Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positiviteitstopic #3: It only gets better!

08-06-2021 17:53 5015 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ruim een maand hebben we een heel topic volgepostivo'd maar het is nog niet voorbij.
We blijven positief al het goede nieuws delen!

:cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer:



Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdenkend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.


Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie


p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.

Afbeelding

Afbeelding
anappleaday wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:01
7.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Charlotte, ik denk dat dit het was dan!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
08-01-2022 09:25
1.892
464 IC

Totaal niet alarmerend dit.
Ik zet die van ons er onder 😁
1.102 verpleegafdeling 7/11
409 IC 7/11
Totaal dus 1.511 mensen in het ziekenhuis. Dat aantal is nog steeds dalende.

Ik ben toch heel benieuwd volgende week op basis waarvan ze de lockdown willen gaan standhouden. Want besmettingen zijn hoog maar ja dat is niet anders dan in andere landen..
Alle reacties Link kopieren
Jullie zitten altijd een stuk lager wbt ziekenhuisbezetting. En een stuk meer inwoners. Hoe zou dat komen? IC ook.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
08-01-2022 09:38
Ik zet die van ons er onder 😁
1.102 verpleegafdeling 7/11
409 IC 7/11
Totaal dus 1.511 mensen in het ziekenhuis. Dat aantal is nog steeds dalende.

Ik ben toch heel benieuwd volgende week op basis waarvan ze de lockdown willen gaan standhouden. Want besmettingen zijn hoog maar ja dat is niet anders dan in andere landen..
Wanneer beslissen ze eigenlijk?
Want we zitten nu 9 dagen na de beginnende stijging in de besmettingen. Dus je zou zeggen dat je dat nu toch wel terug moet gaan zijn in de opnames.
Winterkoud schreef:
08-01-2022 09:38

Ik ben toch heel benieuwd volgende week op basis waarvan ze de lockdown willen gaan standhouden. Want besmettingen zijn hoog maar ja dat is niet anders dan in andere landen..
Als er elke dag tienduizenden mensen besmet raken , zal binnen een paar weken bijna heel Nederland geïnfecteerd raken. De weinige mensen die vanwege omikron naar het ziekenhuis moeten, komen dan wél allemaal tegelijk. Dat wil je niet .
anoniem_369169 wijzigde dit bericht op 08-01-2022 09:54
Reden: te negatief :P
12.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-01-2022 09:44
Wanneer beslissen ze eigenlijk?
Want we zitten nu 9 dagen na de beginnende stijging in de besmettingen. Dus je zou zeggen dat je dat nu toch wel terug moet gaan zijn in de opnames.
Volgende week vrijdag weer persconferentie begreep ik.
Hugo de jonge beslist niet meer zei hij dat is voor het nieuwe kabinet 😉
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
08-01-2022 09:46
Als er elke dag tienduizenden mensen besmet raken , zal binnen een paar weken bijna heel Nederland geïnfecteerd raken. De weinige mensen die vanwege omikron naar het ziekenhuis moeten, komen dan wél allemaal tegelijk. Dat wil je niet .
Andere landen hebben precies datzelfde probleem en daarbij nog steeds geen lockdowns.
Daarbij gaan Nederlanders nu shoppen in de buurlanden, op vakantie naar de buurlanden.. hou dezelfde regels en maatregelen aan als de buurlanden. Hou je tenminste de omzet hier en voor besmettingen maakt het niet of je ze dan hier of in het buurland oploopt. Want blijkbaar worden ze links of rechts toch meegenomen.

https://www.nu.nl/economie/6177154/wink ... vasie.html
Dit 😬, heel fijn voor ons buurland, maar helpt onze lockdown niet zoals het bedoeld was en schaad onze ondernemers wel enorm.

En daarbij hebben al zoveel mensen nu enig immuniteit, boosters gaan vlot, alle 60-plussers hebben hem zeker al. En die boosters was de lockdown uiteindelijk om.

En verder is dit verder off topic, dus laat ik het hierbij 😉
winterkoud wijzigde dit bericht op 08-01-2022 10:37
Reden: Toevoeging
15.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
08-01-2022 09:43
Jullie zitten altijd een stuk lager wbt ziekenhuisbezetting. En een stuk meer inwoners. Hoe zou dat komen? IC ook.
Ik denk dat ‘wij’ iets strenger selecteren op wie er op de IC komt en mensen ook sneller doorsturen naar revalidatie- of zorgcentra.
Ik weet niet precies hoe het in België zit maar door de privatisering van de zorg hier zijn ze nogal fanatiek in mensen zsm naar goedkopere bedden verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
07-01-2022 23:12
En kunnen ze dat ook al zeggen over omikron?
volgens mij bedoelen ze dat
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-01-2022 10:14
Ik denk dat ‘wij’ iets strenger selecteren op wie er op de IC komt en mensen ook sneller doorsturen naar revalidatie- of zorgcentra.
Ik weet niet precies hoe het in België zit maar door de privatisering van de zorg hier zijn ze nogal fanatiek in mensen zsm naar goedkopere bedden verplaatsen.
Klopt! Op het hoogtepunt 2200 coronapatienten met een zuurstoffles thuisverpleegd ipv in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-01-2022 10:14
Ik denk dat ‘wij’ iets strenger selecteren op wie er op de IC komt en mensen ook sneller doorsturen naar revalidatie- of zorgcentra.
Ik weet niet precies hoe het in België zit maar door de privatisering van de zorg hier zijn ze nogal fanatiek in mensen zsm naar goedkopere bedden verplaatsen.
Nou, jij zegt dat nu over revalidatiecentra; ik was er gisteren in eentje en daar revalideren mensen die zware operaties hebben gehad. Op de hele afdeling van 25, zaten nu 5! mensen. Er worden niet genoeg operaties uitgevoerd om het centrum te vullen.
Maar als er nu relatief weinig mensen op de ic liggen voor Corona, kan er toch weer geopereerd worden? Ik snap het niet. Het was echt surrealistisch.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
08-01-2022 10:48
Nou, jij zegt dat nu over revalidatiecentra; ik was er gisteren in eentje en daar revalideren mensen die zware operaties hebben gehad. Op de hele afdeling van 25, zaten nu 5! mensen. Er worden niet genoeg operaties uitgevoerd om het centrum te vullen.
Maar als er nu relatief weinig mensen op de ic liggen voor Corona, kan er toch weer geopereerd worden? Ik snap het niet. Het was echt surrealistisch.
kan dat revalidatiecentrum geen mensen met long covid gaan helpen? Hoorde een docu uit Duitsland dat daar nu hele centra voor worden opgericht, fysiotherapeuten enz voor worden opgeleid etc.
Hoor daar hier weinig over...
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-01-2022 10:14
Ik denk dat ‘wij’ iets strenger selecteren op wie er op de IC komt en mensen ook sneller doorsturen naar revalidatie- of zorgcentra.
Ik weet niet precies hoe het in België zit maar door de privatisering van de zorg hier zijn ze nogal fanatiek in mensen zsm naar goedkopere bedden verplaatsen.
Ja, dat zal het zijn idd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
08-01-2022 10:10
Volgende week vrijdag weer persconferentie begreep ik.
Hugo de jonge beslist niet meer zei hij dat is voor het nieuwe kabinet 😉
Volgens mij dinsdag de 11de persconferentie.

De regels gelden tot die vrijdag ;-)
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
08-01-2022 10:14
Andere landen hebben precies datzelfde probleem en daarbij nog steeds geen lockdowns.
Daarbij gaan Nederlanders nu shoppen in de buurlanden, op vakantie naar de buurlanden.. hou dezelfde regels en maatregelen aan als de buurlanden. Hou je tenminste de omzet hier en voor besmettingen maakt het niet of je ze dan hier of in het buurland oploopt. Want blijkbaar worden ze links of rechts toch meegenomen.

https://www.nu.nl/economie/6177154/wink ... vasie.html
Dit 😬, heel fijn voor ons buurland, maar helpt onze lockdown niet zoals het bedoeld was en schaad onze ondernemers wel enorm.

En daarbij hebben al zoveel mensen nu enig immuniteit, boosters gaan vlot, alle 60-plussers hebben hem zeker al. En die boosters was de lockdown uiteindelijk om.

En verder is dit verder off topic, dus laat ik het hierbij 😉
Helemaal eens !

Ik zie nu meer mensen kapot gaan aan de regels ( horeca etc) dan aan corona.
En ondanks dat alles gesloten is lopen de cijfers toch op !
Ze kunnen het gewoonweg niet maken om alles nog dicht te laten aangezien om ons heen alles open is.
Diegene die het hardst roepen laat alles maar dicht moeten wel elke maand verzekerd zijn van hun inkomen dat kan niet anders !

Dus kom maar op,Ik zie het licht aan de tunnel wel hoor :high5:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een rode pixel! Stond even in de verkeerde rij, jonger dan 45... Oeps, ben al een dikke week 45! Dus Moderna, na Janssen.
Alle reacties Link kopieren
Ik*ben*ik schreef:
08-01-2022 11:28
Volgens mij dinsdag de 11de persconferentie.

De regels gelden tot die vrijdag ;-)
Even gegoogled en inderdaad dinsdag om 19:00 ja.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
08-01-2022 11:36
Ik ben een rode pixel! Stond even in de verkeerde rij, jonger dan 45... Oeps, ben al een dikke week 45! Dus Moderna, na Janssen.
😂 😂 Hopelijk niet teveel last!
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
08-01-2022 10:47
Klopt! Op het hoogtepunt 2200 coronapatienten met een zuurstoffles thuisverpleegd ipv in het ziekenhuis.
Wat opzich natuurlijk fijn is dat dat kan. Als het medisch verantwoord is is het voor mensen veel fijner om thuis te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
08-01-2022 11:58
Even gegoogled en inderdaad dinsdag om 19:00 ja.
Oh ik begreep dat ze a.s woensdag nog weer overleg hadden en dat dan de persconferentie op vrijdag zou zijn...
Alle reacties Link kopieren
Elizabethie schreef:
08-01-2022 12:57
Oh ik begreep dat ze a.s woensdag nog weer overleg hadden en dat dan de persconferentie op vrijdag zou zijn...
Ja dat dacht ik ook, maar blijkbaar toch dinsdag.
Na ja mij om het even en horen het vanzelf wel of het dan dinsdag of toch vrijdag wordt.
Ik*ben*ik schreef:
08-01-2022 11:33
Helemaal eens !

Ik zie nu meer mensen kapot gaan aan de regels ( horeca etc) dan aan corona.
En ondanks dat alles gesloten is lopen de cijfers toch op !
Ze kunnen het gewoonweg niet maken om alles nog dicht te laten aangezien om ons heen alles open is.
Diegene die het hardst roepen laat alles maar dicht moeten wel elke maand verzekerd zijn van hun inkomen dat kan niet anders !

Dus kom maar op,Ik zie het licht aan de tunnel wel hoor :high5:

Dit is natuurlijk krom geredeneerd. Als alles open was, zou het nóg erger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sherlock schreef:
08-01-2022 13:24
Dit is natuurlijk krom geredeneerd. Als alles open was, zou het nóg erger zijn.
Dan zou het inderdaad nog sneller oplopen, wel zouden we er dan ook sneller doorheen zijn, denk ik. Maar ik kan me voorstellen dat ze dat risico (nog?) niet durven nemen in verband met de druk op de zorg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
08-01-2022 13:05
Ja dat dacht ik ook, maar blijkbaar toch dinsdag.
Na ja mij om het even en horen het vanzelf wel of het dan dinsdag of toch vrijdag wordt.
Ik vond het al vreemd als vrijdag die persconferentie pas was, want oorspronkelijk is deze lockdown toch ingezet tot die vrijdag? Lijkt me gek als ze op de dag zelf pas zeggen wat er gaat gebeuren. Ik ben wel erg benieuwd.

En ik voel me op wat hoofdpijn na, weer goed :). Vriend is wel beroerd. Koude rillingen, hoofdpijn, zere spieren. Maar hij is ook wel een echte vent, want hij ligt de hele tijd steunend en kreunend op de bank te klagen
hoe erg het is (ben ik van hem gewend hoor).
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
08-01-2022 13:26
Dan zou het inderdaad nog sneller oplopen, wel zouden we er dan ook sneller doorheen zijn, denk ik. Maar ik kan me voorstellen dat ze dat risico (nog?) niet durven nemen in verband met de druk op de zorg.
Dat is een reden natuurlijk, want nog meer besmettingen = ook meer ziekenhuisopnames, ook al is Omikron minder ziekmakend en belandden er minder mensen mee in het ziekenhuis.

Maar met nog meer besmettingen zijn er natuurlijk ook meer mensen 'gewoon' ziek en die komen dan niet naar hun werk = onderbezettingen. Dus de kroeg mag wel open, maar helaas, veel personeel is ziek, dus toch maar dicht. :( Idem voor scholen en uiteraard ook de ziekenhuizen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven