Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positiviteitstopic #3: It only gets better!

08-06-2021 17:53 5015 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ruim een maand hebben we een heel topic volgepostivo'd maar het is nog niet voorbij.
We blijven positief al het goede nieuws delen!

:cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer:



Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdenkend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.


Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie


p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.

Afbeelding

Afbeelding
anappleaday wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:01
7.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht in het begin ook dat het met de longen te maken had, ja.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Volgens Martijn is er op Nice ook alweer een lichte daling zichtbaar. Dat zou heel snel zijn maar in ieder geval lijkt de stijging daar ook weg te zijn. Even de LCPS cijfers afwachten maar gisteren waren die ook positief.
Felidaes schreef:
22-07-2021 12:48
Nou, het is dat jij het zegt.

Staat Long echt voor langdurig in dit geval?

Wat vreselijk stom.

Ik denk echt dat heel veel mensen dit niet weten hoor.

Oh gelukkig, ben ik niet de enige haha. Ja, ik heb het gegoogled en het staat nota bene op de site van RIVM.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik heb juist nooit begrepen waarom mensen dachten dat het om 'long-corona' ging, tot ik net bedacht dat het in Engelstalige teksten niet lung covid genoemd wordt. Als je nieuws hierover op buitenlandse sites niet leest leg je die koppeling met langdurig minder snel, waarschijnlijk.
Hoe wordt het in België genoemd?
nounou
Ik lees er inderdaad geen Engelstalige artikelen over.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-07-2021 13:09
Hm, ik heb juist nooit begrepen waarom mensen dachten dat het om 'long-corona' ging, tot ik net bedacht dat het in Engelstalige teksten niet lung covid genoemd wordt. Als je nieuws hierover op buitenlandse sites niet leest leg je die koppeling met langdurig minder snel, waarschijnlijk.
Hoe wordt het in België genoemd?
Ik heb het zelf eigenlijk ook nooit aan specifiek de longen gelinkt maar aan langdurig. Omdat het ook een engelse term is. En ongetwijfeld zal ik wel ergens ooit gelezen hebben en hebben opgeslagen als langdurig ;)
nicole123 schreef:
22-07-2021 12:56
Misschien dan toch maar 'lange covid'. Klinkt als een stripfiguur ('Lijpe Loetje en Lange Covid op avontuur, deel 3') of als een broertje van Lange Frans (dat maakt het niet beter, dan nog liever een stripfiguur), maar goed, het is dan wel duidelijk dat het niet per se met de longen te maken heeft. ;-D
:lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik zit vandaag af te tellen tot 15.15 omdat ik zo graag week-op-week daling wil melden :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet wachten 😊
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-07-2021 13:31
Ik zit vandaag af te tellen tot 15.15 omdat ik zo graag week-op-week daling wil melden :proud:
Ja ben ook heel benieuwd! Onder de 9250 toch? Dat moet haalbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
22-07-2021 13:42
Ja ben ook heel benieuwd! Onder de 9250 toch? Dat moet haalbaar zijn.
Ja ik hoop niet dat de DDOS aanvallen van eerder effect hebben op het aantal testen, anders gaan mensen daar weer over zeuren :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net op nu.nl een artikel over langdurige covid.
Ik denk dat meer mensen in de war raakten van de term 'long covid'.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Gewoon 'long covid' hier en geen moment gedacht dat het over longen ging. Want het gaat toch altijd over de lange nasleep ervan?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-07-2021 12:53
Ik hoorde ook een interview met een arts(?) die er voor pleitte om het hier 'lang(durig) covid' te noemen, omdat het inderdaad in de Nederlandse taal veel verwarring kan veroorzaken.
Mijn hoofd had er een vreemde combi van gemaakt. Langdurige klachten door problemen met de longen.
Dus ik was heel opgelucht dat ik geen longklachten had, dan zou het bij mij wel snel over zijn.

En toen ontdekte ik dus dat dat niet klopte :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Vandaag, 7 dagen later dan oorspronkelijk gepland, een groene pixel geworden. Nu op een lokatie waar ze ook mensen hadden gehad die zonder vaccinatie maar met bewijs de deur uitliepen. Pleister was nu dan ook verplicht. Op deze lokatie was alles ook net wat anders ingericht dan op de eerdere lokaties waar ik ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Piek in de groei ziekenhuisopnames en stabiliteit in de groei van bezetting

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wat goed zeg!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
22-07-2021 14:16
Mijn hoofd had er een vreemde combi van gemaakt. Langdurige klachten door problemen met de longen.
Dus ik was heel opgelucht dat ik geen longklachten had, dan zou het bij mij wel snel over zijn.

En toen ontdekte ik dus dat dat niet klopte :P
Zoiets dacht ik dus ook, kom er nu hier achter dat het alleen om langdurig gaat...

Man en ik horen sinds vorige week bij de groene pixels en dochter sinds vandaag bij de gele :cheer: . Zoon bij de bruine, die kan eind oktober naar geel :-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Groen!!
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Youk79 schreef:
22-07-2021 14:59
Groen!!
Afbeelding
Mijn man is ook groen!
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
22-07-2021 15:12
Mijn man is ook groen!
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk positief puntje: Ik ben sinds zondag groen. Zelf was ik er de dagen daarna wat bleekjes van (zij het gelukkig niet groen), die tweede hakte er harder in dan verwacht.
AnAppleADay schreef:
22-07-2021 15:14
Afbeelding
Haha..
Alle reacties Link kopieren
heavydrizzle schreef:
22-07-2021 15:16
Persoonlijk positief puntje: Ik ben sinds zondag groen. Zelf was ik er de dagen daarna wat bleekjes van (zij het gelukkig niet groen), die tweede hakte er harder in dan verwacht.
Afbeelding


Gaat lekker zo :proud:
Hopelijk geen Delta infecties hier want dan moet ik deze plaatsen.
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven