Niet-gevaccineerden topic
zaterdag 4 september 2021 om 15:14
Hierbij een topic om als niet-gevaccineerden te kunnen kletsen.
Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.
Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.
Laten we het respectvol houden!!!
Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.
Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.
Laten we het respectvol houden!!!
Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
diamantje123 wijzigde dit bericht op 04-09-2021 15:21
13.38% gewijzigd
♡
maandag 6 september 2021 om 12:35
En die keuze mag iedereen voor zichzelf maken toch?doornroosje9 schreef: ↑06-09-2021 11:02Het verschil is dat vaccins ontzettend gedoseerd en gecontroleerd zijn. Als je besmet wordt, moet je maar afwachten wat er gaat gebeuren of wat je eraan gaat overhouden.
maandag 6 september 2021 om 12:38
ja dat mag, omdat het alternatief is: verplicht vaccineren
En daar ben ik geen voorstander van. Dus houd ik de hoop, dat mensen in gaan zien, dat de keus maken, het niet te doen, een egoïstische keus is
en als er niet onnodig mensen op de IC zouden liggen, anderen niet naar huis gestuurd zouden worden
Want als die mensen die nu op de IC/in ziekenhuis liggen, dachten allemaal, dat ze zonder prik konden. Allemaal
En nu worden kankerpatienten naar huis gestuurd, door die eigenwijzigheid
maandag 6 september 2021 om 12:39
Ja dat mag jij vinden. Maar iedereen heeft ook recht op een egoïstische keuze. Ik maak wel meer egoïstische keuzes. Je bent niet verplicht om te toetsen of elke keus die je maakt sociaal is.lilalinda schreef: ↑06-09-2021 12:38ja dat mag, omdat het alternatief is: verplicht vaccineren
En daar ben ik geen voorstander van. Dus houd ik de hoop, dat mensen in gaan zien, dat de keus maken, het niet te doen, een egoïstische keus is
en als er niet onnodig mensen op de IC zouden liggen, anderen niet naar huis gestuurd zouden worden
Want als die mensen die nu op de IC/in ziekenhuis liggen, dachten allemaal, dat ze zonder prik konden. Allemaal
En nu worden kankerpatienten naar huis gestuurd, door die eigenwijzigheid
maandag 6 september 2021 om 12:41
maandag 6 september 2021 om 12:43
oh, dat vind ik wel. Ik vind dat we allemaal dagelijks keuzes maken, en om de samenleving prettig te houden, houden we rekening met elkaarabracadabra schreef: ↑06-09-2021 12:39Ja dat mag jij vinden. Maar iedereen heeft ook recht op een egoïstische keuze. Ik maak wel meer egoïstische keuzes. Je bent niet verplicht om te toetsen of elke keus die je maakt sociaal is.
ik moet nu iemand missen, door uitgestelde zorg. Hoop dat je beseft, dat dat de keerzijde is, van egoïstische keuzes
Zijn kinderen snappen het niet
maandag 6 september 2021 om 12:44
Dat vind ik ook zo raar. Niet twijfelen over Ivermectine, dat nog steeds afgeraden wordt, maar wel twijfelen over een vaccin dat honderden miljoenen mensen gehad hebben en zorgvuldig is onderzocht.Jaja007 schreef: ↑06-09-2021 11:41De meesten in onze omgeving (ongevaccineerden) hebben covid gehad.
De een wat heftiger dan de ander.
MET de juiste behandeling (H/Ivermectine/Vita/rust) hoefden ze allemaal niet in IC.
Een enkeling moest wel worden opgenomen vanwege medische geschiedenis en onderliggend lijden. Dankzij de juiste treatment was die persoon na een week weer UIT IC!!
Ik vind dit een goede topic om erover te hebben.
Leven en laten leven.![]()
Ook in mijn omgeving zijn er mensen gevaccineerd. Hier gelukkig geen drammerige discussies/uitlokking a la trol-Derksen.
En als iedereen in zijn omgeving één persoon op de IC heeft liggen, ligt de boel ook overvol hoor.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 6 september 2021 om 12:45
Zeker, want ik ben absoluut niet voor verplichte vaccinatie.
maandag 6 september 2021 om 12:48
Ja, dat zou kunnen, maar dan gaat bijv de zorgpremie enorm omhoog.Lange-met-een-korte schreef: ↑06-09-2021 09:59En wat belet Nederland als een van de rijkste landen om de ic capaciteit en de zorg capaciteit drastisch te verhogen? Zodat elke burger gebruik kan maken van die zorg als dat onverhoopt nodig is.
Maar, een heel ander probleem: nu, bij corona, was er behoefte aan extra ic-capaciteit. Maar bij een volgende pandemie kan er bijv wel sprake zijn van nierschade, waardoor er bijv extra dialyse-mogelijkheden nodig zijn. En bij weer een volgende pandemie hebben we mss juist weer veel meer kinderbedden nodig.
Om de hele gezondheidszorg voorbereid te laten zijn op elke mogelijke pandemie, of andere ramp van grote omvang, dat is niet te doen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 6 september 2021 om 12:52
Jaja007 schreef: ↑06-09-2021 11:41De meesten in onze omgeving (ongevaccineerden) hebben covid gehad.
De een wat heftiger dan de ander.
MET de juiste behandeling (H/Ivermectine/Vita/rust) hoefden ze allemaal niet in IC.
Een enkeling moest wel worden opgenomen vanwege medische geschiedenis en onderliggend lijden. Dankzij de juiste treatment was die persoon na een week weer UIT IC!!
Ik vind dit een goede topic om erover te hebben.
Leven en laten leven.![]()
Ook in mijn omgeving zijn er mensen gevaccineerd. Hier gelukkig geen drammerige discussies/uitlokking a la trol-Derksen.

David Dunning
David Dunning
maandag 6 september 2021 om 12:53
Dankzij soms strenge maatregelen. Die wil je toch niet jarenlang volhouden?Lange-met-een-korte schreef: ↑06-09-2021 12:17Maar jouw berekening is gebaseerd op een een absurde en onmoglijke situatie. En daardoor helemaal niks waard.
Want sinds het begin van corona tot nu toe zijn er 2.000.000 mensen besmet geraakt. Dat zijn er dus 2.000.000 in anderhalf jaar tijd. Jouw berekening is gebaseerd op het feit dat 1.800.000 mensen op exact hetzelfde moment corona krijgen.
David Dunning
David Dunning
maandag 6 september 2021 om 13:05
Ik vind het altiid zo bijzonder dat men dit nog kan zeggen na alles wat lilalinda schrijft.abracadabra schreef: ↑06-09-2021 12:39Ja dat mag jij vinden. Maar iedereen heeft ook recht op een egoïstische keuze. Ik maak wel meer egoïstische keuzes. Je bent niet verplicht om te toetsen of elke keus die je maakt sociaal is.
Je leest dat kankerpatienten naar huis worden gestuurd, hun operaties worden uitgesteld. En dit is dan je reactie?
Dit zie ik vaker bij niet gevaccineerden. De keus is al gemaakt ( vaak 1 jaar feleden al incl bijbehorende argumenten) en alles wat daarna nog is veranderd en gebeurt komt niet meer binnen. Enorm bord/muur waar geen nieuwe info meer doorheen komt.
maandag 6 september 2021 om 13:06
abracadabra schreef: ↑06-09-2021 12:41Overigens wil ik best ergens tekenen dat ze mij niet op de ic hoeven op te nemen en me desnoods dood mogen laten gaan. Bij keuzes horen ook eventuele consequenties. Iemand met kanker hoeft voor mij niet weggestuurd te worden als ik corona krijg. Help die kanker patiënt maar dan.
juliadenders wijzigde dit bericht op 06-09-2021 13:08
4.66% gewijzigd
maandag 6 september 2021 om 13:07
Ok ga dat dan regelen.abracadabra schreef: ↑06-09-2021 12:41Overigens wil ik best ergens tekenen dat ze mij niet op de ic hoeven op te nemen en me desnoods dood mogen laten gaan. Bij keuzes horen ook eventuele consequenties. Iemand met kanker hoeft voor mij niet weggestuurd te worden als ik corona krijg. Help die kanker patiënt maar dan.
Want dan is het idd verder je eigen keus.
maandag 6 september 2021 om 13:19
Zie dit topic nu pas.
Hier ook een niet gevaccineerde.
Ik vind het jammer dat hier toch pro-vaccers (schrijf je dat zo?) gaan meeschrijven in de hoop mensen te kunnen overtuigen.
Veel mensen schrijven hier; het is mijn gevoel of mijn intuitie. Ik ben ook een gevoelsmens en ik kan niet veel met de feiten die hier aangedragen worden door de Pro groep. En dat geldt andersom ook. Feiten mensen kunnen niets met gevoel.
Het is net zoiets als mensen die van de kleur rood houden zeggen dat de kleur blauw veel mooier is. Zoveel mensen zoveel meningen.
Zie ik ook dat we door de media echt alleen maar 1-zijdig geinformeerd worden. Lees geen positieve berichten elke dag staat er wel weer een bericht wat de nawerkingen zijn van corona. En die zijn er ook van de vaccinatie's, maar die worden niet vermeldt, want dan nemen nog minder mensen de prik.
Ik vind het stuitend dat je niet zelf een weloverwogen beslissing mag maken of die nu op gevoel is of op feiten.
Ik lees ook dat mensen bang zijn om iemand te besmetten....dat willen ze niet op hun geweten hebben. Maar hoe weet je nu dat de besmetting echt van jou afkomt? En vroeger met verkoudheid en griep kon het ook zomaar zijn dat het via via overging op een kwetsbaar persoon en dat diegene in het ziekenhuis kwam of erger, maar daar hoorde je nooit iemand over.
Mijn dochter heeft Corona gehad we zijn met hele gezin in quarantaine gegaan. Maar hier in huis hebben we geen bijzondere maatregelen genomen. Ze heeft gewoon met ons meegegeten, heeft niet heel de tijd op haar kamer gezeten. En niemand van ons gezin is verder ziek geworden. Ja, we zijn allemaal getest.
En ik blijf erbij Mijn Lijf Mijn Keuze
Ik vind het jammer dat hier toch pro-vaccers (schrijf je dat zo?) gaan meeschrijven in de hoop mensen te kunnen overtuigen.
Veel mensen schrijven hier; het is mijn gevoel of mijn intuitie. Ik ben ook een gevoelsmens en ik kan niet veel met de feiten die hier aangedragen worden door de Pro groep. En dat geldt andersom ook. Feiten mensen kunnen niets met gevoel.
Het is net zoiets als mensen die van de kleur rood houden zeggen dat de kleur blauw veel mooier is. Zoveel mensen zoveel meningen.
Zie ik ook dat we door de media echt alleen maar 1-zijdig geinformeerd worden. Lees geen positieve berichten elke dag staat er wel weer een bericht wat de nawerkingen zijn van corona. En die zijn er ook van de vaccinatie's, maar die worden niet vermeldt, want dan nemen nog minder mensen de prik.
Ik vind het stuitend dat je niet zelf een weloverwogen beslissing mag maken of die nu op gevoel is of op feiten.
Ik lees ook dat mensen bang zijn om iemand te besmetten....dat willen ze niet op hun geweten hebben. Maar hoe weet je nu dat de besmetting echt van jou afkomt? En vroeger met verkoudheid en griep kon het ook zomaar zijn dat het via via overging op een kwetsbaar persoon en dat diegene in het ziekenhuis kwam of erger, maar daar hoorde je nooit iemand over.
Mijn dochter heeft Corona gehad we zijn met hele gezin in quarantaine gegaan. Maar hier in huis hebben we geen bijzondere maatregelen genomen. Ze heeft gewoon met ons meegegeten, heeft niet heel de tijd op haar kamer gezeten. En niemand van ons gezin is verder ziek geworden. Ja, we zijn allemaal getest.
maandag 6 september 2021 om 13:25
Fijn dat je mee komt schrijven, Boosie, hopelijk kunnen we nu weer terug naar het originele onderwerp van dit topic.Boosie23 schreef: ↑06-09-2021 13:19Zie dit topic nu pas.

maandag 6 september 2021 om 13:31
In de zin van dat er een variant komt waartegen vaccins niets doen?Ttroeteltje schreef: ↑05-09-2021 13:15Er komt ongetwijfeld een moment waarop je het jezelf niet meer hoeft af te vragen.

maandag 6 september 2021 om 13:33
En een middel waar in Amerika problemen mee is omdat mensen dat zonder kennis gebruiken. Ivermectine wordt nog wel uitgebreid onderzocht maar tot op heden is daar nog geen eindresultaat van. Wel uitspraken van mogelijk dit en wellicht dat….doornroosje9 schreef: ↑06-09-2021 12:44Dat vind ik ook zo raar. Niet twijfelen over Ivermectine, dat nog steeds afgeraden wordt, maar wel twijfelen over een vaccin dat honderden miljoenen mensen gehad hebben en zorgvuldig is onderzocht.
maandag 6 september 2021 om 13:38
Nou ja, door jouw gevoelentjes heeft mijn vriendin die door een auto-immuunziekte niet gevaccineerd kan worden twee opties: eenzame opsluiting of zo goed als zeker doodgaan aan corona.Boosie23 schreef: ↑06-09-2021 13:19Zie dit topic nu pas.
Dat is geen emotionele chantage, dat is gewoon een aantoonbaar klinisch feit.
Ik vind het persoonlijk stuitend dat jij je feitenvrije gevoel 'een weloverwogen beslissing' durft te noemen. Feiten en gevoelens zijn niet gelijkwaardig, zeker niet wanneer het een ander het leven kan kosten.
Dus nee, het is niet zoiets als blauw mooier vinden dan rood. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
maandag 6 september 2021 om 13:41
Ik denk eerder als de ongevaccineerden besmet worden en eventueel serieus ziek worden. Na vaccinatie ben je soms even beroerd, maar na 24u is het bij de meesten klaar. Na besmetting duurt het meestal wel iets meer dan 24u. En als je pech hebt, maandenlang.LientjeLindelaan schreef: ↑06-09-2021 13:31In de zin van dat er een variant komt waartegen vaccins niets doen?
Ik heb trouwens na beide vaccins totaal geen bijwerkingen gehad en ik ging me zelfs afvragen of het wel iets gedaan had. Maar na een bloedtest bleek dat ik antistoffen heb. Van vaccinatie, dus niet van eerdere besmetting. Dat was wel een geruststelling.

maandag 6 september 2021 om 13:43
Hydroxychloroquine? Ja, dat ging niet zo goed daar een tijd geleden idd.

maandag 6 september 2021 om 13:45
Nee dat is een ander middel, tegen malaria. Ivermectine is tegen parasieten.doornroosje9 schreef: ↑06-09-2021 13:43Hydroxychloroquine? Ja, dat ging niet zo goed daar een tijd geleden idd.
https://www.google.nl/amp/s/amp.theguar ... oronavirus

maandag 6 september 2021 om 13:49
Helaas wel.
maandag 6 september 2021 om 13:50
Ah, ik las je verkeerd! En dacht dat je schreef 'En NOG een ander middel'.polydox schreef: ↑06-09-2021 13:45Nee dat is een ander middel, tegen malaria. Ivermectine is tegen parasieten.
https://www.google.nl/amp/s/amp.theguar ... oronavirus
Maar eens hoor.
maandag 6 september 2021 om 13:50
Oooooo, je bent een gevoelsmens.....Boosie23 schreef: ↑06-09-2021 13:19Zie dit topic nu pas.
Echt, wat een nonsens.
Je hebt toch ook verstand? Gebruik dat dan.

De rest van je post laat ook zien dat je redeneringen niet echt hout snijden.
David Dunning
David Dunning