Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe vaak al getest?

27-10-2020 08:40 253 berichten
Ik sta op het punt me voor de 4e keer te laten testen. Heb geen auto, dus moet steeds door weer en wind op de fiets naar de teststraat. Niemand ook die me kan brengen. Hoe vaak zijn jullie al getest?
MadameJean schreef:
27-10-2020 10:50
Maar bellyflop, niemand laat toch ook testen op de dag voordat hij verkouden wordt? Tot die dag houd je je aan de regels, maar isoleer je jezelf niet want je denkt dat je gezond bent.

Als je klachten krijgt (of met een besmette persoon contact hebt gehad) laat je je testen en blijf je tot de uitslag thuis.
Krijg je dan een positieve testuitslag dan heb je alsnog mensen kunnen besmetten. Dat is niet anders dan wanneer je met klachten maar zonder test in isolatie gaat.

[wil niet zeggen dat niet testen slim is, maar het probleem dat je besmettelijk bent voor je klachten krijgt, los je niet met testen op]
Maar als je niet laat testen, weet je dus ook niet of je het hebt. Krijg je klachten, ga je dan zonder test wel iedereen bellen die je in de 2 dagen voor je klachten gezien hebt? En gaan die dan allemaal in quarantaine zonder dat ze weten of het nodig is? Lijkt me niet toch? Als je positief test, weten al die mensen die je gezien hebt in die 2 dagen ervoor ook dat ze dus een risico hebben gelopen en dat ze in quarantaine moeten. Maar als je je niet laat testen zouden al die mensen dus uit voorzorg maar in quarantaine moeten terwijl het misschien niet nodig is?
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
27-10-2020 11:02
Maar als je niet laat testen, weet je dus ook niet of je het hebt. Krijg je klachten, ga je dan zonder test wel iedereen bellen die je in de 2 dagen voor je klachten gezien hebt? En gaan die dan allemaal in quarantaine zonder dat ze weten of het nodig is? Lijkt me niet toch? Als je positief test, weten al die mensen die je gezien hebt in die 2 dagen ervoor ook dat ze dus een risico hebben gelopen en dat ze in quarantaine moeten. Maar als je je niet laat testen zouden al die mensen dus uit voorzorg maar in quarantaine moeten terwijl het misschien niet nodig is?
Alleen mensen met wie je langer dan 15 minuten binnen de 1,5 meter bent geweest. Er zijn mensen die dat niet doen. Dan hoef je ook niemand te informeren.
Gatinmijnsok schreef:
27-10-2020 11:07
Alleen mensen met wie je langer dan 15 minuten binnen de 1,5 meter bent geweest. Er zijn mensen die dat niet doen. Dan hoef je ook niemand te informeren.
Ik heb gewoon iedereen ingelicht bij wie ik ook maar enigszins in de buurt ben geweest. Ik heb het zelf gekregen van een collega bij wie ik een dag in dezelfde ruimte heb gezeten op zeker 10 meter afstand. Leek me dus wel zo prettig om iedereen in te lichten die ook maar een beetje bij me in de buurt is geweest.
En geloof me, het zijn toch meer mensen dan je zelf denkt. Alleen al school en de BSO die ingelicht moesten worden, werk van mezelf en van mijn man. Al die mensen moeten toch gaan opletten of ze klachten krijgen. Beter teveel mensen inlichten dan te weinig.
doornroosje9 schreef:
27-10-2020 10:59
Waarom doe je dat precies? Altijd al of door corona? Je merkt het toch vanzelf als je verhoging hebt?
Een collega van mij temperatuurt zich zelf ook elke dag om te kijken of ze verhoging heeft.
Ik zal daar tureluurs van worden.
Edelhertje schreef:
27-10-2020 11:12
Een collega van mij temperatuurt zich zelf ook elke dag om te kijken of ze verhoging heeft.
Ik zal daar tureluurs van worden.
Wat een obsessie zeg. Dat is ook wel heel.... bijzonder. Ik ken alleen mensen die dat doen als ze zwanger willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
27-10-2020 08:55
Dat zal ik niet snel hebben. Ik kom al sinds maart bij niemand binnen 1,5 meter behalve man en kind.
Mijn man ook niet en toch heeft hij nu Corona. We waren met ze alle dan ook stomverbaasd dat hij het had. Helemaal na het gesprek met de ggd waarin gingen kijken wanneer de besmetting plaats heeft gevonden. Hij heeft in die periode niemand anders gezien dan ons gezin. Ik heb nergens last van. De kinderen hebben een snotneus maar zijn 5 en 6. Ik heb mij nu maar voor de zekerheid laten testen om er zeker van te zijn dat ik het niet heb.
doornroosje9 schreef:
27-10-2020 10:58
Meet je elke dag je temperatuur?
In het begin van de coronacrisis wel, omdat ik toen heel bang en voorzichtig was. Daarna (zomerperiode) een hele tijd niet dagelijks, ook omdat het toen beter ging in het land en ik eigenlijk vooral buiten was óf in mijn eigen huis, en nu weer wel. Sinds de maatregelen 13 oktober veranderd zijn ook weer, om drie redenen: de schoonfamilie houdt zich niet aan het maximum van 3 bezoekers, we hebben ons in de herfstvakantie verplaatst (museum, pretpark, vakantiehuisje) en ik wil mijn eigen ouders nog kunnen opzoeken en er dan zo veel mogelijk binnen mijn kunnen aan gedaan hebben om in elk geval zelf niet de bron van besmetting te zijn. Ik draag - net als mijn vader - dan binnen een mondkapje en we blijven op 1.5 meter afstand.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
27-10-2020 08:48
Vraagje voor de mensen die nog nooit getest zijn. Zijn jullie niet ziek of verkouden geweest sinds maart of toch wel, maar besloten jullie gewoon binnen te blijven?
Ik vraag dit omdat ik idd ook mensen ken die nog niet hebben getest, maar binnenshuis hun verkoudheid uitzitten (kan natuurlijk alleen als je niet hoeft te werken).
0 keer getest en ik ben gewoonweg niet verkouden oid geweest. Werk nu weer thuis, maar eerder 3 dagen op kantoor en doe regelmatig een boodschapje, breng dochter naar school. Maar tot zover nog niet eens een kuchje gehad. In mijn buurt/familie ook nog niemand die positief getest is (ondanks dat ik in een brandhaard woon, 010).
Ik heb door afwijking van mijn neusschot en poliepen ontzettend vaak last van loopneus. Ik blijf dan in die periodes thuis.
Dat is meerdere keren per maand. Ik test niet omdat het vaak maar 1 dag is en er geen andere klachten zijn.
doornroosje9 schreef:
27-10-2020 10:59
Waarom doe je dat precies? Altijd al of door corona? Je merkt het toch vanzelf als je verhoging hebt?
Dat zegt mijn vrouw dus ook, maar wat merk je dan? Ik merk(te) dus echt geen verschil tussen 37.0 of 37.5 en zelfs niet toen in het in de namiddag ineens zelfs 37.8 was! Boven de 38 graden is mijn temperatuur sinds mijn vijftiende niet geweest, maar toen had ik een longontsteking.
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
27-10-2020 11:13
Wat een obsessie zeg. Dat is ook wel heel.... bijzonder. Ik ken alleen mensen die dat doen als ze zwanger willen worden.
Sommige werkgevers vragen dat. Ik werk in een ziekenhuis met direct patientencontact en mijn werkgever vraagt mij ook 2x per dag te tempen.

Ik heb me tnt 2x laten testen, 1x met koorts (wat ik zonder thermometer niet door had) en 1x ivm verkoudheidsklachten. Beide keren gelukkig negatief!
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
27-10-2020 11:14
In het begin van de coronacrisis wel, omdat ik toen heel bang en voorzichtig was. Daarna (zomerperiode) een hele tijd niet dagelijks, ook omdat het toen beter ging in het land en ik eigenlijk vooral buiten was óf in mijn eigen huis, en nu weer wel. Sinds de maatregelen 13 oktober veranderd zijn ook weer, om drie redenen: de schoonfamilie houdt zich niet aan het maximum van 3 bezoekers, we hebben ons in de herfstvakantie verplaatst (museum, pretpark, vakantiehuisje) en ik wil mijn eigen ouders nog kunnen opzoeken en er dan zo veel mogelijk binnen mijn kunnen aan gedaan hebben om in elk geval zelf niet de bron van besmetting te zijn. Ik draag - net als mijn vader - dan binnen een mondkapje en we blijven op 1.5 meter afstand.
Dank voor de uitleg! Wat naar dat zo'n schrik hebt zeg.

Ik neem aan dat ik het voel als ik verhoging heb en dan ook andere symptomen heb eigenlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
27-10-2020 11:17
Dat zegt mijn vrouw dus ook, maar wat merk je dan? Ik merk(te) dus echt geen verschil tussen 37.0 of 37.5 en zelfs niet toen in het in de namiddag ineens zelfs 37.8 was! Boven de 38 graden is mijn temperatuur sinds mijn vijftiende niet geweest, maar toen had ik een longontsteking.
Maar dat is dus gewoon je lichaamstemperatuur toch? 's Avonds/in de late namiddag is je temperatuur vaak iets hoger, dacht ik?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
27-10-2020 10:42
En de dag voor je verkouden werd? Toen je alleen nog maar 1 x kuchte, of 1 x die kriebel in je keel voelde? Toen liep je nog vrolijk door de supermarkt of was je op andere manieren in de buurt van mensen. Als je corona hebt was je toen al besmettelijk.

Denk jij niet dat het handig is om de verspreiding te stoppen, als mensen weten dat ze in de buurt zijn geweest van iemand die corona blijkt te hebben? Maar ja, als jij je niet laat testen zullen ze dat nooit weten hè.

Alleen omdat je bang bent voor een wattenstaafje in je neus, een ander reden kan ik niet bedenken.

De dag voordat ik kriebel kreeg? Echt? Dan laat heel Nederland zich dus okm de haverklap testen.
Ik begin daar niet aan.
Zoals ik al zei, ik sluit me op zodra ik klachten krijg.
Ik kom niet in de supermarkt, alles wordt bezorgd.
Ik zie amper mensen en degene die ik zie zijn op ruim 2 meter afstand. Ik woon alleen.
Dus ik schat de kansen echt mínimaal in hoor dat ik anderen besmet.
Zit vanaf maart al het grootste gedeelte van de tijd thuis.
Ik heb me 1x laten testen (negatief) omdat ik snipverkouden was en me echt beroerd voelde.
Als ik nu weer verkouden wordt of klachten krijg laat ik me niet testen tenzij ik koorts krijg. Anders kun je wel aan de gang blijven. Heb zo vaak keelpijn of het gevoel dat ik verkouden word.
Bellyflop schreef:
27-10-2020 10:25
2x.. Echt 2 x flink verkouden gedurende een week en kapot moe.

Mijn kleine kinderen nemen verkoudheden mee van de crèche en school, ik verwacht eerlijk gezegd dat ze ons op een dag met corona besmetten. Andere bronnen van besmetting zijn 100% uitgesloten voor ons. Ik denk dat kinderen veel besmettelijker zijn dat ze denken.
Hoezo zijn andere besmettingen 100 procent uitgesloten? Ik neem aan dat je sinds maart weleens buiten geweest bent?
Alle reacties Link kopieren
0x. Sinds Corona ben ik niet verkouden geweest iets wat ik normaal toch wel vijf zes x per jaar was. Reminder dus voor mezelf om Ook na Corona vaker handen te wassen en afstand te bewaren.
doornroosje9 schreef:
27-10-2020 11:19
Maar dat is dus gewoon je lichaamstemperatuur toch? 's Avonds/in de late namiddag is je temperatuur vaak iets hoger, dacht ik?
Dat klopt. Maar formeel telt tussen 37.5 en 38.0 als verhoging, dus vandaar dat - toen ik in de ochtend ineens die 37.5 had - toch wel graag wilde weten welke kant het uitging. En zeker wat het de volgende ochtend zou zijn. Want als het 37.8 is kan het ook zomaar zijn dat het een paar uur of een halve dag later 38.5 is en dat is zeker koorts. Dat is wat ik wilde weten. Vooral omdat ik het lastig in te schatten vind wat je voelt als je ziek bent. Ik ken wel buikgriep, maar dan heb ik ook net per se koorts, dan ben ik vooral misselijk. Ik ben ook wel ooit verkouden geweest, maar dat is na 2 dagen altijd over en ook zonder koorts.
Handbal schreef:
27-10-2020 11:14
Mijn man ook niet en toch heeft hij nu Corona. We waren met ze alle dan ook stomverbaasd dat hij het had. Helemaal na het gesprek met de ggd waarin gingen kijken wanneer de besmetting plaats heeft gevonden. Hij heeft in die periode niemand anders gezien dan ons gezin. Ik heb nergens last van. De kinderen hebben een snotneus maar zijn 5 en 6. Ik heb mij nu maar voor de zekerheid laten testen om er zeker van te zijn dat ik het niet heb.
Waarom laat je je kinderen niet ook testen dan?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
27-10-2020 11:25
Dat klopt. Maar formeel telt tussen 37.5 en 38.0 als verhoging, dus vandaar dat - toen ik in de ochtend ineens die 37.5 had - toch wel graag wilde weten welke kant het uitging. En zeker wat het de volgende ochtend zou zijn. Want als het 37.8 is kan het ook zomaar zijn dat het een paar uur of een halve dag later 38.5 is en dat is zeker koorts. Dat is wat ik wilde weten. Vooral omdat ik het lastig in te schatten vind wat je voelt als je ziek bent. Ik ken wel buikgriep, maar dan heb ik ook net per se koorts, dan ben ik vooral misselijk. Ik ben ook wel ooit verkouden geweest, maar dat is na 2 dagen altijd over en ook zonder koorts.
Ja, formeel wel idd, maar er is natuurlijk een groot verschil als je een lichaamstemperatuur van 36 of 37,5 hebt bijvoorbeeld. Bij die laatste zou ik me bij 38 gr echt geen zorgen maken. Ik heb een lichaamstemperatuur van 36gr, mijn neefje tussen 37 en 37,5gr.

Maar nogmaals, als je echt koorts hebt, merk je dat wel, lijkt me? Als je temperatuur voldoende verhoogd is om koorts te hebben, ben je toch beroerd?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
0 keer. Ik heb ook sinds maart 0 klachten gehad. Verbaast mij ook, want normaal ben ik best een paar keer per jaar verkouden, maar nu dus helemaal niet. Die 1,5 meter of de schoongemaakte winkelkarretjes doen me kennelijk goed.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
27-10-2020 11:22
Ik heb me 1x laten testen (negatief) omdat ik snipverkouden was en me echt beroerd voelde.
Als ik nu weer verkouden wordt of klachten krijg laat ik me niet testen tenzij ik koorts krijg. Anders kun je wel aan de gang blijven. Heb zo vaak keelpijn of het gevoel dat ik verkouden word.
Dit snap ik dus niet. Wat maakt dat jij het gevoel hebt dat je je niet hoeft te testen? Je begrijpt dat we juist aan de gang blijven doordat mensen zich niet laten testen en daardoor niet weten of ze corona hebben en de mensen waarmee ze voorafgaand aan hun klachten contact hebben gehad niet gecontacteerd worden en zij vervolgens gewoon rond blijven lopen en dus weer anderen kunnen besmetten?
doornroosje9 schreef:
27-10-2020 11:30
Ja, formeel wel idd, maar er is natuurlijk een groot verschil als je een lichaamstemperatuur van 36 of 37,5 hebt bijvoorbeeld. Bij die laatste zou ik me bij 38 gr echt geen zorgen maken. Ik heb een lichaamstemperatuur van 36gr, mijn neefje tussen 37 en 37,5gr.

Maar nogmaals, als je echt koorts hebt, merk je dat wel, lijkt me? Als je temperatuur voldoende verhoogd is om koorts te hebben, ben je toch beroerd?
Ik heb echt geen idee. Wat voel je dan? Beroerd? Moe? Futloos? Misselijk? Ik weet ook niet wat mijn normale lichaamstemperatuur is, gewoon in het pre-corona tijdperk nam ik dat dus echt niet zo vaak op.
NYC schreef:
27-10-2020 11:14
In het begin van de coronacrisis wel, omdat ik toen heel bang en voorzichtig was. Daarna (zomerperiode) een hele tijd niet dagelijks, ook omdat het toen beter ging in het land en ik eigenlijk vooral buiten was óf in mijn eigen huis, en nu weer wel. Sinds de maatregelen 13 oktober veranderd zijn ook weer, om drie redenen: de schoonfamilie houdt zich niet aan het maximum van 3 bezoekers, we hebben ons in de herfstvakantie verplaatst (museum, pretpark, vakantiehuisje) en ik wil mijn eigen ouders nog kunnen opzoeken en er dan zo veel mogelijk binnen mijn kunnen aan gedaan hebben om in elk geval zelf niet de bron van besmetting te zijn. Ik draag - net als mijn vader - dan binnen een mondkapje en we blijven op 1.5 meter afstand.
Als je zo bang bent waarom houd je je dan niet aan alle adviezen? Dan hoef je misschien ook niet zo angstig elke dag je temperatuur te gaan meten.
Alle reacties Link kopieren
3x, ik heb chronische bijholteontsteking. Dus dat is niet handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven