Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Knuffelen met mensen buiten je huishouden

16-07-2020 16:31 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Knuffel jij alweer met mensen buiten je huishouden?

Edit: Of omhelzen. Ik denk dat sommigen bij knuffelen denken aan lang met elkaar knuffelen, maar ik bedoel ook gewoon iemand een knuffel of omhelzing geven.

Knuffel jij mensen die niet bij jouw huishouden horen?

Totaal aantal stemmen: 403

Ja, ik knuffel mensen buiten mijn huishouden (34%)
Nee, met niemand buiten mijn huishouden (47%)
Nee, want ik knuffelde al nooit met mensen buiten mijn huishouden (19%)
cookielover wijzigde dit bericht op 16-07-2020 17:27
60.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik knuffel met mensen van buiten mijn huishouden. Maar alleen als zij dat ook willen.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar beperkt. Sowieso man en kinderen. Mijn moeder af en toe. Zij is sowieso niet zo knuffelig. En een paar hele goede vrienden die zelf alleenstaand zijn. Die zijn een beetje een informeel deel van het huishouden geworden. Die mensen hebben natuurlijk ook nog wel wat andere contacten dus wat dat betreft kan het vlug oplopen.
Overigens vind ik de grens knuffelen/aanraken ook maar een beetje schijnveiligheid als je verder geen afstand houdt en wel bij elkaar thuis komt. Dat zie ik dus wel vaak. Buren en kennissen die gewoon bij elkaar over de vloer komen en dan wel met elkaar in huis zitten, geen afstand houden maar niet elkaar zoenen/hand geven ter begroeting/afscheid. Zeker in een afgesloten ruimte maakt die extra aanraking dan volgens mij geen verschil.

Niet als verwijt bedoeld. Ik doe het zelf ook wel als ik vrienden ontmoet. Afstand houden is vaak in het begin heel netjes en dan verwatert dat. Alleen het niet zoenen/hand geven blijft er in.

Op dit moment allemaal minder problematisch omdat we mensen vooral buiten ontmoeten maar als dat straks moeilijker wordt vanwege het weer moeten we nog maar zien. Misschien toch maar zo'n milieuvervuilende terrasverwarmer kopen.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
16-08-2020 14:15
Ik haal dit topic even naar boven omdat er al zoveel topics worden geopend op deze pijler, het onderwerp is hieraan gerelateerd, dus een nieuw topic hoeft niet.

Mijn probleem: ik woon samen en wij zien af en toe vrienden en of familie. Ik werk in de thuiszorg. Zowel voor mijn cliënten als voor mezelf hou ik nog steeds afstand van iedereen. Dus geen omhelzing en zoenen bij de begroeting. Maar mijn vriend doet dit dus wel met een stuk of 4 personen.
Ik heb zitten nadenken hierover en kom tot de conclusie dat ik hierdoor indirect in aanraking kom met een stuk of 10 andere huishoudens. Waarschijnlijk nog wel meer. Want die 4 mensen die mijn vriend begroet zien zelf weer andere mensen waarbij ik aanneem dat daar ook niet van een afstand naar elkaar wordt gezwaaid. Vriend omhelst zijn zus en even later hoor ik haar man zeggen dat er in zijn vriendengroep gewoon geknuffeld en gezoend wordt. Dus daar ga ik dan met mijn goede gedrag.

Natuurlijk heb ik het er met vriend over gehad, maar ik kan hem niet dwingen om dit niet meer te doen
Hij snapt het wel zegt hij maar vervolgens handelt hij daar toch weer niet naar.
Ik kan toch moeilijk ergens anders gaan wonen of mijn baan opzeggen. Ik probeer het idee maar een beetje los te laten en hoop maar dat mijn eigen afstand houden genoeg zal zijn. Wat een rotsituatie zijn we toch met zn allen in terecht gekomen dat ik hier over na moet denken.
Dit lijkt me heel lastig, gezien de aard van je werk, je komt in aanraking met kwetsbare mensen. Thuiszorg verleen je meestal aan mensen met gezondheidsproblemen. Ik zou het zelf heel moeilijk vinden als mijn partner er vrij gemakkelijk in zou staan. Ik kan je geen advies geven, maar het zou voor mij wel een dealbreaker zijn, zeker zoals het er momenteel voorstaat met het rotvirus. Maar ja, aan de andere kant, hoe lang gaat dit nog duren?
Divadaan schreef:
16-08-2020 17:22
Dit lijkt me heel lastig, gezien de aard van je werk, je komt in aanraking met kwetsbare mensen. Thuiszorg verleen je meestal aan mensen met gezondheidsproblemen. Ik zou het zelf heel moeilijk vinden als mijn partner er vrij gemakkelijk in zou staan. Ik kan je geen advies geven, maar het zou voor mij wel een dealbreaker zijn, zeker zoals het er momenteel voorstaat met het rotvirus. Maar ja, aan de andere kant, hoe lang gaat dit nog duren?

Met dealbreaker bedoel je dan dat je de relatie zou verbreken? Ik vind dat nogal wat, we zijn al bijna 10 jaar samen. en hebben het verder goed.
Mijn werk is overigens huishoudelijk, dus ik kan wel de nodige afstand tot de cliënten houden. En hou me verder ook aan alle hygiëneregels natuurlijk. Partner werkt dan weer ergens waar hij juist heel moeilijk afstand kan houden tot zijn collega's. Dus met die huishoudens heb ik indirect ook nog te maken, al wordt daar natuurlijk niet over geknuffeld of gezoend. Handen geven doen ze gelukkig ook niet.
Soms denk ik erover om dit bespreekbaar te maken bij mijn werkgever, om te horen wat die ervan denkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleenstaand en heb sinds de lockdown alleen een keer een hele dikke knuffel van mijn beste vriendin gehad. We zijn heel voorzichtig, maar die ene keer gingen we toch ff los. Verder knuffel ik alleen met mijn suikerneefjes van 3 en 5, die hangen sowieso in mijn nek zodra ik binnenkom en vertrouw daarbij ook een beetje de onderzoeken die aangeven dat die leeftijdsgroep nauwelijks een rol speelt in de verspreiding.

Verder niet met mijn ouders (risicogroep) of andere vrienden. Het voelt wel heel tegenstrijdig, dus ik hoop echt dat er snel een einde aan komt.
dignity schreef:
16-08-2020 18:02
Ik ben alleenstaand en heb sinds de lockdown alleen een keer een hele dikke knuffel van mijn beste vriendin gehad. We zijn heel voorzichtig, maar die ene keer gingen we toch ff los. Verder knuffel ik alleen met mijn suikerneefjes van 3 en 5, die hangen sowieso in mijn nek zodra ik binnenkom en vertrouw daarbij ook een beetje de onderzoeken die aangeven dat die leeftijdsgroep nauwelijks een rol speelt in de verspreiding.

Verder niet met mijn ouders (risicogroep) of andere vrienden. Het voelt wel heel tegenstrijdig, dus ik hoop echt dat er snel een einde aan komt.
Dat hoop ik ook.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
16-08-2020 17:55
Met dealbreaker bedoel je dan dat je de relatie zou verbreken? Ik vind dat nogal wat, we zijn al bijna 10 jaar samen. en hebben het verder goed.
Mijn werk is overigens huishoudelijk, dus ik kan wel de nodige afstand tot de cliënten houden. En hou me verder ook aan alle hygiëneregels natuurlijk. Partner werkt dan weer ergens waar hij juist heel moeilijk afstand kan houden tot zijn collega's. Dus met die huishoudens heb ik indirect ook nog te maken, al wordt daar natuurlijk niet over geknuffeld of gezoend. Handen geven doen ze gelukkig ook niet.
Soms denk ik erover om dit bespreekbaar te maken bij mijn werkgever, om te horen wat die ervan denkt.
Ik weet het ook niet zo goed, ik zit zelf niet in zo'n situatie, dus gemakkelijk oordelen. Ondanks die afstand is er natuurlijk altijd toch een kans. Dealbreaker bedoel ik eigenlijk meer dat wanneer het in mijn relatie zou spelen, wat ik me niet kan voorstellen, we zitten wat corona betreft op één lijn, mijn partner is misschien nog strikter dan ik ben, dat het een wig zou kunnen betekenen. Hij neemt best veel risico's. Maar ja, het is aan jou en je eigen gevoel hierbij.
Ik knuffel en omhels zelf nooit, alleen voor mijn man en kinderen maak ik een uitzondering en dat niet eens dagelijks want zij zijn ook niet zo omhelzerig.

Gisteren werd ik wel omhelsd door de buurman, omdat ik mijn voorraadkast voor hem leeg had getrokken en een pakje shag voor hem had gekocht (hij zat zonder centen). Ik heb de beste man maar wat op zijn rug geklopt en verder hopen we er maar het beste van. Nou komt ie zelf ook nooit ergens dus het zal wel loslopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven