Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Klaar met corona

17-09-2020 13:09 617 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me iets af. Ik lees hier op het forum nauwelijks berichten van mensen die net zo over corona denken als ik.
Dat wil zeggen: ik vind de maatschappelijke schade van al deze maatregelen totaal niet in verhouding staan met de ernst van corona.
In mijn omgeving zijn er meer mensen met dezelfde mening. Zijn die er hier ook?
meredithje wijzigde dit bericht op 17-09-2020 13:11
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:28
Nee hoor, ik wil helemaal niet schoppen. Maar ik begrijp niet waarom we elke dag het aan tal besmettingen op het nieuws moeten horen terwijl dat helemaal niet relevant is. Het overgrote merendeel van de mensen wordt namelijk helemaal niet ziek van corona.
Het aantal ic patiënten is laag en daar gaat het om.
Ik vind het op het moment vooral bangmakerij en ik snap niet waarom.
Duidelijk. Je snapt wel meer niet
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
17-09-2020 13:28
Nee klopt wij denken niet na. In tegenstelling tot jou en de andere wakkere mensen. Jullie zien de waarheid dwars door de wetenschap heen. :kneel:
Waarom is het nodig om iemand die een andere mening heeft belachelijk te maken?
Alle reacties Link kopieren
CHL schreef:
17-09-2020 13:31
Waarom is het nodig om iemand die een andere mening heeft belachelijk te maken?
Ze maakt vooral zichzelf belachelijk
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:28
Nee hoor, ik wil helemaal niet schoppen. Maar ik begrijp niet waarom we elke dag het aan tal besmettingen op het nieuws moeten horen terwijl dat helemaal niet relevant is. Het overgrote merendeel van de mensen wordt namelijk helemaal niet ziek van corona.
Het aantal ic patiënten is laag en daar gaat het om.
Ik vind het op het moment vooral bangmakerij en ik snap niet waarom.
Oke, zeg dat dan. Het merendeel van de mensen wordt überhaupt niet ziek. En dat komt door de maatregelen. Wanneer iedereen ziek zou worden, zouden de IC's weer vol liggen. Dan zouden mensen niet behandeld kunnen worden en dan wordt de sterfte immens. Dit zie je in Amerika, Brazilie en vooral in India. Door de maatregelen worden weinig mensen ziek en dit houdt onze maatschappij draaiende.
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:28
Nee hoor, ik wil helemaal niet schoppen. Maar ik begrijp niet waarom we elke dag het aan tal besmettingen op het nieuws moeten horen terwijl dat helemaal niet relevant is. Het overgrote merendeel van de mensen wordt namelijk helemaal niet ziek van corona.
Het aantal ic patiënten is laag en daar gaat het om.
Ik vind het op het moment vooral bangmakerij en ik snap niet waarom.
Ik vind het geen bangmakerij maar informatie.

De besmettingen lopen op, nu juist/ook onder de jongeren. Zij kunnen weer andere mensen besmetten die behoorlijk ziek worden hiervan of zelfs overlijden.
Dus behoorlijk relevant!

Besmetting, weet je wel....
Alle reacties Link kopieren
Niet relevant? Virus kan ook op het oog gezonde mensen treffen, er zijn de afgelopen 6 maanden al diverse berichten hierover geweest, inclusief you tube filmpjes van patienten die mensen waarschuwen. Dat er dan toch een grote groep is die lak blijft hebben aan maatregelen waardoor, zoals zo vaak, de goeden onder de kwaden moeten lijden is simpelweg asociaal. Dat jij dit na 6 maanden niet begrijpt is vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Oh, er is er weer eentje wakker geworden hoor. Check je meteen even of Bill Gates geen enge dingen doet en of de aarde nog wel rond is?
CHL schreef:
17-09-2020 13:31
Waarom is het nodig om iemand die een andere mening heeft belachelijk te maken?
Ik krijg als abonnee van een gevoelige risicogroep ook de neiging om cynisch te worden hoor.
Daar gaan we weer. Het forum staat vol met dit soort topics hoor, gewoon even kijken.

Jammer dat je mensen die er anders over denken dan jezelf direct wegzet als een soort schapen die zelf niet nadenken en slogans reproduceren.
Maakt de weg lekker vrij voor een echt gesprek :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
CHL schreef:
17-09-2020 13:31
Waarom is het nodig om iemand die een andere mening heeft belachelijk te maken?
Ze maakt zichzelf belachelijk, juist door te zeggen dat degenen met een andere mening dan zij niet zelf na kunnen denken. Misschien moet je eens beter lezen.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
17-09-2020 13:32
Ze maakt vooral zichzelf belachelijk
Waarom? Omdat ze een andere mening heeft dan jij?

Ik vind het echt een hele nare ontwikkeling dat iedereen die het waagt om zich uit te spreken tegen de corona maatregelen belachelijk wordt gemaakt, in diskrediet wordt gebracht en als complotgekkie wordt bestempeld. Laten we wel wezen, niemand heeft de waarheid in pacht, ook het rivm/who niet, want er is teveel nog onbekend.
Je hebt het nieuws gemist dat ook het aantal ziekenhuisopname s weer aan het stijgen is? Gelukkig nog lang niet op een alarmerend niveau en omdat we nu meer weten over medicatie en behandeling is de gemiddelde ligduur per patiënt nu lager dan in maart, maar tegelijkertijd heeft het verpleegkundig personeel aangegeven dat ze niet nog een periode van extra werken en overwerken zoals in maart en april gaan accepteren, zeker niet als daar alleen een minuutje applaus tegenover staat een geen structurele verbetering van de werkomstandigheden.
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:28
Nee hoor, ik wil helemaal niet schoppen. Maar ik begrijp niet waarom we elke dag het aan tal besmettingen op het nieuws moeten horen terwijl dat helemaal niet relevant is. Het overgrote merendeel van de mensen wordt namelijk helemaal niet ziek van corona.
Het aantal ic patiënten is laag en daar gaat het om.
Ik vind het op het moment vooral bangmakerij en ik snap niet waarom.
Het nieuws rapporteert wat er gebeurt in de samenleving. De ontwikkeling van een pandemie lijkt me best relevant. Als jij het niet interessant vindt, hoef je het niet te lezen/er naar te kijken/luisteren.
Alle reacties Link kopieren
CHL schreef:
17-09-2020 13:36
Waarom? Omdat ze een andere mening heeft dan jij?

Ik vind het echt een hele nare ontwikkeling dat iedereen die het waagt om zich uit te spreken tegen de corona maatregelen belachelijk wordt gemaakt, in diskrediet wordt gebracht en als complotgekkie wordt bestempeld. Laten we wel wezen, niemand heeft de waarheid in pacht, ook het rivm/who niet, want er is teveel nog onbekend.
Nogmaals, lezen! TO doet juist zelf waar jij anderen van beschuldigt, namelijk het belachelijk maken van mensen met een andere mening dan zijzelf. Want die denken volgens haar niet zelf na :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat er heel vervelend en betweterig wordt gereageerd.
Ik heb gewoon een andere mening. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat bejaarden geïsoleerd van hun familieleden moesten worden en in eenzaamheid moesten overlijden.
Iedereen moet maar klakkeloos de maatregelen opvolgen terwijl er heel veel tegenstrijdigheden zijn.
Je mag bv wel met heel veel mensen in een vliegtuig als je maar een mondkapje draagt.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
17-09-2020 13:36
Ze maakt zichzelf belachelijk, juist door te zeggen dat degenen met een andere mening dan zij niet zelf na kunnen denken. Misschien moet je eens beter lezen.
Precies. Zodra die kaart getrokken wordt is de discussie sowieso al ontspoord.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:28
Nee hoor, ik wil helemaal niet schoppen. Maar ik begrijp niet waarom we elke dag het aan tal besmettingen op het nieuws moeten horen terwijl dat helemaal niet relevant is. Het overgrote merendeel van de mensen wordt namelijk helemaal niet ziek van corona.
Het aantal ic patiënten is laag en daar gaat het om.
Ik vind het op het moment vooral bangmakerij en ik snap niet waarom.
Dat is toch algemeen bekend? Sterker nog: dat wordt er zowat elke keer bij verteld. Van de week nog sprak Gommers de hoop uit dat vanwege de betere behandelmethoden het aantal IC-opnames beheersbaar zal blijven.
Maar dat betekend nog niet dat er niets aan de hand is. Ik denk dat iedereen er wel een beetje klaar mee is, maar dat wil niet zeggen dat de maatregelen dan ook meteen overbodig zijn. De kosten zijn hoog, maar als er niet was ingegrepen, dan waren de gevolgen waarschijnlijk nog veel erger geweest en als we nu niet alert blijven dan kan dat nog steeds gebeuren.
Ik vind dat wij het als land helemaal niet slecht doen. Het is hier lang niet zo streng geweest als elders, en de economische gevolgen zijn hier ook minder groot. De regering doet er alles aan om zoveel mogelijk maatwerk te leveren.
Kritisch zijn en vragen stellen dat is altijd goed, maar laat je geen zand in de ogen strooien door mensen die beweren dat je niet nadenkt als je de maatregelen geen onzin vindt. Je kunt namelijk heel goed nadenken en tot de conclusie komen dat ze wel degelijk nut hebben.
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:41
Ik vind dat er heel vervelend en betweterig wordt gereageerd.
Ik heb gewoon een andere mening. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat bejaarden geïsoleerd van hun familieleden moesten worden en in eenzaamheid moesten overlijden.
Iedereen moet maar klakkeloos de maatregelen opvolgen terwijl er heel veel tegenstrijdigheden zijn.
Je mag bv wel met heel veel mensen in een vliegtuig als je maar een mondkapje draagt.
Iedereen is het erover eens dat dit niet de goede weg was, maar toen het virus uitbrak was er gewoon geen andere optie, omdat anders de verspreiding onder kwetsbare ouderen onbeheersbaar was geworden.
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:41
Ik vind dat er heel vervelend en betweterig wordt gereageerd.
Ik heb gewoon een andere mening. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat bejaarden geïsoleerd van hun familieleden moesten worden en in eenzaamheid moesten overlijden.
Iedereen moet maar klakkeloos de maatregelen opvolgen terwijl er heel veel tegenstrijdigheden zijn.
Je mag bv wel met heel veel mensen in een vliegtuig als je maar een mondkapje draagt.
Zucht :facepalm:
''Maar Corona is nog niet klaar met jou''.
Alle reacties Link kopieren
Laat maar😉
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:28

Het overgrote merendeel van de mensen wordt namelijk helemaal niet ziek van corona.

Dat was in het voorjaar ook zo, het virus is niet veranderd hoor.
Of denk jij dat er pas reden is om in te grijpen als mensen dood op straat neervallen?

Je aanname dat mensen hier tv-slogans napraten vind ik buitengewoon dom en arrogant.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:41
Ik vind dat er heel vervelend en betweterig wordt gereageerd.
Ik heb gewoon een andere mening. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat bejaarden geïsoleerd van hun familieleden moesten worden en in eenzaamheid moesten overlijden.
Iedereen moet maar klakkeloos de maatregelen opvolgen terwijl er heel veel tegenstrijdigheden zijn.
Je mag bv wel met heel veel mensen in een vliegtuig als je maar een mondkapje draagt.
Vind ik ook vreemd, van dat vliegtuig inderdaad.
Dat van die oudere mensen begrijp ik dan weer wel, schade beperken.
Niet vergeten dat er 'toen' minder bekend was dan nu, terwijl er nu ook nog heel veel vraagtekens zijn.

Maatregelen van dat moment, in het leven geroepen omdat het juist leek en het zal ook zeker geholpen hebben, denk ik persoonlijk.

En voor de rest volg ik de maatregelen op, omdat ik absoluut niemand wil besmetten en wanneer ik daarvoor al 2x niet op vakantie heb kunnen gaan, mijn bruiloft heb moeten verzetten of niet elke week meer goed uit eten kan gaan?

Dan zij het zo, dat beetje dat ik dan inlever weegt niet op tegen het leed.
Alle reacties Link kopieren
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:41
Ik vind dat er heel vervelend en betweterig wordt gereageerd.
Ik heb gewoon een andere mening. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat bejaarden geïsoleerd van hun familieleden moesten worden en in eenzaamheid moesten overlijden.
Iedereen moet maar klakkeloos de maatregelen opvolgen terwijl er heel veel tegenstrijdigheden zijn.
Je mag bv wel met heel veel mensen in een vliegtuig als je maar een mondkapje draagt.
hoe betweterig is het om andere te beschuldigen van niet nadenken?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
17-09-2020 13:38
Nogmaals, lezen! TO doet juist zelf waar jij anderen van beschuldigt, namelijk het belachelijk maken van mensen met een andere mening dan zijzelf. Want die denken volgens haar niet zelf na :facepalm:
Zo wat ben jij vriendelijk vandaag.

De reacties nodigen ook echt uit tot een open en volwassen discussie.

Het is met zijn allen op To en als ze sneert is zij fout :jump:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven