Niet-gevaccineerden topic
zaterdag 4 september 2021 om 15:14
Hierbij een topic om als niet-gevaccineerden te kunnen kletsen.
Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.
Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.
Laten we het respectvol houden!!!
Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
Wel:
- praten over waarom je niet gevaccineerd bent en hoe er in je omgeving mee om wordt gegaan.
Niet:
- veroordelen en commentaar over waarom je wel gevaccineerd zou moeten worden.
Laten we het respectvol houden!!!
Hier in mijn omgeving is het nogal wisselend. De meeste 60+ ers die ik ken zijn gevaccineerd maar de meeste van mijn jongere vrienden van in de 20 en 30 niet.
Wij laten ons voorlopig nog niet vaccineren en mijn kinderen zeker niet. Waarom niet? Gewoonweg omdat ik er nog geen goed gevoel bij heb om me te laten vaccineren met een pas ontwikkeld vaccin.
Het RVP krijgen ze wel
diamantje123 wijzigde dit bericht op 04-09-2021 15:21
13.38% gewijzigd
♡
maandag 6 september 2021 om 10:52
Lange-met-een-korte schreef: ↑06-09-2021 01:41Van de bijna 2.000.000 mensen die corona hebben gehad of hebben zijn er 38.000 op de ic beland. 98% van de mensen is er dus met milde of geen klachten vanaf gekomen.
Ja tot nu toe dan, maar we weten niet wat het op de lange termijn doet met je lijf, je brein. Ik hoorde over een onderzoek waarbij mensen die corona hebben gehad, jong dementie kunnen krijgen, wie weet daar iets meer van?. Het zou nog verder onderzocht worden. Maar als dat zo is, zitten we straks met een enorme golf van mensen met jong dementie.
maandag 6 september 2021 om 10:53
Ook niet als er bijv. een nieuwe mutant zou komen waar de vaccins gewoon tegen werken die vele malen dodelijker is, of als zou blijken dat het virus zich schuil kan houden in je lichaam en lange tijd na infectie heel nare effecten kan hebben? (bijv. als er aanwijzingen zijn zoals hierboven genoemd dat het dementie op jonge leeftijd zou kunnen triggeren) Of als alle mensen in je omgeving zich wel hebben laten vaccineren maar alleen jij niet? (niet om te zeggen dat dat waarschijnlijke scenario's zijn, maar om wat hypothetische situaties te schetsen)Sjaantje37 schreef: ↑06-09-2021 10:49Voor mij geen enkele reden eerlijk gezegd , misschien in het jaar 2023 ofzo.
maandag 6 september 2021 om 10:56
Sjaantje37 schreef: ↑06-09-2021 10:49Voor mij geen enkele reden eerlijk gezegd , misschien in het jaar 2023 ofzo.
Dan heb je waarschijnlijk al een corona besmetting te pakken gehad, en hopelijk voor jou zal die mild verlopen, maar dat weet je dus niet.
maandag 6 september 2021 om 11:02
Het verschil is dat vaccins ontzettend gedoseerd en gecontroleerd zijn. Als je besmet wordt, moet je maar afwachten wat er gaat gebeuren of wat je eraan gaat overhouden.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 6 september 2021 om 11:11
Maar de kansen liggen wel heel verschillend. Virussen vermenigvuldigen zich en kunnen zich schuilhouden in je lichaam, vaccins worden snel afgebroken. (Het vaccin moet niet voor niks bevroren bewaard blijven, bij kamertemperatuur breekt het mRNA al af in lichaamseigen nucleotiden.) Er is nog nooit een vaccin geweest met effecten die op lange termijn opeens opkwamen, bij virussen is dit vaak wel het geval (HPV, Pfeiffer, gordelroos, etc.). Dus als ik zelf een gok zou moeten wagen waarop ik inzet wat betreft lange termijn effecten dan weet ik het wel.
maandag 6 september 2021 om 11:13
En ook hier, hetzelfde geldt voor het vaccin.nicole123 schreef: ↑06-09-2021 10:53Ook niet als er bijv. een nieuwe mutant zou komen waar de vaccins gewoon tegen werken die vele malen dodelijker is, of als zou blijken dat het virus zich schuil kan houden in je lichaam en lange tijd na infectie heel nare effecten kan hebben? (bijv. als er aanwijzingen zijn zoals hierboven genoemd dat het dementie op jonge leeftijd zou kunnen triggeren)
Het virus en het vaccin, het is zo nieuw dat men van beide nog niet kan zeggen wat de lange termijn effecten gaan zijn.
Ik vind het zo shit waar we nu inzitten, overal zitten risico's aan, aan het krijgen van corona, en aan het nemen van het vaccin. Ik denk dat niemand echt kan zeggen wat wijsheid is, want niemand weet het nog. Dat moet allemaal nog gaan blijken.
maandag 6 september 2021 om 11:16
Maar uit het verleden kan je wel nagaan wat het minste risico heeft. Precies wat Nicole schrijft hierboven.Kroonsteen schreef: ↑06-09-2021 11:13En ook hier, hetzelfde geldt voor het vaccin.
Het virus en het vaccin, het is zo nieuw dat men van beide nog niet kan zeggen wat de lange termijn effecten gaan zijn.
Ik vind het zo shit waar we nu inzitten, overal zitten risico's aan, aan het krijgen van corona, en aan het nemen van het vaccin. Ik denk dat niemand echt kan zeggen wat wijsheid is, want niemand weet het nog. Dat moet allemaal nog gaan blijken.
maandag 6 september 2021 om 11:24
Nee, maar het virus wordt wel enorm snel opgeruimd door je lichaam omdat je gevaccineerd bent. De kans op besmetting is natuurlijk ook een stuk kleiner.
maandag 6 september 2021 om 11:25
Zie mijn post hierboven over die lange termijn effecten.Kroonsteen schreef: ↑06-09-2021 11:13En ook hier, hetzelfde geldt voor het vaccin.
En met die scenario's bedoel ik niet dat dat per se heel waarschijnlijk is, dat zeg ik er ook bij toch. Het zijn hypothetische situaties. Ik ben gewoon benieuwd naar waar de grenzen liggen en wat de afwegingen zijn van niet-vaccineerders. Stel er zou ebola rondgaan dan zou de balans waarschijnlijk ook voor veel van de huidige niet-vaccineerders eerder naar het vaccin doorslaan, ook al zou het nog kort op de markt zijn. Stel het zou blijken dat het virus vroege dementie kan veroorzaken, dan zouden sommigen het misschien ook toch wel doen. Stel er zou iemand uit je naaste omgeving ernstig ziek worden door covid, voor sommigen zou dat de doorslag geven. Of als er een ander kabinet zou komen dat je meer vertrouwt en dat kabinet zou het aanbevelen. Of als het kabinet juist zou zeggen 'doe het maar niet!' of zou stoppen met al het gepush. En ja, andersom kun je ook 'als zou blijven dat het vaccin zus of zo' scenario's verzinnen, maar dat was mijn vraag niet. Het is ook geen argument, maar gewoon een vraag.
maandag 6 september 2021 om 11:26
Maar de kans is veel kleiner. Het draait allemaal om kansen. Net als dat je met het dragen van een autogordel je kansen verlaagt op overlijden na een aanrijding, maar het geen garanties geeft.
maandag 6 september 2021 om 11:29
Ik vind het zo bijzonder dat mensen roepen IC capaciteit omhoog als reden om niet te willen vaccineren. Heb je wel eens een interview gezien of gelezen van iemand die met Corona op de IC heeft gelegen? Heb je je verdiept in de revalidatie die je daarna moet ondergaan? En dan ga ik ervan uit dat mensen helemaal herstellen en geen restschade overhouden. Je kunt toch niet serieus een voldoende grote IC een antwoord vinden? Dat wens je toch niet, dat zoveel mensen daardoorheen zouden moeten gaan, door het trauma van een IC opname? Dat is geen reëele optie (financieel en organisatorisch ook niet, maar daar heb ik het niet over). Als je dat echt als optie ziet, dan vraag ik me ernstig af hoe het met je empathisch vermogen gesteld is.
maandag 6 september 2021 om 11:37
Ik denk vooral dat die mensen zich niet realiseren dat ook 1-2% van de bevolking gaat om heel veel mensen in absolute zin. Dat ze denken dat als je de IC capaciteit verhoogt met een paar honderd bedden dat je er dan al bent. Als je onder iedereen covid had willen laten rondgaan en 1% komt op de IC dan heb je 170.000 IC patiënten die je moet herbergen en als dat al zou lukken 170.000 mensen (met hun families) die door een vreselijk drama heen gaan. Wat mij betreft inderdaad geen optie, zowel praktisch als ethisch gezien.aikidoka schreef: ↑06-09-2021 11:29Ik vind het zo bijzonder dat mensen roepen IC capaciteit omhoog als reden om niet te willen vaccineren. Heb je wel eens een interview gezien of gelezen van iemand die met Corona op de IC heeft gelegen? Heb je je verdiept in de revalidatie die je daarna moet ondergaan? En dan ga ik ervan uit dat mensen helemaal herstellen en geen restschade overhouden. Je kunt toch niet serieus een voldoende grote IC een antwoord vinden? Dat wens je toch niet, dat zoveel mensen daardoorheen zouden moeten gaan, door het trauma van een IC opname? Dat is geen reëele optie (financieel en organisatorisch ook niet, maar daar heb ik het niet over). Als je dat echt als optie ziet, dan vraag ik me ernstig af hoe het met je empathisch vermogen gesteld is.
maandag 6 september 2021 om 11:41
De meesten in onze omgeving (ongevaccineerden) hebben covid gehad.
De een wat heftiger dan de ander.
MET de juiste behandeling (H/Ivermectine/Vita/rust) hoefden ze allemaal niet in IC.
Een enkeling moest wel worden opgenomen vanwege medische geschiedenis en onderliggend lijden. Dankzij de juiste treatment was die persoon na een week weer UIT IC!!
Ik vind dit een goede topic om erover te hebben.
Leven en laten leven.
Ook in mijn omgeving zijn er mensen gevaccineerd. Hier gelukkig geen drammerige discussies/uitlokking a la trol-Derksen.
De een wat heftiger dan de ander.
MET de juiste behandeling (H/Ivermectine/Vita/rust) hoefden ze allemaal niet in IC.
Een enkeling moest wel worden opgenomen vanwege medische geschiedenis en onderliggend lijden. Dankzij de juiste treatment was die persoon na een week weer UIT IC!!
Ik vind dit een goede topic om erover te hebben.
Leven en laten leven.

Ook in mijn omgeving zijn er mensen gevaccineerd. Hier gelukkig geen drammerige discussies/uitlokking a la trol-Derksen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
maandag 6 september 2021 om 11:42
In ieder geval meer dan dat we nu hebben. En meer personeel. Ik ben ook maar een nobody die niet even kan uitrekenen hoeveel extra bedden wij nodig hebben. Maar die verantwoordelijkheid ligt niet bij mij maar bij de politiek.doornroosje9 schreef: ↑06-09-2021 10:18Maar hoeveel IC bedden moeten jullie dan hebben? België heeft een hogere capaciteit. Er lagen hier op een bepaald moment meer dan 7400 mensen in de ziekenhuizen. Waarvan meer dan 1470 op de IC. Wij hadden strengere maatregelen en de boel was hier ook bijna omgevallen. Een stuk minder inwoners hier trouwens.
We zien nu hoe fragiel ons zorgstelsel is.
Let’s Go Brandon!
maandag 6 september 2021 om 11:45
Maar als je dat niet kunt uitrekenen, waarom denk je dan dat het een oplossing is? Ik heb al een aantal keer berekend dat het zeer zeker geen oplossing is. We moeten het wel doen hoor, de zorgcapaciteit weer beter op peil brengen en het vak van verpleegkundige aantrekkelijker maken, maar het is geen alternatief voor vaccineren of maatregelen. Als jij stelt van wel maar je hebt geen enkele onderbouwing in cijfers dan is dat toch pure luchtfietserij?Lange-met-een-korte schreef: ↑06-09-2021 11:42In ieder geval meer dan dat we nu hebben. En meer personeel. Ik ben ook maar een nobody die niet even kan uitrekenen hoeveel extra bedden wij nodig hebben. Maar die verantwoordelijkheid ligt niet bij mij maar bij de politiek.
maandag 6 september 2021 om 11:45
dames, gezien de OP is deze discussie off topic. Ik begrijp dat jullie benieuwd zijn naar de redenen om niet te vaccineren (ben ik zelf ook nl), maar we hebben gezien dat het geen zin heeft, ook al in eerdere topics. Het wordt continu een welles-nietes spelletje, en we krijgen elkaar niet overtuigd.
Dus misschien dit topic laten voor wat het bedoeld is?
maandag 6 september 2021 om 11:49
ons zorgstelsel is een stuk minder fragiel, als er geen onnodige patienten op de IC liggenLange-met-een-korte schreef: ↑06-09-2021 11:42In ieder geval meer dan dat we nu hebben. En meer personeel. Ik ben ook maar een nobody die niet even kan uitrekenen hoeveel extra bedden wij nodig hebben. Maar die verantwoordelijkheid ligt niet bij mij maar bij de politiek.
maandag 6 september 2021 om 11:54
Een enorme golf nog wel? Waar baseer je dat op? Op een onderzoek waar je iets van opgevangen hebt maar 0.0% bekend bent met de resultaten van dat onderzoek?Gisselle schreef: ↑06-09-2021 10:52Ja tot nu toe dan, maar we weten niet wat het op de lange termijn doet met je lijf, je brein. Ik hoorde over een onderzoek waarbij mensen die corona hebben gehad, jong dementie kunnen krijgen, wie weet daar iets meer van?. Het zou nog verder onderzocht worden. Maar als dat zo is, zitten we straks met een enorme golf van mensen met jong dementie.
Let’s Go Brandon!
maandag 6 september 2021 om 11:54
Precies, uit het verleden.doornroosje9 schreef: ↑06-09-2021 11:16Maar uit het verleden kan je wel nagaan wat het minste risico heeft. Precies wat Nicole schrijft hierboven.
Maar het gaat nu om een nieuwe manier van vaccineren.
Bij de standaard vaccinaties worden afgezwakte virusdeeltjes ingespoten waardoor het lichaam antistoffen gaat aanmaken. Daarbij gaat het om een viraal eiwit.
Bij de nieuwe vaccins tegen corona worden geen eiwitten gebruikt, maar genetisch materiaal van het coronavirus, dat de code draagt van zo'n eiwit. Dat eiwit wordt vervolgens geproduceert door menselijke cellen, wat kan leiden dat het immuunsysteem zich kan gaan keren tegen deze cellen en mensen zo een auto immuunziekte gaan ontwikkelen.
Kan, hoeft niet. Blijft een gok en die resultaten zien we pas later.
Ik, voor mezelf zou zo'n risico niet willen nemen. Ik heb corona gehad, en het viel voor mij enorm mee.
Ik ben medisch/biologisch niet genoeg onderlegd om daarmee te kunnen stellen dat ik nu wel goed zit qua hoe ik de besmetting al eens heb doorstaan en ik nu natuurlijke antistoffen heb, maar ik ben nu wel stukken minder bang voor het virus.

maandag 6 september 2021 om 11:56
Florence71 schreef: ↑06-09-2021 11:45dames, gezien de OP is deze discussie off topic. Ik begrijp dat jullie benieuwd zijn naar de redenen om niet te vaccineren (ben ik zelf ook nl), maar we hebben gezien dat het geen zin heeft, ook al in eerdere topics. Het wordt continu een welles-nietes spelletje, en we krijgen elkaar niet overtuigd.
Sinds wanneer ben jij mod?
maandag 6 september 2021 om 11:57
Ik werk in een beta omgeving en wij rekenen dat dus meteen uit, dus vandaar dat het voor mij wat moeilijker voor te stellen is dat mensen dat niet kunnen/niet doen.nicole123 schreef: ↑06-09-2021 11:37Ik denk vooral dat die mensen zich niet realiseren dat ook 1-2% van de bevolking gaat om heel veel mensen in absolute zin. Dat ze denken dat als je de IC capaciteit verhoogt met een paar honderd bedden dat je er dan al bent. Als je onder iedereen covid had willen laten rondgaan en 1% komt op de IC dan heb je 170.000 IC patiënten die je moet herbergen en als dat al zou lukken 170.000 mensen (met hun families) die door een vreselijk drama heen gaan. Wat mij betreft inderdaad geen optie, zowel praktisch als ethisch gezien.
Maar naast die getallen vind ik het ook nogal wat dat mensen het een goed idee lijken te vinden om dus meer mensen op de IC te krijgen. En dat terwijl er dus een vaccin beschikbaar is dat juist dat heel goed voorkomt.
Natuurlijk kun je in jouw omgeving van ongevaccineerden, of voor de vaccinaties beschikbaar hebben, geen IC gevallen kennen, of weinig en kennelijk met positieve uitkomst. Maar als je naar de getallen kijkt, dan zeggen die toch wat anders? Dan kan dat in jouw omgeving wel goed uitgepakt hebben, maar over de grote linie is dat heus anders.
maandag 6 september 2021 om 12:17
Maar jouw berekening is gebaseerd op een een absurde en onmoglijke situatie. En daardoor helemaal niks waard.nicole123 schreef: ↑06-09-2021 11:45Maar als je dat niet kunt uitrekenen, waarom denk je dan dat het een oplossing is? Ik heb al een aantal keer berekend dat het zeer zeker geen oplossing is. We moeten het wel doen hoor, de zorgcapaciteit weer beter op peil brengen en het vak van verpleegkundige aantrekkelijker maken, maar het is geen alternatief voor vaccineren of maatregelen. Als jij stelt van wel maar je hebt geen enkele onderbouwing in cijfers dan is dat toch pure luchtfietserij?
Want sinds het begin van corona tot nu toe zijn er 2.000.000 mensen besmet geraakt. Dat zijn er dus 2.000.000 in anderhalf jaar tijd. Jouw berekening is gebaseerd op het feit dat 1.800.000 mensen op exact hetzelfde moment corona krijgen.
Let’s Go Brandon!