Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hobby's in corona tijd

16-03-2020 12:58 258 berichten
Hallo allemaal,

In tijden van corona is iedereen veel binnen. Buiten de gebruikelijke dingen als Netflix films en series kijken, boeken en tijdschriften lezen, heb ik de volgende dingen die ik ga uitproberen of doen:

- schilderen op nummer
- rustig in eigen tempo het huis op orde maken, schoonmaken, opruimen
- middagdutjes doen
- een notitieboekje volschrijven met positieve dingen van elke dag
- Whatsapp groepjes opstarten met vriendinnen om gezellig bij te kletsen

Zijn er nog mensen die meer suggesties hebben?
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
16-03-2020 14:08
Ik doe eigenlijk wat ik normaal gesproken ook doe. Ik speel mijn online spel, dat eigenlijk een wereldwijd sociaal platform is waar je ook heel creatief bezig kan zijn.
Welk spel is dat?
Tjezus, wat vals
Ik heb vandaag 2 yogalessen via YouTube gedaan, via "yoga with adriene ". Beviel wel, ik houd het erin! Ook yoga voor "stress en anxiety". Kan ik momenteel wel gebruiken! :bonk:
Ik heb het bij mijn spa-dagje gehouden maar wel een zelfstudie Duits aangeschaft via deslegte. Romantiek in tijden van corona: samen Duits leren omdat het je in the end extra premies kan opleveren op je werk, en je moet toch wat als je binnenzit.

Ah, Adriene ken ik denk ik wel. Ik volg altijd van die 'man yoga' dingen omdat ik erg snel moe word van onnodig gezweef met chakra's. :P
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje jaloers op de tijd die sommigen onder jullie nu hebben.... ik heb het door corona net gigantisch druk. Als ik een dag thuis ben, slaap ik.
Man en kinderen zijn wel thuis. Behalve voor school werken, netflixen en op laptop/ipad zitten doen ze veel gezelschapsspelletjes (en hoop ik ook dat ze de tuin en zolder in orde gaan brengen...). Mocht ik thuis zijn, dan zou ik gaan bakken, denk ik. En ein-de-lijk eens foto-albums maken van de vakanties van de afgelopen tig aantal jaren :)
the4ofus schreef:
16-03-2020 22:24
Ik ben een beetje jaloers op de tijd die sommigen onder jullie nu hebben.... ik heb het door corona net gigantisch druk. Als ik een dag thuis ben, slaap ik.
Man en kinderen zijn wel thuis. Behalve voor school werken, netflixen en op laptop/ipad zitten doen ze veel gezelschapsspelletjes (en hoop ik ook dat ze de tuin en zolder in orde gaan brengen...). Mocht ik thuis zijn, dan zou ik gaan bakken, denk ik. En ein-de-lijk eens foto-albums maken van de vakanties van de afgelopen tig aantal jaren :)
Kun je nagaan, zo ervaart iedereen het weer anders. Ben je verpleegkundige? Ik zou nu graag aan het werk willen om mijn gedachten te verzetten. Ik heb een hevige angststoornis en helaas wordt die met een situatie als deze niet minder. Ik kan nu mijn werk even niet uitvoeren, als ik me weer goed voel en geen klachten heb denk ik dat ik af en toe werken best oké zou vinden. Al vind ik het ook heel eng. Lastig.. Ik móet mijn gedachten zien te verzetten, anders maak ik mezelf de hele dag gek.
Marquise schreef:
16-03-2020 21:52
Ik heb het bij mijn spa-dagje gehouden maar wel een zelfstudie Duits aangeschaft via deslegte. Romantiek in tijden van corona: samen Duits leren omdat het je in the end extra premies kan opleveren op je werk, en je moet toch wat als je binnenzit.

Ah, Adriene ken ik denk ik wel. Ik volg altijd van die 'man yoga' dingen omdat ik erg snel moe word van onnodig gezweef met chakra's. :P
Ik snap wel wat je bedoelt met dat gezweef, kan je een voorbeeld geven van "man yoga" dingen?
Leuk trouwens een cursus! Heb er ook nog aan zitten denken, maar dan Spaans. Mogelijk pak ik het toch aan. Hoe beviel je spa dag verder?
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
16-03-2020 22:31
Kun je nagaan, zo ervaart iedereen het weer anders. Ben je verpleegkundige? Ik zou nu graag aan het werk willen om mijn gedachten te verzetten. Ik heb een hevige angststoornis en helaas wordt die met een situatie als deze niet minder. Ik kan nu mijn werk even niet uitvoeren, als ik me weer goed voel en geen klachten heb denk ik dat ik af en toe werken best oké zou vinden. Al vind ik het ook heel eng. Lastig.. Ik móet mijn gedachten zien te verzetten, anders maak ik mezelf de hele dag gek.
Nee, geen verpleegkundige. Net iets minder heldhaftig. Ik werk op een nieuwsredactie :)
the4ofus schreef:
16-03-2020 22:24
Ik ben een beetje jaloers op de tijd die sommigen onder jullie nu hebben.... ik heb het door corona net gigantisch druk. Als ik een dag thuis ben, slaap ik.
Man en kinderen zijn wel thuis. Behalve voor school werken, netflixen en op laptop/ipad zitten doen ze veel gezelschapsspelletjes (en hoop ik ook dat ze de tuin en zolder in orde gaan brengen...). Mocht ik thuis zijn, dan zou ik gaan bakken, denk ik. En ein-de-lijk eens foto-albums maken van de vakanties van de afgelopen tig aantal jaren :)
Ik niet. Ik zou nu de laatste voorbereidingen treffen om op reis te gaan en wat voorbereidingen voor onze bruiloft te treffen, alvorens aan mijn nieuwe werk te beginnen.

Nu zit ik verplicht binnen en maak ik er maar het beste van.
Dame28 schreef:
16-03-2020 22:35
Ik snap wel wat je bedoelt met dat gezweef, kan je een voorbeeld geven van "man yoga" dingen?
Ja hoor! Ik vind Sean Vigue wel tof, volg ik via youtube. Af en toe loopt er gezellig een hond in beeld.

Mijn spa-dagje was wel even lekker. De taalcursus is ook ivm mijn nieuwe werk. Een van de landstalen en het geeft voordelen om het te kunnen. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zaterdag nog gewapend met mijn handgel naar de pipoos geweest voor wat knutselspulletjes en kan nog even vooruit.

Ben allereerst leuke glazen flessen en potjes aan het omtoveren tot vaasjes en waxinelichthouders en plantenpotjes. Oa met matte spuitverf, jute touw en mijn favoriete vondst: betonverf. Ook nog een paar fotolijstjes die aan deze upcycleronde gaan geloven. Ik doe mee aan een zogenaamde 'swap' en daar zijn ze voor.

Verder heb ik nog een prikviltproject liggen; een lente-achtergrond voor de seizoenstafel. Daarnaast een romper die nog maar voor de helft is gebreid. Van een gekrompen romper heb ik vorige week een knuffel gemaakt. Heb nog anderhalve romper liggen dus kan nog 3 knuffels maken ook.

Vanmorgen ben ik begonnen met het balkon zomerklaar maken. Dus de komende week ook maar een en ander in gaan zaaien. Even kijken wat ik nog heb aan zaadjes.

Overigens doe ik al deze dingen ook gewoon als ik niet in thuisisolatie zit hoor. Maar misschien dat ik nu net overdag iets meer tijd eraan besteed naast het thuiswerken.
Alle reacties Link kopieren
Ouderwets gamen! Gisteren weer eens The Sims gespeeld, lekker uit eten gaan en naar de bioscoop ;)

Heb ook een opvolger gedownload van Theme Hospital, beetje gek nu misschien, maar ja je moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk trouwens dat ik idd ook weer wat spellen ga spelen
daar ben ik sinds kind is geboren niet echt aan toegekomen
Alle reacties Link kopieren
Dame28, hier ook iemand met enkele angststoornissen (plus ptss en depressie) die heel goede afleiding zoekt. Normaal kon ik mijn zinnen wel verzetten bij de dagbesteding van de ggz, maar vandaag kreeg ik het telefoontje waar ik al voor vreesde. De dagbesteding blijft de komende weken dicht. Ik was bij 'creatief' net begonnen met het naaldvilten van een konijntje voor de paasdagen. Dat komt nu echt niet meer op tijd af.
konijnenpantoffeltje schreef:
16-03-2020 23:27
Dame28, hier ook iemand met enkele angststoornissen (plus ptss en depressie) die heel goede afleiding zoekt. Normaal kon ik mijn zinnen wel verzetten bij de dagbesteding van de ggz, maar vandaag kreeg ik het telefoontje waar ik al voor vreesde. De dagbesteding blijft de komende weken dicht. Ik was bij 'creatief' net begonnen met het naaldvilten van een konijntje voor de paasdagen. Dat komt nu echt niet meer op tijd af.
Wat naar voor je!! Met welke bezigheden houd je jezelf tot nu toe op de been? En is er voor jou een mogelijkheid om te skypen met één van de professionals zodat je nog wel je verhaal kwijt kunt? Ik hoop het voor je! Ik ga vandaag beginnen met schilderen op nummer. Begin de dag zo even met een kopje koffie in de zon. Straks wat yoga, de zweverige of die van de man die Marquis (sorry als ik het verkeerd schrijf ;) ) me aanbeveelt.

Ergens zorgt dat zweverige ook wel voor de nodige hilariteit. Ik verbaas me over wat er soms wordt gezegd :hihi:
zenga schreef:
16-03-2020 23:05
Ouderwets gamen! Gisteren weer eens The Sims gespeeld, lekker uit eten gaan en naar de bioscoop ;)

Heb ook een opvolger gedownload van Theme Hospital, beetje gek nu misschien, maar ja je moet wat.
Speelt mijn vriend ook! Hij vindt het leuk. "Overcooked" is ook leuk!!
Marquise schreef:
16-03-2020 22:48
Ja hoor! Ik vind Sean Vigue wel tof, volg ik via youtube. Af en toe loopt er gezellig een hond in beeld.

Mijn spa-dagje was wel even lekker. De taalcursus is ook ivm mijn nieuwe werk. Een van de landstalen en het geeft voordelen om het te kunnen. :)
Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken en wie weet wissel ik het af of stap ik over.
Alle reacties Link kopieren
konijnenpantoffeltje schreef:
16-03-2020 23:27
Dame28, hier ook iemand met enkele angststoornissen (plus ptss en depressie) die heel goede afleiding zoekt. Normaal kon ik mijn zinnen wel verzetten bij de dagbesteding van de ggz, maar vandaag kreeg ik het telefoontje waar ik al voor vreesde. De dagbesteding blijft de komende weken dicht. Ik was bij 'creatief' net begonnen met het naaldvilten van een konijntje voor de paasdagen. Dat komt nu echt niet meer op tijd af.
Ach, wat ontzettend rot voor je! Ik werk ook regelmatig op een plek met dagbesteding, gisteren hebben we alle cliënten naar huis moeten sturen. Zo erg :(
Heel veel sterkte! Is er iemand waarmee je op regelmatige basis contact kunt hebben? Dat lijkt me wel heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
17-03-2020 07:51
Speelt mijn vriend ook! Hij vindt het leuk. "Overcooked" is ook leuk!!
Two Point Hospital? Leuk!

Overcooked zoek ik ook even op!
Alle reacties Link kopieren
konijnenpantoffeltje schreef:
16-03-2020 23:27
Dame28, hier ook iemand met enkele angststoornissen (plus ptss en depressie) die heel goede afleiding zoekt. Normaal kon ik mijn zinnen wel verzetten bij de dagbesteding van de ggz, maar vandaag kreeg ik het telefoontje waar ik al voor vreesde. De dagbesteding blijft de komende weken dicht. Ik was bij 'creatief' net begonnen met het naaldvilten van een konijntje voor de paasdagen. Dat komt nu echt niet meer op tijd af.
Wat naar :-(

Ik zat net na te denken over hoe lastig dit moet zijn voor mensen met psychische klachten. De combinatie van een heel rare en spannende situatie en minder begeleiding en hulp lijkt me moeilijk. Ik ben zelf vrij nuchter, maar zelfs dan merk ik af en toe wat paniekgevoel, kan me niet indenken hoe dat voor mensen met jouw achtergrond is. Goed dat je afleiding zoekt! Heb je een andere manier om aan materiaal te komen? Iets in huis?
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
16-03-2020 13:37
Ah dat verklaart. Dan kun je inderdaad beter andere potloden nemen, want aquarel potloden werken het mooiste met water (het zijn een soort mix tussen waterverf en potloden).
Dit idd.
Ik heb de Faber Castel Albrecht Durer.
Geweldig mooi effect op aquarelpapier. Blenden is perfect te doen.

Hier (in dit topic) zijn de kleuren-voor-volwassenen-forummers ... :-D

Wat ik leuk vind om te doen(sommige zijn al aangekaart):
- Kleuren voor volwassenen
- Legpuzzels
- Lezen
- Bordspellen met gezin
- Recepten uitproberen met houdbare producten, bv linzen
- Geschiedenisboeken
- Klassieke talen
- Studiematerialen nalezen
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Iets wat ik onlangs ontdekt heb is een website maken via Strato. Dat heb ik voor mijn aikidoclub onlangs gedaan en dat was verassend makkelijk en leuk om te doen. Het kost natuurlijk wel wat, maar niet veel en als je altijd al een website hebt willen maken dan is het een leuke optie. Kun je bijvoorbeeld een site maken waar je met vrienden dingen deelt over een gezamelijke hobby of interesse.
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
16-03-2020 23:05
Ouderwets gamen! Gisteren weer eens The Sims gespeeld, lekker uit eten gaan en naar de bioscoop ;)

Heb ook een opvolger gedownload van Theme Hospital, beetje gek nu misschien, maar ja je moet wat.

De bioscopen zijn gesloten, helaas. Maar ook ik speel nu Sims, en Two Point Hospital is ontzettend leuk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn sociaal psychiatrisch verpleegkundige belde vanmiddag. Ik kan hem ook mailen via e-health. Daarnaast biedt dagbesteding ook aan dat je kan bellen. Zo lief.
MevrouwJack, neem maar aan dat het voor psychisch kwetsbare mensen nu echt vreselijk is. Ik kan bijv echt in paniek raken van hetgeen ze schrijven over groepsimmuniteit. Hier in Limburg zouden er 2000 mensen komen te overlijden. Mijn angstgedachtes gaan dan meteen richting "Ik ga dood. Of mam. Of pap. Of allebei." Daar werkt geen pil tegen.

Qua afleiding heb ik mijn konijn. En kleurboeken voor volwassenen. En genoeg leesvoer in huis, gelukkig maar want de bieb blijft voorlopig ook dicht.
Gisteren heb ik via YT hatha yoga gedaan. Viel niet mee. Die downward facing dog voelde ik vandaag nog 😂 Bij dagbesteding doe ik ook yoga, maar die is aangepast omdat er best wat mensen aan meedoen die fibromyalgie hebben.
Alle reacties Link kopieren
d-purevision schreef:
17-03-2020 13:55
De bioscopen zijn gesloten, helaas. Maar ook ik speel nu Sims, en Two Point Hospital is ontzettend leuk!
Mijn Sims kunnen gewoon naar de bios hoor 😉 Game ze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven