Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet-gevaccineerden topic deel 3

04-10-2021 18:07 3229 berichten
Deel 3 voor mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn. Iedereen is welkom in dit topic maar hou je wel aan de forumregels. Dit betekent geen nepnieuws verspreiden en niet op de man gaan.

BEN Jij GEVACCINEERD?

Totaal aantal stemmen: 489

Nee (28%)
Ja (72%)
Alle reacties Link kopieren
Ik ontkom op LinkedIn (andere sm heb ik lang geleden afscheid van genomen) niet aan de massa berichten over 'mensen word wakker' en het geruzie eromheen.

Ik vraag me oprecht enkele dingen af, maar de niet gevaccineerde mensen om me heen zijn zo fel, dat ik er niet over wil beginnen.

Ik hoop dat ik hier mijn vragen mag stellen, en voor de helderheid; ik respecteer ieders keuze.

Wat ik me serieus af vraag: mensen die niet geloven dat corona bestaat, niet dodelijk is etc... Hoe verklaren zij dat er mensen in het ZH liggen en sterven?
Liegt al het verplegende personeel? Waarom draaiden zij extra diensten? Laten artsen zich leiden door valse informatie met hun kennis?

Er zijn best wel wat beweringen die weerlegt kunnen worden in mijn optiek, maar enkele, zoals bovenstaande vragen, kan ik niet verklaren.
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4221079 ... amafdeling

Er moet ook een vaccin tegen zwangerschappen komen. De ziekenhuizen liggen vol 😉
Alle reacties Link kopieren
Lasvegas-84 schreef:
08-10-2021 18:28
Ik heb Corona gehad (met flinke symptomen) en daarom neem ik geen vaccin.
Hierin ben ik vast niet de enige, maar ik mis deze groep standaard in de berichtgeving. Ik voel mij geen vaccinweigeraar namelijk.

Sterker nog: ik had liever het vaccin gehad dan corona, maar helaas, ik was nog niet aan de beurt.
Maar inmiddels had je allang dat vaccin kunnen halen.
En je schreef dat je bang bent voor langetermijneffecten, dus ja, dan ben je toch een vaccinweigeraar.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-10-2021 21:50
Maar inmiddels had je allang dat vaccin kunnen halen.
En je schreef dat je bang bent voor langetermijneffecten, dus ja, dan ben je toch een vaccinweigeraar.
Het is niet maar mij gericht maar ik ben een “vaccinweigeraar” ( wat overigens een niet bestaand woord is maar dat terzijde) en dat al jarenlang. Ik heb ook mijn kinderen niet gevaccineerd. Wat is daarmee dan ?
Alle reacties Link kopieren
AGAIG schreef:
08-10-2021 22:27
Het is niet maar mij gericht maar ik ben een “vaccinweigeraar” ( wat overigens een niet bestaand woord is maar dat terzijde) en dat al jarenlang. Ik heb ook mijn kinderen niet gevaccineerd. Wat is daarmee dan ?
Niks joh, alle respect hoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-10-2021 22:37
Niks joh, alle respect hoor.

Goh, bedankt dan maar hè :rofl:
Alle reacties Link kopieren
AGAIG schreef:
08-10-2021 22:44
Goh, bedankt dan maar hè :rofl:
Graag gedaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
08-10-2021 18:54
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4221079 ... amafdeling

Er moet ook een vaccin tegen zwangerschappen komen. De ziekenhuizen liggen vol 😉
:hihi:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
08-10-2021 18:54
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4221079 ... amafdeling

Er moet ook een vaccin tegen zwangerschappen komen. De ziekenhuizen liggen vol 😉
Gelukkig zijn er genoeg andere manieren om zwangerschap te voorkomen en ook medicijnen om te genezen als je onverhoopt toch zwanger bent.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
08-10-2021 18:54
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4221079 ... amafdeling

Er moet ook een vaccin tegen zwangerschappen komen. De ziekenhuizen liggen vol 😉
Maar come on, afgezien dat de link niet werkt, is dit geen serieuze vergelijking of antwoord.

Ik ken mensen die in het ZH werken, vrienden met familie die in het ZH werken, en die hebben allemaal de ernst uit hun duim gezogen? Collega's die nog steeds niet op hun oude niveau functioneren en minder longinhoud hebben na covid? Die zitten in een mega complot? Ben oprecht benieuwd hoe men dit kan verklaren.

Er zijn aspecten aan de hele covid situatie die ik vreemd vind, maar hier heb ik (nog) geen verklaring voor.
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
08-10-2021 18:54
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4221079 ... amafdeling

Er moet ook een vaccin tegen zwangerschappen komen. De ziekenhuizen liggen vol 😉
Oppassen geblazen dan. Mocht je corona krijgen en het valt wat ernstiger uit dan dat je dacht is het te hopen dat er een plekje voor je is.
Alle reacties Link kopieren
AGAIG schreef:
08-10-2021 22:27
Het is niet maar mij gericht maar ik ben een “vaccinweigeraar” ( wat overigens een niet bestaand woord is maar dat terzijde) en dat al jarenlang. Ik heb ook mijn kinderen niet gevaccineerd. Wat is daarmee dan ?
Gelukkig zijn er heel veel kinderen wel gevaccineerd, kunnen jij en je kinderen daar op mee liften, tenslotte zijn ze daardoor ook beschermd.
Alle reacties Link kopieren
AGAIG schreef:
08-10-2021 22:27
Het is niet maar mij gericht maar ik ben een “vaccinweigeraar” ( wat overigens een niet bestaand woord is maar dat terzijde) en dat al jarenlang. Ik heb ook mijn kinderen niet gevaccineerd. Wat is daarmee dan ?
Ook geen tetanusprik? Als je kinderen tetanus oplopen door een wondje met straatvuil gaan ze daar zonder goede behandeling dood aan. Heb je deze prik hen ook geweigerd?
Alle reacties Link kopieren
AGAIG schreef:
08-10-2021 22:27
Het is niet maar mij gericht maar ik ben een “vaccinweigeraar” ( wat overigens een niet bestaand woord is maar dat terzijde) en dat al jarenlang. Ik heb ook mijn kinderen niet gevaccineerd. Wat is daarmee dan ?
niks joh
zo vind ik het ook prima als mensen principieel helemaal geen belasting betalen, zolang er genoeg anderen het wel doen, gaat het best goed hoor in Nederland
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-10-2021 08:11
niks joh
zo vind ik het ook prima als mensen principieel helemaal geen belasting betalen, zolang er genoeg anderen het wel doen, gaat het best goed hoor in Nederland
En als het grootste deel zich aan de maximum snelheid houdt is er verder ook niks aan de hand.

Respect is zo eenvoudig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
En dat de meesten met alcohol in hun lijf niet in hun auto stappen. Respect hoor.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
09-10-2021 08:13
En als het grootste deel zich aan de maximum snelheid houdt is er verder ook niks aan de hand.

Respect is zo eenvoudig.
en die hoeven geen bekeuringen te betalen hoor, dat doet de rest wel
DingDong schreef:
08-10-2021 10:40
Ik hoor dit vaak en de logica ontgaat me elke keer weer. Ongeacht wat voor ziekte je krijgt, je had daarvoor een gezond lichaam ( uitzondering voor mensen die ziek geboren worden) maar verder weten de meeste mensen niet of ze een onderliggende ziekte hebben tot de bom barst. Je kan jong, fit en energiek zijn en ineens doodziek worden door kanker, genetische afwijking en god weet wat voor enge dingen allemaal op de loer liggen. Long Covid doet het trouwens super goed onder gezonde en fitte dertigers, vraag iemand eens die een flinke burnout heeft gehad hoe dat is als je een half jaar te moe bent om de trap op te komen.
Maar die kans is toch best klein?
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
09-10-2021 09:35
Maar die kans is toch best klein?
Maar denk je dan dat de risico's van een vaccin groter zijn?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-10-2021 21:50
Maar inmiddels had je allang dat vaccin kunnen halen.
En je schreef dat je bang bent voor langetermijneffecten, dus ja, dan ben je toch een vaccinweigeraar.
In de letterlijke betekenis van het woord wel ja. Maar waarom zou ik het nu halen als ik het al gehad heb? Ik ben helaas niet meer in de positie dat ik me op een veilige manier kan beschermen. Heb mazzel gehad dat ik niks aan de besmetting lijk te hebben overgehouden, had ook anders kunnen zijn. Ik ben trouwens ook niet bang voor de lange termijn effecten van het vaccin? Ik zit niet te wachten op menstruatieproblemen, hoe onschuldig ook.

Maar goed, ik neem het vaccin zodra iemand mij (en niet hier) kan aantonen dat het voor iemand die het heeft doorgemaakt daadwerkelijk iets toevoegt. En niet alleen: voor de zekerheid, omdat je niet weet of jij net diegene bent die geen antilichamen heeft aangemaakt.

En verder was dat mijn punt ook niet hè, ik vroeg me af of ‘mijn groep’ wel meegenomen wordt in de berekeningen. Het nieuws staat iig niet bol van de verhalen over hersmettingen en als ik in de literatuur kijk, kom ik ook vaak maar een percentage van 1% tegen. Vs 0,5% kans bij een volledig gevaccineerde om alsnog corona te krijgen.

Naja, ik ben dus ook totaal niet tegen vaccineren verder, maar mis vooral de echte voordelen als je het al hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/cs-b5281835

Veel besmettingen in de Bible Belt wegens de lage vaccinatiegraad.
justagirly wijzigde dit bericht op 09-10-2021 09:57
47.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom worden er toch steeds dingen die je wettelijk verplicht bent of dingen die wettelijk verboden zijn in een discussie over vrije keuze betrokken?
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lasvegas-84 schreef:
09-10-2021 09:53
In de letterlijke betekenis van het woord wel ja. Maar waarom zou ik het nu halen als ik het al gehad heb? Ik ben helaas niet meer in de positief dat ik me op een veilige manier kan beschermen. Heb mazzel gehad dat ik niks aan de besmetting lijk te hebben overgehouden, had ook anders kunnen zijn. Ik ben trouwens ook niet bang voor de lange termijn effecten van het vaccin? Ik zit niet te wachten op menstruatieproblemen, hoe onschuldig ook.

Maar goed, ik neem het vaccin zodra iemand mij (en niet hier) kan aantonen dat het voor iemand die het heeft doorgemaakt daadwerkelijk iets toevoegt. En niet alleen: voor de zekerheid, omdat je niet weet of jij net diegene bent die geen antilichamen heeft aangemaakt.

En verder was dat mijn punt ook niet hè, ik vroeg me af of ‘mijn groep’ wel meegenomen wordt in de berekeningen. Het nieuws staat iig niet bol van de verhalen over hersmettingen en als ik in de literatuur kijk, kom ik ook vaak maar een percentage van 1% tegen. Vs 0,5% kans bij een volledig gevaccineerde om alsnog corona te krijgen.

Naja, ik ben dus ook totaal niet tegen vaccineren verder, maar mis vooral de echte voordelen als je het al hebt gehad.
Dus de adviezen van het Rivm, om na een infectie iig 1x te laten vaccineren, vind je niet voldoende reden?

Blijft me toch verbazen hoe zoiets werkt: de deskundigen adviseren iets, uiteraard op basis van groepen en gemiddelden, en jij, als individu, denkt dan: ja, maar ik volg dat advies pas op als het exact is afgestemd op mijn individuele situatie.

Dan mis je toch ergens een punt wat mij betreft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Lasvegas-84 schreef:
09-10-2021 09:53
In de letterlijke betekenis van het woord wel ja. Maar waarom zou ik het nu halen als ik het al gehad heb? Ik ben helaas niet meer in de positie dat ik me op een veilige manier kan beschermen. Heb mazzel gehad dat ik niks aan de besmetting lijk te hebben overgehouden, had ook anders kunnen zijn. Ik ben trouwens ook niet bang voor de lange termijn effecten van het vaccin? Ik zit niet te wachten op menstruatieproblemen, hoe onschuldig ook.

Nou dit weet je dus helemaal niet he?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap dat ook echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven