Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Knuffelen met mensen buiten je huishouden

16-07-2020 16:31 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Knuffel jij alweer met mensen buiten je huishouden?

Edit: Of omhelzen. Ik denk dat sommigen bij knuffelen denken aan lang met elkaar knuffelen, maar ik bedoel ook gewoon iemand een knuffel of omhelzing geven.

Knuffel jij mensen die niet bij jouw huishouden horen?

Totaal aantal stemmen: 403

Ja, ik knuffel mensen buiten mijn huishouden (34%)
Nee, met niemand buiten mijn huishouden (47%)
Nee, want ik knuffelde al nooit met mensen buiten mijn huishouden (19%)
cookielover wijzigde dit bericht op 16-07-2020 17:27
60.64% gewijzigd


Gisteravond voor het slapen las ik dit artikel in de Quest, en toen dacht ik 'morgen even kijken of ik er online naar kan linken' :proud:

Iedereen heeft toch behoefte aan fysiek contact op z'n tijd? Huisdieren en poppen kunnen wat soelaas bieden blijkbaar, maar de mens is nou eenmaal een sociaal dier.
Alle reacties Link kopieren
Ik knuffelde met niemand, houd zoveel mogelijk afstand en spreek t liefste buiten af.
Maar toen ik vorige week hoorde dat mn zwangerschap in een miskraam was beëindigd en mijn vriend aan de andere kant van het land was ben ik naar mn ouders gereden. Die hebben mij geknuffeld, daar hadden we allemaal even behoefte aan.

Als ik de foto's zie waarop mn ouders mn dochter konden knuffelen omdat RIVM zei dat het veilig was kreeg ik weer tranen in mn ogen. Daar hadden zij toen ook zo'n behoefte aan.

Maar nu ik hoorde dat er een collega van me is besmet, waar ik geen contact mee heb gehad op de werkvloer afgelopen week, houd ik wel weer afstand tot ik zeker weet dat ik niets heb.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nee gekozen want ik knuffelde al nooit met mensen buiten mijn huishouden maar ik besef me nu dat ik mijn vriend en zijn kinderen ook tot mijn huishouden reken al wonen we niet samen. Voor mij zijn zij mijn huishouden, mijn kinderen, mijn vriend en mijn stiefkinderen. Verder knuffel ik niet met mensen en ben ik blij dat dat ik geen drie zoenen hoef te geven.

Daarentegen heb ik wel af en toe iemand een hand gegeven die ik nieuw ontmoette. Meer uit gewoonte maar ik maakte me er ook niet? druk om.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik knuffel met niemand, behalve man en kinderen. Ik doe maar gewoon een aai over de rug ofzo. Ik heb één uitzondering gemaakt toen mijn vriendin vertelde zwanger te zijn, dat is zo’n lang proces geweest dat ik zo blij was dat ik compleet vergat niet te mogen knuffelen.
Afgelopen zaterdag met mijn vriend een dag naar België geweest naar mijn zus,haar
man en haar kinderen. We hebben de ellebogengroet gedaan,niet gezoend en
geknuffeld. Het belangrijkste is dat we samen zijn. Dat vind ik belangrijker dan al dat
zoenen.
Alle reacties Link kopieren
Zou alleen een leuke man willen knuffelen maar helaas is dit niet de tijd om iemand tegen te komen. Verder is het zo gigantisch fijn dat je bijvoorbeeld op je verjaardag niet meer collega's om je nek hebt hangen en geen handjes moet geven. Hopelijk het nieuwe normaal. Moeder woont een paar provincies verder en dat is zo iemand die ongevraagd aan mensen zit dus die blijft maar beter even weg hier.
Ik begrijp ook niets van mensen die na een paar weken al riepen dat ze eenzaam waren terwijl ze wel elke dag gebeld werden. Ik zou juist knettergek worden van dat constante bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 weken geleden eindelijk mijn ouders weer gezien sinds begin maart en ze waren zo blij, ze zijn 80 en 82 jaar oud en binnenkort 60 jaar getrouwd.
Ze wonen in een verzorgingstehuis en mijn moeder heeft 3 jaar geleden een delier gehad door een verwaarloosde blaasontsteking en daarna is ze nooit meer de oude geworden.
Ik heb ze allebei geknuffeld (geen kus gegeven) maar wel met een mondkapje op,ze hadden allebei de tranen in hun ogen omdat ze zo naar een knuffel verlangden.
Ik ben zelf ook risicopatient (hartproblemen) en doe wel heel voorzichtig,vandaar het mondkapje.
Voor de rest knuffel ik met niemand buiten mijn man om.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
vintagejurk schreef:
29-07-2020 09:55
Zou alleen een leuke man willen knuffelen maar helaas is dit niet de tijd om iemand tegen te komen. Verder is het zo gigantisch fijn dat je bijvoorbeeld op je verjaardag niet meer collega's om je nek hebt hangen en geen handjes moet geven. Hopelijk het nieuwe normaal. Moeder woont een paar provincies verder en dat is zo iemand die ongevraagd aan mensen zit dus die blijft maar beter even weg hier.
Ik begrijp ook niets van mensen die na een paar weken al riepen dat ze eenzaam waren terwijl ze wel elke dag gebeld werden. Ik zou juist knettergek worden van dat constante bellen.
Zoals de schoonouders van een van mijn zussen! Ze zijn wel aardig maar ik hou niet ervan als ze ongevraagd om mijn nek gaan hangen. Dan geef ik liever,in normale tijden dus en dan na Corona,een hand.
cavalier schreef:
29-07-2020 10:24
Ik heb 2 weken geleden eindelijk mijn ouders weer gezien sinds begin maart en ze waren zo blij, ze zijn 80 en 82 jaar oud en binnenkort 60 jaar getrouwd.
Ze wonen in een verzorgingstehuis en mijn moeder heeft 3 jaar geleden een delier gehad door een verwaarloosde blaasontsteking en daarna is ze nooit meer de oude geworden.
Ik heb ze allebei geknuffeld (geen kus gegeven) maar wel met een mondkapje op,ze hadden allebei de tranen in hun ogen omdat ze zo naar een knuffel verlangden.
Ik ben zelf ook risicopatient (hartproblemen) en doe wel heel voorzichtig,vandaar het mondkapje.
Voor de rest knuffel ik met niemand buiten mijn man om.
Dat was zeker een mooi en bijzonder moment. :heart:
Ik knuffel niet, ook geen handen geschud toen ik deze week jarig was. De visite kwam verspreid en heb ik op 1.5 meter geparkeerd. Ik ben niet bang, maar wel voorzichtig. Volgende week sta ik weer in de zorg op de werkvloer en hoewel afstand dan lastig is, houd ik toch waar mogelijk afstand. Niet praten tijdens bepaalde handelingen en als het kan een stapje achteruit. Meer kan ik niet doen naast veel handen wassen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Eh, nee. Knuffelen is duidelijk geen anderhalve meter afstand. Als je dat dus doet ben je onverantwoordelijk bezig en snap je het dus duidelijk niet. Wat is er nou zo fucking moeilijk aan een hele simpele regel? Man, man, man....

Mijn optie staat er dus niet tussen.

- Nee, want ik houd me gewoon aan de richtlijnen
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
RoamingZombie schreef:
30-07-2020 16:45
Eh, nee. Knuffelen is duidelijk geen anderhalve meter afstand. Als je dat dus doet ben je onverantwoordelijk bezig en snap je het dus duidelijk niet. Wat is er nou zo fucking moeilijk aan een hele simpele regel? Man, man, man....

Mijn optie staat er dus niet tussen.

- Nee, want ik houd me gewoon aan de richtlijnen
Laat mij raden. Je hebt een partner of gezin thuis?
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar ik ben sowieso niet van het knuffelen.
Echt knuffelen doe ik alleen met m'n kinderen eigenlijk.
Met vriend is het eigenlijk ook geen knuffelen maar gewoon 'tegen elkaar aan zitten' :rofl:

Maar echt knuffelen... alleen met m'n kinderen dus :)
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze week in overtreding geweest. De man van een vriendin is onverwacht overleden en toen had ik écht even schijt aan de regels.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
30-07-2020 17:09
Ik ben deze week in overtreding geweest. De man van een vriendin is onverwacht overleden en toen had ik écht even schijt aan de regels.
en terecht!
Alle reacties Link kopieren
ik knuffel alleen met mijn gezinsleden, maar met sommige mensen mis ik het echt. Met mijn vader, met mijn schoonouders dan weer niet, met sommige vriendinnen ook wel. En ik durfde het al niet, maar nu het weer opliert nog minder
vivapimpelmees schreef:
30-07-2020 17:09
Ik ben deze week in overtreding geweest. De man van een vriendin is onverwacht overleden en toen had ik écht even schijt aan de regels.
Je hebt volkomen gelijk. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik knuffelde mijn leerlingen (jonge kinderen) wanneer ze dat willen, ik knuffel soms mijn ex, soms een vriendin. Zou ik klachten hebben, dan niet uiteraard. Mijn ouders bezoek ik wel, maar knuffel ik nog niet. Ben blij dat mijn fysio me nog masseert, want ik mis fysiek contact.
pauwenveer wijzigde dit bericht op 30-07-2020 18:22
3.15% gewijzigd
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Sinds Corona knuffel ik alleen met mijn man.
Daarvoor ook met de kleinkinderen maar dat risico neem ik nu niet.
Mijn jongste kleinkind werd geboren eind maart; tijdens de lockdown (Ik woon in Belgie).
Ik heb m'n kleintje wel al enkele keren gezien maar vanop veilige afstand.
En ja, dat doet pijn!
Niet lekker de baby kunnen vasthouden, geen knuffeltje kunnen geven......
maar ik neem geen enkel risico .
Ook ik kan onbewust besmet zijn, of mijn man.
Ik zou het mezelf nooit vergeven mocht ik mijn kleinkindje besmetten, temeer omdat ik al een kleinkindje verloren ben aan wiegendood. Het betreft het overleden zusje van mijn nieuw kleinkind. :cry: :cry:
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
16-07-2020 16:49
Hier hetzelfde.
Ik heb vanochtend héérlijk 12 bewoners geknuffeld.
Zonder bescherming (mondmasker?)
Dat lijkt me best link.
Alle reacties Link kopieren
Ja, alleen m'n neefje. Het kind is enorm aanhankelijk met knuffels en vond het vreselijk dat het niet meer kon. Wist zich vaak geen houding te geven als we elkaar zagen. Tot hij op een gegeven moment begon te huilen en zei dat hij het zo erg vond. En toen vond ik het genoeg. Woon alleen, dus heb al niemand om me heen. Heb ook staan huilen toen. Merkte toen pas hoe erg ik het contact met mensen gemist heb. Al blijft het alleen bij hem.
lila01 schreef:
30-07-2020 20:34
Zonder bescherming (mondmasker?)
Dat lijkt me best link.
Oh ja, heb je al gedacht hoe je dit moet voorkomen? Dat werkt niet bij een groep verstandelijk gehandicapten op peuter-niveau
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
30-07-2020 16:45
Eh, nee. Knuffelen is duidelijk geen anderhalve meter afstand. Als je dat dus doet ben je onverantwoordelijk bezig en snap je het dus duidelijk niet. Wat is er nou zo fucking moeilijk aan een hele simpele regel? Man, man, man....

Mijn optie staat er dus niet tussen.

- Nee, want ik houd me gewoon aan de richtlijnen
Helemaal eens! Doordat mensen zich niet aan de regels houden lopen de besmettingen weer op.
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
31-07-2020 09:37
Helemaal eens! Doordat mensen zich niet aan de regels houden lopen de besmettingen weer op.
De besmettingen lopen op door mensen die klachten hebben en geen afstand houden / thuis blijven. Dat gekift op een ieder die menselijk contact zoekt... Geen aanrakingen is niet normaal. Dus als je je verstand erbij houdt, zeker in de nabijheid van mensen in een risicogroep, je contactgroepje beperkt houdt en beide partijen eerlijk blijven over risico's en klachten zal het knuffelen van een dierbare geen extra gevaar opleveren.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven