Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mondkapjes-hysterie en meer van dat soort onzin

19-05-2020 00:08 833 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er niet aan mee. Ik zal absoluut geen mondkapje dragen, ook al wordt het verplicht.

Kan iemand mij vertellen waarom overheden het virus niet bij de bron willen aanpakken, maar alleen willen bestrijden?
En waarom NIEMAND het heeft over het versterken van je immuunsysteem, maar alleen maar over mondkapjes?
Ik ben oprecht op zoek naar een inhoudelijk antwoord.

Wie zegt dat het dragen van mondkapjes tijdelijk is? Straks staat er een ander virus voor de deur, want de bron aanpakken (namelijk het terugdringen van het dichte leven tussen mens en dier) doen we niet en is niet eens een klein agendapuntje. Ik hoor zelfs de WHO er niet over. Die prijst China alleen maar over haar fantastische aanpak. Ehm, was het virus daar niet ontstaan!? Verschillende overheden gaan ver over de scheef met de privacy van de burger. En de mensen gaan er door hun angst helemaal in mee.

We hebben het continu over het vaccin en mondkapjes (bestrijden dus, weer) en men komt met de meest belachelijke 'uitvindingen': een knuffelgordijn, masker met afstandsbediening (zodat je kan eten, in een restaurant bijv.) en wat nog meer. Hier zijn uiteraard partijen bij betrokken die grote economische belangen hebben en een zeer goede lobby, maar de minder economische interessante 'alternatieven', zoals doodgewoon het verbeteren van je eigen immuunsysteem, hoor je helemaal niet. Wederom zelfs van de WHO niet, en het RIVM ook niet... Bepaalde zaken laten staan of verminderen (suiker, alcohol, vet...) doet ontzettend wonderen voor je immuunsysteem, en laat dat nou veel interessanter zijn tegen een virus. Waarom adviseert de overheid hier ons dan niet beter in? België slaat al helemaal de plank mis: sporten wordt nog altijd bemoeilijkt en minister van Volksgezondheid is zelf morbide obese. De overheid wil zelfs bepalen hoeveel mensen je mag zien.

Om nog maar niet te spreken over het straatbeeld. Ik zal mijn kinderen niet grootbrengen in een omgeving waar het normaal is een groot deel van je gezicht te bedekken. Vooral als ik ergens alleen loop, 's avonds en/of waar weinig mensen te vinden zijn, wil ik geen mondkapjes zien. Ik voel me er echt niet veiliger op en ik weet zeker (op den duur) meerdere vrouwen ook niet.

Zo. Dat is mijn mening, en nu die van jullie.
spinnetje_ wijzigde dit bericht op 19-05-2020 00:16
0.15% gewijzigd
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
08-06-2020 23:18
Ik snap niet waarom mensen zich niet gewoon aan de regels willen houden. Mondkapje in het ov, 1.5m in winkels. Waarom stop je wel voor rood?

Heel eerlijk? Als ik op een kruispunt met verkeerslichten aan kom fietsen en er is absoluut geen verkeer, dan rij ik door rood. De anderhalve meter in winkels hanteer ik ook niet erg strikt. Een beetje afstand hou ik wel, maar dat zal lang niet altijd anderhalve meter zijn.

In het algemeen hou ik me aan regels waar ik het nut en de noodzaak van inzie. Als er meer verkeer op dat kruispunt is, dan wacht ik netjes voor een rood licht en in de bebouwde kom rij ik zelden te hard. Maar ik vind het compleet onzinnig om op een overzichtelijke, verlaten kruising te blijven wachten tot een verkeerslicht op groen springt.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
08-06-2020 23:24
Omdat dat in de situatie wet geregeld is maar de corona maatregelen zijn gewoon verzonnen omdat ze toch wat moeten. Geen enkele maatregel heeft bewezen effect
Dus het afnemen van de verspreiding is gewoon toeval? Mazzel?
En in landen zonder maatregelen hebben ze die mazzel niet?
:woa:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
08-06-2020 23:18
Ik snap niet waarom mensen zich niet gewoon aan de regels willen houden. Mondkapje in het ov, 1.5m in winkels. Waarom stop je wel voor rood?
Dit.

Ik las dat mensen het benauwd vinden met een mondkapje, dat het nut niet bewezen is, enz.

Maar zo zijn er toch veel meer regels?
Je mag in NL niet naakt over straat. Tijdens (zeer) warme dagen vind ik kleding echt benauwd en nut heeft het ook al niet.
Toch hoor ik daar nooit iemand over klagen. Nou ja, een enkele naturist mss.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Precies. Misschien komt het ook omdat je een mondkapje voor een ander doet en niet voor jezelf? Dat is tegenwoordig natuurlijk sowieso al moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
09-06-2020 10:57
Precies. Misschien komt het ook omdat je een mondkapje voor een ander doet en niet voor jezelf? Dat is tegenwoordig natuurlijk sowieso al moeilijk.
Blijkbaar.

Kleding dragen we blijkbaar voor onszelf, omdat we zeer doordrongen zijn van het feit dat je anderen niet ongevraagd confronteert met je naaktheid. Daar speelt schaamte een grote rol in.

Mondkapjes draag je omdat je anderen niet ongevraagd wilt confronteren met jouw eventuele virus. Moeten we daar ook maar snel een schaamtecultuur omheen creëren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
-Bladora- schreef:
06-06-2020 23:34
Wat doen mensen moeilijk over mondkapjes. Ik moet er één dragen voor mijn werk. Zo kunnen we weer gasten ontvangen. Ik heb vandaag 9 uur een mondmasker opgehad, 18 km gelopen in het hotel (want alleen éénrichtingsroutes), en ik vind het wel vervelend, maar het is nu eenmaal zo, wij zijn blij dat we weer gasten hebben! Onderweg naar huis ga ik met de tram omdat m'n fiets naar de maker moest. Maar ook dat stoort me niet met een mondmasker.

Mijn mondmasker steunt op de kin, dus je hebt enige ademvrijheid en is niet van stof maar van plexiglas en wij dienen het na elk gastcontact te desinfecteren. Ook dragen we latex handschoenen die na elk gastcontact weggegooid worden.

Ik vind het echt zeuren om niks. Al zouden die maskers alleen schijnveiligheid zijn, ik ben blij dat ik weer kan werken! En ik denk dat dit voor heel veel anderen ook geldt. Of andersom, dat je je werk met een veiliger gevoel kan doen omdat anderen mondmaskers dragen. Soms moet je niet alleen aan jezelf denken.
Eens! Mondkapjes draag je niet voor de lol. Als ze morgen zouden zeggen dat het niet meer nodig is dan zou ik ze ook niet meer dragen. Uiteraard zal dit voorlopig nog ff blijven. Het heeft ook weinig nut om te stampvoeten en te schreeuwen omdat je er tegen bent. Of het nou leuk is of niet zo zijn de regels op dit moment nou eenmaal.
Er zijn op dit moment veel discussies gaande over de regels of het nou schijnveiligheid is of niet,vooral wat mondkapjes betreft. Maar dat moet eerst blijken. Je kunt daar nu nog maar weinig over zeggen. Veel mensen roepen iets en hebben er een mening over en daar is niets mis mee. Het is tenslotte interessant om de visie van iedereen te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn kapper hadden ze dit soort bescherming:

Afbeelding

Lijkt me comfortabeler dan een mondkapje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven