Niet-gevaccineerden topic
zaterdag 4 september 2021 om 15:14
Hierbij een topic om als niet-gevaccineerden te kunnen kletsen.
Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.
Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.
Laten we het respectvol houden!!!
Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.
Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.
Laten we het respectvol houden!!!
Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
diamantje123 wijzigde dit bericht op 04-09-2021 15:21
13.38% gewijzigd
♡
maandag 6 september 2021 om 08:35
Schreeuwen helpt niet bij doven.mandylion schreef: ↑06-09-2021 07:08HET GAAT NIET OM HET PERCENTAGE DODEN OF ZIEKEN, HET GAAT EROM DAT BIJ DIT PERCENTAGE DE ZIEKENHUIZEN DE ZORG NIET AANKUNNEN ZODAT WE MET ZN ALLEN MET DIE MAATREGELEN BLIJVEN ZITTEN. DE WERELD DRAAIT NIET ALLEEN OM JOU EN JOUW KANSEN OM ER MILD VANAF TE KOMEN.
Overigens van mij mag alles open voor gevaccineerden. Voor alle ongevaccineerden vind ik dat wel alle regels moeten blijven gelden. Zij zorgen immers nu voor de overvolle ziekenhuizen.
En vet maken helpt niet bij blinden.
Bij doofblinden helpt niks.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 6 september 2021 om 08:46
maandag 6 september 2021 om 09:11
Voor mij nietSjaantje37 schreef: ↑06-09-2021 08:46Vraag aan de ongevaccineerden in dit topic mits ze er nog zijn maar als het zover komt zoals in Duitsland dat je alleen nog maar de horeca, musea en bioscopen kan betreden met een bewijs van vaccinatie, is dit een reden om je dan alsnog te laten vaccineren?
.
maandag 6 september 2021 om 09:32
Nee.Sjaantje37 schreef: ↑06-09-2021 08:46Vraag aan de ongevaccineerden in dit topic mits ze er nog zijn maar als het zover komt zoals in Duitsland dat je alleen nog maar de horeca, musea en bioscopen kan betreden met een bewijs van vaccinatie, is dit een reden om je dan alsnog te laten vaccineren?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

maandag 6 september 2021 om 09:50
Als je het hier niet doet zou ik het dan maar ergens anders doen, kijk dan meteen even de definitieve “milde” klachten” wat betreft COVID naLange-met-een-korte schreef: ↑06-09-2021 01:41Ik hoef mijn kennis over corona echt niet bij te spijkeren op het viva forum.
maandag 6 september 2021 om 09:54
Hoi Nicole, dat is een goeie vraag. Natuurlijk denk ik daar over na. Als blijkt dat er over 2/3 jaar geen rare bijwerkingen omhoog zijn gekomen, dan wil ik het zeker overwegen.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
maandag 6 september 2021 om 09:55
als mensen zich niet laten vaccineren uit-principe, dan hebben ze geen redenen nodig
Waarom? Daarom!
het is als ortohodox-gelovigen, of radicale vegans. Het gaat niet om feiten, maar omdat ze het nou eenmaal besloten hebben.
maandag 6 september 2021 om 09:58
Nou, dit kan ik nog enigszins begrijpen. Waar ik absoluut geen begrip voor heb is de echte gekkies. Sorry voor het woord, maar sommige anti-vaxxers zijn echt knettergek.
Je weet dat vaccins geen lange termijn bijwerkingen hebben? Deze vaccins zijn allang uit ons lichaam trouwens.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 6 september 2021 om 09:59
En wat belet Nederland als een van de rijkste landen om de ic capaciteit en de zorg capaciteit drastisch te verhogen? Zodat elke burger gebruik kan maken van die zorg als dat onverhoopt nodig is.mandylion schreef: ↑06-09-2021 07:08HET GAAT NIET OM HET PERCENTAGE DODEN OF ZIEKEN, HET GAAT EROM DAT BIJ DIT PERCENTAGE DE ZIEKENHUIZEN DE ZORG NIET AANKUNNEN ZODAT WE MET ZN ALLEN MET DIE MAATREGELEN BLIJVEN ZITTEN. DE WERELD DRAAIT NIET ALLEEN OM JOU EN JOUW KANSEN OM ER MILD VANAF TE KOMEN.
Overigens van mij mag alles open voor gevaccineerden. Voor alle ongevaccineerden vind ik dat wel alle regels moeten blijven gelden. Zij zorgen immers nu voor de overvolle ziekenhuizen.
Jij en ik betalen premie dus jij en ik hebben recht op zorg. Dat de premie 3x zo hoog is geworden en de zorg 3x zo klein is niet de schuld van de ongevaccineerde. Wij zitten in hetzelfde schuitje op dit gebied. Dat jij denkt nu meer rechten te door een vrijwillige vaccinatie is toch te grappig voor woorden?
Let’s Go Brandon!
maandag 6 september 2021 om 10:03
Ik hoor het graag van de niet-gevaccineerden zelf. Voor wat jij denkt dat zij voor redenen hebben vind ik andere topics beter geschikt, dat vind ik niet zo passend in dit topic. Laat mensen gewoon voor zichzelf praten.
maandag 6 september 2021 om 10:09
jij wil dus altijd IC op volle capaciteit, omdat een klein groepje mensen weigert te prikken?Lange-met-een-korte schreef: ↑06-09-2021 09:59En wat belet Nederland als een van de rijkste landen om de ic capaciteit en de zorg capaciteit drastisch te verhogen? Zodat elke burger gebruik kan maken van die zorg als dat onverhoopt nodig is.
Jij en ik betalen premie dus jij en ik hebben recht op zorg. Dat de premie 3x zo hoog is geworden en de zorg 3x zo klein is niet de schuld van de ongevaccineerde. Wij zitten in hetzelfde schuitje op dit gebied. Dat jij denkt nu meer rechten te door een vrijwillige vaccinatie is toch te grappig voor woorden?
Ik heb liever lagere premie, en mensen die even die prik gaan halen
maandag 6 september 2021 om 10:13
Kun je een rekensommetje voor me maken met als er 1,8 miljoen ongevaccineerden tegelijk covid krijgen, hoeveel er dan in het ziekenhuis en op de IC komen en hoeveel verpleegkundigen je daar extra voor nodig hebt? En een plan waar je die vandaan haalt, aangezien er geen extra IC verpleegkundigen voorhanden zijn (er zijn juist tekorten), ook geen gewone verpleegkundigen (ook tekorten), in het buitenland men zijn verpleegkundigen ook heel hard nodig heeft en een opleiding voor IC verpleegkundige 4 + 1,5 jaar duurt?Lange-met-een-korte schreef: ↑06-09-2021 09:59En wat belet Nederland als een van de rijkste landen om de ic capaciteit en de zorg capaciteit drastisch te verhogen? Zodat elke burger gebruik kan maken van die zorg als dat onverhoopt nodig is.
En zou je dan in het vervolg de zorg zodanig in willen richten dat je nooit maatregelen nodig had gehad, maar het virus vrij rond had kunnen laten gaan? Dus de zorg continu op maximale pandemie capaciteit? Kun je uitrekenen hoeveel verpleegkundigen je daar extra voor nodig hebt? Ik heb zelf wel eens uitgerekend hoe lang we in de eerste covid golf we de lockdown hadden kunnen uitstellen als we 2000 IC bedden hadden gehad in Nederland. De uitkomst: 3 dagen.
Tegen een vrij rondgaand virus als het coronavirus kun je de zorg niet opbouwen. Je kunt niet 1 IC bed per bijv. 500 inwoners hanteren (de ordegrootte van wat nodig zou zijn als half Nederland ongeveer tegelijk covid heeft), dan heb je namelijk 34.000 IC bedden nodig. Dat zijn 17.000 verpleegkundigen (en nog meer, want velen met covid vallen uit). Onmogelijk.
Dit kun je ook zien aan de situatie in andere landen. Geen enkel land, ook de landen met de allerbeste gezondheidszorg, kon covid de baas door maar gewoon genoeg ziekenhuiscapaciteit te hebben.
maandag 6 september 2021 om 10:18
Maar hoeveel IC bedden moeten jullie dan hebben? België heeft een hogere capaciteit. Er lagen hier op een bepaald moment meer dan 7400 mensen in de ziekenhuizen. Waarvan meer dan 1470 op de IC. Wij hadden strengere maatregelen en de boel was hier ook bijna omgevallen. Een stuk minder inwoners hier trouwens.Lange-met-een-korte schreef: ↑06-09-2021 09:59En wat belet Nederland als een van de rijkste landen om de ic capaciteit en de zorg capaciteit drastisch te verhogen? Zodat elke burger gebruik kan maken van die zorg als dat onverhoopt nodig is.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 6 september 2021 om 10:27
Die lagere premie zit er niet in omdat al vele jaren de premie omhoog gaat met of zonder pandemie. Onze premie houdt geen rekening met corona.
En stel dat er volgend jaar de Foxtrot variant opduikt waar dit vaccin niet tegen helpt wil jij ook een ic op volle capaciteit.
Let’s Go Brandon!
maandag 6 september 2021 om 10:28
als we volgend jaar weer moeten opschalen, dan schalen we op, tot mensen weer gevaccineerd zijnLange-met-een-korte schreef: ↑06-09-2021 10:27Die lagere premie zit er niet in omdat al vele jaren de premie omhoog gaat met of zonder pandemie. Onze premie houdt geen rekening met corona.
En stel dat er volgend jaar de Foxtrot variant opduikt waar dit vaccin niet tegen helpt wil jij ook een ic op volle capaciteit.
Blijven op volle sterkte is absoluut niet nodig, En onhaalbaar, niet alleen financieel. Maar vooral mbt menskracht
maandag 6 september 2021 om 10:35
Het rekensommetje is gebaseerd op teveel toevalligheden om daar zinnig mee om te gaan denk ik.nicole123 schreef: ↑06-09-2021 10:13Kun je een rekensommetje voor me maken met als er 1,8 miljoen ongevaccineerden tegelijk covid krijgen, hoeveel er dan in het ziekenhuis en op de IC komen en hoeveel verpleegkundigen je daar extra voor nodig hebt? En een plan waar je die vandaan haalt, aangezien er geen extra IC verpleegkundigen voorhanden zijn (er zijn juist tekorten), ook geen gewone verpleegkundigen (ook tekorten), in het buitenland men zijn verpleegkundigen ook heel hard nodig heeft en een opleiding voor IC verpleegkundige 4 + 1,5 jaar duurt?
En zou je dan in het vervolg de zorg zodanig in willen richten dat je nooit maatregelen nodig had gehad, maar het virus vrij rond had kunnen laten gaan? Dus de zorg continu op maximale pandemie capaciteit? Kun je uitrekenen hoeveel verpleegkundigen je daar extra voor nodig hebt? Ik heb zelf wel eens uitgerekend hoe lang we in de eerste covid golf we de lockdown hadden kunnen uitstellen als we 2000 IC bedden hadden gehad in Nederland. De uitkomst: 3 dagen.
Tegen een vrij rondgaand virus als het coronavirus kun je de zorg niet opbouwen. Je kunt niet 1 IC bed per bijv. 500 inwoners hanteren (de ordegrootte van wat nodig zou zijn als half Nederland ongeveer tegelijk covid heeft), dan heb je namelijk 34.000 IC bedden nodig. Dat zijn 17.000 verpleegkundigen (en nog meer, want velen met covid vallen uit). Onmogelijk.
Dit kun je ook zien aan de situatie in andere landen. Geen enkel land, ook de landen met de allerbeste gezondheidszorg, kon covid de baas door maar gewoon genoeg ziekenhuiscapaciteit te hebben.
Nu is het al te laat voor bijvoorbeeld corona. Maar stel dat wij over 2 jaar een pandemie van een anders soort hebben die ook grote druk op de zorg geeft dan is het toch normaal dat wij nu om meer capaciteit vragen? De waarschuwing is er nu, daar niks mee doen zou toch dom zijn.
Let’s Go Brandon!
maandag 6 september 2021 om 10:39
Nee, dat zou voor mij geen reden zijn het te gaan doen.Sjaantje37 schreef: ↑06-09-2021 08:46Vraag aan de ongevaccineerden in dit topic mits ze er nog zijn maar als het zover komt zoals in Duitsland dat je alleen nog maar de horeca, musea en bioscopen kan betreden met een bewijs van vaccinatie, is dit een reden om je dan alsnog te laten vaccineren?
Ik schuif het zo lang mogelijk voor mij uit. Ik heb onlangs corona gehad, dus nu heb ik nog een paar maanden een herstelbewijs, en ik kan nog even vooruit. Tegen de tijd dat die verlopen is, kijk ik wel verder.
Prikken puur voor vakantie, horeca of ander vermaak zal ik niet doen, maar voor behoud van mijn baan misschien wel. Daar ga ik helaas waarschijnlijk niet aan kunnen ontkomen.
Gisteren was ik bij het protest op de Dam. Daar heb ik legio mensen gesproken die dan in mijn geval ontslag zouden nemen, sommigen waren al bezig met zich laten omscholen en eentje was hierdoor voor zichzelf begonnen.
Ik denk dat ik niet zover zou willen gaan, maar zolang ik het nog kan rekken, doe ik het zeker.
maandag 6 september 2021 om 10:45
Maar probeer eens jouw rekensommetje dan? Je baseert je nu op niks dus? Zonder rekensom maar lukraak wat extra bedden erbij en denken dat je er dan wel bent lijkt me nogal onzinnig. Naar hoeveel IC bedden zou jij willen opschalen en hoe zou je daarmee, als je de lijn van ziekenhuisbezetting van de eerste covid golf doortrekt, uitkomen?Lange-met-een-korte schreef: ↑06-09-2021 10:35Het rekensommetje is gebaseerd op teveel toevalligheden om daar zinnig mee om te gaan denk ik.
Nu is het al te laat voor bijvoorbeeld corona. Maar stel dat wij over 2 jaar een pandemie van een anders soort hebben die ook grote druk op de zorg geeft dan is het toch normaal dat wij nu om meer capaciteit vragen? De waarschuwing is er nu, daar niks mee doen zou toch dom zijn.
Ik denk dat we wel in moeten zetten op weer naar een goede zorgcapaciteit om buiten grote pandemieën het personeel een normale baan te laten hebben, in plaats van dat er dan al tekorten zijn. Ik ben daarmee voor het aantrekken van meer verpleegkundigen, het aantrekkelijker maken van het vak, het verlagen van hun werkdruk, het geven van meer inspraak aan verpleegkundigen, etc. Maar het is een illusie dat je daarmee opeens wel een pandemie aankan. Dat konden andere landen toch ook niet?
maandag 6 september 2021 om 10:50
Wat ik me afvraag daarbij: als wat beginnen die mensen dan voor zichzelf? Wel iets in de zorg? Als ze zich dan laten inhuren, dan kunnen ze toch alsnog te maken krijgen met de eis dat ze gevaccineerd zijn?
Onder wel-gevaccineerden in de zorg is er trouwens ook veel ontevredenheid en zijn er ook veel mensen die eruit willen stappen, dus er is volgens mij wel meer aan de hand dan alleen een leegloop door de dreiging van gevaccineerd moeten zijn.