Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positiviteitstopic #3: It only gets better!

08-06-2021 17:53 5015 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ruim een maand hebben we een heel topic volgepostivo'd maar het is nog niet voorbij.
We blijven positief al het goede nieuws delen!

:cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer:



Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdenkend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.


Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie


p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.

Afbeelding

Afbeelding
anappleaday wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:01
7.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
09-06-2021 12:41
ik heb dit even naar Hugo geappt, hij neemt het mee ;)
Oh top, ik was zijn nummer kwijt, dank je!
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
09-06-2021 11:47
Denken jullie, dat als de EMA goedkeuring geeft, de jongeren in de zomer al kunnen worden ingeent of wachten ze bv tot het begin van het schooljaar.

Toen mijn kinderen een paar jaar geleden een vaccinatie kregen werden alle amsterdamse kids van een bepaalde leeftijd gewoon allemaal in 2 dagen in de RAI ingeent.

Geen van beiden verwacht ik. Ik denk dat alleen jongeren die in een risicogroep vallen zullen worden opgeroepen en de rest nog niet (mogelijk dat je er wel zelf om mag vragen).

Voor jongeren valt de balans van risico vaccin vs corona anders uit, dus dan ga je niet vaccineren als het niet echt broodnodig is. Ze gaan dus eerst kijken of we onder de volwassenen een afdoende vaccinatiegraad kunnen bereiken en of het in de praktijk ook daadwerkelijk goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
09-06-2021 12:53
In theorie 1,5 meter afstand. In de praktijk gaat dat hem natuurlijk nooit worden als er wat biertjes in zitten en vervolgens gescoord wordt. Maar goed, ik maak me er totaal niet meer druk om. Ik vind het wel een aardig 'experiment' om te zien of het nog een opleving veroorzaakt of dat de vaccinaties het al zodanig onderdrukken dat je het niet eens merkt en verder zullen de ziekenhuizen er echt niet door volstromen.

Ik wel een beetje. Aangezien een zeer grote groep dan maximaal 1 vaccinatie heeft en juist dan circulatie van het virus ervoor kan zorgen dat er varianten ontstaan waar de vaccins niet meer afdoende tegen werken. In die zin vind ik het een nogal onverstandig experiment.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
09-06-2021 12:53
In theorie 1,5 meter afstand. In de praktijk gaat dat hem natuurlijk nooit worden als er wat biertjes in zitten en vervolgens gescoord wordt. Maar goed, ik maak me er totaal niet meer druk om. Ik vind het wel een aardig 'experiment' om te zien of het nog een opleving veroorzaakt of dat de vaccinaties het al zodanig onderdrukken dat je het niet eens merkt en verder zullen de ziekenhuizen er echt niet door volstromen.
Ik ben ook heel benieuwd.
Zelfs als ze in de praktijk geen afstand houden zullen er nooit enorme massa’s in één kroeg aanwezig zijn, aangezien ze in theorie wel afstand zouden moeten kunnen houden.
Dus ik denk dat er wel wat kleine haardjes zouden kunnen komen maar verwacht net als jij geen enorm effect.
Daarom hoop ik dat we hier in NL ook gewoon in de kroeg kunnen kijken. Ik zou het zelf nog niet doen, liever met vrienden thuis, maar het draagt wel bij aan de sfeer.
Alle reacties Link kopieren
En ik dacht dat de absolute daling wel steeds minder zou worden!
11% daling in één dag!

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
834 (daling van 103)

Kliniek: 530 (daling van 86)
IC: 304 (daling van 17)

Instroom:
Kliniek: 49 (gisteren: 49)
IC: 6 (gisteren: 3)

Uitstroom:
Kliniek: 135
IC: 23
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
09-06-2021 12:16
Samendrommen mag dus niet, 'gewoon' 1,5m afstand. Dat lijkt me vrij moeilijk in een kroeg. :proud:
Afstand houden lijkt mij sowieso vrij moeilijk voor veel voetbalfans, ook in eigen tuin e.d.. In eigen tuin mag toch met 50 personen in België? Mits voldoende ruimte uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
09-06-2021 11:40
Heeft Bladora jullie ook al op Urk ingepland? ;-)
Hahaha nee zover hoef ik niet! Maar het is toch 40 minuten van huis ;-)
Heb gisteren ( toen ik nog niet zelf kon inplannen, maar even onder 1987 gekeken) wel naar Urk gekeken en wat de mogelijkheden waren.
Ik was ertoe in staat!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
09-06-2021 13:20
En ik dacht dat de absolute daling wel steeds minder zou worden!
11% daling in één dag!

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
834 (daling van 103)

Kliniek: 530 (daling van 86)
IC: 304 (daling van 17)

Instroom:
Kliniek: 49 (gisteren: 49)
IC: 6 (gisteren: 3)

Uitstroom:
Kliniek: 135
IC: 23
Mooie cijfers! De uitstroom blijft hoog inderdaad. De instroom op de IC zit al een tijdje onder de 10 en in de kliniek is de grenswaarde van 40 ook bijna bereikt!

Zijn er eigenlijk al Nederlandse cijfers over hoeveel van de nieuwe opnames gevaccineerden en niet-gevaccineerden zijn? Ik zag ze pas langskomen over Groot-Brittannië, maar daar is het toch een andere situatie met de Indiase variant en vooral AstraZeneca gevaccineerden (waarvan velen nog maar 1 prik hebben gehad omdat er 12 weken tussen zit). We hebben natuurlijk ook de grafieken met de leeftijdscategorieën, maar die zijn natuurlijk niet helemaal 'schoon' omdat niet alle ouderen zich hebben laten vaccineren en sommige jongeren (die bijv. in de zorg werken) juist al wel.
Alle reacties Link kopieren
En jullie zijn ons ruim voorbij. :cheer:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Minister van Onderwijs Ben Weyts: "Academiejaar 2021-2022 start in code groen"

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts en vertegenwoordigers van de hogescholen, de universiteiten en de studenten hebben afspraken gemaakt omtrent een plan van aanpak dat op korte en iets langere termijn perspectief biedt aan het hoger onderwijs. Op korte termijn zijn onder meer proclamaties, infodagen en publieke doctoraatsverdedigingen mogelijk op de campus zelf. Wanneer de coronacijfers gunstig blijven evolueren, zal het volgende academiejaar kunnen opstarten in code groen, waarbij geen bijzondere coronamaatregelen meer van toepassing zijn.


Bron: Belang van Limburg.
Life is short. Eat dessert first.
S-Groot schreef:
09-06-2021 12:59
Geen van beiden verwacht ik. Ik denk dat alleen jongeren die in een risicogroep vallen zullen worden opgeroepen en de rest nog niet (mogelijk dat je er wel zelf om mag vragen).

Voor jongeren valt de balans van risico vaccin vs corona anders uit, dus dan ga je niet vaccineren als het niet echt broodnodig is. Ze gaan dus eerst kijken of we onder de volwassenen een afdoende vaccinatiegraad kunnen bereiken en of het in de praktijk ook daadwerkelijk goed gaat.
Zodra scholen weer dicht gaan omdat corona weer oplaaid, vind ik het zeker noodzakelijk.

Ik denk dat ze, scholen, regering, etc, het niet meer kunnen veroorloven nog zo'n slecht schooljaar te bieden.

Daarbij is Nederland een volger.
Bijna alles wat Duitsland doet, doen wij ook.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
09-06-2021 13:51
Mooie cijfers! De uitstroom blijft hoog inderdaad. De instroom op de IC zit al een tijdje onder de 10 en in de kliniek is de grenswaarde van 40 ook bijna bereikt!

Zijn er eigenlijk al Nederlandse cijfers over hoeveel van de nieuwe opnames gevaccineerden en niet-gevaccineerden zijn? Ik zag ze pas langskomen over Groot-Brittannië, maar daar is het toch een andere situatie met de Indiase variant en vooral AstraZeneca gevaccineerden (waarvan velen nog maar 1 prik hebben gehad omdat er 12 weken tussen zit). We hebben natuurlijk ook de grafieken met de leeftijdscategorieën, maar die zijn natuurlijk niet helemaal 'schoon' omdat niet alle ouderen zich hebben laten vaccineren en sommige jongeren (die bijv. in de zorg werken) juist al wel.
oh daar ben ik ook zo benieuwd naar, ook belangrijk om evt twijfelaars alsnog over de streep te trekken. Ik denk in evt veegrondes dat mensen alsnog eieren voor hun geld kiezen. Ik heb voorbeelden in de praktijk gezien. Mensen die twijfelden, ervoor ziek werden en echt zeker wisten dat ze de prik gingen halen, omdat ze dit nooit meer wilden mee maken. Mensen met een gezond lijf, zoals in andere topics prat op wordt gegaan

ik zou wel de leeftijdsopbouw in besmettingen willen zien nu eigenlijk ook ik verwacht veel jeugdigen
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
09-06-2021 14:49
Zodra scholen weer dicht gaan omdat corona weer oplaaid, vind ik het zeker noodzakelijk.

Ik denk dat ze, scholen, regering, etc, het niet meer kunnen veroorloven nog zo'n slecht schooljaar te bieden.

Daarbij is Nederland een volger.
Bijna alles wat Duitsland doet, doen wij ook.
i

Ik ook. Na 2003 ook 2004 en 2005 oproepen.
In 4 en 5 VWO bij elkaar 10 maanden niet normaal les gehad. En volgend jaar zijn er ongetwijfeld niet de extraatjes van vak wegstrepen en meer herkansingen als dit jaar.

Dus wat mij betreft ook door met de 16 en 17 jarigen
Alle reacties Link kopieren
Ik sta nog niet te springen om mijn 12 en 13 jarige te laten vaccineren maar misschien moet dat gevoel nog groeien :-)
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
09-06-2021 15:01
Ik sta nog niet te springen om mijn 12 en 13 jarige te laten vaccineren maar misschien moet dat gevoel nog groeien :-)
is persoonlijk, mijn 17 jarige kan niet wachten, vroeg of ze toch niet toevallig in een medische risicogroep viel
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ze het gewoon open moeten gooien voor 12-18 jarigen. Voor hen geldt immers ook dat je er (als ouder) ook voor kan kiezen het niet te doen. Misschien dat de totale vaccinatiegraad in die groep dan wat lager is, maar elke persoon gevaccineerd is weer een pixel erbij.

Ik vind wel dat je kinderen uit mag blijven sluiten van een vaccinatie/test paspoort.
elein schreef:
09-06-2021 15:05


Ik vind wel dat je kinderen uit mag blijven sluiten van een vaccinatie/test paspoort.
Maar dit is wel een beetje een punt.

Mijn ene kind heeft al 4 keer een test moeten doen, hij vind het vreselijk.
Ook dat we het straks voor de vakantie het moeten laten doen vind hij echt niet leuk.

Als hij met een vaccinatie en dus zo'n vaccinatie paspoort nooit meer een test hoeft te doen neemt hij hem vanavond.

Sowieso snappen mijn kids het nut van de vaccinatie wel, maar dat even terzijde.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde meer dat het geen vereiste moet worden omdat het kan. 18- hoeft nu niet overal getest te worden om ergens heen te mogen, dat zou het niet moeten worden.

Maar juist om de reden die jij geeft vind ik het heel goed als ze het open zouden stellen voor wie het wel wil.
Ah, dan begreep ik het anders inderdaad.

Maar waar hoeft 18- niet getest te worden dan?

Ik heb het gevoel dat dat wel moet, bij reizen zeker.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag niet veel de melden behalve:

https://www.youtube.com/watch?v=OC06Z6lCB_Q

Zouden ze nog allemaal onder de -30% komen?

Afbeelding
Afbeelding
anappleaday wijzigde dit bericht op 09-06-2021 15:30
10.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik laat mijn 13 jarige zo prikken. Mits hij zelf geen bezwaren heeft, maar dat geloof ik niet. Ik zie er niet echt nadelen van en anders blijkt het gedoe met het VO.

Ze beginnen nu met kinderen met gezondheidsproblemen las ik, heel goed begin.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Als je 12 tot 18 vaccineert en <12 vrijhoudt van testen buiten BCO dan lijkt dat me een prima oplossing.
nicole123 schreef:
09-06-2021 13:51
Mooie cijfers! De uitstroom blijft hoog inderdaad. De instroom op de IC zit al een tijdje onder de 10 en in de kliniek is de grenswaarde van 40 ook bijna bereikt!

Zijn er eigenlijk al Nederlandse cijfers over hoeveel van de nieuwe opnames gevaccineerden en niet-gevaccineerden zijn? Ik zag ze pas langskomen over Groot-Brittannië, maar daar is het toch een andere situatie met de Indiase variant en vooral AstraZeneca gevaccineerden (waarvan velen nog maar 1 prik hebben gehad omdat er 12 weken tussen zit). We hebben natuurlijk ook de grafieken met de leeftijdscategorieën, maar die zijn natuurlijk niet helemaal 'schoon' omdat niet alle ouderen zich hebben laten vaccineren en sommige jongeren (die bijv. in de zorg werken) juist al wel.
Ik ben echt heel benieuwd naar die cijfers!
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
09-06-2021 15:04
is persoonlijk, mijn 17 jarige kan niet wachten, vroeg of ze toch niet toevallig in een medische risicogroep viel
Mijn 17 jarige ook niet. Gaat deze zomer met haar vriend (uit 2002) op vakantie. Zij moet dan hoogstwaarschijnlijk weer een PCR test, hij is dan al gevaccineerd.
Ook klasgenoten die eind 2003 geboren zijn, zijn al aan de beurt binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
09-06-2021 15:01
Ik sta nog niet te springen om mijn 12 en 13 jarige te laten vaccineren maar misschien moet dat gevoel nog groeien :-)

Ik ook niet. De 13 jarige heeft het al gehad, dus die zou al wat van antistoffen moeten hebben, was nauwelijks ziek én heeft een gigantische angst voor naalden. Ik heb haar min of meer gedwongen tot de HPV vaccinatie, dat gaat me nu niet lukken :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven