Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Spreken jullie alweer fysiek vrienden?

19-05-2020 22:11 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik best wel mee bezig recentelijk. Sinds het begin van het corona tijdperk in Nederland, zo'n beetje medio-eind februari, heb ik mijn vrienden niet meer fysiek gezien of gesproken. In februari had ik nog een verjaardag en daarna begonnen de maatregelen te komen. Daarmee was het wel afgelopen. Aan het begin was er nog veel app-contact, van gaat het goed met iedereen en we bespraken de bizarre situatie. Maar nu wordt het echt 'het nieuwe normaal', maakt niemand meer echt veel mee, en ligt ook het whatsapp-verkeer voor een groot deel stil.

Ik vroeg me af hoe dat bij jullie zit?
anoniem_373702 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 10:32
53.93% gewijzigd
Het is ook niet echt tof om altijd maar te horen single = alleen / weinig aanspraak. Zeker niet als je er zelf voor gekozen hebt, dat stigma moet ook eens weg.
“Single? Oh wat erruuuggg. Kom je altijd in een leeg huis thuis.”

Weet je hoe lekker dat is? Ik mis dat nog weleens.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het niet. Ik moet er niet aan denken dat ik vrienden zou besmetten en vervolgens één van hun ouders overlijdt bvb. We hebben veel fijne online bijeenkomsten en ik vind het het risico niet waard om die door 'echte' bijeenkomsten te vervangen...
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
19-05-2020 23:37
Jij vindt het gek dat haar vrienden haar niet sowieso wat vaker contacten omdat ze single is (dus eenzaam). Ik geef alleen aan dat ik die vrienden daarin wel snap want persoonlijk zou ik daar niet op zitten wachten. Omdat ik helemaal niet eenzaam ben en graag met mensen omga alleen omdat we daar wederzijds zin in hebben. Zielig had ik er zelf bijbedacht idd :)
Ik heb juist 'medelijden' met mijn vriendinnen die ineens 24/7 met hun partner en kinderen zitten opgescheept.

Ja, ik voel me soms eenzaam, maar ik voel me ook gezegend dat ik vaak alleen kan zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
19-05-2020 23:49
“Single? Oh wat erruuuggg. Kom je altijd in een leeg huis thuis.”

Weet je hoe lekker dat is? Ik mis dat nog weleens.
Juist, dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Elke levensstijl heeft zo zijn uitdagingen, ook nu met Corona. Maar dat maakt het één niet persé zwaarder dan het ander.

Ik denk dat het veel meer van je karakter afhangt. Ik ben van nature geen positivo, maar ik ben wel heel flexibel als dingen niet lopen zoals ik had gehoopt.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-05-2020 06:54
Ik heb juist 'medelijden' met mijn vriendinnen die ineens 24/7 met hun partner en kinderen zitten opgescheept.
Nou idd. Dan zit ik liever alleen. Gelukkig komen er hier nog wel vrienden over de vloer en bezoek zelf ook vrienden. Minder dan normaal, dat wel. En op gepaste afstand dus bij binnenkomst zwaaien we naar elkaar haha. Eenzaam voel ik me totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Echt bij elkaar over de vloer komen niet, al heb ik laatst wel taart gegeten in de tuin bij een vriendin die jarig was en ga ik komende zondag ook even langs op een verjaardag zonder andere mensen. Volgende week zie ik een andere vriendin irl, we gaan wandelen en picknicken, dan kunnen we goed voldoende afstand bewaren.
Het is niet in me opgekomen dat mijn vrienden die single zijn het zwaarder zouden hebben dan vrienden in een relatie, of met kinderen. Ieder heeft zo zijn eigen uitdagingen. Als je aan iemand vraagt hoe het gaat, die je goed kent, dan is het logisch dat die ander ook eerlijk antwoord geeft. Waarom daar dan een oordeel over hebben?

Ik zie nog vier van mijn vrienden af en toe, dan houden we afstand. Zij hebben allerlei verschillende samenstellingen qua relatie/ single/ kinderen en hoeveel zij nog met anderen in aanraking komen vanwege hun werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie al mijn vrienden gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
19-05-2020 23:47
Het is ook niet echt tof om altijd maar te horen single = alleen / weinig aanspraak. Zeker niet als je er zelf voor gekozen hebt, dat stigma moet ook eens weg.

Het gaat uiteraard om de keuze. En de keuze om mensen te zien wanneer je wil, heb je nu wat minder. Vandaar dat veel mensen er wel moeite mee zullen hebben. Ik vind het zelf ook lastig dat ik niet meer vrijblijvend kan afspreken. En ja, voor mijn man zoek ik soms een goede behanglijm.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
20-05-2020 08:09
Ik zie al mijn vrienden gewoon.

Beetje gek.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-05-2020 06:54
Ik heb juist 'medelijden' met mijn vriendinnen die ineens 24/7 met hun partner en kinderen zitten opgescheept.
ik werk vanaf werklocatie, mijn man thuis. Geen school, geen sport, niks... hij is altijd thuis
En ik houd van hem, maar eeuh... ik snak erg naar dat hij weer vaker weg is.

Gistermiddag kwam ik vroeger thuis, hij was naar zijn werk, de werkster was geweest... mijn huis was stil, opgeruimd, fris...
zzzzzzzzzzzucht
Solomio schreef:
20-05-2020 06:55
Juist, dit.
Er zijn zat singles, ook hier weer, die zichzelf telkens zo neerzetten. Maar ik verdenk die mensen ervan dat ze in een relatie ook ongelukkig zijn. Die bekijken ‘stellen’ ook als een soort eenheid en willen graag ‘single vriendinnen’ omdat je met ‘stellen’ niets leuks kunt doen en die zijn alleen maar bezig met hun relatie.

Ik herken dat zo niet in mijn omgeving waar dat onderscheid tussen single en stel er helemaal niet is.
Ik heb 1 vriendin de hele Corona periode gezien om hard te lopen. Een andere voor af en toe een wandeling en weer anderen heb ik afgelopen week voor het eerst weer live gezien. Maar ik ga geen extra aandacht aan de single vriendinnen geven omdat ze toevallig geen partner hebben, net zoals ik hoop dat ze geen extra aandacht aan mij geven omdat ik opgescheept zit met 3 thuiswerkende/lerende mensen in huis
lilalinda schreef:
20-05-2020 08:32
ik werk vanaf werklocatie, mijn man thuis. Geen school, geen sport, niks... hij is altijd thuis
En ik houd van hem, maar eeuh... ik snak erg naar dat hij weer vaker weg is.

Gistermiddag kwam ik vroeger thuis, hij was naar zijn werk, de werkster was geweest... mijn huis was stil, opgeruimd, fris...
zzzzzzzzzzzucht
Precies, dit herken ik. Van de week was ik voor het eerst een paar uur alleen thuis. Wat was dat heerlijk. Ik had het zo gemist, snakte ernaar. Ik heb er zo van genoten, alleen zijn, stilte om me heen. Even niks doen.

Als ik dus een single vriendin spreek die alleen woont, dan lijkt het me heerlijk dat zij zoveel alleen-tijd heeft in deze tijd. Terwijl zij jaloers is dat ik mijn man en kinderen om me heen heb en me dus niet eenzaam hoef te voelen en veel met hen kan knuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet in NL, maar wij zaten ook in een lockdown (alleen supermarkten en apotheken open)... toen de restricties minder streng werden (vorige week) heb ik eerst 1 vriendin gezien, afhaal gehaald en op het pleintje in mijn buurt opgegeten...vanaf vorig weekend heb ik afgesproken met telkens een groepje van 4-5 vriendinnen, maar alleen buiten, op het plein, in een parkje, we hebben gepicknicked of afhaal gehaald... vanavond ben ik weer met een groepje vriendinnen bij een van hun in de tuin..
Ik ben bijna 2 maanden alleen thuis geweest, dus heb mijn vriendinnen echt gemist!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wel weer wat vrienden, met mate.
We proberen zo goed mogelijk afstand te houden.
Keertje wandelen, afspreken in de tuin bv.

Maar, merk ook bij mijn vriendinnen dat zij ook behoefte hebben aan sociale contacten/andere omgeving etc. Dus dat gaat wel redelijk natuurlijk.
Zijn wel een aantal die het liever niet doen, maar dat is ook prima.

Discussie hierboven over single/relatie, tja. Eeuwige dilemma natuurlijk.
Heb toevallige beide kanten mee gemaakt, maar moet zeggen dat samen toch wel fijner is hoor. Nu moet ik er voor mijn gevoel echt op uit of mensen bellen voor sociale contacten.
Th∅rdis schreef:
20-05-2020 08:34
Er zijn zat singles, ook hier weer, die zichzelf telkens zo neerzetten. Maar ik verdenk die mensen ervan dat ze in een relatie ook ongelukkig zijn. Die bekijken ‘stellen’ ook als een soort eenheid en willen graag ‘single vriendinnen’ omdat je met ‘stellen’ niets leuks kunt doen en die zijn alleen maar bezig met hun relatie.

Ik herken dat zo niet in mijn omgeving waar dat onderscheid tussen single en stel er helemaal niet is.
Zo is het in mijn vriendenkring ook. Het maakt niet zoveel uit of je nou single bent, een relatie hebt en/of kinderen hebt. We zijn allemaal al jarenlang vrienden en onze burgerlijke staat boeit niet zoveel. Ik vind dat ook erg vreemd, om je vrienden in van die hokjes in te delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had begin april al een eerste afspraak met een vriendin, in de tuin, maar toen had ik nog echt het gevoel dat we iets stiekems deden. Dat gevoel heb ik nu niet meer. Ik (of vriend en ik samen) zie regelmatig mensen om te borrelen of een hapje te eten maar tot nog toe wel bijna altijd buiten en nooit meer dan 2 tegelijk. Wat dat betreft ben ik erg blij met het mooie weer de hele tijd.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-05-2020 08:32
ik werk vanaf werklocatie, mijn man thuis. Geen school, geen sport, niks... hij is altijd thuis
En ik houd van hem, maar eeuh... ik snak erg naar dat hij weer vaker weg is.

Gistermiddag kwam ik vroeger thuis, hij was naar zijn werk, de werkster was geweest... mijn huis was stil, opgeruimd, fris...
zzzzzzzzzzzucht
:proud:
Zeer herkenbaar. Ik werk thuis, vriend heeft helemaal geen werk, want werkt in de evenementenbusiness en we weten allemaal wat daarmee gebeurd is :'( Verder nog een puber die al weken thuiszit en nu net zijn "examens" achter de rug heeft. Gelukkig kan ik af en toe naar mijn werklocatie vluchten omdat we hier ook nog eens een grootscheepse keukenverbouwing hebben (allang gepland voor corona natuurlijk).
Dus soms zou ik willen dat ik single was ja
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
20-05-2020 08:09
Het is niet in me opgekomen dat mijn vrienden die single zijn het zwaarder zouden hebben dan vrienden in een relatie, of met kinderen. Ieder heeft zo zijn eigen uitdagingen. Als je aan iemand vraagt hoe het gaat, die je goed kent, dan is het logisch dat die ander ook eerlijk antwoord geeft. Waarom daar dan een oordeel over hebben?

Ik zie nog vier van mijn vrienden af en toe, dan houden we afstand. Zij hebben allerlei verschillende samenstellingen qua relatie/ single/ kinderen en hoeveel zij nog met anderen in aanraking komen vanwege hun werk.
Soms schiet er iets door je hoofd dat niet helemaal objectief / eerlijk is. Dit was even zo'n gevoel. Maar inderdaad, niet echt oprecht. Het is ook bezien vanuit mijn eigen perspectief, andere mensen in andere situaties hebben natuurlijk net zo goed hun issues.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
20-05-2020 09:11
Ik had begin april al een eerste afspraak met een vriendin, in de tuin, maar toen had ik nog echt het gevoel dat we iets stiekems deden. Dat gevoel heb ik nu niet meer.
Waar ik woon zijn de café's en restaurants inmiddels weer open. Vorige week zijn we voor het eerst ergens gaan zitten voor koffie en taart. Voelde als iets heel avontuurlijks ;-)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al corona gehad en voel me daardoor veilig voor mezelf maar ook voor anderen. Het leven ziet er daardoor een stuk relaxter uit merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vanaf het begin al blijven afspreken met vrienden en familie maar niet met te veel tegelijk. Mijn man en dochter hebben nooit vanuit huis gewerkt dus vriendinnen waarmee ik voorheen mee ging winkelen en lunchen kwamen dan overdag hier op bezoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven