Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nieuwe persconferentie

16-09-2020 16:51 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie?

Ik verwacht weer mondkapjes in de grote steden en gevolgen voor horeca en samenkomsten. Ik hoop zo dat het VO open blijft.....
Paling schreef:
20-09-2020 09:31
Dat klopt denk ik wel. Maar daar werd niets over gezegd helaas. De personferenties zijn meer gericht op gedragsbeinvloeding dan op informatie geven. De info moet je zelf ergens opduikelen.
Het is ook een beetje logisch nadenken. Maar je kan het naar believen uitleggen. Iemand met veel angst hoort bij werk zoveel mogelijk thuis dat buitenshuis werken dus een probleem is. Iemand die zich geen zorgen maakt die hoort vooral dat je dus gewoon naar je werk kan gaan.

Thuiswerken is gewoon voor veel mensen niet ideaal. En dus maken mensen andere afwegingen. En terecht.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is thuis werken corona technisch het beste, maar als de baas wil dat er op kantoor wordt gewerkt dan zul je toch moeten komen. Mensen hebben toch een baan en inkomen nodig en dan ga je daar niet zomaar tegenin. Mensen willen niet dat hun baan op de tocht komt te staan en terecht.
Paling schreef:
20-09-2020 09:29
10 procent van de vastgestelde besmettingen vinden op het werk plaats. 6 procent in de horeca. Het werk neemt dus best een behoorlijk aandeel in.
Ja, die 10% werd in de persconferentie genoemd. Het valt mij de laatste weken op dat het weer veel drukker is op de weg tijdens de spits. Of dat allemaal mensen zijn die nu niet meer thuis kunnen werken kan ik natuurlijk niet zien, maar ik vermoed dat men het zat is.
Duomarker schreef:
19-09-2020 20:18
Er zijn ook mensen die alleen wonen en op kantoor werken en voor wie het heel fijn is om collega's te zien en als dat op een veilige manier gebeurt snap ik dat heel goed. Is het nodig? Nee, maar er zijn wel meer dingen die niet nodig zijn.
En dat is natuurlijk het lastige, zo heeft bijna iedereen wel iets. De een woont alleen, de ander heeft jonge kinderen thuis, weer iemand anders heeft te weinig ruimte want partner werkt ook thuis, de volgende zit midden in een verbouwing.

Het is ook lastig, ik ben ook 'blij' dat ik niet meer in de situatie van april zit, maar anderzijds baal ik dat ik op / met mijn werk wel extra risico loop. Er is geen ideaal op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
veel werkgevers verwachtten ook weer dat personeel naar kantoor kwam/komt.
Er was hier toen ook een topic over. En mijn man en zijn collega's moesten vorige maand van zijn werkgever ook allemaal weer naar kantoor komen, alleen ik val onder de risicogroep dus mijn man mocht thuis blijven werken. (nadat in 1e instantie was gezegd tegen hem dat hij moest komen) Veel van zijn collega's zitten wel weer op kantoor, tenzij je iemand in je gezin hebt die onder de risicogroep valt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ondanks de laatste persconferentie komen ze niet terug van het ''terugkeerplan''
Wat dus betekend dat er per aanstaande maandag 150 man in het gebouw zijn + de mensen die die dag vergaderingen hebben in het gebouw. Heel raar..

Sprak net trouwens een collega die erover is gebeld door onze preventiemedewerker en tegen haar is gezegd dat die 1e dag toch moet. Ze heeft deze hele periode gewoon thuisgewerkt, dus dat kan gewoon
michella_1991 wijzigde dit bericht op 22-09-2020 14:12
1.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Foutje
Alle reacties Link kopieren
Wéér het verkeerde knopje :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven