Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren?

11-11-2020 00:29 3080 berichten
Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar hoeveel mensen zich uiteindelijk willen gaan laten inenten. Ik las laatst een artikel waarin stond dat ruim 70 procent van de Nederlanders zich laat inenten zodra er een vaccin is. Ik geloof dat niet zo om eerlijk te zijn.

Toch ben ik wel nieuwsgierig naar jullie meningen over dit onderwerp.

Ga jij je laten vaccineren

Totaal aantal stemmen: 861

Nee (26%)
Ja (50%)
Ik weet het nog niet (24%)
redbulletje schreef:
21-11-2020 14:59
Stewardessen zijn op 'n handjevol na massaal afgehaakt voor een switch naar de zorg. Het moet je maar liggen, billen wassen en vieze wonden verzorgen.
Bovendien stromen die restaurants straks weer vol zodra het weer veilig kan. We hebben allemaal wat in te halen van afgelopen jaar.

Godzijdank is het vak verpleegkunde vele malen meer dan dat. En ik hou van wondzorg. En de mens achter de wonden. Prachtig om te zien, dat door mijn inzet en kunde wonden genezen. Hoe viezer de wonden bij aanvang, hoe mooier :$

Maar dat terzijde.

Verplicht vaccineren lijkt me onmogelijk af te dwingen.

Ik zou me overigens wel laten vaccineren. Los van het feit dat ik in de zorg werk, val ik ook in een risico groep. Dus waarschijnlijk ontvang ik al een oproep voor de zorgmedewerkers aan de beurt zijn.

Het idee dat de lange termijn effecten niet bekend zijn, maakt me wel iets huiverig, maar niet huiverig genoeg. De gedachte dat ik covid zou kunnen oplopen en daar flink ziek van zou kunnen worden, vind ik een stuk vervelender. Ook wil ik niet bijdragen aan het mogelijk verspreiden van covid, gezien ik met en voor veel kwetsbare mensen zorg. Dus het maatschappelijk belang speelt bij mij ook een rol.
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
21-11-2020 15:56
Als je dat echt denkt dan zegt dat genoeg. Kwalijk en heel gevaarlijk!
Aan deze denkwijze zijn meer mensen onnodig overleden dan van genezen.
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... llecam.htm
Inderdaad, ik sluit mij bij jouw post aan.

Kroonprinses verkoopt een hoop onzin. Sylvia Millecam heeft die onzin ook geslikt en heeft dat met haar leven moeten bekopen.
Alle reacties Link kopieren
[url]
mallebeppie schreef:
21-11-2020 17:20
Godzijdank is het vak verpleegkunde vele malen meer dan dat. En ik hou van wondzorg. En de mens achter de wonden. Prachtig om te zien, dat door mijn inzet en kunde wonden genezen. Hoe viezer de wonden bij aanvang, hoe mooier :$

Maar dat terzijde.

Verplicht vaccineren lijkt me onmogelijk af te dwingen.

Ik zou me overigens wel laten vaccineren. Los van het feit dat ik in de zorg werk, val ik ook in een risico groep. Dus waarschijnlijk ontvang ik al een oproep voor de zorgmedewerkers aan de beurt zijn.

Het idee dat de lange termijn effecten niet bekend zijn, maakt me wel iets huiverig, maar niet huiverig genoeg. De gedachte dat ik covid zou kunnen oplopen en daar flink ziek van zou kunnen worden, vind ik een stuk vervelender. Ook wil ik niet bijdragen aan het mogelijk verspreiden van covid, gezien ik met en voor veel kwetsbare mensen zorg. Dus het maatschappelijk belang speelt bij mij ook een rol.
Verplicht vaccineren gaat nooit in Nederland gebeuren, we kunnen niet eens in de kerk en moskee een mondkapje verplichten, terwijl dat straks voor andere ruimtes wel gewoon verplicht gaat worden. Daarom vind ik het een prima idee om niet gevaccineerde mensen van bepaalde evenementen/bijeenkomsten e.d. te weren.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
21-11-2020 11:45
Maar waar los je het dan wel mee op?
Hoe ga je om met de best grote minderheid die niet slim genoeg is om zelf informatie op waarde te schatten, maar ook geen vertrouwen heeft in mensen die wel ergens verstand van hebben?

Ik vind het bizar dat wij als samenleving door die minderheid gegijzeld worden.
Al wat ouder, dit bericht, maar dit is wel precies waarom ik voor meer vrijheden voor mensen die wel gevaccineerd zijn ben. Wil jij je niet laten vaccineren? Best, maar je hebt niet het recht daarmee het hele land te dwingen in semi lockdown te blijven.
Fizz schreef:
21-11-2020 17:33
Inderdaad, ik sluit mij bij jouw post aan.

Kroonprinses verkoopt een hoop onzin. Sylvia Millecam heeft die onzin ook geslikt en heeft dat met haar leven moeten bekopen.

Mensen hebben een medische reguliere behandeling ook met hun leven moeten bekopen. Uit mijn hoofd meer dan 70.000 doden per jaar door fout medisch handelen.

Mijn punt was dat de tunnelvisie mbt ziektebestrijding niet van deze tijd is. De tunnelvisie zijnde dat alleen een vaccin werkt. In mijn beleving is dat wel erg beperkt. Of wil jij beweren dat we aan het plafond zitten van ons medische kennis? Zou het mogelijk kunnen zijn dat in de toekomst een vaccin niet meer nodig is omdat men zo ver is qua ontwikkeling dat men met andere methoden virussen bestrijdt?

Hoeveel is er veranderd vanaf de middeleeuwen tav gezondheidszorg en hoe groot is de kans dat onze ideeën van vandaag achterhaald zullen zijn in 2060?

Mensen reageren alsof ik tegen gezondheid ben en tegen beter worden. We zitten in hetzelfde schuitje met z'n allen.
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
21-11-2020 13:37
Maar ze heeft ernstig overgewicht waardoor de kans op een ernstig verloop van COVID heel groot zal zijn.
Ik hoop dat ze er in dat geval voor kiest om geen ic bed te bezetten waardoor wellicht iemand anders een telefoontje krijgt dat zijn/haar operatie uitgesteld moet worden.
En dan is die iemand anders een roker... of een alcoholist of een bokser..
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Eze schreef:
21-11-2020 17:48
Al wat ouder, dit bericht, maar dit is wel precies waarom ik voor meer vrijheden voor mensen die wel gevaccineerd zijn ben. Wil jij je niet laten vaccineren? Best, maar je hebt niet het recht daarmee het hele land te dwingen in semi lockdown te blijven.

Volgens mij wordt er niemand gegijzeld. De pandemie wordt naar beste kunnen beheerst en een verkapte verplichting zorgt dat ook de tegenstanders zich gaan bekeren op straffe van uitsluiting. De meerderheid zal altijd de koers bepalen. Niet de minderheid. Ik zie nergens maatregelen die door een kleine meerderheid ongedaan zijn gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
21-11-2020 17:36
[url]

Verplicht vaccineren gaat nooit in Nederland gebeuren, we kunnen niet eens in de kerk en moskee een mondkapje verplichten, terwijl dat straks voor andere ruimtes wel gewoon verplicht gaat worden. Daarom vind ik het een prima idee om niet gevaccineerde mensen van bepaalde evenementen/bijeenkomsten e.d. te weren.
Verplichten zie ik ook niet gebeuren. Al zegt Dijkhoff van de VVD dit: "VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff vindt de discussie over wel of niet vaccineren tegen het coronavirus 'bizar'. Hij is niet voor een verplichting, maar vindt wel dat iedereen de prik moet gaan halen zodra die er is. "Kies zelf, maar kies er wel voor om het te doen," zegt hij tijdens een online VVD-evenement vanuit Ede."

Niet gevaccineerde mensen weren lijkt me erg lastig in de praktijk. Moet je dan met een vaccinatie-bewijs op zak de deur uit?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
21-11-2020 16:20
Nou, dat heeft dan op de verspreiding van het virus precies het gewenste effect.
:-)

Misschien moeten wij allemaal en onze producten s een beetje meer in eigen land blijven.
Misschien wel beginnen met de mondkapjes ( Made in China) ? ;-) :-D
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
21-11-2020 14:43
Ik schrijf nergens dat je met positief denken en handen wassen een wereldprobleem oplost. Schrijf ook nergens dat een vaccin niet helpt. Als wetenschapper hoop ik dat je teksten beter leest.
Misschien je eigen tekst nog eens nalezen, want zo schrijf je het wel. Dat er een tunnelvisie op vaccineren zou zijn en vergeten wordt dat er ook veel andere oplossingen zijn zoals hygiëne en positief denken.

Maar goed, mooi dat we het blijkbaar eens zijn dat een vaccin op dit moment de meest effectieve oplossing is om de verspreiding van corona te voorkomen en dat zaken als hygiëne en positief denken daarbij ook mooi meegenomen zijn maar bij lange na het huidige wereld probleem oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
21-11-2020 14:46
Daar wordt steeds wel naar gehint. De geluiden zijn er al en zeker vanuit de politiek. Als je je niet laat vaccineren wordt je buiten de maatschappij geplaatst want je vormt een gevaar voor de rest. Dat het nu nog niet verplicht is, wil niet zeggen dat we die kant niet opgaan. Gelaagde dwang, eerst maskers verplichten en straks de prikken. Ik snap niet dat je je dat niet ziet?
Dat is een hellend vlak argument en daarmee een drogreden zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hellend_vlak_(retoriek). Op deze manier kun je alle wetten, regels en gebruiken aanvallen, want alles ligt wel op een hellend vlak waarvan je het extreme niet wilt.
nicole123 schreef:
21-11-2020 18:31
Misschien je eigen tekst nog eens nalezen, want zo schrijf je het wel. Dat er een tunnelvisie op vaccineren zou zijn en vergeten wordt dat er ook veel andere oplossingen zijn zoals hygiëne en positief denken.

Maar goed, mooi dat we het blijkbaar eens zijn dat een vaccin op dit moment de meest effectieve oplossing is om de verspreiding van corona te voorkomen en dat zaken als hygiëne en positief denken daarbij ook mooi meegenomen zijn maar bij lange na het huidige wereld probleem oplossen.

Ik schreef dat verbeterde omstandigheden mede voor een betere gezondheid hebben gezorgd. Niet alleen te danken aan een vaccin. Omdat men er snel bij is om vaccins als enige middel aan te merken die daarvoor gezorgd zouden hebben en dat als argument aanvoeren waarom corona alleen met een vaccin opgelost gaat worden. Ben het daar niet mee eens. We zijn wat dat betreft echt niet uitgeleerd. Zoals men dat ten tijde van de zwarte dood niet was, zijn we dat nu ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
21-11-2020 18:11
Mensen hebben een medische reguliere behandeling ook met hun leven moeten bekopen. Uit mijn hoofd meer dan 70.000 doden per jaar door fout medisch handelen.
Wereldwijd? In heel Europa?
Beetje rare opmerking van iemand die loopt te roepen dat je niet meer dood mag gaan btw
Kroonprinses schreef:
21-11-2020 18:11
Mensen hebben een medische reguliere behandeling ook met hun leven moeten bekopen. Uit mijn hoofd meer dan 70.000 doden per jaar door fout medisch handelen.

Verkondig jij hier nou expres allemaal onzin?
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
21-11-2020 18:11
Mensen hebben een medische reguliere behandeling ook met hun leven moeten bekopen. Uit mijn hoofd meer dan 70.000 doden per jaar door fout medisch handelen.

Mijn punt was dat de tunnelvisie mbt ziektebestrijding niet van deze tijd is. De tunnelvisie zijnde dat alleen een vaccin werkt. In mijn beleving is dat wel erg beperkt. Of wil jij beweren dat we aan het plafond zitten van ons medische kennis? Zou het mogelijk kunnen zijn dat in de toekomst een vaccin niet meer nodig is omdat men zo ver is qua ontwikkeling dat men met andere methoden virussen bestrijdt?

Hoeveel is er veranderd vanaf de middeleeuwen tav gezondheidszorg en hoe groot is de kans dat onze ideeën van vandaag achterhaald zullen zijn in 2060?

Mensen reageren alsof ik tegen gezondheid ben en tegen beter worden. We zitten in hetzelfde schuitje met z'n allen.
Ik ben benieuwd uit welke hoge hoed jij díe cijfers tovert. Wellicht bedoel je medische klachten maar daarvan is het grootste percentage geen fout maar een complicatie. Het probleem is dat leken geen flauw benul hebben wat het verschil is tussen een fout en een complicatie.
Ja het klopt dat waar gehakt wordt, spaanders vallen maar klachten worden altijd zorgvuldig onderzocht door klachtencommissies en/of het medisch tuchtcollege. Voor schadeclaims kun je naar een advocaat maar het gros van de klachten wordt afgewezen omdat er geen causaal verband kan worden aangetoond.
smulrol schreef:
21-11-2020 19:02
Wereldwijd? In heel Europa?
Beetje rare opmerking van iemand die loopt te roepen dat je niet meer dood mag gaan btw

In Nederland. En wat mij betreft mag iedereen die dat wil gewoon dit leven verlaten hoor. De opmerking sloeg op de aanname dat ik gevaarlijke onzin verspreid en werd Sylvia Millecamp er bij gesleept. Dood door kwakzalverij en ik reageerde dat de reguliere zorg ook een flink aantal doden op de conto heeft staan. Mijn punt werd volledig uit de context gehaald om een voor mij nog onbekende reden.

Nogmaals mijn punt omdat men kennelijk niet goed leest: erop hameren dat alleen een vaccin helpt vind ik weinig getuigen van een open en wetenschappelijke geest. Het idee dat we niet verder komen dan de ontwikkeling van een vaccin vind ik vrij bekrompen. Er is nog veel te ontdekken en juich grote medische doorbraken toe. Echte wetenschappers sluiten niets uit en blijven een open mind houden. Anders valt er niks te ontdekken of te ontwikkelen als je aan tunnelvisie lijdt.
Perlala_Gadeon schreef:
21-11-2020 19:11
Verkondig jij hier nou expres allemaal onzin?

Dit kun je opzoeken als je echt geïnteresseerd bent en niet alleen uit bent op aanvallen op vreemden op een forum. Er zijn zat rapporten te vinden en nogmaals, alleen als je interesse hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
21-11-2020 19:19
Nogmaals mijn punt omdat men kennelijk niet goed leest: erop hameren dat alleen een vaccin helpt vind ik weinig getuigen van een open en wetenschappelijke geest. Het idee dat we niet verder komen dan de ontwikkeling van een vaccin vind ik vrij bekrompen. Er is nog veel te ontdekken en juich grote medische doorbraken toe. Echte wetenschappers sluiten niets uit en blijven een open mind houden. Anders valt er niks te ontdekken of te ontwikkelen als je aan tunnelvisie lijdt.
Op dit moment lijkt mij een vaccin de enige goede oplossing. Op enigszins korte termijn valt er niks anders te verwachten toch?
Ik vind het daarom niet gek dat mensen zeggen dat alleen een vaccin helpt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
21-11-2020 19:19
In Nederland.
Waar haal je dat cijfer vandaan?
Dát is ongeveer de helft van alle sterftegevallen in Nederland.
tonkje schreef:
21-11-2020 19:27
Op dit moment lijkt mij een vaccin de enige goede oplossing. Op enigszins korte termijn valt er niks anders te verwachten toch?
Ik vind het daarom niet gek dat mensen zeggen dat alleen een vaccin helpt.
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik laat me graag positief verrassen. Maar ik mag toch hopen dat we een vaccin niet als eindstation zien. En dat is wat ik wel haal uit sommige reacties. Opper ik dat er mogelijk meer kan dan alleen wat we nu weten dan verspreid ik gevaarlijke onzin.
Kroonprinses schreef:
21-11-2020 18:11
Mensen hebben een medische reguliere behandeling ook met hun leven moeten bekopen. Uit mijn hoofd meer dan 70.000 doden per jaar door fout medisch handelen.
(...)
Er zijn ongeveer 150.000 overlijdensgevallen in Nederland per jaar.
Waarvan 70.000 door fout medisch handelen, zeg jij uit je hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
21-11-2020 19:19
In Nederland.
HA HA HA. Er gaan gemiddeld 150.000 mensen dood per jaar in NL.
En jij claimt 70.000 dodendoor medische fouten?
Je lult maar wat.
Kroonprinses schreef:
21-11-2020 19:23
Dit kun je opzoeken als je echt geïnteresseerd bent en niet alleen uit bent op aanvallen op vreemden op een forum. Er zijn zat rapporten te vinden en nogmaals, alleen als je interesse hebt.

Ik val jouw onzin aan die je nu al pagina’s lang uitkraamt.

Ik erger me daar echt kapot aan.
bisto schreef:
21-11-2020 19:27
Waar haal je dat cijfer vandaan?
Dát is ongeveer de helft van alle sterftegevallen in Nederland.
Ik heb me vergist, het ging om 17.000 doden per jaar. Reguliere nieuwsbronnen hebben hierover verslag gedaan. RTL spreekt over 20 doden per dag door fout medisch handelen en NPO over dat het doodsoorzaak nummer 3 is in Nederland. Waar gewerkt wordt vallen spaanders of dat nu in de reguliere of alternatieve hoek is. Vind dat eenzijdig belichten zo kinderachtig.
-jolijn- schreef:
21-11-2020 19:40
Er zijn ongeveer 150.000 overlijdensgevallen in Nederland per jaar.
Waarvan 70.000 door fout medisch handelen, zeg jij uit je hoofd?
Ik heb me vergist. Ging om 17.000 doden per jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven