Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mijn moeder heeft corona

14-04-2021 19:52 126 berichten
Een jaar lang bang voor geweest. En nu is het zover. Ze is heel voorzichtig. En toch. Doodziek is ze. Ik maak me zorgen. Vrijdag heb ik ze gezien dus ik ben vandaag ook getest. Al zal me dat een zorg wezen op dit moment. Ik ben zo bezorgd dat ik zit te trillen van de stress. Ivm herkenbaarheid wil ik er niet teveel over uitwijden, maar wegens haar eigen (valide) redenen is de kans zeer groot dat ze niet naar het ziekenhuis zal gaan als dat moet en al helemaal niet naar de ic. Ze gaat met de dag achteruit. Hoe kom ik deze dagen door? Iemand ervaring? Wat relativerende woorden? Wat een klote virus is dit toch.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze wel contact met haar huisarts? Sterkte, wat een rotsituatie voor jullie!
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 03-07-2021 11:21
99.03% gewijzigd
Ze is in 2010 heel ziek geweest. Maar geloof niet dat dat nu valt onder de officiële risico factoren voor ernstig beloop v covid. Ze is mid 60.

Ze heeft contact na de positieve test de huisarts ingelicht. Maar die kan nu ook niet zo veel.

Ze ligt op de logeerkamer ipv bij m'n pa. En ook in huis overdag leven ze apart sinds ze klachten heeft. Hij heeft haar wel naar de test moeten rijden omdat ze daar te ziek voor was.
Hij is wat ouder en bekend met hart en vaat ziekte.

Ik heb een bandje afspelen in m'n hoofd; straks ben ik wees straks ben ik wees.

M'n moeder is nooit ziek. Maar als ze wat heeft is 't altijd heel ernstig. Van acute buik tot kanker tot kinkhoest met ziekenhuis opname. Griep of verkoudheid heeft ze verder nagenoeg nooit.
Alle reacties Link kopieren
Heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt! Ik weet niet of het helpt maar mijn opa van begin tachtig is weer helemaal de oude na zijn corona besmetting.

Probeer wat afleiding te zoeken, een rondje lopen, een filmpje kijken of even bellen met een vriendin. Het zal vast niet lukken om je gedachten volledig opzij te zetten maar houd hoop!
Lief dat jullie zo snel reageren. Ik zit beau in floradorp terug te kijken. En heb nog wel wat andere dingen op m'n lijstje. Maar idd, m'n gedachten kruipen steeds terug naar m'n ouders.
Ohja en ik ben v nature een enorme doemdenker. Dus dat helpt niet nu.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte voor jou en je ouders <3 Heftig!
Misschien kan je een lijstje maken met allemaal dingen die je wilt doen met en voor je ouders wanneer je ze weer ziet? lichtpuntjes en uitzichten creëren, juist wanneer veel buiten je controle ligt
mij helpt zoiets vaak in soortgelijke situaties (en ik ben ook een klassieke doemdenker)
Liefs!!
Alle reacties Link kopieren
maar wegens haar eigen (valide) redenen is de kans zeer groot dat ze niet naar het ziekenhuis zal gaan als dat moet en al helemaal niet naar de ic.

Dit snap ik niet.
Waarom gaat ze niet naar het zhuis als het nodig is?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips voor je, ben ook zo'n doemdenker.. maar heel veel beterschap voor je moeder en veel sterkte voor jou. Hoop dat je wat afleiding vindt
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
14-04-2021 19:58

M'n moeder is nooit ziek. Maar als ze wat heeft is 't altijd heel ernstig. Van acute buik tot kanker tot kinkhoest met ziekenhuis opname. Griep of verkoudheid heeft ze verder nagenoeg nooit.

En ondanks dat is ze er dus nog steeds! Dat betekent dus dat jouw moeder een sterk gestel heeft en flink wat aankan. Probeer je daar aan vast te houden in deze moeilijke tijd. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
14-04-2021 20:01
Ohja en ik ben v nature een enorme doemdenker. Dus dat helpt niet nu.
Dat spreekt duidelijk uit je berichten.

Helpt het om een saturatiemeter te regelen voor haar? Daar gaat het nu vooral om, dat haar zuurstof (enigszins) op peil blijft.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch erg benieuwd ben naar haar redenen om niet naar het ziekenhuis te gaan, gezien je schrijft dat ze mid 60 is zonder "officiele" risicofactor.
zanahoria wijzigde dit bericht op 14-04-2021 20:06
1.63% gewijzigd
Ik heb je een pb gestuurd.
calvijn1 schreef:
14-04-2021 20:04
maar wegens haar eigen (valide) redenen is de kans zeer groot dat ze niet naar het ziekenhuis zal gaan als dat moet en al helemaal niet naar de ic.

Dit snap ik niet.
Waarom gaat ze niet naar het zhuis als het nodig is?
Omdat ze een ic opname van 2 weken heeft gehad en daarop zoveel kwaliteit v leven heeft moeten inleveren dat ze dat niet meer wil. Als je van de ic afkomt ben je namelijk nog verre van hersteld. Dus zij zegt dat doe ik niet. Mogelijk kunnen we haar nog motiveren voor een reguliere afdeling met virus remmers en zuurstof als dat nodig is. Maar ik betwijfel dat. Omdat ze bang is dat ze dan zonder haar medeweten alsnog naar de ic moet. Maar ja, ze gaat dus liever dood dan dat ze nog meer in moet leveren aan kwaliteit v leven.
Dat vind ik afschuwelijk en lastig te begrijpen maar dat is haar keuze.
Virgo19 schreef:
14-04-2021 20:03
Veel sterkte voor jou en je ouders <3 Heftig!
Misschien kan je een lijstje maken met allemaal dingen die je wilt doen met en voor je ouders wanneer je ze weer ziet? lichtpuntjes en uitzichten creëren, juist wanneer veel buiten je controle ligt
mij helpt zoiets vaak in soortgelijke situaties (en ik ben ook een klassieke doemdenker)
Liefs!!
Dit vind ik mooi dankjewel ❤️
1x is genoeg
anoniem_644100e7ddd82 wijzigde dit bericht op 14-04-2021 20:08
Reden: Dubbel
96.13% gewijzigd
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 03-07-2021 11:21
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
14-04-2021 20:04
maar wegens haar eigen (valide) redenen is de kans zeer groot dat ze niet naar het ziekenhuis zal gaan als dat moet en al helemaal niet naar de ic.

Dit snap ik niet.
Waarom gaat ze niet naar het zhuis als het nodig is?
Nee, die begrijp ik ook niet. En als ze andere ziektes krijgt dan?
Verder begrijp ik je bezorgdheid zeker. Lastig. Maar het 'straks ben ik wees' is echt wel een beetje buitenproportioneel nu. Daar heb je niks aan. Spreek jezelf daar echt op aan als je zo denkt, probeer dat bewust tegen jezelf te zeggen. Dat is niet rationeel en op dit moment ook helemaal niet aan de orde.

Sterkte, ik hoop dat het allemaal meevalt

Edit: ik zie pas ná het typen van mijn reactie dat je hier al op geantwoord had.
jufjoke wijzigde dit bericht op 14-04-2021 20:10
8.46% gewijzigd
Minto schreef:
14-04-2021 20:08
Niet zo doemdenken joh.

Bedenk eens welke rampen je het afgelopen jaar allemaal in je hoofd hebt gehaald.
En welke rampenfantasieën er zijn uitgekomen. (Minder dan de helft. Minder dan een kwart.)

Als je een piekerprinses bent:
knip een kroontje van geel papier, zet 'm op je hoofd en ga in de spiegel naar jezelf zwaaien.

Buiten wandelen. Vroeg slapen. Mams heeft er niets aan als jij vannacht wakker ligt.
Piekerprinses met kroon hahaha dankjewel voor deze.
Je hebt gelijk.
Ik weet het.
Deels open ik daarom ook dit topic. Om te relativeren :)
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
14-04-2021 20:07
Omdat ze een ic opname van 2 weken heeft gehad en daarop zoveel kwaliteit v leven heeft moeten inleveren dat ze dat niet meer wil. Als je van de ic afkomt ben je namelijk nog verre van hersteld. Dus zij zegt dat doe ik niet. Mogelijk kunnen we haar nog motiveren voor een reguliere afdeling met virus remmers en zuurstof als dat nodig is. Maar ik betwijfel dat. Omdat ze bang is dat ze dan zonder haar medeweten alsnog naar de ic moet. Maar ja, ze gaat dus liever dood dan dat ze nog meer in moet leveren aan kwaliteit v leven.
Dat vind ik afschuwelijk en lastig te begrijpen maar dat is haar keuze.
Oh dit moet ze echt even goed uitgelegd krijgen bij haar ziekenhuis, want hier heeft ze absoluut 100% inspraak op!!
Als zij aangeeft niet naar de ic te willen, dan gaat ze écht niet naar de ic. Dat staat dan ook zéér duidelijk in haar dossier vermeld.
Echt hoor, het zou zonde zijn als ze met alleen een reguliere opname er goed doorheen komt, maar dat ze dat hierdoor niet aandurft.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meid, wat erg voor jullie.
Ik begrijp je angst zo ontzettend goed...
Probeer goed voor jezelf te zorgen en wees mild voor jezelf. Afleiding zoeken kan goed zijn, maar mocht je er even doorheen zitten, mag je daar ook gewoon aan toegeven.

Heel veel sterkte :heart:
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
14-04-2021 20:07
Omdat ze een ic opname van 2 weken heeft gehad en daarop zoveel kwaliteit v leven heeft moeten inleveren dat ze dat niet meer wil. Als je van de ic afkomt ben je namelijk nog verre van hersteld. Dus zij zegt dat doe ik niet. Mogelijk kunnen we haar nog motiveren voor een reguliere afdeling met virus remmers en zuurstof als dat nodig is. Maar ik betwijfel dat. Omdat ze bang is dat ze dan zonder haar medeweten alsnog naar de ic moet. Maar ja, ze gaat dus liever dood dan dat ze nog meer in moet leveren aan kwaliteit v leven.
Dat vind ik afschuwelijk en lastig te begrijpen maar dat is haar keuze.
Hmm. Ik noem dat geen valide redenen. Zelfs nogal irrationele redenen. Haar eerdere ic opname was ook vanwege corona? Uit je verhaal denk ik op te maken van niet. Dan heeft een eerdere opname toch helemaal niets met deze situatie te maken?
Natuurlijk blijft het desondanks nog steeds haar keuze, dat sowieso, maar valide redenen....neuh
Zanahoria schreef:
14-04-2021 20:13
Oh dit moet ze echt even goed uitgelegd krijgen bij haar ziekenhuis, want hier heeft ze absoluut 100% inspraak op!!
Als zij aangeeft niet naar de ic te willen, dan gaat ze écht niet naar de ic. Dat staat dan ook zéér duidelijk in haar dossier vermeld.
Echt hoor, het zou zonde zijn als ze met alleen een reguliere opname er goed doorheen komt, maar dat ze dat hierdoor niet aandurft.
Geloof me dat hebben we gezegd. Maar ze is wantrouwend. Ze heeft ook een dnr.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een dnr?
Jufjoke schreef:
14-04-2021 20:15
Wat is een dnr?
Do Not Resuscitate

Niet reanimeren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven