Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe vaak ging de klas van je kind in quarantaine??

18-01-2022 16:34 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak is de klas van jouw kind in quarantaine gegaan dit schooljaar? Heeft de school veel last gehad van besmettingen en uitval leerkrachten?

Ik vraag dit omdat kind net een week is begonnen op een kleuterschool (In belgie) en nu aL een week in quarantaine moet (4 kindjes met covid). Verder zijn er 4 kleuter leerkrachten ziek, ook de invalster is ziek, een van mijn kinds vaste juffen heeft long covid. Voor de vakantie was het schijnbaar ook een drama qua personeelstekort en besmettingen/dichte klassen.

Kan gebeuren, maar nu blijkt een groot deel van de ouders (en leerkrachten?) ongevaccineerd en ik vraag me af of deze school daarom zo hard getroffen wordt? Of is dit gewoon omicron die rond gaat (kleuters zijn natuurlijk allemaal ongevaccineerd ongeacht de status van ouders).
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is dit schooljaar voor de 2e keer een week in quarantaine. Er zijn nu zoveel klassen in quarantaine en ook nog steeds nieuwe besmettingen dat ze besloten hebben de school te sluiten voor de rest van deze week.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe nog nooit (ook kleuterklas), andere klassen op school al wel, maar de kleuterklassen nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Zoon zit momenteel in de vierde quarantaine van dit schooljaar (regio wel een epicentrum qua besmettingen).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Beide kinderen nog nooit.
Alle reacties Link kopieren
0x
:worship:

Hoewel het er nu wel aan zit te komen..
--verlies nooit het kind in jezelf--
Alle reacties Link kopieren
Ik kom voor mijn werk op nogal wat scholen en het is vrij dramatisch op t moment. Veel klassen/individuele leerlingen/leerkrachten zijn thuis.
Bij ons nu voor het eerst dat er 3plus besmettingen zijn dus groep dicht. Ook weinig gevaccineerd in die buurt. Ik denk dat het gewoon pech hebben is, omikron gaat in mijn omgeving we heel hard rond momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Beide kinderen nog nooit.
Alle reacties Link kopieren
Kind 1 en 2: 0x
Kind 3: 2x 1 dag omdat er geen vervanging was (geen quarantaine dus, maar thuis omdat juf ziek was en er geen vervanging is)
Alle reacties Link kopieren
Op de school waar ik werk (VO) is nog nooit een klas naar huis gestuurd. GGD adviseert dat ook niet meer (zo snel).
3 kinderen, 3 verschillende scholen, 2 op VO en 1 op MBO.
Alledrie nog nooit in quarantaine gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter haar klas (NL school) heeft een keer in quarantaine gemoeten nadat er 3 besmettingen in haar klas waren.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar 2x en nu weer een week combinatie van ik thuiswerken en kind begeleiden met huiswerk :-| En het is groep 2 dus vooral knutselen. Zijn wel 6 positief getest in de klas dus gaat ineens hard!
Alle reacties Link kopieren
0x.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog nooit maar de eerste besmetting is al wel gemeld dus ik ben aan het wachten tot de klas dicht gaat eigenlijk… (kleuters hier, die kuchen en hoesten allemaal over elkaar heen). Ik hoop vooral dat als ze het nu krijgen, ook echt de hele klas het meteen heeft (zonder erg ziek te worden). Niet nu een quarantaine want 3 besmettingen, volgende week weer 3 nieuwe kinderen, etc. Anders zitten we straks alsnog wekenlang thuis.
Alle reacties Link kopieren
Vorig schooljaar heb ik zelf 1 week met de klas in quarantaine gezeten. Mijn eigen kinderen niet.

Dochter heeft 1 x een quarantaineweek gehad. Zoontje nog niet.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
3 keer quarantaine dit schooljaar. Afgelopen 7 weken heeft mijn kind slechts 8 dagen les gehad (waarvan de helft halve dagen)..... De ene quarantaine na de andere. Ik baal ontzettend voor hem, het doet emotioneel een boel met hem.
Alle reacties Link kopieren
Vorig school jaar 1x: juf met corona
Dit schooljaar: 1x deze week, dit weekend 5 kinderen positief in die groep, dus nu hele groep thuis.
Alle reacties Link kopieren
Allebei nog niet. Maar op de school van mijn jongste zijn nu zoveel besmettingen dat het nooit lang kan duren…
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen 2 jaar nog nooit (inmiddels in de brugklas) maar ik verwacht het wel komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Niet. 4 kinderen op verschillende scholen, in verschillende klassen. Geen van allen in 2 jaar tijd geen quarantaine en geen Corona gehad.

Ook een school waar het percentage niet gevaccineerd hoog ligt (vrije school).
Alle reacties Link kopieren
Tm de kerstvakantie was er hier niets aan de hand, nu van de 8 klassen 6 in quarantaine plus de hele bso.
Al mijn collega's die in verschillende delen van het land wonen zien hetzelfde en lopen nu ook vast. Werken lukt niet meer, weer kinderen thuis. Mijn oudste heeft er last van, weer niet naar school en thuisonderwijs valt haar zwaar. Ik denk dat er echt iets moet veranderen in beleid, want het is dweilen met de kraan open nu. Omikron gaat heel hard rond
Alle reacties Link kopieren
0 x
Alle reacties Link kopieren
Dochter zit nu al in de 4e keer. Wordt er echt niet goed van! Laatste keer was eind november weer een week. Momenteel zijn we weer in afwachting van de test op dag 5. In de klas nu 12 besmettingen volgens mij en de hele bovenbouw zit thuis. En waarvoor?? Voor een snotneus…echt hè. Er liggen 0 mensen met omikron op de IC en mensen die in het ziekenhuis komen, zijn er ook zo weer uit. Wat is hier nog het nu van? Laat het gewoon los, die hele quarantaine. De maatschappij ligt op zijn gat, personeel zit allemaal thuis voor minimaal een week en de roosters zijn niet meer rond te breien. Vind het echt van de zotte dat we nu nog steeds continu in quarantaine moeten terwijl er niks aan de hand is meer.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 18-01-2022 18:20
0.14% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven