Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe pijnlijk is de COVID test écht?

16-07-2020 16:59 276 berichten
Het ziet er zo naar uit. Rationeel weet ik dat het maar heel even duurt en dat het echt wel mee valt maar ik ben/was echt panisch voor alle medische dingen zoals naalden etc. Ik ga denk ik al hyperventileren als ik op zo’n locatie aan kom. :bonk:

Dus mijn vraag aan de mensen die al een test hebben gedaan: hoe pijnlijk/naar is het nou echt?

Het ziet er uit alsof ze je hersenpan raken en de reacties die ik online zie variëren van “Oh het was even naar en mijn ogen prikten maar geen probleem” tot “Het was alsof ze mijn hersenen aan raakten” tot “Ik kreeg spontaan een bloedneus”.

Hoe naar is een Corona test in je neus?

Totaal aantal stemmen: 339

Heel pijnlijk! (19%)
Mwah viel mij alles mee (44%)
Eitje! (36%)
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 17:01
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In het buitenland doen ze die testen met alleen spuug of een druppel bloed uit je vinger. Deze heftige methode hoeft dus echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (14) is gisteren geweest en ze vond het niets voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn test-meneer was heel knap boven zijn mondkapje :flirting: Dat hielp, haha.

Ik vond het echt niks voorstellen. Zou het zo elke dag doen.

Ik vraag me alleen af: heeft iedereen eenzelfde soort staafje voor de neus? Bij mij was dat een flexibel plastic stokje, met de dikte van een sateprikker, met bovenop een soort mascara borsteltje maar dan ook van flexibel plastic.

Het was allemaal dun en flexibel en deed ook geen zeer. Anderen benoemen hier een wattenstaaf en dat lijkt me idd horror.
Alle reacties Link kopieren
ippy schreef:
24-09-2020 20:02
Mijn test-meneer was heel knap boven zijn mondkapje :flirting: Dat hielp, haha.

Ik vond het echt niks voorstellen. Zou het zo elke dag doen.

Ik vraag me alleen af: heeft iedereen eenzelfde soort staafje voor de neus? Bij mij was dat een flexibel plastic stokje, met de dikte van een sateprikker, met bovenop een soort mascara borsteltje maar dan ook van flexibel plastic.

Het was allemaal dun en flexibel en deed ook geen zeer. Anderen benoemen hier een wattenstaaf en dat lijkt me idd horror.
Hier dezelfde ervaring! Behalve de knappe meneer helaas.
Ik was behoorlijk zenuwachtig van te voren maar het viel mij echt zo ontzettend mee!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het echt naar en heb nu uren later nog steeds pijn in mijn neus. Mijn zoon vond het daarentegen weer meevallen. Hij onderging het ook veel makkelijker dan ik, bij mij deed het zo zeer dat ik in een reflex de hand van de tester wegduwde. En toen moest het dus nog een keer :(.

Maar man, wat deed het zeer.
Am Yisrael Chai!
Misschien ligt het aan de breedte van je neusgang (dat heet vast niet zo :proud: ) of het zeer doet of niet?

Gisteren voor de tweede keer getest, even vervelend maar niet pijnlijk. Zoon idem.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-09-2020 20:16
Ik vond het echt naar en heb nu uren later nog steeds pijn in mijn neus. Mijn zoon vond het daarentegen weer meevallen. Hij onderging het ook veel makkelijker dan ik, bij mij deed het zo zeer dat ik in een reflex de hand van de tester wegduwde. En toen moest het dus nog een keer :(.

Maar man, wat deed het zeer.
Ik had wel pcm genomen van te voren, misschien viel het bij mij daarom zo mee 😌
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat neusgang wel een woord is.

@fashionvictim, vervelend dat het zo'n pijn deed! Wel fijn dat je zoon er niet zoveel last van had.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
24-09-2020 11:09
Mijn dochter (14) is gisteren geweest en ze vond het niets voorstellen.
Mijn 16 jarige vandaag en vond het ook niks voorstellen.
En die maakt van bloed prikken een drama van hier tot Tokio.
Net een test gehad. Het viel me mee. Een bezoek bij de mondhygiënist is echt pijnlijker en vervelender.
Neus was niet prettig, maar zo voorbij.
Keel irriteerde meer. Naderhand nog even het gevoel gehouden dat er iets in mijn keel zat. Een keelsnoepje genomen en het was weg.

Ik werd prettig ontvangen en de medewerker van de GGD werkte heel rustig en legde uit wat hij ging.
suzet schreef:
24-09-2020 20:30
Ik had wel pcm genomen van te voren, misschien viel het bij mij daarom zo mee 😌
Oh, ik ook, maar dat was voor de hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand wanneer ze die dunnere stokjes zijn gaan gebruiken? Of verschilt dat per locatie? Ik ben voor het eerst in juli getest en moet woensdag weer. Ik heb het stokje niet gezien de 1e keer. Zou een dunner stokje ook verschil maken voor de keel swab?? Die vond ik stukken erger namelijk, moeten ze echt helemaal bij je huig komen? ik bleef maar kokhalzen.

En apart dat ze in de USA alleen maar een neus swab afnemen..
Alle reacties Link kopieren
Hangt er nogal vanaf hoe ze testen.
Het stelt echt niets voor vond ik. Binnen een paar seconden voorbij. Sowieso helemaal niet pijnlijk. Beetje kriebel in de neus bij de neusswab.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onlangs getest en vond het echt een eitje. Ik had een keelswab.
Nu zei de verpleegkundige wel dat de meeste mensen er veel meer moeite mee hebben dan ik (idd vanwege kokhalzen).
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Stampertje12 schreef:
29-09-2020 01:18
Hangt er nogal vanaf hoe ze testen.
Rectaal met weerhaakjes lijkt me ook niet prettig nee.

De afname in je neus is even ongemakkelijk en vervelend maar het duurt maar een paar seconden.
Kinderen waren ontzettend gespannen en wilden echt niet. Eerste keer deed pijn namelijk. Door de spanning van de kinderen, zat ik na mijn eigen test als een klein kind te huilen. Waarbij de vraag kwam of ik ook een speeltje wilde:'). Maar het was dus meer de spanning van alles, dan dat het heel erg veel pijn doet. Kinderen vonden de tweede keer fijner.
Alle reacties Link kopieren
Echt, wat bijzonder dat zoveel mensen het niet pijn vonden doen. Ik had serieus de dag erna nog steeds last van mijn neus, kon 's nachts ook bijna niet ademen omdat mijn neus helemaal dicht zat aan de kant waar ze die test hadden gedaan.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
29-09-2020 13:17
Echt, wat bijzonder dat zoveel mensen het niet pijn vonden doen. Ik had serieus de dag erna nog steeds last van mijn neus, kon 's nachts ook bijna niet ademen omdat mijn neus helemaal dicht zat aan de kant waar ze die test hadden gedaan.

Misschien te bruut gedaan dan?
Zelf vond ik beide swabs juist heel vluchtig. Op basis van wat ik had gehoord, had ik echt iets heel anders verwacht.
Ik vond het staafje in de keel niks voorstellen, ze deed het aan de zijkant en ik kreeg geen neiging tot kokhalzen. De staafjes in de neus vond ik best een beetje pijnlijk.Terwijl het gebeurde heb ik in mijn hoofd tot tien geteld en toen was het voorbij. Valt reuze mee hoor.
Poppy_del_Rio schreef:
29-09-2020 10:11
Het stelt echt niets voor vond ik. Binnen een paar seconden voorbij. Sowieso helemaal niet pijnlijk. Beetje kriebel in de neus bij de neusswab.

Bij mij in de neus wel echt pijnlijk. Ik denk dat het ook nogal verschil maakt wie het doet.
Fizz schreef:
10-08-2020 13:30
Ik heb mij pas laten testen en het stelde echt niets voor. Daarom begrijp ik ook niet dat 17% in de poll beweert dat het heel pijnlijk is. Dan heb je of een super lage pijngrens of degene die de test afnam deed iets fout.

Een lage pijngrens heb ik absoluut niet. Niet elk lichaam is hetzelfde en voelt hetzelfde.
De keel vond ik vervelender dan de neus, dat voelde slechts als een kriebel. Dochter vond beide een eitje.
Ik ben twee keer getest en ik vond het heel veel uitmaken wie de test afneemt. Het was beide keren niet pijnlijk maar de ene keer ging het heel snel en behendig en de andere keer bleef er maar gepord en geroerd worden met die wattenstaaf.
Alle reacties Link kopieren
Een stick in mijn neus vind ik vervelender dan in de keel.

In de keel voel ik er bijna niets van. Ik heb een hoge drempel voor kokhalzen, d.w.z. dat ik niet snel kokhals als er een voorwerp in mijn keel wordt gestoken.

Een stick in mijn neus zorgt ervoor dat mijn ogen beginnen te tranen. Mijn neus gaat kriebelen, krijg de neiging om te niezen. Dat duurt ettelijke seconden. Daarna verdwijnen die verschijnselen, en is het over.

Ik ben twee keer getest, vanwege verdachte symptomen: hevige niesbuien, kriebelende loopneus. Na de tweede test vroeg ik iets tegen een loopneus bij de huisarts (dat zou ik normaal niet zo snel doen). Een neusspray. Twee dagen later verdwenen alle verschijnselen, en kon ik weer gewoon werken. Ik had het vermoeden dat de uitslag negatief zou zijn, omdat ik behalve de loopneus geen koorts had en geen andere verdacht symptomen als koorts, benauwdheid en hoesten.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven