Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positivo's Kletstopic

22-01-2022 13:36 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn blij met de fijne sfeer in het Positiviteitstopic. Soms willen we graag dingen bespreken die niet helemaal in dat topic passen, bijvoorbeeld omdat ze gaan over een individuele situatie of omdat we ons ergens zorgen over maken en graag een hart onder de riem willen. Daarom aanvullend een kletstopic voor de Positivo's.

Suggesties voor dingen die besproken kunnen worden:
- Je maakt je zorgen om jezelf of een naaste;
- Je voelt je verdrietig of eenzaam door de pandemie en hebt behoefte aan een luisterend oor;
- Je bent angstig of ongerust vanwege een persoonlijke gebeurtenis of situatie;
- Je wil iemand anders een hart onder de riem steken of geruststellen;
- Je wil iets leuks kwijt wat niet helemaal in het andere topic past.

Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over nieuwe varianten/golven;
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen;
- Elkaar angst aanjagen met onheilspellende berichten;
- Geklaag over het beleid;
- Discussie over vaccineren;
- Agressief taalgebruik;
- Anderen de maat nemen;
- Tekeer gaan over andere mensen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Oh Susan, wat kak! Hopelijk komt hij er (en komen jullie er allemaal) goed doorheen, veel beterschap! :hug:
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-01-2022 23:48
Niet echt positief nieuws maar wel iets wat ik kwijt moet: ik hoorde mijn zoon zijn neus ophalen en af en toe niesen en eigenlijk doet hij dat best vaak, want lichte allergieklachten, maar mijn onderbuikgevoel zei toch dat ik een zelftest moest doen. Knalpositief dus. Ik schrok er echt wel van, tegelijkertijd denk ik: dit is het dus, waar je al zo lang bang voor bent, dit hing voor mijn gevoel al heel lang als een zwaard van Damocles boven ons hoofd.

Nu heel heel hard duimen dat het mild blijft.
Niet verkeerd opnemen, maar ik ben ergens 'blij' dat het zover is bij jullie. De kans was vrij groot dat hij besmet zou worden en je was er zo ontzettend bang voor. Ik duim keihard dat het zo mild blijft en ik heb er heel veel vertrouwen in dat dat zo gaat verlopen.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?
Life is short. Eat dessert first.
Susan schreef:
23-01-2022 23:48
Niet echt positief nieuws maar wel iets wat ik kwijt moet: ik hoorde mijn zoon zijn neus ophalen en af en toe niesen en eigenlijk doet hij dat best vaak, want lichte allergieklachten, maar mijn onderbuikgevoel zei toch dat ik een zelftest moest doen. Knalpositief dus. Ik schrok er echt wel van, tegelijkertijd denk ik: dit is het dus, waar je al zo lang bang voor bent, dit hing voor mijn gevoel al heel lang als een zwaard van Damocles boven ons hoofd.

Nu heel heel hard duimen dat het mild blijft.

Dat is schrikken. En kan me indenken dat het tegelijk als opluchting kan voelen. Sterkte en hopen dat het mild blijft! :hug:

Ik ken die angst trouwens wel. Vandaag bleek mijn hoogbejaarde moeder erg verward. Eerst maar thuistest gedaan. Gelukkig negatief. Want niet alleen voor haar zelf zou dat akelig zijn, maar door haar verwardheid mag ze niet alleen blijven nu. Dus ik lig bij haar in bed. Best beetje eng, want ik kom al bijna twee jaar niet zo lang zo dicht bij haar. Enkel met verzorging.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook voorstellen dat dat eng is, maar wel het beste voor haar nu denk ik!
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
24-01-2022 00:09
Ik kan me ook voorstellen dat dat eng is, maar wel het beste voor haar nu denk ik!

Ja, zeker!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor je zoon Susan! Ik ben afgelopen tijd wat afwezig geweest maar kan me nog herinneren dat je bang was voor een besmetting. Ik hoop voor jullie dat het allemaal meevalt en hij/ jullie snel opknappen.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-01-2022 00:03
Niet verkeerd opnemen, maar ik ben ergens 'blij' dat het zover is bij jullie. De kans was vrij groot dat hij besmet zou worden en je was er zo ontzettend bang voor. Ik duim keihard dat het zo mild blijft en ik heb er heel veel vertrouwen in dat dat zo gaat verlopen.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?
Sorry, ik lees dit nu pas. Ja, ik snap je wel hoor, ik zou ook niet snel denken dat jij het kwaad bedoelt. Ik denk ook wel dat de kans erg groot was dat het een keer zou gebeuren. Ik vind het nu erg spannend, maar als hij hier goed doorheen komt dan is hij straks in elk geval voor de rest van deze golf beschermd. Ik had hem liever op een andere manier beschermd gezien, maar zo heeft het helaas nou eenmaal niet mogen gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
24-01-2022 01:04
Sorry, ik lees dit nu pas. Ja, ik snap je wel hoor, ik zou ook niet snel denken dat jij het kwaad bedoelt. Ik denk ook wel dat de kans erg groot was dat het een keer zou gebeuren. Ik vind het nu erg spannend, maar als hij hier goed doorheen komt dan is hij straks in elk geval voor de rest van deze golf beschermd. Ik had hem liever op een andere manier beschermd gezien, maar zo heeft het helaas nou eenmaal niet mogen gaan.
Deze variant is iig milder dan Delta en alle varianten waren sowieso al heel mild voor kinderen en jongeren. En idd, hierna is hij beschermd, dat is heel positief.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-01-2022 23:48
Niet echt positief nieuws maar wel iets wat ik kwijt moet: ik hoorde mijn zoon zijn neus ophalen en af en toe niesen en eigenlijk doet hij dat best vaak, want lichte allergieklachten, maar mijn onderbuikgevoel zei toch dat ik een zelftest moest doen. Knalpositief dus. Ik schrok er echt wel van, tegelijkertijd denk ik: dit is het dus, waar je al zo lang bang voor bent, dit hing voor mijn gevoel al heel lang als een zwaard van Damocles boven ons hoofd.

Nu heel heel hard duimen dat het mild blijft.
O nee :hug:
Hopelijk blijft het inderdaad bij deze milde klachten. Maar nu in quarantaine en zijn ritme en structuur weg, dat is ook een zorg toch voor hem en jouw toch, naast de klachten?
Susan , ik hoop ook dat het mild blijft, en dat jullie er weinig last van gaan hebben.
Beterschap !
Alle reacties Link kopieren
Susan veel beterschap voor je zoon! Hopelijk blijven de klachten zeer mild :hug:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Hoe is het met je zoon, Susan? En zijn er anderen in het gezin besmet of (nog) niet?

Ik sluit me wel bij Doornroosje aan, ik hoop dat het mee gaat vallen en dat deze besmetting een zegen gaat blijken omdat je daarna je angst wat los kan laten..
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er niet helemaal uit, wat betreft quarantaineregels.

De besmette persoon zelf, mag na minimaal 7 dagen en 24 uur klachtenvrij weer uit isolatie. Dit is 7 dagen na de eerste klachten. Maar geldt een positieve test ook als klacht ?
Mijn man had namelijk eerst positieve thuistest (hij moet verplicht voor zijn werk testen). Toen ook positieve GGD test. Maar de klachten kwamen pas daarna.

En voor ons geldt de 5 dagen (met negatieve test), nadat we voor het laatst contact hadden. Maar stel, dat hij dan nog steeds klachten heeft ? Hij zit in principe op zijn eigen kamer en we hebben geen close contact, maar toch ?
Alle reacties Link kopieren
Hè, wat schrikken Susan! Ik hoop dat het je lukt om er rustig onder te blijven en gewoon aan te kijken hoe het loopt. Gelukkig heeft hij Omikron opgelopen (daar kun je vrij zeker van zijn nu denk ik) en niet een paar maanden geleden Delta, dat scheelt alvast. Heb je voor jezelf een plan voor wat als hij verhoging/koorts begint te krijgen? Bijv. al in een vroeg stadium paracetamol geven om het te remmen? Of kijk je het maar gewoon aan? Ik zie in ieder geval hier om me heen wel dat het bij veel mensen ook wel een soort opluchting geeft als ze er eenmaal doorheen zijn, dat hoop ik voor jou ook. Wel vervelend voor je dochter nu dat ze dan niet naar de open dag kan, dat zal ze vast jammer vinden!
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloemenveld schreef:
24-01-2022 09:19
Ik kom er niet helemaal uit, wat betreft quarantaineregels.

De besmette persoon zelf, mag na minimaal 7 dagen en 24 uur klachtenvrij weer uit isolatie. Dit is 7 dagen na de eerste klachten. Maar geldt een positieve test ook als klacht ?
Mijn man had namelijk eerst positieve thuistest (hij moet verplicht voor zijn werk testen). Toen ook positieve GGD test. Maar de klachten kwamen pas daarna.

En voor ons geldt de 5 dagen (met negatieve test), nadat we voor het laatst contact hadden. Maar stel, dat hij dan nog steeds klachten heeft ? Hij zit in principe op zijn eigen kamer en we hebben geen close contact, maar toch ?
Wat ik denk: officieel is het minimaal 7 dagen na start van de klachten, maar ik denk dat je een goed punt hebt dat je in dit geval de positieve test kunt rekenen als startpunt. Het hele idee is namelijk dat je minstens 7 dagen na de start van de besmetting zit en die besmetting kun je óf merken aan klachten óf aan een positieve test.

Als je man in isolatie zit (je komt niet in elkaars kamers, je ventileert goed en lucht een aantal keer per dag en gebruikt verschillende toiletten en badkamers of lucht deze heel goed en maakt ze na gebruik schoon), dan geldt voor jullie gewoon de 5 dagen en daarna testen ja.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloemenveld schreef:
24-01-2022 09:19
Ik kom er niet helemaal uit, wat betreft quarantaineregels.

De besmette persoon zelf, mag na minimaal 7 dagen en 24 uur klachtenvrij weer uit isolatie. Dit is 7 dagen na de eerste klachten. Maar geldt een positieve test ook als klacht ?
Mijn man had namelijk eerst positieve thuistest (hij moet verplicht voor zijn werk testen). Toen ook positieve GGD test. Maar de klachten kwamen pas daarna.

En voor ons geldt de 5 dagen (met negatieve test), nadat we voor het laatst contact hadden. Maar stel, dat hij dan nog steeds klachten heeft ? Hij zit in principe op zijn eigen kamer en we hebben geen close contact, maar toch ?
Mijn jongste kind had geen enkele klacht en mocht de positieve zelftest als dag 1 tellen. Ik heb 4 GGD mensen gesproken, bij 2 mocht mijn oudste kind (geen corona) op dag 5 na die positieve test van jongste kind testen, bij een andere medewerker moest zij 10 dagen in quarantaine nadat de jongste eruit was, bij de laatste medewerker mocht zij uit uit quarantaine als de jongste eruit was en zij een negatieve zelftest had die dag. Ik snapte het toen zelf ook niet meer. Ze is uit quarantaine gegaan 3 dagen nadat jongste eruit was, haar testen bleven negatief en geen klacht.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de lieve berichten. Hij ligt nu nog te slapen, je merkt wel dat hij echt verkouden is, verder heeft hij vannacht lekker doorgeslapen dus dat is goed. Net dacht ik even dat hij wat warm voelde, maar toen ik nog een keer ging voelen had ik toch het idee dat het wel meeviel. Ik ga later wel zijn temperatuur opmeten, hopen dat hij niet enorm tegenstribbelt.

We willen mijn dochter wel gescheiden van hem houden zodat zij zo kort mogelijk in quarantaine hoeft te blijven, nu natuurlijk wel hopen dat wij het niet ook krijgen, want dan wordt dat wel lastiger. Met een beetje geluk mag zij dan vrijdag gaan testen. Haar zelftest vandaag lijkt in elk geval negatief (nog een minuut of vijf afwachten). Ze heeft ook best recent haar tweede prik nog gehad, dus is waarschijnlijk nog wel redelijk beschermd.

Ik ben wel heel blij dat mijn ouders geboosterd zijn, want zij hebben hem dit weekend ook uitgebreid gezien en hij houdt echt geen afstand, zit ook nog gewoon op schoot et cetera. Bij de minste verdenking op klachten, of bij het minste risicocontact gaan we niet, maar nu hadden we echt geen enkel vermoeden. Toch heb ik nu wel al het idee dat hij dit al een paar dagen onder de leden heeft omdat de test zó snel positief uitsloeg, het teststreepje stond er nog voor het controlestreepje en was ook donkerder dan het controlestreepje. En dat met alleen speeksel uit zijn mond, niet eens zijn keel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
24-01-2022 10:07
Mijn jongste kind had geen enkele klacht en mocht de positieve zelftest als dag 1 tellen. Ik heb 4 GGD mensen gesproken, bij 2 mocht mijn oudste kind (geen corona) op dag 5 na die positieve test van jongste kind testen, bij een andere medewerker moest zij 10 dagen in quarantaine nadat de jongste eruit was, bij de laatste medewerker mocht zij uit uit quarantaine als de jongste eruit was en zij een negatieve zelftest had die dag. Ik snapte het toen zelf ook niet meer. Ze is uit quarantaine gegaan 3 dagen nadat jongste eruit was, haar testen bleven negatief en geen klacht.
Bleven je kinderen in contact met elkaar of is een van de twee in isolatie gegaan? Als ze in contact met elkaar bleven dan vind ik dat advies van die 2 GGDers heel raar zeg. Dan mocht de huisgenoot dus al eerder weer naar buiten dan het besmette kind, die nog thuis moest blijven omdat het besmettelijk zou kunnen zijn? Volgens mij is het enige juiste dat als je met elkaar in contact blijft als huisgenoten dat pas nadat de besmette persoon weer naar buiten mag (en dus niet meer als besmettelijk gezien wordt) dán pas de 5 (of 10 als je niet test) dagen van de huisgenoten ingaan. Die kunnen immers op de laatste besmettelijke dag van de eerste besmette persoon nog besmet zijn en dan zijn ze niet meteen positief want gaat dat virus zich nog vermenigvuldigen. Dus wat die middelste GGD medewerker zei klopt. Op dag 5 testen is alleen correct als je in de tussentijd geen contact hebt gehad, als de besmette persoon (of juist de niet besmette persoon) in isolatie gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk blijft het bij gewoon een verkoudheid Susan en blijven jullie allemaal negatief verder. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hij had net 38,1, dat was wel minder fijn, maar hij is nu wel lekker fruit aan het eten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Susan, hopelijk valt het mee.

Hier zoon net met keelpijn en hoofdpijn van school mogen halen. Morgen kan hij getest worden. De zelftest was negatief en eigenlijk baalde ik daar wel van. Als hij dan toch niet lekker is, laat het dan in elk geval omikron zijn. Dan hebben we dat ook weer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Daar kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen ja.

Mijn zoon ligt nu weer te slapen, hij is echt niet lekker. Gelukkig wel zijn epilepsiemedicijn naar binnen weten te krijgen en hij heeft ook iets gegeten, maar wel echt lamlendig en zielig. Ik hoop echt dat hij snel weer opknapt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Griebus, heb je ook in de keel getest? De kans is 1 op 2 dat hij besmet is en zelftesten zijn vaak negatief de eerste dag/dagen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-01-2022 12:22
Griebus, heb je ook in de keel getest? De kans is 1 op 2 dat hij besmet is en zelftesten zijn vaak negatief de eerste dag/dagen.
Precies hierom denk ik dat dit bij mijn zoon dus al een tijdje aan de gang is. Hij is getest met alleen wat speeksel van voor uit zijn mond en het streepje kwam meteen op toen de vloeistof daarlangs kwam, er stond eerder een teststreep dan een controlestreep.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
24-01-2022 12:19
Daar kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen ja.

Mijn zoon ligt nu weer te slapen, hij is echt niet lekker. Gelukkig wel zijn epilepsiemedicijn naar binnen weten te krijgen en hij heeft ook iets gegeten, maar wel echt lamlendig en zielig. Ik hoop echt dat hij snel weer opknapt.
Dat hoop ik ook voor hem en jullie! Echt ook niet lekker ervan toch..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven