Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Thuis school werk lockdown dip wie ook?

07-01-2021 10:51 686 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even klagen mijn ei kwijt.
Weer Thuis school weer beide doorwerken veel thuis door avond weekenddiensten maar voelt allemaal dubbel. Frustratie van het schoolwerk ben de draad kwijt. 2 kids groep 3 en 6.
Sommen die ik niet snap, stuiterende kinderen en niet even naar buiten kunnen om te resetten door de regen.
Ik heb echt een offday wie pept me op of klaagt lekker met me mee?
Want het ging goed tot gister en toen hoorde ik dat de lockdown zeker de hele maand januari gaat duren, de moed zakt me op alle fronten in de schoenen.
Wie helpt.me herpakken.
Alle reacties Link kopieren
Even voor iedereen om ook gewoon even te lachen vandaag om het thuisscholen:

https://youtu.be/Zy_y9yOrgxk
Op school zijn ze effectief ook niet veel langer bezig dan 2 uur per dag aan taal, spelling, engels en rekenen gok ik.
Het is uitleg, pauzes, (lopen naar de) gymles, boekenkringen en spreekbeurten, kringgesprekken, creamiddag, wo presentaties, kletsen met je buurman, viering, een kind dat trakteert en ik vergeet vast nog wel iets.
Mijn basisschool kinderen zijn met 2 uur allang klaar met hun dagtaak. Daarnaast hebben ze nog mag taken. Die doen ze tot de 2 uur vol is. De rest van de dag zijn ze vrij.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
22-01-2021 09:47


Ik zit met mijn dochter aan de keukentafel. We noteren allebei wat ze moet doen.
En zo zijn er meer ouders, maar dus ook genoeg die er niet naar om kijken en alles bij de kinderen neerleggen
En dan is straks het advies weer te laag en de schuld van de juf....

Hier staat dagelijks in een worddocument wat gedaan moet worden.
Overigens is zoon alweer met pauze omdat hij een opdracht onduidelijk vindt en het niet wil navragen. En ik mag dat ook niet, maar ik dreig er wel mee ;-)
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
22-01-2021 09:53
Even voor iedereen om ook gewoon even te lachen vandaag om het thuisscholen:

https://youtu.be/Zy_y9yOrgxk
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
22-01-2021 09:53
Even voor iedereen om ook gewoon even te lachen vandaag om het thuisscholen:

https://youtu.be/Zy_y9yOrgxk
:rofl:

Precies zoals ik van de week ook zat :rofl:
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
22-01-2021 10:05
Op school zijn ze effectief ook niet veel langer bezig dan 2 uur per dag aan taal, spelling, engels en rekenen gok ik.
Het is uitleg, pauzes, (lopen naar de) gymles, boekenkringen en spreekbeurten, kringgesprekken, creamiddag, wo presentaties, kletsen met je buurman, viering, een kind dat trakteert en ik vergeet vast nog wel iets.
Mijn basisschool kinderen zijn met 2 uur allang klaar met hun dagtaak. Daarnaast hebben ze nog mag taken. Die doen ze tot de 2 uur vol is. De rest van de dag zijn ze vrij.
Dit is mijn gedachte ook en kind zegt het zelf ook. Ze heeft nu per dag zo’n twee uur werk aan rekenen, twee uur taal en spelling, een uur aan zaakvakken en dan nog weektaken en creatieve opdrachten. Echt minimaal 6 uur per dag werk. Zoveel doen ze per dag nooit op schooldagen.

Ik vind 2 uur zelfstandig werken aan een laptop per dag ook echt de max voor een basisschoolkind in de bovenbouw.

En er zijn inderdaad kinderen die geen enkele opdracht doen en weinig tot niks inleveren. Dat zal deze kinderen echt geen goed doen helaas. Alles staat of valt met de ouders die er wel of niet bij kunnen zitten.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
22-01-2021 10:05
Op school zijn ze effectief ook niet veel langer bezig dan 2 uur per dag aan taal, spelling, engels en rekenen gok ik.
Het is uitleg, pauzes, (lopen naar de) gymles, boekenkringen en spreekbeurten, kringgesprekken, creamiddag, wo presentaties, kletsen met je buurman, viering, een kind dat trakteert en ik vergeet vast nog wel iets.
Mijn basisschool kinderen zijn met 2 uur allang klaar met hun dagtaak. Daarnaast hebben ze nog mag taken. Die doen ze tot de 2 uur vol is. De rest van de dag zijn ze vrij.
Rekenen staat 45- 60 min per dag voor.
Spelling 30 - 45 min
Taal 45 min
Engels 45 min

Tenminste dat is bij mij zo😉 om je een idee te geven van een schoolse situatie.
En nu is dat natuurlijk echt wel korter en anders.
Alle reacties Link kopieren
Dollycat schreef:
22-01-2021 11:06
Dit is mijn gedachte ook en kind zegt het zelf ook. Ze heeft nu per dag zo’n twee uur werk aan rekenen, twee uur taal en spelling, een uur aan zaakvakken en dan nog weektaken en creatieve opdrachten. Echt minimaal 6 uur per dag werk. Zoveel doen ze per dag nooit op schooldagen.

Ik vind 2 uur zelfstandig werken aan een laptop per dag ook echt de max voor een basisschoolkind in de bovenbouw.

En er zijn inderdaad kinderen die geen enkele opdracht doen en weinig tot niks inleveren. Dat zal deze kinderen echt geen goed doen helaas. Alles staat of valt met de ouders die er wel of niet bij kunnen zitten.
Sommige ouders vinden ook gewoon echt dat ze niet hoeven te helpen omdat ze dat op school ook niet doen.
Op school moet het kind het ook zelf doen.

Ik heb een kind die al issues heeft met sommige vakken, een andere klasgenoot van haar heeft dat ook.
Alleen hij wordt aan zijn lot overgelaten, en ik zit er bovenop.
Hoop mijn dochter nog lichtelijk omhoog te kunnen trekken, het valt niet mee, maar ik heb het voor haar over.
Ook al betekent dat dat ik zelf in de ochtend eerder aan mijn werk moet en in de avond iets langer door.
Dan is dat maar zo.
binkie schreef:
22-01-2021 11:48
Rekenen staat 45- 60 min per dag voor.
Spelling 30 - 45 min
Taal 45 min
Engels 45 min

Tenminste dat is bij mij zo😉 om je een idee te geven van een schoolse situatie.
En nu is dat natuurlijk echt wel korter en anders.
Is dit elke dag zo?
Hier krijgen ze maar 1x in de week Engels. En als ze rekenen, taal en Spelling af hebben dan mogen ze iets anders gaan doen volgens mijn dochter. Dus het zal ook per kind anders zijn hoeveel tijd ze nodig hebben voor deze vakken.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
22-01-2021 11:55
Is dit elke dag zo?
Hier krijgen ze maar 1x in de week Engels. En als ze rekenen, taal en Spelling af hebben dan mogen ze iets anders gaan doen volgens mijn dochter. Dus het zal ook per kind anders zijn hoeveel tijd ze nodig hebben voor deze vakken.
Bij ons is dat dus niet zo
heb je rekenen af? dan ga je of verder met je eigen taken van rekenen of je gaat online redactiesommen maken

Heb je taal en spelling af?
dan ga je naar spellingoefenen of naar gynzy

heb je begrijpend lezen af?
dan ga je oefenteksten maken op juf milou
Alle reacties Link kopieren
Iedereen weer klaar voor een nieuwe week?
Ik wel zou ook super fijn zijn al het de 2 laatste zijn, maar heb er een hard hoofd in jullie?
WorkMomNia37 schreef:
24-01-2021 20:08
Iedereen weer klaar voor een nieuwe week?
Ik wel zou ook super fijn zijn al het de 2 laatste zijn, maar heb er een hard hoofd in jullie?
Klaar eigenlijk nog niet. Ik ben al vanaf vrijdag ziek en ik kijk niet naar morgen uit. Nou ja, gewoon doen maar.
Nee ik geloof het ook niet. 1 dag hadden we iets van 4300 besmettingen en toen dacht ik Ja nu gaan we de goede kant op. Maar helaas geen daling meer daarna.
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag is meestal de laagste dag van de week, dus dat het daarna weer wat stijgt is normaal. Het is vooral belangrijk hoe het komende dinsdag is en of het dan verder gedaald is. Evengoed zou het kunnen dat 9 februari net te snel is, maar dan denk ik wel dat het 1 maart wordt.

Ik ben er wel weer klaar voor.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Oh jagges ziek ook dat nog beterschap alecta
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral heel erg benieuwd naar de lading extra shit die we weer moeten doen in het "middag programma".
We (ik en een paar andere moeders) gokken op een werkstuk... En vast weer allerlei andere vreselijke opdrachten die zogenaamd zelfstandig moeten maar wel voor een cijfer zijn...
Alle reacties Link kopieren
Mijn 5 jarige moet 3x in de week online
Als ik wakker word heb ik een stuk of 10 berichten van juf elke dag :facepalm:
Goed bedoeld hoor echt maar van mij mag het wel een tandje minder.
workmomnia37 wijzigde dit bericht op 24-01-2021 20:36
2.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
24-01-2021 20:34
Mijn 5 jarige moet 3x in de week online
Als ik wakker word heb ik een stuk of 10 berichten van juf elke dag :facepalm:
Goed bedoeld hoor echt maar van mij mag het wel een tandje minder.
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
24-01-2021 20:34
Mijn 5 jarige moet 3x in de week online
Als ik wakker word heb ik een stuk of 10 berichten van juf elke dag :facepalm:
Goed bedoeld hoor echt maar van mij mag het wel een tandje minder.
Wees blij dat hij maar 3x in de week online moet
Je ziet ze bij dochter in de klas met de dag moeier worden van het online onderwijs...
naar zo'n schermpje turen heel de dag das toch ook niks
Alle reacties Link kopieren
Pfff, zoon heeft vandaag net zijn (minimale) lijstje van afgelopen week afgerond (Hij liep vorige week zo te nukken om alles dat we wat dingen naar het weekend hebben verschoven).

Er staan nog wel wat opdrachten open, maar die vind ik wat minder belangrijk. Zo lang hij zijn dagtaken maar maakt.
Alle reacties Link kopieren
De school van mijn dochter heeft zichzelf in de laatste ouderbrief flink op de borst geklopt. Zo veel tevreden ouders, blablabla. Met schema wat de leerkracht nu allemaal doet na school. Veel kunnen wij als ouders niet zien natuurlijk. Maar er wordt van alles opgenoemd waarvan ik weet dat dit bij dochters klas niet gebeurt: individuele gesprekken met leerlingen, werk nakijken en feedback geven, instructiefilmpjes maken... de online lessen zijn tergend slecht, met roepende kinderen er doorheen. Zelfs mijn zeer verlegen dochter begint nu te muiten en te roepen en lollig te doen. Allemaal tijdens een dictee "voor een cijfer!" Ook al van de zotte.
Les kan ik het niet noemen, trefwoord wordt opgelepeld en een dictee dat tig keer onderbroken wordt.

Ik ben zelf leerkracht en zie dit al een tijd met lede ogen aan, en dan zo'n mail van school dat het allemaal zo fantastisch gaat. Bweh. Mijn eerste reactie is terugmailen, maar we hebben vaker dingen aangekaard, en ik wil ook niet de eeuwige zeikouder zijn. Bovendien gaat het me niks opleveren.

Maar dit topic is om je frustratie te spuwen. Dus ik spuw ff.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Hier rekenen ze elke ochtend van 9 tot 9.45 samen. Dus 29 kinderen samen. Eerst even een rondje dat iedereen iets mag vertellen. Per keer ongeveer 8 kinderen en daarna rekenen. Echt ik word iedere dag chagrijniger. Altijd weer:
- een kind die de beurt krijgt maar niks wil vertellen en dan tijdens het rekenen toch alsnog iets wil vertellen
- altijd hetzelfde kind dat tijdens de uitleg zegt dat hij het al af heeft
- altijd dat kind waarvan de vader weer vergeet de microfoon uit te zetten
- altijd die moeder die ruzie heeft met dochter en dan weer excuses komt maken
- altijd minimaal 3 kinderen tussendoor dat de verbinding slecht is. Ja daar kan juf niets aan doen hé. En hier is de verbinding perfect maar ik hoor juf nu niet door jullie gezeur. Ga ergens anders in huis zitten of neem een andere provider.
- altijd weer dat kind dat wil weten of hij al weg mag om zijn eigen pluswerk te maken. Jaaaaaa want dat mocht gisteren en eergisteren en weet ik wanneer toch ook
- altijd dat kind dat niet meer weet wanneer hij naar school moest komen om het extra werk op te halen en dat even midden in de uitleg gaat vragen.

Is het al 1 maart? Pffff ik hoop zo dat het dan klaar is.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
26-01-2021 10:08
Hier rekenen ze elke ochtend van 9 tot 9.45 samen. Dus 29 kinderen samen. Eerst even een rondje dat iedereen iets mag vertellen. Per keer ongeveer 8 kinderen en daarna rekenen. Echt ik word iedere dag chagrijniger. Altijd weer:
- een kind die de beurt krijgt maar niks wil vertellen en dan tijdens het rekenen toch alsnog iets wil vertellen
- altijd hetzelfde kind dat tijdens de uitleg zegt dat hij het al af heeft
- altijd dat kind waarvan de vader weer vergeet de microfoon uit te zetten
- altijd die moeder die ruzie heeft met dochter en dan weer excuses komt maken
- altijd minimaal 3 kinderen tussendoor dat de verbinding slecht is. Ja daar kan juf niets aan doen hé. En hier is de verbinding perfect maar ik hoor juf nu niet door jullie gezeur. Ga ergens anders in huis zitten of neem een andere provider.
- altijd weer dat kind dat wil weten of hij al weg mag om zijn eigen pluswerk te maken. Jaaaaaa want dat mocht gisteren en eergisteren en weet ik wanneer toch ook
- altijd dat kind dat niet meer weet wanneer hij naar school moest komen om het extra werk op te halen en dat even midden in de uitleg gaat vragen.

Is het al 1 maart? Pffff ik hoop zo dat het dan klaar is.
Dit. Exact! En er wordt gewoon niks van gezegd! En het wordt ook steeds erger. Hier is geen kletsronde, waar de kinderen duidelijk wel behoefte aan hebben.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
26-01-2021 10:08
Hier rekenen ze elke ochtend van 9 tot 9.45 samen. Dus 29 kinderen samen. Eerst even een rondje dat iedereen iets mag vertellen. Per keer ongeveer 8 kinderen en daarna rekenen. Echt ik word iedere dag chagrijniger. Altijd weer:
- een kind die de beurt krijgt maar niks wil vertellen en dan tijdens het rekenen toch alsnog iets wil vertellen
- altijd hetzelfde kind dat tijdens de uitleg zegt dat hij het al af heeft
- altijd dat kind waarvan de vader weer vergeet de microfoon uit te zetten
- altijd die moeder die ruzie heeft met dochter en dan weer excuses komt maken
- altijd minimaal 3 kinderen tussendoor dat de verbinding slecht is. Ja daar kan juf niets aan doen hé. En hier is de verbinding perfect maar ik hoor juf nu niet door jullie gezeur. Ga ergens anders in huis zitten of neem een andere provider.
- altijd weer dat kind dat wil weten of hij al weg mag om zijn eigen pluswerk te maken. Jaaaaaa want dat mocht gisteren en eergisteren en weet ik wanneer toch ook
- altijd dat kind dat niet meer weet wanneer hij naar school moest komen om het extra werk op te halen en dat even midden in de uitleg gaat vragen.

Is het al 1 maart? Pffff ik hoop zo dat het dan klaar is.
Heb ik een volgende verlenging van de schoolsluiting gemist, nee toch..:😬 hier tellen we nog af naar 9 februari. Verder heel herkenbaar van de kant van de ouder, ook wij kregen een brief van school over hoe goed ze wel niet bezig zijn. Geen idee hoe het in de andere klassen gaat maar dat gaat zeker niet over de lessen in de klas van mijn zoon.
Alle reacties Link kopieren
Oooh dat gaat hier ook zo hoor sneeuwwitje kansloos allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven