Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Teugels weer strakker aangehaald

16-09-2020 20:56 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jullie op je werk?
Bij ons is het beleid nog ‘werk zoveel mogelijk thuis’, maar de afgelopen weken was er een wat ruimer toestemmingsbeleid. Helaas werden sommige collega’s daar wat overmoedig door. Even naar kantoor om iets in te scannen, overleg wat handiger is met een groot scherm in een vergaderzaal etc, al dan niet met kennisgeving vooraf (als je toch langs werk komt, even binnenvallen).
Nu zijn dus per direct alle toestemmingen, ook de doorlopende ivm persoonlijke omstandigheden, ingetrokken. Best wel balen, want ik heb stukken in mijn kast op kantoor die ik eigenlijk nodig heb.
Herkennen jullie dat, of zou het te maken hebben met dat mijn kantoor midden in een Corona brandhaard staat, en er weer een persconferentie van Rutte aan komt?
Alle reacties Link kopieren
Followthesun90 schreef:
16-09-2020 23:52
Het is ook rijksbreed beleid om zoveel mogelijk thuis te werken. Ben ook echt verbaasd over het verhaal dat er organisaties binnen het rijk weer vrijwel volledig op kantoor zitten. Is voor de ministeries echt ondenkbaar. (Hier ook een rijksambtenaar met betrokkenheid bij het thuiswerkbeleid)
Ik werk niet bij een ministerie maar bij de rechtspraak. We zijn het gesprek eel aangegaan met onze leidinggevende. Naar ons idee moet iedereen thuiswerken en zou er coor het werk dat niet thuis gedaan kan worden, een minimum bezetting moeten zijn op kantoor. Maar bij ons draaien ze het om: iedereen is op kantoor en als je echt wil en er is werk dat je thuis kan doen, dan mag je af en toe een dagje thuiswerken. Nou hoef ik niet perse thuis te werken (werkplek is al bezet door partner en kinderen zijn overdag thuis) maar het is raar dat de adviezen door de eigen overheid niet worden opgevolgd.
Alle reacties Link kopieren
Followthesun90 schreef:
17-09-2020 00:32
Ook voor niet singles geldt dat. Ik vind het sociale aspect van werk zwaar onderbelicht en hoor steeds meer collega’s die dat bevestigen. Die hebben best een leuk sociaal leven buiten kantoor, maar missen de simpele sociale contacten op kantoor bij de koffie automaat.
En niet alleen dat, maar ook voor het werk voegt het echt wel wat toe om elkaar regelmatig in levenden lijve te zien.
Ik begin echt de terloopse contacten te missen, dat je bijvoorbeeld 2 collega's hoort praten en denkt, oja, daar moet ik ook nog wat mee, en even inbreekt ofzo. Ik heb sommige collega's, waar ik niet direct mee werk, nu al maanden niet meer gesproken omdat ik ze niet direct nodig heb. En dat is zonde, want vaak merk je dat als je elkaar tegenkomt en een praatje maakt, je daar werkgerelateerd wijzer van wordt (al is het maar omdat ze informatie hebben over andere afdelingen, etc.)
Nothing happens for a reason
Lady_Day schreef:
17-09-2020 06:26
Ik heb het vermoeden dat Rutte geen tijd heeft om hier te forummen.
:HA:

Niet?? Dat valt me erg tegen. Ik had gehoopt dat hij z'n hele coronabeleid op de meningen van ons vivaforummers baseerde.
-Livia- schreef:
17-09-2020 08:12
:HA:

Niet?? Dat valt me erg tegen. Ik had gehoopt dat hij z'n hele coronabeleid op de meningen van ons vivaforummers baseerde.
Nou, ik denk dat zijn ambtenaren vast wel eens op fora/socials komen om te weten te komen wat verschillende doelgroepen vinden. Het Viva forum is op nationaal niveau wel een van De grotere.
Hier sinds maart thuis aan het werk en dat zal zeker tot 01 januari zo blijven. Dan gaan ze opbouwen naar een hogere bezetting. Ik verwacht voor mijzelf zeker tot 01 maart thuis te werken. Ik had al een werkkamer en geen kinderen thuis dus heel goed te doen. Hebben als team wat zaken aangepast voor het thuiswerken zodat naar kantoor gaan niet noodzakelijk is. Er is elke dag 1 iemand op kantoor voor calamiteiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk niet, maar mijn man werkt nog steeds thuis. Hij mag naar kantoor, maar moet zich van tevoren aanmelden. Hij heeft dat een paar keer gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een Nederlands bedrijf (vitaal proces) binnen een afdeling die als kritieke infrastructuur is aangemerkt.

Wij mogen niet naar kantoor gaan of priva afspreken met collega's.

Een deel van ons team, waaronder ik, werkte al 3 weken thuis voordat dit landelijk beleid werd.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
17-09-2020 00:27
Het lijkt me niet goed als je sociale contacten alleen bestaan uit je collega's. Het is wel zo dat als je single bent, je veel actiever moet zijn om mensen te zien. Met thuiswerken valt een deel weg, dat is zo.
Blegh wat heb jij makkelijk praten. :-(
Sportschool, koffiehoek dicht, beperkt aantal mensen per uur op vooraf gereserverde tijden.
Mijn sportkantine, mn plekje om te trainen moet ik reserveren en in de kantine staan een paar losse tafeltjes ipv de stamtafel.
Uitjes van de personeelsvereniging zijn voornamelijk gecanceld.
Buurtvereniging, alles gecanceld.

Beginnende vriendschappen zijn nu nog lastiger uitbouwen ivm heersende kindergriepjes enzo.
En daarvoor waren bestaande vriendschappen behouden al belangrijker dan nieuwe maken.

En idd vitale sector dus als ik ergens wat oploop en mn collega's aansteek dan is er een fors probleem.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Wij werken nog steeds vanuit huis, de werkgever van mijn man heeft e.a. per 1 september versoepeld en nu zijn er een aantal kantoordagen per maand.
.Bij ons versoepelen we per 1 oktober, ik zou ook per 1 oktober in Rotterdam werken.Ik vrees dat het niet door gaat.

Ik ben inmiddels zo diep gezonken dat ik om 06.30 start met mijn werkdag omdat ik mij minder goed can focussen.Ik neem elk overleg op omdat ik meerdere back to back meetings met 10+ per meeting man inmiddels niet meer kan verwerken .

Maar dankbaar,want we hebben nog een baan.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde vandaag iemand in de beautybranche (dus contactberoep) die gewoon door moest werken, wel met mondkapje, van werkgever in afwachting van de testuitslag die positief bleek. Mag hopen dat de gemeente de tent sluit en dat alle klanten nooit meer terug komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven