Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe pijnlijk is de COVID test écht?

16-07-2020 16:59 276 berichten
Het ziet er zo naar uit. Rationeel weet ik dat het maar heel even duurt en dat het echt wel mee valt maar ik ben/was echt panisch voor alle medische dingen zoals naalden etc. Ik ga denk ik al hyperventileren als ik op zo’n locatie aan kom. :bonk:

Dus mijn vraag aan de mensen die al een test hebben gedaan: hoe pijnlijk/naar is het nou echt?

Het ziet er uit alsof ze je hersenpan raken en de reacties die ik online zie variëren van “Oh het was even naar en mijn ogen prikten maar geen probleem” tot “Het was alsof ze mijn hersenen aan raakten” tot “Ik kreeg spontaan een bloedneus”.

Hoe naar is een Corona test in je neus?

Totaal aantal stemmen: 339

Heel pijnlijk! (19%)
Mwah viel mij alles mee (44%)
Eitje! (36%)
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 17:01
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij pas laten testen en het stelde echt niets voor. Daarom begrijp ik ook niet dat 17% in de poll beweert dat het heel pijnlijk is. Dan heb je of een super lage pijngrens of degene die de test afnam deed iets fout.
Ik vond het reuze meevallen. En ik had er best tegenop gezien.
In mijn neus gaf vooral een wat raar gevoel, was na een kwartiertje weer weg.
In mijn keel zorgde dat ik moest kuchen, maar daar was ik door de verpleegkundige al voor gewaarschuwd.
Enige vervelende aan de hele test vond ik de mafkees die na me kwam en zonder mondkapje of wat dan ook zo de testunit instapte terwijl ik daar zat.
En vervolgens buiten direct voor de deur stond toen ik er uit wilde. Echt nog geen 25cm van de deur af.
Ik heb hem (niet zo) vriendelijk gevraagd waar zijn verstand zat. Voelde niet echt heel veilig op deze manier.

Protocol ter plaatse was: wacht in je auto tot je aan de beurt bent en kom pas naar de testunit als de vorige persoon weer in zijn auto zit. Stond in koeienletters op een stuk of 5 borden.
Fizz schreef:
10-08-2020 13:30
Ik heb mij pas laten testen en het stelde echt niets voor. Daarom begrijp ik ook niet dat 17% in de poll beweert dat het heel pijnlijk is. Dan heb je of een super lage pijngrens of degene die de test afnam deed iets fout.
Jouw neus is vast anders van binnen. Beetje flauw om dat af te doen aan "super lage pijngrens".
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
10-08-2020 13:39
Jouw neus is vast anders van binnen. Beetje flauw om dat af te doen aan "super lage pijngrens".
Als het heel erg pijnlijk is, dan lijkt het mij dat het staafje te ver doorgeduwd is. Als het op de goede manier gebeurt, dan doet het echt geen pijn.

Misschien was je heel erg gespannen tijdens het testen en ervaarde je daardoor meer last.
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
16-07-2020 17:18
Het was vervelend maar te doen. Ken je dat gevoel dat je in het water duikt, en er water in je neus komt, waardoor je neus heel erg gaat prikken. Zo voelde het bij maar. Maar binnen een paar seconden is het over. In mijn keel was goed te doen.
Dit was het exact, niet meer en niet minder.
Fizz schreef:
10-08-2020 13:41
Als het heel erg pijnlijk is, dan lijkt het mij dat het staafje te ver doorgeduwd is. Als het op de goede manier gebeurt, dan doet het echt geen pijn.

Misschien was je heel erg gespannen tijdens het testen en ervaarde je daardoor meer last.
Ik heb het niet over mijzelf. Ik heb niet heel erg pijnlijk ingevuld in de poll. Ik vond het een naar gevoel.
Ieder lichaam is anders. Misschien is jouw neus gang lekker groot zodat het makkelijk naar binnen toe gaat. Het hoeft niet alleen aan de medewerker te liggen die wat fout doet.
Ik vind het zo flauw dat mensen die wel veel pijn ervaren -om wat voor reden dan ook- bestempeld worden als aanstellers omdat een groep zich niet in kan beelden dat het voor een ander, anders is.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat liever bloed prikken ;) maar het duurt bij elkaar nog geen 15 seconden.
Fizz schreef:
10-08-2020 13:30
Ik heb mij pas laten testen en het stelde echt niets voor. Daarom begrijp ik ook niet dat 17% in de poll beweert dat het heel pijnlijk is. Dan heb je of een super lage pijngrens of degene die de test afnam deed iets fout.
Of degene die het bij jou afnam deed iets fout? Who knows.
Om het maar af te doen met lage pijngrens of fout is natuurlijk onzin.
Ik heb een normale pijngrens en de dag na mijn covid test een hersen operatie gehad. Nou, ik vond de covid test kutter dan dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmiddag geweest en zag er van tevoren enorm tegenop. In mijn keel ging prima, nergens last van. Die staaf in m’n neus vond ik toch echt wel pijnlijk hoor. De kerel die de test afnam zei er wel bij dat-ie bij mij dan ook vrij diep moest. Lekker dan. Gelukkig duurt het niet lang.
Ik vond het wel een pijnlijk en vervelend gevoel. Ze zei dat het pijnlijker was omdat ik helemaal vol zat. Ze ging bij mij ook in beide neusgaten. Anderzijds is het ook zo voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de test enorm pijnlijk, veel pijnlijker dan ik van tevoren gedacht had. Iedereen zei dat het meeviel en dat het zo voorbij is. Maar bij mij ging ze met het staafje mijn neus in en toen ik dacht dat ze er was ging ze nog dieper. Het duurde alles bij elkaar ook wel echt minstens 10 seconden en ik wilde maar 1 ding: dat verdomde staafje uit mijn neus! Ik barstte echt bijna in huilen uit na afloop, maar deed dat maar niet omdat mijn andere collega's nog moesten :)

Het was ook echt nog een paar uur gevoelig daarna. Ik moet zeggen dat ik altijd al problemen heb met keel/neus/oren, ben allergisch voor veel dingen en loop bijna altijd te snotteren. Misschien heeft dat ermee te maken.

Maar nu zie ik zo op tegen de volgende keer. We worden iedere 2 weken getest namelijk :(
Het valt op zich echt wel mee. Het voelde zeer onaangenaam. Ik was ook vrij gespannen; dat helpt natuurlijk ook niet. Maar het was onaangenaam, maar pijnlijk kon ik het zeker niet noemen. Wel tranen in de ogen. Ik zou het ook niet nóg eens willen laten doen, dan zou ik weer veel zenuwen hebben. Maar al bij al valt het mee. :P
Alle reacties Link kopieren
Nou, eerder in dit topic zat ik in kamp 'gadverdamme, wat een kuttest, ik beval nog liever van een kind' maar ik heb inmiddels een tweede test gehad en blijkbaar maakt het ONGELOOFLIJK VEEL uit WIE het doet!! De tweede test was echt een fluitje van een cent, geen centje pijn in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Viel hartstikke mee. Beetje raar gevoel en op het moment dat ik dacht nou nu wordt het vervelend was het al klaar.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer gedaan. Prettig? Neuh. Te doen? Prima!
De eerste keer vond ik het reuze meevallen. Sowieso is het zo klaar.

Gisteren ging ik voor de tweede keer en toen vond ik in mijn keel het staafje echt wel vervelend. Niet pijnlijk, maar ik kreeg, omdat ik toch al last had van mijn keel, een enorme hoestaanval door dat staafje.

In mijn neus was een eitje, de eerste keer prikte het heel licht en de tweede keer voelde ik een héél licht steekje in mijn neus tijdens de test maar al helemaal geen stekerig gevoel meer erna.

Al met al: het is ongemakkelijk, maar pijn? Nee, zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver kan zo’n stokje dan eigenlijk in je neus? Ik heb een heel klein hoofd, dus met 20 centimeter zit je al tegen mijn schedel. Kan het ook mis gaan, dat als ze te hard duwen ze inderdaad door je hersenvlies prikken?
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
29-08-2020 12:27
Hoe ver kan zo’n stokje dan eigenlijk in je neus? Ik heb een heel klein hoofd, dus met 20 centimeter zit je al tegen mijn schedel. Kan het ook mis gaan, dat als ze te hard duwen ze inderdaad door je hersenvlies prikken?
Ze moeten toch eerst door het bot om bij je hersens te komen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Neusholte
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
29-08-2020 12:27
Hoe ver kan zo’n stokje dan eigenlijk in je neus? Ik heb een heel klein hoofd, dus met 20 centimeter zit je al tegen mijn schedel. Kan het ook mis gaan, dat als ze te hard duwen ze inderdaad door je hersenvlies prikken?
Welnee joh, dat staafje is ook echt geen 20 centimeter lang hoor.

Ik vond het erg meevallen. Vervelend, maar te doen. Maar volgens mij verschilt het gewoon erg per persoon, hoe je anatomie is enzovoorts. Hoe dan ook is het snel voorbij :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zojuist getest. Was er best wel bang voor, maar vond het alles meevallen!
Nu maar duimen dat het negatief is en dat ik weer naar buiten mag.
Neem van tevoren een paracetamol dan valt het reuze mee.
Alle reacties Link kopieren
alfea schreef:
29-08-2020 12:46
Welnee joh, dat staafje is ook echt geen 20 centimeter lang hoor.

Ik vond het erg meevallen. Vervelend, maar te doen. Maar volgens mij verschilt het gewoon erg per persoon, hoe je anatomie is enzovoorts. Hoe dan ook is het snel voorbij :)
Ik denk dat het meer ligt aan de persoon die de test afneemt.
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
25-08-2020 18:58
Nou, eerder in dit topic zat ik in kamp 'gadverdamme, wat een kuttest, ik beval nog liever van een kind' maar ik heb inmiddels een tweede test gehad en blijkbaar maakt het ONGELOOFLIJK VEEL uit WIE het doet!! De tweede test was echt een fluitje van een cent, geen centje pijn in ieder geval!
Nou, inmiddels een derde test gehad, die zat tussen de eerste en tweede in qua onaangenaamheid ;-)

Maar nu weet ik dat ik hem beter in mijn rechterneusgat kan laten doen een volgende keer, ik heb namelijk een scheve neus en mijn ene neusgat is ook echt kleiner dan het andere, ik denk echt dat dat uit gaat maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het echt pijnlijk in mijn neus, toen besloot ze ook nog eens om het andere neusgat te doen want links was echt heel gevoelig, nou rechts niet minder.
Heb er echt wel een tijd last van gehad.
De keel vond ik prima te doen.

Mijn dochter had dezelfde ervaring.....een uitstrijkje is minder pijnlijk zal ik maar zeggen, en dat vind ik al geen pretje.
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer vond ik het wattenstaafje in mn neus heel naar. Hij was ook echt aan het porren in beide neusgaten en kwam hardop tot de conclusie dat dieper niet lukte. De tweede keer kneep ik mn ogen stijf dicht. Ik had de indruk dat dit hielp + de test ging nu sneller en 1 neusgat was genoeg. Twee uiteenlopende ervaringen dus: het hangt echt af van degene die test.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven