Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hobby's in corona tijd

16-03-2020 12:58 258 berichten
Hallo allemaal,

In tijden van corona is iedereen veel binnen. Buiten de gebruikelijke dingen als Netflix films en series kijken, boeken en tijdschriften lezen, heb ik de volgende dingen die ik ga uitproberen of doen:

- schilderen op nummer
- rustig in eigen tempo het huis op orde maken, schoonmaken, opruimen
- middagdutjes doen
- een notitieboekje volschrijven met positieve dingen van elke dag
- Whatsapp groepjes opstarten met vriendinnen om gezellig bij te kletsen

Zijn er nog mensen die meer suggesties hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben docent, dus ik zal vanuit huis voor werk aan de slag gaan. Heb daar nog een hoop nakijkwerk voor. Voor de rest...

- M'n haren verven
- Meubeltjes opknappen
- Babykamer schoonmaken en inrichten (als meubeltjes klaar zijn)
- lezen
- haken/borduren
- tekenen
- tv kijken/netflixen
- in de zon zitten
- ommetje door de wijk lopen
@ Ugli: Ja, het is op zich geen drama. Ik wilde me toch weer iets meer gaan toeleggen op tekenen en schilderen, dus zijn die potloden voor een ander projectje. Dat ik ooit ga doen. ;-D
anoniem_207026 wijzigde dit bericht op 16-03-2020 13:42
2.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ow haha was mosterd.

Mijn bezigheden zijn zo ongeveer:

- bullet journallen
- puzzelen
- recepten over schrijven
- leren van mijn tekst voor theatervoorstelling
- "huiswerk" maken van mijn GGZ behandeling
- kleuren voor volwassenen
- diamant painting kan ik wel weer eens oppakken
- ondertussen luisterboeken luisteren
- koken
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
16-03-2020 13:37
Daar heb je een punt, zo kan je het ook bekijken ;-))
ja even relativeren, Als je iedere week een potlood zou kopen voor 40 cent, zou het je niet opvallen hoe duur die potloden samen zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ben van plan om eens een keer iets te gaan bakken want dat heb ik nog nooit echt gedaan. Verder elke dag een uur of twee studeren.. Ik ben ook op zoek naar een baan dus blijf ik nog steeds solliciteren. Het is een onzekere tijd voor veel bedrijven maar hopelijk komt daar toch iets uit.
Alle reacties Link kopieren
Marquise schreef:
16-03-2020 13:39
@ Ugli: Ja, het is op zich geen drama. Ik wilde me toch weer iets meer gaan toeleggen op tekenen en schilderen, dus zijn die potloden voor een ander projectje. Dat ik ooit ga doen. ;-D
Ja mij lijken die aquarel potloden inderdaad heel gaaf. Ik ben zelf echt een digitaal/marker mens, ik heb een hekel aan zoveel moeite doen om iets gesatureerd te krijgen. En waterverf is weer zo gehannes met kwasten, maar vind ik er wel heel mooi uitzien. Dus dan zijn aquarel potloden juist een leuke optie, dan hoef je het niet zo geduldig in te kleuren volgens mij.
Wandelen wandelen wandelen met de hond of die van de buren. Het is heerlijk weer. Helaas kan ik niet zo ver lopen momenteel, maar ik probeer er toch viermaal per dag met hem op uit te gaan.
@ Ugli: Digitaal heb ik dan weer het geduld niet voor, maar da's ook omdat ik voor werk al zoveel met een scherm bezig ben, dat het wel eens leuk is om dat niet te doen. Maar ik moet er ook weer voor waken om allerlei zaken te kopen die ik dan vervolgens niet gebruik. LASTIG.

Wat trouwens ook een leuke hobby is tijdens corona tijden (maar ook daarbuiten): toekijken hoe vriend allerlei work-outs aan het doen is. :love:
Dame28 schreef:
16-03-2020 13:16
Zo, dat is duur! Ik ben best bereid tot enige creatieve activiteiten, als het maar een beetje simpel is, want ik heb twee linkerhanden :facepalm:
Vind ik stiekem ook een beetje, vandaar de smiley en het feit dat ik ze nog niet besteld heb. :hyper: Joh, een kleurboek inkleuren kan iedereen!
Ugli schreef:
16-03-2020 13:21
Nee joh! Juist een klein beetje geld voor de vele uren tekenen (een zeer gezonde creatieve bezigheid) die je eruit krijgt. Ik zou het wel weten hoor! Ik heb véél duurdere stiften en ze zijn mij iedere cent waard. Als je ze eenmaal hebt aangeschaft kan je er zo maanden mee voorruit (en mijn stiften kan ik gewoon opnieuw vullen in plaats van nieuwe te moeten kopen).
Ja zo probeer ik ook te denken! Moet ik wel echt gaan tekenen natuurlijk. En het kan inderdaad vele malen duurder... :lol:
Ik zie heel veel mensen lovend over Faber Castell. Die leken me ook prachtig maar dat gaat me momenteel écht even boven mijn budget. :$

Bovendien ben ik een echte beginner en moet ik van mezelf ook met die Bruynzeel ook écht gaan tekenen en het niet als een soort pronkstukje in de kast leggen. :facepalm:

Als het een succes wordt, kan ik altijd nog gaan sparen voor zo'n dure set. :)
Alle reacties Link kopieren
Marquise schreef:
16-03-2020 13:54
@ Ugli: Digitaal heb ik dan weer het geduld niet voor, maar da's ook omdat ik voor werk al zoveel met een scherm bezig ben, dat het wel eens leuk is om dat niet te doen. Maar ik moet er ook weer voor waken om allerlei zaken te kopen die ik dan vervolgens niet gebruik. LASTIG.

Wat trouwens ook een leuke hobby is tijdens corona tijden (maar ook daarbuiten): toekijken hoe vriend allerlei work-outs aan het doen is. :love:
Klopt, sinds ik full time werk doe ik ook bijna geen digitaal meer, maar de eerste 10 jaar deed ik niks anders dan digitaal haha. Voordeel van digitaal is dat je een tablet moet hebben en een programma en dan ALLES tot je beschikking hebt, terwijl je bij traditioneel contant je supplies moet aanvullen of uitbreiden. Vooral als je graag in verschillende stijlen werkt. Dat en CTRL Z, daar heb ik héél erg aan moeten wennen (en ben ik nog steeds niet helemaal over heen denk ik).
Ik doe eigenlijk wat ik normaal gesproken ook doe. Ik speel mijn online spel, dat eigenlijk een wereldwijd sociaal platform is waar je ook heel creatief bezig kan zijn. Verder digitale kunst, is mijn hobby en soms verkoop ik wat. Maar vooral heel ontspannend. Uiteraard gaat het huishouden ook gewoon door.

Schilderen op nummer en diamond painting zijn echt niets voor mij. Ik word stikchagrijnig van dat alles zo precies zo moet en niet anders.

Een online cursus in iets dat je interesseert is ook altijd een fijne tijdbesteding.
MissMagicx schreef:
16-03-2020 14:00
Ik zie heel veel mensen lovend over Faber Castell. Die leken me ook prachtig maar dat gaat me momenteel écht even boven mijn budget. :$

Bovendien ben ik een echte beginner en moet ik van mezelf ook met die Bruynzeel ook écht gaan tekenen en het niet als een soort pronkstukje in de kast leggen. :facepalm:

Als het een succes wordt, kan ik altijd nog gaan sparen voor zo'n dure set. :)
Ik ben ook begonnen met Bruynzeel potloden. Vond ze toen prima. Nu ik veel meer teken, ben ik overgegaan op Faber Castell. Voor mijn verjaardag de grootste doos gekregen. Zo blij mee! Maar voor te beginnen is Bruynzeel gewoon prima, hoor!
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
16-03-2020 14:08

Een online cursus in iets dat je interesseert is ook altijd een fijne tijdbesteding.
Inderdaad, Udemy.com is leuk. Veel creatieve cursussen ook.
Tjezus, wat vals
Elfje* schreef:
16-03-2020 14:10
Ik ben ook begonnen met Bruynzeel potloden. Vond ze toen prima. Nu ik veel meer teken, ben ik overgegaan op Faber Castell. Voor mijn verjaardag de grootste doos gekregen. Zo blij mee! Maar voor te beginnen is Bruynzeel gewoon prima, hoor!
Goed om te horen. :)

Wauw, wat gaaf! Heb daar zulke mooie dingen van voorbij zien komen. Wat voor dingen teken je zoal? Want zoals ik je lees is het tekenen en niet per se alleen (in)kleuren?
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur de familieleden in thuis quarantaine (mn vanwege ouderdom of ziekte) een kaart via https://cor.omapost.nl/start
pergamon wijzigde dit bericht op 16-03-2020 14:21
Reden: Nu de juiste link
8.70% gewijzigd
MissMagicx schreef:
16-03-2020 14:14
Goed om te horen. :)

Wauw, wat gaaf! Heb daar zulke mooie dingen van voorbij zien komen. Wat voor dingen teken je zoal? Want zoals ik je lees is het tekenen en niet per se alleen (in)kleuren?
Ik schets met hb potlood en ga er dan met kleurpotlood er overheen. En ik kleur het in. Ik teken een soort poppetjes.
Ugli schreef:
16-03-2020 14:01
Klopt, sinds ik full time werk doe ik ook bijna geen digitaal meer, maar de eerste 10 jaar deed ik niks anders dan digitaal haha. Voordeel van digitaal is dat je een tablet moet hebben en een programma en dan ALLES tot je beschikking hebt, terwijl je bij traditioneel contant je supplies moet aanvullen of uitbreiden. Vooral als je graag in verschillende stijlen werkt. Dat en CTRL Z, daar heb ik héél erg aan moeten wennen (en ben ik nog steeds niet helemaal over heen denk ik).
Misschien dat ik dat ook ooit ga doen. Ik heb wel schitterende werken voorbij zien komen.

Maar eerst eens nadenken over nieuwe potloden of wellicht toch eerst wat anders doen want ik heb wel zat in huis om me mee te vermaken.
Alle reacties Link kopieren
Kranten lezen, puzzelen, wandelen hier door de buurt of met de auto ergens heen rijden om te wandelen, strand of bos.
Genoeg goede ideeën! Misschien dat ik dat diamond painting ook ga doen, als ik klaar ben met schilderen op nummer. Hoorde dat het weer morgen lekker wordt, dus ik ga denk ik heerlijk op de galerij zitten morgen met een tijdschrift en eventueel een jasje aan. 18 graden hoorde ik. Wandelen in een natuurgebied zou ik graag willen, heb helaas geen auto maar het twiske ligt in de buurt. Wellicht dat ik daar even heen fiets.

Was net even buiten met mijn vriend en we beginnen in de supermarkt bijna direct te hoesten en te proesten, kriebelkeel etc. Dan slaat de spanning toch wel weer toe. Psychologisch, corona, griep?!?! Een combinatie van meerdere dingen?! Spannende tijden.
Elfje* schreef:
16-03-2020 14:19
Ik schets met hb potlood en ga er dan met kleurpotlood er overheen. En ik kleur het in. Ik teken een soort poppetjes.
Nu ben ik wel benieuwd! Puur voor jezelf, of deel je het ook op een platform als Deviantart?

Ik heb altijd schitterende ideeën in mijn hoofd, mis alleen het talent. :hihi:
Marquise schreef:
16-03-2020 13:54
@ Ugli: Digitaal heb ik dan weer het geduld niet voor, maar da's ook omdat ik voor werk al zoveel met een scherm bezig ben, dat het wel eens leuk is om dat niet te doen. Maar ik moet er ook weer voor waken om allerlei zaken te kopen die ik dan vervolgens niet gebruik. LASTIG.

Wat trouwens ook een leuke hobby is tijdens corona tijden (maar ook daarbuiten): toekijken hoe vriend allerlei work-outs aan het doen is. :love:
Ik heb ooit een tekentablet van Wacom gekocht, met een heel mooi programma erbij. Ligt te verstoffen :cry:

Dat heb ik helaas met veel dingen, dolenthousiast om het te kopen en vervolgens...
Ik zou mijn ds er ook weer eens bij moeten pakken om de Zelda reeks eindelijk een keer te gaan spelen.

Vandaag bezig met een opdracht voor de universiteit, dat zal ik deze weken ook bij moeten houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag de basgitaar die ik had uitgeleend aan m'n neefje weer opgehaald. 10 jaar niet gespeeld denk ik maar het begon de laatste tijd weer te kriebelen, dus dit was wel een heel goede aanleiding.
Verder eigen brood bakken, eigen granola maken, koken, jam maken van de moestuinoogst die nog in de vriezer ligt. Moestuin voorbereiden, vijver graven, en in huis valt ook genoeg te klussen. Ik ga me niet vervelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven