Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Geprinte coronapas

17-09-2021 21:13 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er al iemand een Corona QR-code aangemaakt om te printen? Ik vroeg me af of je die in een bestand krijgt dat je ook kunt e-mailen (naar iemand met een printer). Wie weet dat?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, je krijgt hem in een pdf bestandje en kan dat opslaan en mailen.
Alle reacties Link kopieren
Is die anders dan de code in de app? Anders zou je daar een screenprint van kunnen maken, dan is het een .jpg en die kun je zeker doormailen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ie anders is dan in de app. Ik heb ze voor mijn schoonouders geprint, maar het is nog geen 5 min werk volgens mij. Gewoon digid invullen en dan kun je de pdf openen.
Alle reacties Link kopieren
Ah OK bedankt. Dat komt goed dan!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het gele boekje, met stempels en het papiertje van de GGD erin.

Daarnaast hebben we de QR-codes uitgeprint (Nederland en buitenland).

Van de QR-codes hebben we ook nog een foto gemaakt met de telefoon.

Als het nu nog niet genoeg is...

De app lijkt me niets, ik lees in de Playstore veel reacties van mensen die hem niet kunnen installeren. Ook wil ik er niet op vertrouwen dat mijn telefoon niet leeg is (de accu loopt op zijn laatste pootjes).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Iemand liet de code op zijn arm tatoeëren. Niks printen, altijd bij je.
Alle reacties Link kopieren
Beetje dom, die vaccinaties hebben voor zover bekend een tijdelijke werking. 3de prikken worden in sommige landen al gepland.
viva-amber wijzigde dit bericht op 17-09-2021 21:29
24.38% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
17-09-2021 21:25
Iemand liet de code op zijn arm tatoeëren. Niks printen, altijd bij je.
De geprinte QR-code is maar een jaar geldig, hopelijk is het niet zolang nodig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
17-09-2021 21:25
Wij hebben het gele boekje, met stempels en het papiertje van de GGD erin.

Daarnaast hebben we de QR-codes uitgeprint (Nederland en buitenland).

Van de QR-codes hebben we ook nog een foto gemaakt met de telefoon.

Als het nu nog niet genoeg is...

De app lijkt me niets, ik lees in de Playstore veel reacties van mensen die hem niet kunnen installeren. Ook wil ik er niet op vertrouwen dat mijn telefoon niet leeg is (de accu loopt op zijn laatste pootjes).
Gele boekje heb je werkelijk niks aan, anders dan een overzicht voor jezelf. Je moet de QR-codes hebben als je het voor toegang wil gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Dat ga je voor je dochter doen?
chocolol schreef:
17-09-2021 21:19
Is die anders dan de code in de app? Anders zou je daar een screenprint van kunnen maken, dan is het een .jpg en die kun je zeker doormailen.
Nee, de code is hetzelfde, maar je kunt gewoon een pdf-formaat downloaden. Daar staan ook je gegevens etc. bij, die heb je wel nodig bij een printje.

Dat doe ik voor mijn moeder die geen apps heeft.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
17-09-2021 21:34
Nee, de code is hetzelfde, maar je kunt gewoon een pdf-formaat downloaden. Daar staan ook je gegevens etc. bij, die heb je wel nodig bij een printje.

Dat doe ik voor mijn moeder die geen apps heeft.
Niet helemaal, misschien de eerste keer maar de QR-code in de app is iedere keer anders als je de app opent.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer de app vast zou lopen zou je dan ook de QR-code in de pdf kunnen laten zien op je telefoon in plaats van op papier?
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
17-09-2021 21:29
Gele boekje heb je werkelijk niks aan, anders dan een overzicht voor jezelf. Je moet de QR-codes hebben als je het voor toegang wil gebruiken.
Duitsland accepteert het gele boekje wel.

Nederland wil weer geld over de balk gooien met niet-functionerende apps. Overheid+automatisering is een ramp en kost belachelijk veel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Geen problemen met de app. Heb em zelf zonder problemen gedownload en gisteren ook voor een wat oudere vriendin. DigiD installeren was veel meer gezeik.
Snoesje666 schreef:
17-09-2021 23:09
Duitsland accepteert het gele boekje wel.

Nederland wil weer geld over de balk gooien met niet-functionerende apps. Overheid+automatisering is een ramp en kost belachelijk veel.
Je hebt geen app nodig. Ik kom nooit in Duitsland, dus dat weet ik niet.
ca726647543 schreef:
17-09-2021 21:55
Niet helemaal, misschien de eerste keer maar de QR-code in de app is iedere keer anders als je de app opent.
Nee, da’s alleen als je een tijdelijk extra bewijs toevoegt, zoals testen voor toegang.

En via https://coronacheck.nl/nl/print/ blijft ‘ie wat ook gelijk zolang er niets wijzigt en hè vaccinatie nog geldig is.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
17-09-2021 21:25
Iemand liet de code op zijn arm tatoeëren. Niks printen, altijd bij je.
Wat erg!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-09-2021 21:25
Wij hebben het gele boekje, met stempels en het papiertje van de GGD erin.

Daarnaast hebben we de QR-codes uitgeprint (Nederland en buitenland).

Van de QR-codes hebben we ook nog een foto gemaakt met de telefoon.
Ik ga deze herfstvakantie naar het Griekenland.
Ik wil ook de codes uitprinten voor de zekerheid (en we hebben de app en gele boekjes mee idd).

Is de QR- code in de app voor NL en Internationaal anders dan?
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
17-09-2021 23:34
Nee, da’s alleen als je een tijdelijk extra bewijs toevoegt, zoals testen voor toegang.

En via https://coronacheck.nl/nl/print/ blijft ‘ie wat ook gelijk zolang er niets wijzigt en hè vaccinatie nog geldig is.
De qr-code is wel degelijk elke keer anders als je de app opent. Gisteren gecheckt en telkens een andere code.
De app is leading.
Ik had voor de zekerheid ook het gele boekje mee, echter daar werd nergens naar gevraagd en daar deed men niets mee.

Ik zou dus de app gebruiken, niet printen ivm wisselende code, en de rest meenemen voor eigen gemoedsrust echter daar zeer zeker niet op vertrouwen.
Ik vloog onlangs terug van de Canarische eilanden, gewapend met de app. Wat denk je? Voor mijn terugvlucht ‘had ik niets aan de app’ want ze konden daar niets met een QR code en wilden perse de bevestiging op schrift dat ik gevaccineerd was, dus met mijn naam en op welke data dat gebeurd was. Nou kon ik gelukkig snel de bevestiging opzoeken daarvan door in te loggen met mijn digi-d, maar reizen zonder smartphone en zonder dat soort bewijzen op te kunnen trommelen zou ik voorlopig even niet doen.
Schaf desnoods een simpele smartphone aan zodat je in ieder geval online kan, en als de batterij niet meer te vertrouwen is neem dan een vol powerbankje mee.
Irregular_Choice schreef:
18-09-2021 08:39
De qr-code is wel degelijk elke keer anders als je de app opent. Gisteren gecheckt en telkens een andere code.
Ah, je hebt gelijk. Sorry!


Wat is het verschil tussen het coronabewijs op papier en in de CoronaCheck-app?

Een coronabewijs (de QR-code) op papier is handig voor bezoekers of reizigers die geen smartphone hebben. De Nederlandse QR-code in de CoronaCheck-app verandert elke paar minuten. Een controleur ziet dus steeds een andere QR-code. Daardoor kan diegene niet achterhalen waar je de QR-code nog meer hebt gebruikt.

Op papier is dit niet mogelijk. De papieren versie biedt daarom minder privacy. Door regelmatig een nieuwe QR-code te printen kun je dit voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
18-09-2021 08:46
Ik vloog onlangs terug van de Canarische eilanden, gewapend met de app. Wat denk je? Voor mijn terugvlucht ‘had ik niets aan de app’ want ze konden daar niets met een QR code en wilden perse de bevestiging op schrift dat ik gevaccineerd was, dus met mijn naam en op welke data dat gebeurd was. Nou kon ik gelukkig snel de bevestiging opzoeken daarvan door in te loggen met mijn digi-d, maar reizen zonder smartphone en zonder dat soort bewijzen op te kunnen trommelen zou ik voorlopig even niet doen.
Schaf desnoods een simpele smartphone aan zodat je in ieder geval online kan, en als de batterij niet meer te vertrouwen is neem dan een vol powerbankje mee.
Hiervoor zou het gele boekje toch ook kunnen volstaan?
Dat is toch ook een schriftelijk bewijs van vaccinatie, als je het papiertje vd GGD er ook in hebt zitten.
Maar het geldt niet als een formeel bewijs dacht ik.

Daarnaast: in de Corona checkapp zit toch ook een vraagteken. Als je daarop klikt, krijg je ook je gegevens toch. Die kun je dan toch ook tonen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven