Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Spreken jullie alweer fysiek vrienden?

19-05-2020 22:11 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik best wel mee bezig recentelijk. Sinds het begin van het corona tijdperk in Nederland, zo'n beetje medio-eind februari, heb ik mijn vrienden niet meer fysiek gezien of gesproken. In februari had ik nog een verjaardag en daarna begonnen de maatregelen te komen. Daarmee was het wel afgelopen. Aan het begin was er nog veel app-contact, van gaat het goed met iedereen en we bespraken de bizarre situatie. Maar nu wordt het echt 'het nieuwe normaal', maakt niemand meer echt veel mee, en ligt ook het whatsapp-verkeer voor een groot deel stil.

Ik vroeg me af hoe dat bij jullie zit?
anoniem_373702 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 10:32
53.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
20-05-2020 08:34
Er zijn zat singles, ook hier weer, die zichzelf telkens zo neerzetten. Maar ik verdenk die mensen ervan dat ze in een relatie ook ongelukkig zijn. Die bekijken ‘stellen’ ook als een soort eenheid en willen graag ‘single vriendinnen’ omdat je met ‘stellen’ niets leuks kunt doen en die zijn alleen maar bezig met hun relatie.

Ik herken dat zo niet in mijn omgeving waar dat onderscheid tussen single en stel er helemaal niet is.
Ik moet ook echt nadenken of er verschil is tussen mijn single vriendinnen en mijn getrouwde vriendinnen.
Die laatste spreek ik minder vaak in de weekends, want dan zijn ze vaker met hun partner.

Ik heb dus het idee dat het momenteel voor singles mss ook makkelijker is, omdat die veel meer gewend zijn om alleen te zijn.

Maar over het algemeen denk ik dat hoe moeilijk iemand het vindt idd veel meer van iemands persoonlijkheid afhangt dan van de daadwerkelijke situatie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw werkt zelf niet en is het hartstikke zat dat haar man al 2 maanden thuis werkt. Ze kan hem inmiddels wel achter het behang plakken. Ik hoor ook vaak dat ze steeds meer ruzie hebben en zich irriteren aan elkaar. Ze krijgen een steeds korter lontje. Ik heb het niet speciaal over hun maar ik denk echt dat vele relaties het niet gaan redden.
Ik ben echt superblij alleen te wonen! En daarbij leven we in een tijd waarin we via internet contact kunnen onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-05-2020 09:44
Ik ben echt superblij alleen te wonen! En daarbij leven we in een tijd waarin we via internet contact kunnen onderhouden.
Dat doen wij dan weer niet via internet contact houden. Ik vind daar echt niks aan. Het is ook nooit verboden om een paar mensen op bezoek te hebben.
Nee, ik heb ook totaal geen behoefte aan internetcontact. Ik hou van lekker samen drinken en lachen, en de paar zoom borrels die ik heb gehad waren best gezellig, maar als ik ze niet had gehad was het ook prima geweest.

Ik mis vooral ook juist nieuwe mensen, dus niet persé vrienden of familie. Ik ga graag uit en vind het juist zo leuk om dan ook andere mensen te spreken in plaats van alleen je eigen vrienden. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat. Want als je weer heel ver uit elkaar zit heb je dat ook weer niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Campercamping schreef:
20-05-2020 09:25
Soms schiet er iets door je hoofd dat niet helemaal objectief / eerlijk is. Dit was even zo'n gevoel. Maar inderdaad, niet echt oprecht. Het is ook bezien vanuit mijn eigen perspectief, andere mensen in andere situaties hebben natuurlijk net zo goed hun issues.

Meid, de hele maatschappij erkent dit gevoel, dus je hoeft je er niet voor te verontschuldigen. Dat een paar dames op viva het dan weer níet herkennen, zegt niets over jou. Chill.
Such fun!1
vrijenblij20220 schreef:
20-05-2020 09:42
Mijn buurvrouw werkt zelf niet en is het hartstikke zat dat haar man al 2 maanden thuis werkt. Ze kan hem inmiddels wel achter het behang plakken. Ik hoor ook vaak dat ze steeds meer ruzie hebben en zich irriteren aan elkaar. Ze krijgen een steeds korter lontje. Ik heb het niet speciaal over hun maar ik denk echt dat vele relaties het niet gaan redden.
Je hebt altijd een bepaalde balans in een relatie. Normaal kun je keuzes maken om samen die balans te houden. Nu is dat veel lastiger. Als straks weer veel meer kan en open is, dan herstelt die balans zich weer en gaat het vanzelf beter.
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week of twee zoeken we weer vrienden op; lekker in de tuin met een hapje en een drankje. Ik had dat echt heel erg gemist!
Mijn ouders ben ik wel blijven zien, de afgelopen maanden. Vooral omdat de omstandigheden er niet naar waren ze niet te zien.

Vriend en ik werken beiden momenteel fulltime thuis. Ik ben al vrij snel een eigen werkplek gaan inrichten (onze thuiswerkplekken zijn eigenlijk naast elkaar in één kamer), zodat we niet helemaal 24/7 op elkaars lip zitten. Verder gaat het verbazingwekkend goed. Terwijl we elkaar voorheen zeker drie of vier avonden per week niet zagen en onder kantooruren uiteraard ook niet.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Wij spreken ook sinds een week weer af. Tot nu toe nog in de tuin. Dat is echt zoveel fijner dan via internet. Het voelt nog steeds wel wat onwennig en afstandelijk. Maar ik ben blij dat het weer kan.
vrijenblij20220 schreef:
20-05-2020 09:47
Dat doen wij dan weer niet via internet contact houden. Ik vind daar echt niks aan. Het is ook nooit verboden om een paar mensen op bezoek te hebben.
Ik heb sowieso niet zo vaak behoefte aan mensen op bezoek. Af en toe 'n appje of op facebook bijpraten bij een foto vind ik wel relaxt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-05-2020 09:44
Ik ben echt superblij alleen te wonen! En daarbij leven we in een tijd waarin we via internet contact kunnen onderhouden.
vind het ook wel prettig om alleen te wonen, alleen soms merk ik nu wel tegen mijn grenzen aan te zitten.

woon ook in een omgeving waarin ik vaak bekenden tegen kom (oud middelbare school genoten, van mijn vroegere bijbanen, sportteam enzo). Ik ga regelmatig varen in mijn bootje en ook op het water kom ik dan bekenden tegen. Ik zit eigenlijk altijd alleen in mijn bootje. Ergens vind ik het fijn, maar het voelt ook wel een beetje oncomfortabel soms.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
20-05-2020 09:50
Nee, ik heb ook totaal geen behoefte aan internetcontact. Ik hou van lekker samen drinken en lachen, en de paar zoom borrels die ik heb gehad waren best gezellig, maar als ik ze niet had gehad was het ook prima geweest.
Dit ja. Het is voor mij een beetje of niet, of gewoon ''normaal'' (met 1,5 meter natuurlijk). Dat hele ge zoom en ge skype hoeft voor mij niet zo nodig. Ik ben soms een beetje bang dat dit hele gedoe onze maatschappij sowieso een stuk individualistischer maakt. Veel mensen die nooit alleen konden zijn en voorheen elk weekend mij probeerden mee te sleuren naar en feestje / kroeg of verjaardag moeten nu ook geforceerd rustiger aan doen. Grote kans dat ze beseffen dat het best wel fijn / rustig is.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
20-05-2020 09:28
Waar ik woon zijn de café's en restaurants inmiddels weer open. Vorige week zijn we voor het eerst ergens gaan zitten voor koffie en taart. Voelde als iets heel avontuurlijks ;-)
Haha, ja , dat kan ik me voorstellen! Lijkt mij ook heel spannend (in de leuke zin van het woord) als dat na volgend week weer mag :)
Nothing happens for a reason
Campercamping schreef:
20-05-2020 12:35
Veel mensen die nooit alleen konden zijn en voorheen elk weekend mij probeerden mee te sleuren naar en feestje / kroeg of verjaardag moeten nu ook geforceerd rustiger aan doen. Grote kans dat ze beseffen dat het best wel fijn / rustig is.
Klinkt positief. Ga nou niet zitten wachten en oordelen maar probeer actiever je leven in te delen zoals jij het graag ziet.
Heb ook al sinds eind feb. geen vrienden meer gezien. Mijn vriendschappen zijn typische mannen vriendschappen. We bezoeken samen kroegen, terrassen en voetbalwedstrijden en techno festivals. Maar het is nooit zo geweest dat we nu echt eens elkaar opbellen of bij elkaar thuis over de vloer komen om eens uitgebreid uren lang te gaan kletsen over van alles en nog wat. Het is ook weer niet zo dat er totaal geen diepgang in zit, want als iemand echt in de sh*t zit dan staat iedereen voor elkaar klaar, zoals vlak voor corona we nog een interventie hebben gehouden voor een vriend waarbij het drugsgebruik wat problematisch begon te worden. Maar zoals nu merk ik wel dat wanneer de evenementen weg vallen, er ook weinig behoefte is om fysiek af te spreken, want ''we kunnen toch niks doen''. Een wandeling ofzo maken zie ik mezelf ook niet gauw met deze vrienden doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben één keer met een vriend gaan wandelen, maar het leeuwendeel van mijn sociale leven is nu gewoon online. We doen regelmatig leuke dingen met elkaar, zoals pubquiz of een spelletje. Je maakt inderdaad niet veel mee, maar er zijn ook andere dingen om over te praten; het werk, de kookkunsten waar velen mee bezig zijn, maatschappelijke onderwerpen, iets wat je gelezen hebt...

Ik woon zelf alleen, maar we kijken niet echt naar mensen hun burgerlijke staat, het ligt meer aan je karakter of je het nu moeilijk hebt. Zelf aangeven als je zin hebt in contact, en dat ook een online optie bieden legt de drempel wel lager voor anderen.
Karratha schreef:
20-05-2020 12:44
Heb ook al sinds eind feb. geen vrienden meer gezien. Mijn vriendschappen zijn typische mannen vriendschappen. We bezoeken samen kroegen, terrassen en voetbalwedstrijden en techno festivals. Maar het is nooit zo geweest dat we nu echt eens elkaar opbellen of bij elkaar thuis over de vloer komen om eens uitgebreid uren lang te gaan kletsen over van alles en nog wat. Het is ook weer niet zo dat er totaal geen diepgang in zit, want als iemand echt in de sh*t zit dan staat iedereen voor elkaar klaar, zoals vlak voor corona we nog een interventie hebben gehouden voor een vriend waarbij het drugsgebruik wat problematisch begon te worden. Maar zoals nu merk ik wel dat wanneer de evenementen weg vallen, er ook weinig behoefte is om fysiek af te spreken, want ''we kunnen toch niks doen''. Een wandeling ofzo maken zie ik mezelf ook niet gauw met deze vrienden doen.
Wat is daar nou weer mannelijk aan? Ik heb vriendschappen met mannen waarmee ik alleen maar urenlang aan het ouwehoeren ben en vrouwen waarmee ik alleen maar ga sporten of naar bepaalde concerten ga. Al die activiteiten zijn toch geschikt voor mannen en vrouwen?
Alle reacties Link kopieren
TO, denk dat het goed is als je open bent tegen je vriendinnen. Dat je aangeeft dat je je alleen voelt en graag binnenkort afspreekt omdat je wel een leuke sociale avond kan gebruiken :)
TanteOlivia schreef:
20-05-2020 12:51
Wat is daar nou weer mannelijk aan? Ik heb vriendschappen met mannen waarmee ik alleen maar urenlang aan het ouwehoeren ben en vrouwen waarmee ik alleen maar ga sporten of naar bepaalde concerten ga. Al die activiteiten zijn toch geschikt voor mannen en vrouwen?
Ik denk dat de gemiddelde mannen vriendschap wat anders in elkaar steekt dan de gemiddelde vrouwen vriendschap. Dan benadruk ik het woord gemiddelde, want daar zijn natuurlijk altijd afwijkingen op mogelijk. Ik ervaar dat mannen overall wat minder behoefte hebben aan kletsen om het kletsen, en meer een bezigheid nodig hebben als bindende factor.
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
20-05-2020 13:00
Ik denk dat de gemiddelde mannen vriendschap wat anders in elkaar steekt dan de gemiddelde vrouwen vriendschap. Dan benadruk ik het woord gemiddelde, want daar zijn natuurlijk altijd afwijkingen op mogelijk. Ik ervaar dat mannen overall wat minder behoefte hebben aan kletsen om het kletsen, en meer een bezigheid nodig hebben als bindende factor.
ach nee
Mannen-als-groep en vrouwen-als-groep verschillen vooral onderling erg.

Ik heb vriendinnen met wie ik naar voetbal ga, waar ik bier mee ga drinken, waarmee ik ga winkelen, waarmee ik goeie gesprekken heb
dat ligt gewoon aan het individu en wat je als gezamenlijke interesse hebt

mijn man heeft vrienden waarmee hij naar voetbal gaat of een museum of uiteten etc
Karratha schreef:
20-05-2020 13:00
Ik denk dat de gemiddelde mannen vriendschap wat anders in elkaar steekt dan de gemiddelde vrouwen vriendschap. Dan benadruk ik het woord gemiddelde, want daar zijn natuurlijk altijd afwijkingen op mogelijk. Ik ervaar dat mannen overall wat minder behoefte hebben aan kletsen om het kletsen, en meer een bezigheid nodig hebben als bindende factor.
Ik herken dit niet. Of meer, ik herken het stereotype wel, maar zie dit niet onder mijn vrienden.
Karratha schreef:
20-05-2020 13:00
Ik denk dat de gemiddelde mannen vriendschap wat anders in elkaar steekt dan de gemiddelde vrouwen vriendschap. Dan benadruk ik het woord gemiddelde, want daar zijn natuurlijk altijd afwijkingen op mogelijk. Ik ervaar dat mannen overall wat minder behoefte hebben aan kletsen om het kletsen, en meer een bezigheid nodig hebben als bindende factor.
Dit herken ik totaal niet :hihi: maar ik merk wel vaker dat mijn vrienden en ik niet kloppen bij de heersende stereotypes.
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
20-05-2020 13:00
Ik denk dat de gemiddelde mannen vriendschap wat anders in elkaar steekt dan de gemiddelde vrouwen vriendschap. Dan benadruk ik het woord gemiddelde, want daar zijn natuurlijk altijd afwijkingen op mogelijk. Ik ervaar dat mannen overall wat minder behoefte hebben aan kletsen om het kletsen, en meer een bezigheid nodig hebben als bindende factor.

Ja, dit snap ik wel. Al heeft mijn man wel een vriend die hem wel vaker belt dan voorheen, om gewoon even te kletsen. Die belt vaker dan z'n vrienden met een relatie.
Such fun!1
Het is ook maar mijn persoonlijke waarneming he :) die hoeft niet per se aan te sluiten bij de realiteit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tussentijds af en toe een fietstochtje gemaakt met een vriendin. Verder met niemand afgesproken.
Na lang nadenken toch afgesproken met een bevriend stel komende week. Dinsdag dan is het goed weer tot nu toe en kunnen we buiten in de achtertuin zitten.

Ik heb 1 vriendin die alleen woont en met haar heb ik vaker tussentijds contact gehad. Nog niet afgesproken ga dat volgende week voorstellen of ze daar alweer aan toe is. Zijn beide risico patiënten dus zijn alert.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven