day 2 test te doen.
Is hier iemand die ervaring heeft? Ik zie op de site van de overheid dat je thuistesten kunt doen voor slechts een paar pond, maar als ik naar die sites ga kom ik bij prijzen van minimaal 60 pond uit. Ik kan op het vliegveld een test laten doen voor 70 pond, maar gezien ik in alle overzichten zulke lage prijzen zie ben ik benieuwd waar ik die kan vinden. Puntje bij paaltje betaal ik gewoon wat ik moet betalen, maar als ik iets kan besparen scheelt dat toch,
Is hier iemand die hier ervaring mee heeft, of weet waar ik een day 2 test kan doen voor een redelijke prijs? Thx :)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee, wil eind november een weekend gaan, maar hoor overal dat Londen niet echt handig is om nu naar toe te gaan, vanwege “teveel gedoe”.
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
22-10-2021 13:07
Ik lees graag mee, wil eind november een weekend gaan, maar hoor overal dat Londen niet echt handig is om nu naar toe te gaan, vanwege “teveel gedoe”.
Het gedoe vind ik nu juist wel meevallen. Eerst moest je vooraf, bij aankomst, voor vertrek testen, en thuis in quarantaine (ook gevaccineerd), nu is (bij kort verblijf) alleen maar 1 test nodig op of voor dag 2.
Heb nu overigens gezien dat ik op het vliegveld (Luton) kan testen met korting via Easyjet, kom dan op £55 uit. Ik wacht even reacties hier af en anders ga ik die maar boeken, dan is het ook gelijk bij aankomst geregeld. Hoop alleen dat het toch iets goedkoper kan haha
Alle reacties Link kopieren
Maar stel je gaat van zaterdag tm maandag, dan moet je je dus zondag ergens gaan laten testen in Londen?

(Ik ben overigens ook gevaccineerd)
Je moet ook nog testen voor je terug gaat naar Nederland, toch?

Ik heb me ingesteld op twee keer testen. Ik ga ook begin november dus ik lees even mee.

Ik heb nog de hoop dat ze iets goedkoper worden (omdat het van PCR naar lateral flow gaat eind oktober). Of dat ik het goedkoper kan regelen door degene bij wie ik op bezoek ga een test te laten halen.
chocoladerijstwafel schreef:
22-10-2021 13:12
Maar stel je gaat van zaterdag tm maandag, dan moet je je dus zondag ergens gaan laten testen in Londen?

(Ik ben overigens ook gevaccineerd)

Nee maandag. En je moet de bestelcode opgeven op je PL form. Dus zonder geboekte test kom je het land niet in.
Alle reacties Link kopieren
Dit staat op de site van de engelse overheid:
If you are fully vaccinated
This is what you need to do if you qualify under the fully vaccinated rules for travel to England.

you travel to England – fully vaccinated
Before you travel to England you must:

book and pay for a COVID-19 test – to be taken before the end of day 2 in England
complete a passenger locator form – to be completed in the 48 hours before you arrive in England
From 24 October you can use either a lateral flow test or a PCR test. You can book these from 22 October.

You will need to enter your COVID-19 test booking reference number on your passenger locator form.

If you will be in England for less than 2 days you still need to book and pay for a day 2 COVID-19 test.

When you arrive in England – fully vaccinated
After you arrive in England you must take a COVID-19 test on or before day 2. The day you arrive is day 0.

You must book this test before you travel.
Dus je moet dat formulier invullen en een day 2 test boeken. Vanaf vandaag mag je ook een lateral flow test doen maar zover ik het zie zijn die bijna net zo duur als pcr
Alle reacties Link kopieren
Je moet de test reeds geboekt hebben en de code invullen op je passing er locator form. Je kan de test inboeken bij oa expert medical. Die zijn het goedkoopste. Ik woon in London en reis regelmatig. Succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het je mogelijk na volgende week vertellen. Ik ga (ook) naar Londen en ik heb de mensen waar ik heenga gevraagd of zij een afspraak maken voor de test. Zij wonen daar, weten vast veel beter waar ik heen kan gaan.

Verder vind ik al steeds dat alles over reizen naar Londen heel onduidelijk is en aan alle kanten elkaar tegenspreekt. Daarom zijn wij een paar maanden terug niet gegaan, terwijl ik later hoorde dat mensen zo door konden lopen, zonder dat ze ergens naar gevraagd werd.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Baggal thanks! Kwam toevallig ook net deze site tegen: https://rapidtests.io/products/day-2-la ... d-arrivals maar die is qua prijs idd vergelijkbaar. Heb een mail naar het hotel gestuurd om te checken of ik de test daar kan laten bezorgen, maar neem aan dat dat geen probleem is (hoop ik)

@Dreamer, ja ik zag een tijdje terug dat de informatie op nederlandwereldwijd en de britse overheid elkaar tegenspraken betreffende de toen nog geldende quarantaine. Daarom check ik nu alleen de site van de britse overheid, dat is hun eigen site en naar mijn idee betrouwbaarder dan een nederlandse site.
Je kunt dus maar beter ook op de Nederlandse site kijken:

Terugkeer naar Nederland
Als u vanuit oranje gebied in het buitenland naar Nederland reist, bent u bijna altijd verplicht zich te laten testen op COVID-19. U moet als u uit het Verenigd Koninkrijk komt een NAAT/PCR test overleggen van maximaal 48 uur oud voor vertrek naar Nederland of een antigeentest van maximaal 24 uur oud voor vertrek. Ook als u gevaccineerd of hersteld bent. Personen tot en met 11 jaar zijn uitgezonderd van de testplicht. Lees meer op de website van de Rijksoverheid. Hier leest u of, en zo ja, welke testen voor uw reis verplicht zijn. Ook moet u tijdens uw reis een quarantaineverklaring bij u hebben.

Dit is van de site van Minbuza. Je moet dus nóg een test doen, om weer terug Nederland in te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net op de pagina van Travelweekly dat Cignpost ExpressTest service een day 2 test aanbiedt voor 25 pond. Zou er eens naar kijken, ze sturen het op, of hebben test locaties als je dat liever wilt.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
22-10-2021 13:25
Ik kan het je mogelijk na volgende week vertellen. Ik ga (ook) naar Londen en ik heb de mensen waar ik heenga gevraagd of zij een afspraak maken voor de test. Zij wonen daar, weten vast veel beter waar ik heen kan gaan.

Verder vind ik al steeds dat alles over reizen naar Londen heel onduidelijk is en aan alle kanten elkaar tegenspreekt. Daarom zijn wij een paar maanden terug niet gegaan, terwijl ik later hoorde dat mensen zo door konden lopen, zonder dat ze ergens naar gevraagd werd.
Deels waar. Zodra je de code hebt ingevuld op je passenger locator form is er geen haan die nog kraait naar het testresultaat. Ik ken genoeg mensen die gewoon de test boeken, maar vervolgens niet eens doen. Maar ze hebben de test code nodig om het land in te komen. Suf - maar waar…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
22-10-2021 13:39
Je kunt dus maar beter ook op de Nederlandse site kijken:

Terugkeer naar Nederland
Als u vanuit oranje gebied in het buitenland naar Nederland reist, bent u bijna altijd verplicht zich te laten testen op COVID-19. U moet als u uit het Verenigd Koninkrijk komt een NAAT/PCR test overleggen van maximaal 48 uur oud voor vertrek naar Nederland of een antigeentest van maximaal 24 uur oud voor vertrek. Ook als u gevaccineerd of hersteld bent. Personen tot en met 11 jaar zijn uitgezonderd van de testplicht. Lees meer op de website van de Rijksoverheid. Hier leest u of, en zo ja, welke testen voor uw reis verplicht zijn. Ook moet u tijdens uw reis een quarantaineverklaring bij u hebben.

Dit is van de site van Minbuza. Je moet dus nóg een test doen, om weer terug Nederland in te komen.
Dus toch wel..
Maar dan kan ik eigenlijk op dag 2 een PCR test laten doen toch? Ik ga maar 4 dagen, dus als ik op dag 2 een PCR test laat doen kan ik die gelijk weer gebruiken voor de terugreis toch?
Vind het allemaal idd niet heel duidelijk :-|
Alle reacties Link kopieren
En je moet weer thuis 10 dagen in quarantaine.... heb je dat er echt voor over?
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
22-10-2021 13:52
Deels waar. Zodra je de code hebt ingevuld op je passenger locator form is er geen haan die nog kraait naar het testresultaat. Ik ken genoeg mensen die gewoon de test boeken, maar vervolgens niet eens doen. Maar ze hebben de test code nodig om het land in te komen. Suf - maar waar…
Ik ging maar kort dus kreeg de uitslag van de day 2 test toen ik bijna weer landde in Nederland. Maar ja, ze kijken er wel heel streng naar als je naar het VK gaat. Trek ook maar flink wat tijd uit voor het inchecken op Schiphol.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
22-10-2021 14:04
En je moet weer thuis 10 dagen in quarantaine.... heb je dat er echt voor over?
Dat is niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de BuZa app wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
22-10-2021 14:16
Volgens de BuZa app wel hoor.
Wat gek. Toen ik ging in september was het net een dag afgeschaft.
Als jee volledig bent gevaccineerd hoef je niet in quarantaine volgens nederlandwereldwijd.nl.
kamillet wijzigde dit bericht op 22-10-2021 14:24
21.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
22-10-2021 14:20
Wat gek. Toen ik ging in september was het net een dag afgeschaft.
Huh. Nu open ik de app opnieuw en nu staat er inderdaad dat het is afgeschaft. Excuses voor de verwarring
Alle reacties Link kopieren
Nee die quarantaine hoeft idd niet meer, anders had ik het inderdaad niet gedaan :mrgreen: k
Panda1987 schreef:
22-10-2021 13:55
Dus toch wel..
Maar dan kan ik eigenlijk op dag 2 een PCR test laten doen toch? Ik ga maar 4 dagen, dus als ik op dag 2 een PCR test laat doen kan ik die gelijk weer gebruiken voor de terugreis toch?
Vind het allemaal idd niet heel duidelijk :-|

Nee dat schijnt dus niet per se voordeliger te zijn. Niet bij al die day 2 testen krijg je een travel certificaat.

Als iemand tips heeft over die test voor de terugreis doen op Heathrow dan hoor ik het graag.
vivapimpelmees schreef:
22-10-2021 14:16
Volgens de BuZa app wel hoor.
Nee dat geldt niet als je gevaccineerd bent.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet gaan. Met 50.000 besmettingen per dag momenteel in de UK snap je zelf wel dat dat niet zo 'n goed idee is, wat ook de regels zijn. Tenzij je natuurlijk bij terugkomst niet meteen met iemand in contact komt.
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
22-10-2021 14:58
Gewoon niet gaan. Met 50.000 besmettingen per dag momenteel in de UK snap je zelf wel dat dat niet zo 'n goed idee is, wat ook de regels zijn.
Niet gaan is geen optie. Ik weet dat de UK op oranje staat, en als het om een vakantie had gegaan had ik dat ook niet gedaan, maar dat is het dus niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven