Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mondmaskerplicht winkels België

09-07-2020 22:04 519 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zat er aan te komen: vanaf zaterdag is het verplicht om een mondmasker te dragen in winkels, bibliotheken, concertzalen, bioscopen, ... in België.

Wat vinden jullie hiervan? Gaat een nieuwe gewoonte moeten worden om altijd een mondmasker bij te hebben als ik ga winkelen alvast. Op zich natuurlijk een kleine moeite, maar ik deed het tot hiertoe nog niet.
Polsjef schreef:
11-07-2020 09:25
Verstandig besluit. De Belgen houden zich niet aan afstand houden. Het is bizar om te zien dat je hier gewoon uit eten kunt, in supermarkt loopt iedereen zo langs je heen. Verstandig dus.
Bizar dat je uit eten kunt.... :rofl:

Mijn hemel, blijf lekker thuis.
Gordijntjes dicht he en af en toe gluren door de brievenbus of de wereld nog draait :proud:
Ik vind het ook prima dat je daar ook mondkapjes moet dragen. En ook al had ik het niet prima gevonden, het zijn de regels dus dan moet ik maar thuisblijven als ik het er niet mee eens ben.

Zou me niks verbazen als ze dit wellicht ook nog een keer gaan doen in Nederland mocht het virus weer wat meer oplaaien. Leuk? Nee, maar wat wil je dan? Nog meer doden en zieken?
TsumTsum schreef:
11-07-2020 12:42
Ik vind het ook prima dat je daar ook mondkapjes moet dragen. En ook al had ik het niet prima gevonden, het zijn de regels dus dan moet ik maar thuisblijven als ik het er niet mee eens ben.

Zou me niks verbazen als ze dit wellicht ook nog een keer gaan doen in Nederland mocht het virus weer wat meer oplaaien. Leuk? Nee, maar wat wil je dan? Nog meer doden en zieken?
Als je ‘gelooft’ in aerosolen als besmettingsbron zijn mondkapjes volgens mij de enige oplossing, aangezien er in winkels en in OV geen ventilatie is.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 16:56
Reden: Complottheorie
99.48% gewijzigd
Mijn buurvrouw is gisteren positief op corona getest. Milde klachten gelukkig

Weg is het echt niet, dat snapt iedereen wel

Nouja bijna iedereen dan
Delhi23 schreef:
11-07-2020 14:16
Het is wel bijna weg.
(...)
Lees je weleens een kwaliteitskrant, of kijk je naar het nieuws, of denk je dat dat allemaal leugens zijn?
Echt joh, wat een idioterie.
En de vergelijking van een mondkapje met een Jodenster vind ik weerzinwekkend.
Ik heb het gestaft.
nounou
Zazamaenade schreef:
11-07-2020 16:00
Lees je weleens een kwaliteitskrant, of kijk je naar het nieuws, of denk je dat dat allemaal leugens zijn?
Echt joh, wat een idioterie.
En de vergelijking van een mondkapje met een Jodenster vind ik weerzinwekkend.
Ik heb het gestaft.
Je komt er vanzelf wel achter
Delhi23 schreef:
11-07-2020 16:07
Je komt er vanzelf wel achter

Jij bent zeker 'wakker', en ik een slaapschaap.
nounou
Wtf gewoon.
smulrol schreef:
11-07-2020 12:50
Als je ‘gelooft’ in aerosolen als besmettingsbron zijn mondkapjes volgens mij de enige oplossing, aangezien er in winkels en in OV geen ventilatie is.
Gezien de grootte van zo'n virus versus de filtrage-specs van zo'n wegwerpmasker? Niet echt... Dan sluit je beter winkels (of beperk je de capaciteit tot een fractie van wat je vandaag hebt), verplicht je een volledige uitschakeling van elke vorm van luchtcirculatie en airco en dan ga je bij voorkeur drukpakken inslaan.

Dat wordt nog lachen :biggrin:
Delhi23 schreef:
11-07-2020 14:16
Het is wel bijna weg.
[...]
Ga even fijn naar het complottopic zeg.

En laat je eerst ff nakijken. :facepalm:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
smulrol schreef:
11-07-2020 12:50
Maar juist die aerosolen vliegen gewoon door die mondkapjes heen.

David Dunning
Wissewis schreef:
09-07-2020 22:20
Hoog tijd dat ik in Nederland ga winkelen :-).

Morgenavond nog even de Belgische super leegkopen.

(Hier dus nog iemand die dat onding op mijn mond en neus spuugzat is op OV.
Vanaf nu wordt het dus ofwel Nederland, ofwel mag man alle boodschappen doen.)

Zo puberaal.
Als jij geopereerd moet worden, dan moet de chirurg dat onding ook niet opzetten van je?
FarFarAway schreef:
11-07-2020 16:48
Zo puberaal.
Als jij geopereerd moet worden, dan moet de chirurg dat onding ook niet opzetten van je?
Zolang die chirurg geen zware keelontsteking of longontsteking heeft waardoor ie de hele tijd loopt te hoesten zal het mij toch écht aan mijn reet roesten of ie zo'n ding wel of niet draagt.

En ik neem aan dat als ie écht ziek is hij in dat bed ligt en niet ik.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Cookielover schreef:
11-07-2020 16:36
Wtf gewoon.

Door dit soort propaganda krijg je dit soort toestanden:

North Carolina:

This woman refuses to wear a mask while getting takeout and causes a scene.
She screams, “We don’t cover our faces in America.” as her boyfriend comes to the rescue.
She ends it all by declaring “trump 2020.”
They seem delightful...

https://twitter.com/RexChapman/status/1 ... 6751693827

Raving mad, iets anders kun je het niet noemen.
nounou
Oei, er is hier iemand niet helemaal lekker geworden geloof ik.
Wissewis schreef:
11-07-2020 16:50
Zolang die chirurg geen zware keelontsteking of longontsteking heeft waardoor ie de hele tijd loopt te hoesten zal het mij toch écht aan mijn reet roesten of ie zo'n ding wel of niet draagt.

Wel eens van incubatietijd gehoord?
Daarnaast zou ik niet willen dat mijn chirurg spreekt met consumptie boven mijn ingewanden, jij niet blijkbaar.
Wissewis schreef:

Het probleem is dat je soms niet weet of je ziek bent. Als je geen symptomen hebt, kan je toch nog anderen besmetten. Stel je voor dat je bv hooikoorts hebt of iets dergelijks. Voor je het weet besmet je anderen. Dan kan zo'n mondkapje helpen.

Nou, ik vind het prima iig.
Life is short. Eat dessert first.
FarFarAway schreef:
11-07-2020 16:58
Wel eens van incubatietijd gehoord?
Daarnaast zou ik niet willen dat mijn chirurg spreekt met consumptie boven mijn ingewanden, jij niet blijkbaar.
En dit idd.
Life is short. Eat dessert first.
Wissewis schreef:

Er zitten enorm veel bacteriën in mond en neus, die wil je echt niet in een open wond hebben
Wissewis schreef:

Als jouw lijf opengesneden wordt gaat het niet meer om evt ziektekiemen van zo'n chirurg, maar om de gewone dagelijkse bacteriën die bij iedereen in mond en keel zitten en daar geen kwaad kunnen, maar die wel kwaad kunnen als ze bijv in je ingewanden terechtkomen.
Dus ik zou vooral wel dat mondkapje bij een chirurg willen zien.

David Dunning
smulrol schreef:
11-07-2020 17:02
Er zitten enorm veel bacteriën in mond en neus, die wil je echt niet in een open wond hebben
Ja, das wel zo duidelijk verwoord.....

David Dunning
Tegenwoordig doen ze de meeste operaties trouwens via mini-gaatjes en kijkbuis-toestanden.

Je helemaal opensnijden gebeurt nog weinig.

Daar komt dus echt geen bacterie aan.

Ik kan er dus écht niet van wakker liggen wie er al dan niet een mondmasker draagt.

Sowieso ben ik waarschijnlijk in dromenland en zie het niet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Sectio caesarea gaat inderdaad allemaal door een kijkbuis. Daar wist Meneer de Uil alles al van. En die droeg ook geen mondkapje, dus.
Wis, je begrijpt er geen reet van om het eens duidelijk te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven