Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe vaak al getest?

27-10-2020 08:40 253 berichten
Ik sta op het punt me voor de 4e keer te laten testen. Heb geen auto, dus moet steeds door weer en wind op de fiets naar de teststraat. Niemand ook die me kan brengen. Hoe vaak zijn jullie al getest?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 0x. Wel 1x een paar dagen zere keel gehad maar ben toen binnen gebleven tot het over was.
Verder ook geen verkoudheidsklachten of iets gehad.

Teststraat is lastig (dichtstbijzijnde is half uur fietsen en dat lukt niet ivm pijn, heb geen auto en ov mag niet bij klachten). Dus mocht het zover komen dan ga ik in isolatie.
0 keer getest, 0 keer verkouden geweest.
Alle reacties Link kopieren
0 keer. Heb nog geen Corona-gerelateerde klachten gehad tot nu toe.

Ik woon wel vlakbij 2 teststraten. Ik zou ze beide wel lopend kunnen doen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
0 X ook niet verkouden geweest.. dit jaar was zelfs super mild voor mijn hooikoorts.. zelfs toen geen snotneus oid gehad. Man en kind wel een beiden 1x getest toen zij verkouden waren. Ik had ook toen geen klachten dus hoefde volgens GGD niet getest te worden. Man en kind waren overigens negatief getest voor corona. Ik werk wel in het onderwijs dus loop best wat risico. Ik zou mij zeker laten testen als ik klachten zou hebben.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
0x getest, wel 2x verkouden geweest, maar ik ga niet voor een snottebel naar de teststraat, heb een kind in de crèche leeftijd dus ja dan pik je wel eens wat op.

Ik zie de meerwaarde van een coronatest echt niet, ik werk toch altijd al thuis en bij klachten blijf ik thuis/weg van anderen.
Alle reacties Link kopieren
O keer, geen klachten
Alle reacties Link kopieren
eennieuwbegin schreef:
27-10-2020 09:49

Teststraat is lastig (dichtstbijzijnde is half uur fietsen en dat lukt niet ivm pijn, heb geen auto en ov mag niet bij klachten). Dus mocht het zover komen dan ga ik in isolatie.
Je bent niet de enige die echt niet op een test locatie kan komen. Daar is over nagedacht :
"Bent u bedlegerig of volledig afhankelijk van de hulp van anderen? Dan wordt met u besproken wat de mogelijkheden zijn in uw regio."
Mijn collega (alleenstaand, geen auto, fysiek niet in staat zover te fietsen, woont buitenaf, fietsen was enkele reis 30 minuten minimaal) kon daardoor bij de eigen huisarts testen.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
27-10-2020 08:48
Ik ben nog nul keer getest, er is ook nog geen aanleiding voor geweest. Als ik al eens een snotje of keelpijn heb, is het de volgende dag over.
ik ook.
Alle reacties Link kopieren
globetrotter80 schreef:
27-10-2020 10:08
Je bent niet de enige die echt niet op een test locatie kan komen. Daar is over nagedacht :
"Bent u bedlegerig of volledig afhankelijk van de hulp van anderen? Dan wordt met u besproken wat de mogelijkheden zijn in uw regio."
Mijn collega (alleenstaand, geen auto, fysiek niet in staat zover te fietsen, woont buitenaf, fietsen was enkele reis 30 minuten minimaal) kon daardoor bij de eigen huisarts testen.

Ik ben in staat ook om in isolatie te gaan. Dus dan vind ik dat prima. Als het zo ook kan.
Alle reacties Link kopieren
0x. Ik ben altijd verkouden en hoest altijd, dan zou ik elke dag getest moeten worden. Zodra de verkoudheid echt erg wordt, of als ik koorts krijg, dan laat ik me wel testen.
ik geef mn bek ook maar een douw
2x.. Echt 2 x flink verkouden gedurende een week en kapot moe.

Mijn kleine kinderen nemen verkoudheden mee van de crèche en school, ik verwacht eerlijk gezegd dat ze ons op een dag met corona besmetten. Andere bronnen van besmetting zijn 100% uitgesloten voor ons. Ik denk dat kinderen veel besmettelijker zijn dat ze denken.
anoniem_637d84854bd0f wijzigde dit bericht op 27-10-2020 10:37
9.42% gewijzigd
diamantje123 schreef:
27-10-2020 09:58
0x getest, wel 2x verkouden geweest, maar ik ga niet voor een snottebel naar de teststraat, heb een kind in de crèche leeftijd dus ja dan pik je wel eens wat op.

Ik zie de meerwaarde van een coronatest echt niet, ik werk toch altijd al thuis en bij klachten blijf ik thuis/weg van anderen.

Jezus, wat aso. Dom of aso. Ik heb er geen andere woorden voor. Snap je het belang van zo’n test dan echt niet? Je kan al besmettelijk zijn vóór je veel klachten hebt. Je kan dus mensen besmetten. Als jij je vervolgens niet laat testen dan gaan die mensen die jij besmet hebt en lichte klachten hebben vervolgens ook vrolijk door met anderen besmetten. Tot er een helder licht zich eindelijk wél laat testen en iedereen die in de buurt is geweest weet dat ie even thuis moet blijven. Dán stopt de verspreiding.

Ik heb ook een kind in de crecheleeftijd en ik zou het toch verdomd graag weten als de ouder van haar groepsgenootje corona heeft! De medewerker op de groep die in de risicocategorie valt ook!

Dan kunnen we zélf de keuze maken om ons kind thuis te houden (wat jij zou moeten doen als je positief getest had!), en gezond te blijven! In plaats van dat jij die keus nu voor iedereen maakt waar jij en je kind contact mee hebt, en hád vóórdat je verkouden was maar wel besmettelijk.
kerst schreef:
27-10-2020 09:40
Ook niet even naar de super?
En je laat bezoek wel binnen neem ik aan.
Ik heb zelden tot nooit bezoek en boodschappen haal ik niet in de supermarkt.
eennieuwbegin schreef:
27-10-2020 10:19
Ik ben in staat ook om in isolatie te gaan. Dus dan vind ik dat prima. Als het zo ook kan.

En de dag voor je verkouden werd? Toen je alleen nog maar 1 x kuchte, of 1 x die kriebel in je keel voelde? Toen liep je nog vrolijk door de supermarkt of was je op andere manieren in de buurt van mensen. Als je corona hebt was je toen al besmettelijk.

Denk jij niet dat het handig is om de verspreiding te stoppen, als mensen weten dat ze in de buurt zijn geweest van iemand die corona blijkt te hebben? Maar ja, als jij je niet laat testen zullen ze dat nooit weten hè.

Alleen omdat je bang bent voor een wattenstaafje in je neus, een ander reden kan ik niet bedenken.
PietjeBello schreef:
27-10-2020 10:41
Ik heb zelden tot nooit bezoek en boodschappen haal ik niet in de supermarkt.
Zelden. Dus wel.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer.
1x toen ik me erg ziek voelde; negatief.
1x toen ik me benauwd voelde en wel verder prima, maar koorts bleek te hebben. Positief.

Ik ga weleens naar de supermarkt en zie sommige vrienden nog. Van hen heb ik het niet opgelopen. Weet bij god niet waar maar vermoed via kinderen & school.
Bellyflop schreef:
27-10-2020 10:42
Zelden. Dus wel.
Serieus? :facepalm: Niet tijdens de Corona periode. Hooguit 2x per jaar. En al helemaal niet als ik klachten heb. Lijkt me nogal logisch hè.

Beter zo?
anoniem_130961 wijzigde dit bericht op 27-10-2020 10:48
25.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
0 keer. Ben nog niet verkouden geweest, dus hoef ook niet.
Nog nooit. Ik heb ook nog geen kuchje of klacht gehad. 1x was mijn temperatuur op een dag wel tussen de 37.5 en de 37.8, toen had ik wel even stress. Maar omdat ik verder geen klachten had is dat voor mij geen reden geweest om het te laten testen. De volgende dag was het gelukkig weer tussen de 37.0 en 37.3.
diamantje123 schreef:
27-10-2020 09:58
0x getest, wel 2x verkouden geweest, maar ik ga niet voor een snottebel naar de teststraat, heb een kind in de crèche leeftijd dus ja dan pik je wel eens wat op.

Ik zie de meerwaarde van een coronatest echt niet, ik werk toch altijd al thuis en bij klachten blijf ik thuis/weg van anderen.
Mijn collega had alleen een snottebel. Getest: positief
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
27-10-2020 10:42
En de dag voor je verkouden werd? Toen je alleen nog maar 1 x kuchte, of 1 x die kriebel in je keel voelde? Toen liep je nog vrolijk door de supermarkt of was je op andere manieren in de buurt van mensen. Als je corona hebt was je toen al besmettelijk.

Denk jij niet dat het handig is om de verspreiding te stoppen, als mensen weten dat ze in de buurt zijn geweest van iemand die corona blijkt te hebben? Maar ja, als jij je niet laat testen zullen ze dat nooit weten hè.

Alleen omdat je bang bent voor een wattenstaafje in je neus, een ander reden kan ik niet bedenken.
Maar bellyflop, niemand laat toch ook testen op de dag voordat hij verkouden wordt? Tot die dag houd je je aan de regels, maar isoleer je jezelf niet want je denkt dat je gezond bent.

Als je klachten krijgt (of met een besmette persoon contact hebt gehad) laat je je testen en blijf je tot de uitslag thuis.
Krijg je dan een positieve testuitslag dan heb je alsnog mensen kunnen besmetten. Dat is niet anders dan wanneer je met klachten maar zonder test in isolatie gaat.

[wil niet zeggen dat niet testen slim is, maar het probleem dat je besmettelijk bent voor je klachten krijgt, los je niet met testen op]
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
27-10-2020 10:48
Nog nooit. Ik heb ook nog geen kuchje of klacht gehad. 1x was mijn temperatuur op een dag wel tussen de 37.5 en de 37.8, toen had ik wel even stress. Maar omdat ik verder geen klachten had is dat voor mij geen reden geweest om het te laten testen. De volgende dag was het gelukkig weer tussen de 37.0 en 37.3.
Meet je elke dag je temperatuur?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
27-10-2020 10:58
Meet je elke dag je temperatuur?
Ik ben NYN niet maar ja ik doe dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je dat precies? Altijd al of door corona? Je merkt het toch vanzelf als je verhoging hebt?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
0x

Ik moet altijd mijn neus snuiten als ik van binnen naar buiten of andersom ga, dus dat vind ik geen klacht meer.
Andere klachten als druk op de longen, spierpijn, gevoelige keel, hoofdpijn, maag/darmklachten heb ik allemaal wel eens gehad in heel milde vorm in de afgelopen maanden, maar dan nog niet eens een dagdeel lang, nooit samen met iets anders, en altijd met meerdere dagen tot de volgende klacht. Hoesten heb ik nooit gehad en koorts (verhoging) alleen een paar uur in februari.
Ik sport altijd gewoon door met alles (behalve de verhoging) en dan gaat het vanzelf weg.

Ik ben heel slecht in het serieus nemen van milde klachten, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven