Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Uitslag zonder digid

27-12-2020 15:25 38 berichten
Wij moeten ons laten testen op covid, onze jongste heeft geen digid.
Ik heb me al eens eerder laten testen, afspraak telefonisch gemaakt, en toen ben ik niet gebeld en kreeg ik geen mail. De uitslag stond na een dag in mijn digid.
Ik vraag me nu af hoe ik dan de uitslag van de jongste krijg. Iemand dit wel eens gehad en hoe ging dat toen?
Zij heeft de grootste kans om positief te zijn :P
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg trouwens de indruk dat positieve uitslagen langer duren dan negatieve. Hier hele gezin getest en 1 positief, rest negatief, positieve uitslag duurde veel langer. En dat heb ik al van meer mensen gehoord.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
28-12-2020 16:08
Dat is inderdaad lang anomus. Is je dochter toen in isolatie gegaan of houden jullie geen afstand?
Nee, we hebben geen afstand gehouden. Ik vind haar te jong (brugklas) om echt te isoleren en ons huis is niet helemaal geschikt.
Man en ik hebben het een paar dagen later ook gekregen. De twee anderen (basisschoolleeftijd) niet.
ANOMUS schreef:
28-12-2020 17:51
Nee, we hebben geen afstand gehouden. Ik vind haar te jong (brugklas) om echt te isoleren en ons huis is niet helemaal geschikt.
Man en ik hebben het een paar dagen later ook gekregen. De twee anderen (basisschoolleeftijd) niet.
Dat kan ik me goed voorstellen, de kans is ook best groot dat je al besmet bent tegen de tijd dat je uitslag krijgt en een van het gezin is positief.
coravanmora schreef:
28-12-2020 17:25
Ik krijg trouwens de indruk dat positieve uitslagen langer duren dan negatieve. Hier hele gezin getest en 1 positief, rest negatief, positieve uitslag duurde veel langer. En dat heb ik al van meer mensen gehoord.
Heel vreemd, je zou dat toch liever andersom zien! Wij hebben nog geen uitslag..
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
28-12-2020 17:25
Ik krijg trouwens de indruk dat positieve uitslagen langer duren dan negatieve. Hier hele gezin getest en 1 positief, rest negatief, positieve uitslag duurde veel langer. En dat heb ik al van meer mensen gehoord.
Klopt wel want de ggd belt zelf de positieve uitslagen door en hebben het natuurlijk druk. Callcenter doet de negatieve uitslagen, hebben het ook druk maar zitten met genoeg man
.
Alle reacties Link kopieren
isa__88 schreef:
28-12-2020 20:14
Klopt wel want de ggd belt zelf de positieve uitslagen door en hebben het natuurlijk druk. Callcenter doet de negatieve uitslagen, hebben het ook druk maar zitten met genoeg man

Ja maar dan toch vreemd dat de negatieve uitslag van mijn zoon niet mocht worden gegeven terwijl ze zeiden de uitslag wel te hebben. Kon alleen uitbellend....

Bovendien, we hadden allemaal DigiD en de positief melding in duurde echt langer dan de negatieve.

Zo’n telefoontje dat je positief bent duurt ook langer dan een negatief melding, wegens de gevolgen.
Maar wat aardbeienslof zegt klopt ook: juist dan wil je het weten om meer besmettingen te voorkomen.
Ze zouden ook vast een mail kunnen sturen (met dezelfde tekst als die je ziet bij DigiD). Dan weet je het vast en kun je actie ondernemen, isolatie, lijstje voor bco maken etc. Dat telefoontje komt dan nog wel. Mailtjes kunnen veel sneller dan telefoontjes. Kunnen zowat geautomatiseerd worden.
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
28-12-2020 20:56
Ja maar dan toch vreemd dat de negatieve uitslag van mijn zoon niet mocht worden gegeven terwijl ze zeiden de uitslag wel te hebben. Kon alleen uitbellend....

Bovendien, we hadden allemaal DigiD en de positief melding in duurde echt langer dan de negatieve.

Zo’n telefoontje dat je positief bent duurt ook langer dan een negatief melding, wegens de gevolgen.
Maar wat aardbeienslof zegt klopt ook: juist dan wil je het weten om meer besmettingen te voorkomen.
Ze zouden ook vast een mail kunnen sturen (met dezelfde tekst als die je ziet bij DigiD). Dan weet je het vast en kun je actie ondernemen, isolatie, lijstje voor bco maken etc. Dat telefoontje komt dan nog wel. Mailtjes kunnen veel sneller dan telefoontjes. Kunnen zowat geautomatiseerd worden.
De bel teams zelf zouden het ook heel graag sneller willen maar dit is gewoon niet te doen. Zeker met een bco gesprek ben je best even bezig. Je wilt mensen duidelijke en goed te woord staan en evt vragen zo goed mogelijk beantwoorden.

De rede dat het call center geen uitslag geeft bij inbellen is ivm AVG ze iedereen kan wel zeggen dat ie aardbeienslof is.

Neemt niet weg dat ik echt wel snap dat je de uitslag wilt weten en het vervelend is te moeten wachten. Besmettingen voorkomen doe je toch al mag ik hopen door in quarantaine te gaan.
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
28-12-2020 20:56
Ja maar dan toch vreemd dat de negatieve uitslag van mijn zoon niet mocht worden gegeven terwijl ze zeiden de uitslag wel te hebben. Kon alleen uitbellend....

Bovendien, we hadden allemaal DigiD en de positief melding in duurde echt langer dan de negatieve.

Zo’n telefoontje dat je positief bent duurt ook langer dan een negatief melding, wegens de gevolgen.
Maar wat aardbeienslof zegt klopt ook: juist dan wil je het weten om meer besmettingen te voorkomen.
Ze zouden ook vast een mail kunnen sturen (met dezelfde tekst als die je ziet bij DigiD). Dan weet je het vast en kun je actie ondernemen, isolatie, lijstje voor bco maken etc. Dat telefoontje komt dan nog wel. Mailtjes kunnen veel sneller dan telefoontjes. Kunnen zowat geautomatiseerd worden.
Wij mogen de uitslag niet doorgeven als mensen zelf bellen. Moeten idd wachten tot ze zelf gebeld worden. Ook omdat het niet eens kwestie is van alleen doorgeven ‘u bent negatief’ er moeten nog vragen gesteld worden om te kijken of de quarantine kan worden beëindigd, dat kan niet in alle gevallen ook al is de test negatief

Sowieso met Digid kun je altijd kijken op www.coronatest.nl en daar kijken of de uitslag er is, sommige mensen refreshen de hele dag, al is dat een beetje overdreven :-)
.
Op de vorige pagina zei iemand dat je na een dag wel naar de infolijn kunt bellen voor de uitslag.

Ik heb inderdaad wel 15 keer gekeken vandaag :D
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
28-12-2020 21:23
Op de vorige pagina zei iemand dat je na een dag wel naar de infolijn kunt bellen voor de uitslag.

Ik heb inderdaad wel 15 keer gekeken vandaag :D
Bellen kan maar ze mogen de uitslag niet doorgeven. Na 48 u nog geen uitslag kunnen wij een notitie maken en komt burger op de bellijst en word er zsm gebeld indien de uitslag er al is.
.
isa__88 schreef:
28-12-2020 21:25
Bellen kan maar ze mogen de uitslag niet doorgeven. Na 48 u nog geen uitslag kunnen wij een notitie maken en komt burger op de bellijst en word er zsm gebeld indien de uitslag er al is.
Ok! Nou, hopelijk niet nodig en worden we morgen gebeld.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
28-12-2020 21:31
Ok! Nou, hopelijk niet nodig en worden we morgen gebeld.
Hoop het ook voor jullie! Maar zal vast wel :)
.
Vanochtend in digid gezien dat we negatief waren. Daarna meteen gebeld naar de ggd en ze gaven de uitslag van dochter gewoon door, ook negatief :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven