Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ouders houdt je pubers thuis!

18-01-2021 10:40 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren boodschappen gedaan bij de supermarkt in mijn woonplaats.

Daar stond dus een groepje van een stuk of 7 hangjongeren voor de deur waar ik langs heen moest om binnen en weer buiten te komen.

Afstand houden is dus onmogelijk.

Eigenlijk zie ik dat steeds op de gebruikelijke hangplekken voor jongeren komen ze nog steeds met te veel en te dicht op elkaar bij elkaar.

Daar begin ik steeds meer van te balen. Alle maatregelen worden steeds strenger wat ik verschrikkelijk vindt en die jongeren die blijven elkaar maar massaal opzoeken en te dicht bij elkaar staan.

Het zou mij niet verbazen als het gros van de besmette mensen al dan niet indirect via zo'n hangjongere zijn besmet.

Dat opa besmet wordt door zijn dochter omdat ze dus zo'n rondhangende puber in huis heeft.

Er wordt steeds gezegd ach ja voor die pubers is het allemaal al zo moeilijk. Nou dat is het voor de rest van de bevolking ook.

En als die hangjongeren maar massaal blijven rondhangen dan komt er nooit een einde aan deze ellende .

In een avondklok zie ik niets want ze hangen s middags ook al rond.

Dus ouders jou gewoon je pubers thuis on plaats van ze op straat te laten rondhangen.
Lacuba schreef:
18-01-2021 12:21
Sneu dit.

Pot. Ketel.
Ach die hangjongeren... die hangen toch niet voor niks. Denk je dat dat allemaal jongeren zijn met fijne thuissituaties? Ik krijg een extra kind in huis. Uit huis geplaatst. Ik kan me goed voorstellen dat zo’n kind in de maanden daarvoor álles doet om uit huis te komen. Ook hangen bij de supermarkt.

Mijn pubers redden zich wel met binnenzitten. Trekt wel weer bij. Maar de kinderen zonder mogelijkheden om naar school te gaan of thuis huiswerk te maken, die uit beeld zijn bij instanties of wel in beeld maar Corona dus niet echt, die sowieso al geen opvoeding kregen die hangen ook vast buiten. Ik benijd ze iig niet.

Je weet toch niet waar die koters vandaan komen? Of ze het thuis ok hebben of weg zijn omdat pa weer dronken is, of het thuis te vol en te vies is? Of ze al maanden binnen zitten en nu voor het eerst staan te hangen? Er zijn ouders die drukker zijn met zichzelf dan
met de pubers en dat is schrijnend genoeg. Zo’n puber voedt zichzelf niet op he? Die heeft ofwel ouders die het slechte voorbeeld geven ofwel niemand die zich om hem bekommert ofwel houdt zich vrijwel altijd aan de regels en nu even niet.

Dat geoordeel....
NoPepsiPlease schreef:
18-01-2021 12:22
Moet je je voorstellen, dat je nu zo'n puber bent. Enorm zoekend naar wie je bent, de eerste verliefdheden. En dat je dat stuk persoonsontwikkeling niet door mag maken. Terwijl je ziet dat bejaarden, gezinnen en wie dan ook het ook niet altijd even nauw neemt met de maatregelen wordt van jou met je alles op stelten zettende puberbrein verwacht dat je netjes thuis blijft.
Als er een groep is die ik het gun om iets ruimer met de regels om te gaan dan zijn het pubers. Je kunt ze trouwens ook rustig vragen even opzij te gaan als je er langs wilt. Doorgaans bijten ze niet.
Doorgaans kan je een brutale mond krijgen. Nee hoor, dat is ook weer generaliserend. Net als dat ze direct vriendelijk opzij gaan niet standaard is. Misschien moet iedereen gewoon naar zichzelf kijken en kijken of daar eventueel wat te verbeteren valt. En niet "ja maar, ja maar die andere groep houdt zich óók niet aan de regels".
Ik zie dat de meeste mensen zich zoveel mogelijk aan alle regels houden. Door alle groepen heen. Daarom gaan we nu ook de goede kant op.
Verder zie ik nog téveel "samenscholende" jongeren. Maar daar heb ik geen invloed op. Dus kies ik ervoor me zo min mogelijk te ergeren.
Lacuba schreef:
18-01-2021 12:25
De goeden "lijden" onder de kwaden. Generaliseren is nooit goed. Ik zie inderdaad (door mijn werk) heel veel groepen "hang"jongeren bij elkaar. Dat is een feit. Maar dat betekent natuurlijk niet dat álle jongeren de regels aan hun laars lappen. Wel tevéél. En niemand zet alle jongeren weg als barbaren. Teveel verdedigen is nooit nodig en werkt averechts.
Ik zal mijn pubers altijd verdedigen tot ik erbij neerval. Mijn dochter hoeft niet te lijden onder de kwaden, het is vooral erg beroerd dat mensen hier pubers als zondebok aanwijzen. Dat dat meer over hen zegt dan over de pubers, dat klopt wel ja.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
18-01-2021 12:05
Nou sorry hoor, maar dat zijn toch geen pubers die dat doen?
Laten we vooral alles wat ook nog maar een beetje leuk is helemaal afschaffen, voor iedereen.

Nee, dat zeg ik toch ook niet?
In alle lagen van de bevolking gaan dingen ''mis''. Dat is het enige punt.
Pivot! PIVOT!!!
Thordïs schreef:
18-01-2021 12:30
Ach die hangjongeren... die hangen toch niet voor niks. Denk je dat dat allemaal jongeren zijn met fijne thuissituaties? Ik krijg een extra kind in huis. Uit huis geplaatst. Ik kan me goed voorstellen dat zo’n kind in de maanden daarvoor álles doet om uit huis te komen. Ook hangen bij de supermarkt.

Mijn pubers redden zich wel met binnenzitten. Trekt wel weer bij. Maar de kinderen zonder mogelijkheden om naar school te gaan of thuis huiswerk te maken, die uit beeld zijn bij instanties of wel in beeld maar Corona dus niet echt, die sowieso al geen opvoeding kregen die hangen ook vast buiten. Ik benijd ze iig niet.

Je weet toch niet waar die koters vandaan komen? Of ze het thuis ok hebben of weg zijn omdat pa weer dronken is, of het thuis te vol en te vies is? Of ze al maanden binnen zitten en nu voor het eerst staan te hangen? Er zijn ouders die drukker zijn met zichzelf dan
met de pubers en dat is schrijnend genoeg. Zo’n puber voedt zichzelf niet op he? Die heeft ofwel ouders die het slechte voorbeeld geven ofwel niemand die zich om hem bekommert ofwel houdt zich vrijwel altijd aan de regels en nu even niet.

Dat geoordeel....
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit een groot probleem is. Net als al dat oordelen niets oplost. Het constateren van het feit dat er veel hangjongeren nog op straat zijn betekent niet dat ontkend wordt dat er een probleem is.
Marelyse schreef:
18-01-2021 12:33
Ik zal mijn pubers altijd verdedigen tot ik erbij neerval. Mijn dochter hoeft niet te lijden onder de kwaden, het is vooral erg beroerd dat mensen hier pubers als zondebok aanwijzen. Dat dat meer over hen zegt dan over de pubers, dat klopt wel ja.
O, ik ook altijd. Maar is gelukkig niet nodig. Niemand zoekt een zondebok, iedereen een oplossing.
Het is überhaupt nogal sneu om zondebokken aan te wijzen, van welke leeftijdscategorie dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
18-01-2021 12:35
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit een groot probleem is. Net als al dat oordelen niets oplost. Het constateren van het feit dat er veel hangjongeren nog op straat zijn betekent niet dat ontkend wordt dat er een probleem is.
Maar het is geen FEIT, dat er veel hangjongeren zijn op straat
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 12:36
Het is überhaupt nogal sneu om zondebokken aan te wijzen, van welke leeftijdscategorie dan ook.
Ik wilde jou nomineren. Gewoon als algemene zondebok.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
18-01-2021 12:31
Maar daar heb ik geen invloed op. Dus kies ik ervoor me zo min mogelijk te ergeren.
0900-8844, als het een probleem is
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 12:36
Het is überhaupt nogal sneu om zondebokken aan te wijzen, van welke leeftijdscategorie dan ook.
eens!
lilalinda schreef:
18-01-2021 12:38
0900-8844, als het een probleem is
Jazeker. Geen nieuws hoor.
Thordïs schreef:
18-01-2021 12:38
Ik wilde jou nomineren. Gewoon als algemene zondebok.
Oh dat mag. Als iedereen dan ook per kerende post stopt met zeiken over kinderen, pubers, studenten, volwassenen, middelbare gebakjes en ouden van dagen offer ik me graag op.
lilalinda schreef:
18-01-2021 12:37
Maar het is geen FEIT, dat er veel hangjongeren zijn op straat
Nee klopt. Ik druk me misschien niet duidelijk uit. Ik constateer (brengt mijn werk ook mee) dat er té veel groepen jongeren op straat zijn. Dat is een feit.
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 12:40
Oh dat mag. Als iedereen dan ook per kerende post stopt met zeiken over kinderen, pubers, studenten, volwassenen, middelbare gebakjes en ouden van dagen offer ik me graag op.
Lekker overzichtelijk toch?

We zouden ook Corona kunnen aanwijzen maar dat is wat te abstract. Een wasvrouw uit het oosten doet het geschiedkundig ook vast mooier in de boeken later
Lacuba schreef:
18-01-2021 12:40
Nee klopt. Ik druk me misschien niet duidelijk uit. Ik constateer (brengt mijn werk ook mee) dat er té veel groepen jongeren op straat zijn. Dat is een feit.
Kan het wezen dat jij door je werk meer gefixeerd bent op jongeren dan op andere bevolkingsgroepen? Heel begrijpelijk natuurlijk maar het vertekent wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
18-01-2021 12:40
Nee klopt. Ik druk me misschien niet duidelijk uit. Ik constateer (brengt mijn werk ook mee) dat er té veel groepen jongeren op straat zijn. Dat is een feit.
en ik constateer, dat ik ze niet zie
Ik kom bij de AH en daar staan kleintjes om voetbalplaatjes te bedelen en mensen van alle leeftijden even te kletsen. Geen groepjes pubers.

Heffen jouw Feit en mijn Feit elkaar nu op?
TinyTiny schreef:
18-01-2021 11:23
Ik zie het ook in elke leeftijdsgroep gebeuren. Laatst alweer een gezin die het nodig vond om met z'n allen gezellig boodschappen te doen en pas in de winkel bedenken/ discussiëren wat ze eigenlijk willen kopen. En weer 2 oudjes die elkaar tegenkomen in de supermarkt en dan moet er gezellig gebept worden. En oh ja, mondkapje even af schuiven, anders horen we elkaar niet goed. Hangjongeren hier maar weinig vergeleken met normale omstandigheden, maar altijd wel een paar. Niet midden voor de supermarkt trouwens.

Al met al, zijn er overal mensen die bewust of onbewust regels overtreden.
In Frankrijk waar ik woon was het alleen de eerste weken van de eerste golf dat er bij een paar supermarkten de wagentjes schoon gemaakt werden en je per persoon 1 karretje moest pakken.
In mei was het weer afgelopen met al die regels en werden alleen mondkapjes verplicht.
Je ziet hier dus hele gezinnen, beppende ouderen én jongeren en raad eens, de besmettingen zijn in onze regio weinig terwijl wij groot zijn en in het zuid-oosten zitten waar het slechter is dan in het westen.
Hier is de afstand ook maar 1 m itt de 1.5 m bij jullie.
lilalinda schreef:
18-01-2021 12:42
en ik constateer, dat ik ze niet zie
Ik kom bij de AH en daar staan kleintjes om voetbalplaatjes te bedelen en mensen van alle leeftijden even te kletsen. Geen groepjes pubers.

Heffen jouw Feit en mijn Feit elkaar nu op?
Misschien moet je de volgende keer naar de Jumbo gaan. :proud:
Amy_Santiago schreef:
18-01-2021 11:40
Ik zie ze nauwelijks, maar ik ben dan ook niet op heksenjacht.
Off-topic: je username van B99 :love:
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
18-01-2021 12:44
Misschien moet je de volgende keer naar de Jumbo gaan. :proud:
die is binnen 100 meter van de AH, ook daar geen groepjes
(en ik woon niet bepaald in een durp)
Ik gok er trouwens op dat het wel heel erg druk zou worden bij Appie voor de deur als werkelijk Alle Jongeren daar samen zouden scholen. En aangezien er altijd nog meer dan voldoende ruimte is om mijn geliefde supermarkt met inachtname van de gepaste afstand te betreden vermoed ik dat er toch echt meer jongeren binnen zitten dan buiten. Maar daar hoor je dan weer niemand over.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-01-2021 12:24
heb je het artikel begrepen?
Ja . De kop van het artikel slaat nergens op. en dit ook niet: Op de nieuwe beoogde einddatum zit heel Nederland - als het goed is - 57 dagen zoveel mogelijk binnen: 15 procent van één jaar.
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 12:42
Kan het wezen dat jij door je werk meer gefixeerd bent op jongeren dan op andere bevolkingsgroepen? Heel begrijpelijk natuurlijk maar het vertekent wel een beetje.
Gefixeerd niet.
En door m'n leefijd zou ik juist weer gefixeerd "moeten" zijn op ouderen. Maar nee gewoon niet gefixeerd gelukkig.
Ik vind het bijvoorbeeld wel jammer dat de jongeren om de school géén regels in acht nemen. Mijn collega's lopen hierdoor onnodig risico. Dat zie ik wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven