Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Geld terug gehad Ryanair

16-06-2020 21:22 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, en aanwezige heren.

Ik vroeg me af of iemand zijn geld al terug heeft gehad van Ryanair. Half april zouden wij naar Polen vliegen voor een bruiloft, helaas vlucht gecanceld maar heel netjes kregen we een mail waarin we ons geld terug konden vragen. Dit gedaan en zou binnen 20 dagen worden terug gestort. Nu snap ik dat het druk is maar sindsdien al 4x mail gehad met de vraag of ik niet een voucher wil want uitbetalen kan nog heel lang duren.

En nee, ik wil geen voucher, lullige maar vertrouw Ryanair niet en wil daar niet een paar honderd euro hebben staan op een voucher om een vlucht te boeken die ik dan echt voor die voucher boek, want heb voorlopig geen vliegplannen en vervolgens ook nog eens extra moet betalen (Ryanair kennende)

Dus vroeg me af of er al mensen zijn die wel hun geld al terug gehad hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds niks, vluchten half april.

Heb het via Vliegreizen. nl geboekt, maar zij sturen ook standaard mails dat je het via RA moet doen, maar op mijn RA kan ik dus ook niks meer terugvinden ook niet met de vluchtnummers.

Baal hier zo van, in het begin denk je nog, "het is druk ik zie het wel maar zijn nu bijna een half jaar verder.

Ben ook zo klaar met RA, nooit meer boek ik iets via hen.
ladylola wijzigde dit bericht op 16-09-2020 11:41
Reden: aanvulling
58.90% gewijzigd
Ik heb net een bevestiging gehad van Ryanair dat ze eindelijk mijn voucher omzeggen in terugbetaling, maar niks over wanneer dat zou gebeuren. Hun prioriteit ligt op dit moment bij het ervoor zorgen dat hun werknemers gezond blijven, aldus de e-mail.

F*ck dit.
Alle reacties Link kopieren
Ja ben ook zo klaar met dat corona smoesje, we zijn ruim een half jaar verder inmiddels werkt half Nederland thuis dat kan toch geen reden zijn.

Hier kwam Vliegtickets.nl al in juni mee in augustus en in september nog steeds.
" Vanwege corona zijn er minder medewerkers, waardoor een antwoord langer kan duren "

Ik dacht dat Vliegtickets als tussenpersoon fungeert? niet als het om dit soort zaken gaat is me inmiddels wel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij Lufthansa een stuk beter geregeld dan; had binnen 1,5 week mijn geld terug. Wel rechtstreeks bij hen geboekt, niet via zo’n site
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
16-09-2020 12:13
Ik heb net een bevestiging gehad van Ryanair dat ze eindelijk mijn voucher omzeggen in terugbetaling, maar niks over wanneer dat zou gebeuren. Hun prioriteit ligt op dit moment bij het ervoor zorgen dat hun werknemers gezond blijven, aldus de e-mail.

F*ck dit.
Ja die heb ik ook gehad en daarna na lang wachten kwam een mail dat geld binnen 5-7 dagen op onzr rekening zou staan. Ondertussen dag 16 en nog niks gezien. Enige wat ik hoor is dat er meer mensen dit hebben en via dr chat moest ik maar weer een formulier invullen :mad:
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog iets gehoord of actie ondernomen? Een vriendin van mij heeft 8 sept bericht gekregen van terugbetalen en stond op 11 september op de creditcard. Hier niks en ook geen reactie op dr mail dus ga er morgen weer achteraan
gordijn87 schreef:
20-09-2020 19:55
Iemand nog iets gehoord of actie ondernomen? Een vriendin van mij heeft 8 sept bericht gekregen van terugbetalen en stond op 11 september op de creditcard. Hier niks en ook geen reactie op dr mail dus ga er morgen weer achteraan
Ik heb het geld terug gekregen van de later bijgeboekte koffers via Paypal. Geld van de tickets zelf (credit card) nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Gordijn, the refund was done, we don't have your money anymore. Please. sort it with Ideal and/or your bank because I can't help further from here

Rubén

Ik weet het nu niet meer >:-( >:-( ben echt witheet. Ga de rechtsbijstand maar inschakelen. Ondertussen zie ik echt super veel berichten op twitter en Facebook met zelfse probleem. Wat een drama. Iemand al succes of geld terug ook ook zelfse riedeltje >:-(
Echt wtf? Sort it with IDEAL? Ehrrrr transfer it back the right way!

Maar heb je ook al het klachtenformulier ingevuld?
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-09-2020 11:55
Echt wtf? Sort it with IDEAL? Ehrrrr transfer it back the right way!

Maar heb je ook al het klachtenformulier ingevuld?
Jep alles, klachtenformulier, via chat, via messenger. Ik krijg steeds zelfde antwoord.
Ik kan helaas ook niks meer doen maar ben echt pislink. Enige geruststelling is dat ik online echt overal zie dat meer mensen dit issue hebben, kijk voor de gein maar eens op hun facebook.

Zojuist op advies van mijn adviseur bij de bank aangemeld bij de rechtsbijstand want die zegt ook. Ze moeten het gewoon overmaken en aangezien wij en ideal het niet hebben ligt het nog daar.

Dus ja, nu mag de ARAG er mee aan de slag en hoop dat meer mensen dit gaan doen want dan hebben ze een grotere zaak,
Ik ben benieuwd hou jullie op de hoogte maar mijn advies, als je geen geld hebt gehad en je hebt een rechtsbijstandverzekering, meld het daar aan want met deze manier van communiceren komen we er niet.

Overigens ook bevestiging van de terugbetaling gevraagd, want ja, als ze het hebben terug gestort moet daar toch een bevestiging van zijn maar nope, die krijg ik niet is privacy. >:-( (6)
Alle reacties Link kopieren
En hierbij, voor jullie informatie ook de terugkoppeling die ik vandaag ontvangen heb van IDEAL

Beste Gordijn,

Waarom Ryanair u naar iDEAL doorverwijst is ons een raadsel. iDEAL speelt geen enkele rol in terugbetalingen. In het geval van Ryanair dienen zij een terugbetaling in bij hun betaaldienstverlener Adyen, en zij voeren die uit. Wij ontvangen momenteel veel klachten over terugbetalingen van Ryanair, er lijkt iets niet helemaal goed te gaan tussen Ryanair en Adyen, hun betaaldienstverlener. Mogelijk is dit het gevolg van de vele verzoeken tot terugbetaling die Ryanair op dit moment ontvangt vanwege Covid-19.

Overigens gaat er over zo’n terugbetaling over het algemeen wat tijd heen (en waarschijnlijk nu nog meer vanwege de vele annuleringen). Eventueel kunt u zelf bij Adyen ook nog een ticket aanmaken op https://www.adyen.help/hc/nl/requests/new .

Kortom, ik ga Adyen ook nog benaderen en dan is het echt totaal uitgekauwd en kan ik niets anders concluderen dan dat Ryanair gewoon zelf een potje van maakt en hoop ik dat mijn rechtsbijstand of Ryanair zelf iets gaat oppakken.
He wat jammer dat het zo’n drama is met Ryanair. Met KLM had ik een prima ervaring: geld binnen een week terug (in juni ingediend, reward ticket dus via FB) en met EasyJet duurde het iets langer maar staat het geld er net op (maand na indienen). Franse treintickets via SNCF ging ook heel makkelijk. Wel alles rechtstreeks geboekt, dus geen kastje-muur verhaal mogelijk met een tussenpersoon.

Hopelijk komt het bij jullie ook nog goed.
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
21-09-2020 11:11
Gordijn, the refund was done, we don't have your money anymore. Please. sort it with Ideal and/or your bank because I can't help further from here

Rubén

Ik weet het nu niet meer >:-( >:-( ben echt witheet. Ga de rechtsbijstand maar inschakelen. Ondertussen zie ik echt super veel berichten op twitter en Facebook met zelfde probleem. Wat een drama. Iemand al succes of geld terug ook ook zelfde riedeltje >:-(
Het lijkt bijna een spambericht zo slecht maar ze hebben lef! Zo'n methode past wel bij het beeld dat dit bedrijf al jarenlang via media neerzet. Reageert Ryair zelf ook in FB en/ of Twitter berichten? Ik vermoed dat schadelijke klagers wel geld terug krijgen.

De rechtsbijstand moet zijn tanden er stevig in zetten!
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
21-09-2020 15:27
Het lijkt bijna een spambericht zo slecht maar ze hebben lef! Zo'n methode past wel bij het beeld dat dit bedrijf al jarenlang via media neerzet. Reageert Ryair zelf ook in FB en/ of Twitter berichten? Ik vermoed dat schadelijke klagers wel geld terug krijgen.

De rechtsbijstand moet zijn tanden er stevig in zetten!
Nee in twitter en facebook reageren ze niet. Enkel mooie vluchten plaatsen met aanbiedingen. Grappige is wel dat onder al die aanbiedingen vooral veel boze mensen reageren dus het zal ze ook niet echt goed doen. Ik hoop dat meer mensen zich bij de rechtsbijstand gaan melden en dat mensen het absoluut er niet bij laten zitten want dat is dan makkelijk cashen voor Ryanair en dat gun ik ze echt niet.

Zoals gezegd, laten we elkaar hier op de hoogte houden en als je problemen hebt met uitbetaling en je hebt rechtsbijstand, leg het daar maar neer want contacten met Ryanair zoals jullie zien heeft geen zin en IDEAL en de bank kunnen je ook niet helpen.

Wordt vervolgd
Alle reacties Link kopieren
Welke bank hebben jullie? Bij mij heeft rabobank het geld zelf teruggehaald. Je krijgt dan een formulier en moet alle bewijslast inleveren die aantoont dat ryanair de al betaalde dienst niet geleverd heeeft (bankafschriften vd betaling ruim voor covid en de annuleringsmail van ryanair dus). Ryanair heeft vd rabobank hetzelfde formulier gekregen om aan te tonen dat ze hun dienst wel geleverd hebben cq een goed alternatief hebben aangeboden. Ik had mijn geld 3 dagen na aanvraag vd formulieren, dus heb nooit bewijslast ingestuurd.
Toen ik rabobank belde om dat mede te delen, en dat ze het dossier dus konden sluiten, moest die medewerkster lachen. 'Ja ze kennen ons inmiddels'.
Weet niet of andere banken dat ook doen, maar bij rabobank werkte het dus zo.
Alle reacties Link kopieren
funnymiss schreef:
21-09-2020 20:25
Welke bank hebben jullie? Bij mij heeft rabobank het geld zelf teruggehaald. Je krijgt dan een formulier en moet alle bewijslast inleveren die aantoont dat ryanair de al betaalde dienst niet geleverd heeeft (bankafschriften vd betaling ruim voor covid en de annuleringsmail van ryanair dus). Ryanair heeft vd rabobank hetzelfde formulier gekregen om aan te tonen dat ze hun dienst wel geleverd hebben cq een goed alternatief hebben aangeboden. Ik had mijn geld 3 dagen na aanvraag vd formulieren, dus heb nooit bewijslast ingestuurd.
Toen ik rabobank belde om dat mede te delen, en dat ze het dossier dus konden sluiten, moest die medewerkster lachen. 'Ja ze kennen ons inmiddels'.
Weet niet of andere banken dat ook doen, maar bij rabobank werkte het dus zo.
Wilde net een nieuwe tekst type, kreeg idd bericht van Ryanair dat ik een of ander formulier van mijn bank moet inleveren en ze dan onderzoek gaan doen. Echt zo bizar want als je ziet hoeveel tijd men hier nu mee kwijt is terwijl ze gewoon een financiele check kunnen doen op basis van een bij hen bekend nummer maar goed ga dus morgen maar weer de bank bellen.

Ik weet ondertussen wel dat de fout bij ryanair zelf ligt aangezien ik op advies van IDEAL contact hebt opgenomen met Ayden en die aan dr hand van het originele 16 cijferige betaalnummer kan zien dat de refund nog niet is vrijgegeven. Maar jezus wat een gedoe allemaal. Morgen dus weer verder.

Waar hebben jullie de bewijslast naartoe gestuurd want dat is me tot op heden nog steeds niet duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
O lees dat jullie zelf niks hebben opgestuurd. Morgen maar even de bank bellen voor verder advies. En anders mag rechtsbijstand het gaan fixen aangezien ik die ook heb ingeschakeld.

Overigens kreeg ik de info over die bankgegevens vanmiddag via messenger na al 3x via de chat gehoord te hebben wij hebben geen geld contact u bank. :-x
gordijn87 schreef:
17-09-2020 19:48
Ja die heb ik ook gehad en daarna na lang wachten kwam een mail dat geld binnen 5-7 dagen op onzr rekening zou staan. Ondertussen dag 16 en nog niks gezien. Enige wat ik hoor is dat er meer mensen dit hebben en via dr chat moest ik maar weer een formulier invullen :mad:
Ik heb dit dat formulier 3 weken geleden ook ingevuld voor mijn ouders en 10 dagen later was het totaalbedrag teruggeboekt op hun creditcard.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
21-09-2020 21:35
Ik heb dit dat formulier 3 weken geleden ook ingevuld voor mijn ouders en 10 dagen later was het totaalbedrag teruggeboekt op hun creditcard.
ja punt is dus dat het geen creditcard is. Ben er wel achter heb zojuist weer Adyen (partner van IDEAL) gesproken die echt enorm behulpzaam zijn. Ze hebben dus wel het bedrag proberen terug te storten maar dat is dus niet gelukt. eigenlijk zoals dat jij zelf een bedrag overmaakt en deze niet wordt afgeschreven. Maar goed. door middel van een simpele check zouden ze dat zelf kunnen zien maar goed... nu dus bewijs dat het niet gerefund is, nu alleen nog op de juiste plek krijgen en hopen dat ze het gaan oppakken:(
Adyen vertelt mij zelfs, dat het niet gelukt is, vanwege onvoldoende fondsen aan de kant van RyanAir.....

Ik gok dat diegene van de Rabobank hierboven met een CC betaald heeft. ING kan iig niets doen omdat ik met iDEAL betaald heb.

RyanAir zegt ondertussen weer dat ik 30 dagen moet afwachten en als ik 5 oktober nog niets ontvangen heb, ik moet aantonen dat ik het niet ontvangen heb. Ja. Je leest het goed. Hoe kan ik nou bewijzen dat ik iets NIET ontvangen heb? Zonder dan een maand aan bankafschriften naar RyanAir te sturen. En dat vertik ik. Het gaat ze niets aan waar ik mijn geld aan uitgeef. Zij moeten mijns inziens aantonen dat ze het geld succesvol hebben overgemaakt.

Ik had al een klachtenticket bij hen aangemaakt, meer dan een week geleden. Heb nu de mail van Adyen toegevoegd hieraan. Benieuwd wanneer ik wat hoor. Denk dat ik ze anders gewoon om de zo veel dagen even een mailtje stuur.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-09-2020 09:27
Adyen vertelt mij zelfs, dat het niet gelukt is, vanwege onvoldoende fondsen aan de kant van RyanAir.....

Ik gok dat diegene van de Rabobank hierboven met een CC betaald heeft. ING kan iig niets doen omdat ik met iDEAL betaald heb.

RyanAir zegt ondertussen weer dat ik 30 dagen moet afwachten en als ik 5 oktober nog niets ontvangen heb, ik moet aantonen dat ik het niet ontvangen heb. Ja. Je leest het goed. Hoe kan ik nou bewijzen dat ik iets NIET ontvangen heb? Zonder dan een maand aan bankafschriften naar RyanAir te sturen. En dat vertik ik. Het gaat ze niets aan waar ik mijn geld aan uitgeef. Zij moeten mijns inziens aantonen dat ze het geld succesvol hebben overgemaakt.

Ik had al een klachtenticket bij hen aangemaakt, meer dan een week geleden. Heb nu de mail van Adyen toegevoegd hieraan. Benieuwd wanneer ik wat hoor. Denk dat ik ze anders gewoon om de zo veel dagen even een mailtje stuur.
Precies dit inderdaad heb ik dus ook. ik weet het gewoon echt niet meer, zo bizar. Ze leggen alle schuld bij de klant neer.
IK heb mijn bank gevraagd voor een bewijs van niet ontvangst maar die zeggen dat ze dat niet aan particulieren verstrekken enkel aan banken onderling. Sta dus echt met mijn rug tegen de muur wat dat betreft. Geen idee hoe verder, maar ligt nu bij de rechtsbijstand en ga hier zover als mogelijk mee verder maar ben echt zo pissig. Wel fijn om medestanders hier te hebben en te zien dat het dus ook gewoon echt niet aan mij ligt.

Succes allemaal
Alle reacties Link kopieren
Even voor een ieder die via IDEAL betaald heeft ( dus niet via CC)
Verzoek om ADYEN te contacten. Hou je 16 cijferige code bij de hand (deze staat op je originele betalingsbevestiging) Op basis daarvan kunnen ze je een overzicht sturen.

Ik heb zojuist met Adyen gesproken (deze keer in Engels, andere keren in Nederlands) en ze kunnen niks doen tenzij meerdere mensen zich melden, dan kunnen ze wel een groot contact bij Ryanair neerleggen als zijnde

Let op er gaan dingen niet goed hier.

Dus mijn verzoek en die van mogelijk nog vele andere.
Neem even contact op met Adyen, doe je verhaal en laat ze het registreren als zijnde een grote casus.

Het nummer is hier te vinden https://www.adyen.com/nl_NL/contact beginnende met 085 (even stukje naar beneden scrollen voor nummers per land)
Ik vraag me af of meer mensen bij Adyen uitkomen. Ze zijn idd wel erg behulpzaam.
Alle reacties Link kopieren
Houd moed dames. Wij hebben vandaag de refund ontvangen van Ryanair. De mail dat ze zouden betalen was van 28 augustus. En vandaag staat het geld op onze rekening.
Er is nog hoop dus.
Alle reacties Link kopieren
Angie10 schreef:
23-09-2020 18:53
Houd moed dames. Wij hebben vandaag de refund ontvangen van Ryanair. De mail dat ze zouden betalen was van 28 augustus. En vandaag staat het geld op onze rekening.
Er is nog hoop dus.
Nou bizar, of het nu aan Ayden ligt of toch het mailen/bellen/chatten of wat dan ook maar ook wij hebben vandaag het geld terug gestort gekregen. Ben echf enorm opgelucht. Blijf duimen dat het bij julllie ook snel wordt bijgeschreven :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven