Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Uitstel bruiloft

24-04-2020 13:34 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben een corona bruidje wat eind april zou trouwen. We willen graag verzetten naar eind oktober alleen verwachten jullie dat je tegen die tijd weer een bruiloftsfeest mag geven? Met alle verhalen over een tweede golf en feesten op 1,5 meter afstand lijkt me ook lastig met 130 man.

Kun je eind oktober weer “normaal” een bruiloftsfeest geven?

Totaal aantal stemmen: 99

Ja (6%)
Nee (94%)
Ook al zou je gaan als gast, je mag geen hand geven of een knuffel en moet zorgen uit andermans adem te blijven. Een binnenruimte met meer dan 10 personen zou ik sowieso vermijden. Als je gasten allemaal 2 meter uit elkaar zitten, hoe kunnen ze dan op 'n normale manier met elkaar praten?
En hoe gezellig is dat voor het organiserende koppel zelf?
Enige vorm van buffeteten of hapjes die met de hand kunnen worden gepakt (of er overheen gehoest) is ook risicovol.
Als ik het was die dit jaar ging trouwen zou ik het heel klein houden.
Trouwen op het stadhuis met de beide ouders en broers/zussen met aanhang en eventuele opa's en oma's en daarna iets drinken/eten samen.
En een receptie en feest uitstellen tot volgend jaar of misschien het jaar daarna, want we weten ook nog niet hoe het volgend jaar gaat zijn he.
Iedereen denkt wel dat het volgend jaar beter zal zijn, maar ook dat weten we nog niet, het kan ook nog wel eens veel langer duren.
Wij trouwen in juni, hebben nog niets gecanceld. Maar wij verwachten dat het alleen kleine ceremonie wordt en dan doen we later een keer feest. Ik hoop dat de kerk nog kan met meer dan 30 mensen maar dat is nog even afwachten.

We hebben bewust niet verplaatst naar september of oktober omdat mijn vader en schoonvader niet de gezondsten zijn en we hen er graag hij willen hebben. Verder wordt er een opleving verwacht dus ik denk niet dat het dan wel kan (plus er wordt zoveel verplaatst daarheen dat ik niet verwacht dat er nog een datum vrij is)
Kipkerriesalade schreef:
24-04-2020 15:17
Wij trouwen in juni, hebben nog niets gecanceld. Maar wij verwachten dat het alleen kleine ceremonie wordt en dan doen we later een keer feest. Ik hoop dat de kerk nog kan met meer dan 30 mensen maar dat is nog even afwachten.

We hebben bewust niet verplaatst naar september of oktober omdat mijn vader en schoonvader niet de gezondsten zijn en we hen er graag hij willen hebben. Verder wordt er een opleving verwacht dus ik denk niet dat het dan wel kan (plus er wordt zoveel verplaatst daarheen dat ik niet verwacht dat er nog een datum vrij is)

In een grote kerk kan je wel ver genoeg uit elkaar zitten he, al lijkt me dat niets.
Met meer dan 30 personen zou er wel niet inzitten, en wie wil daar tussen gaan zitten?
Zeker als je vader en schoonvader gezondheidsproblemen hebben zou ik het kleiner houden.
Wat vind je van de reactie's TO? En wat gaan jullie uiteindelijk beslissen?
LAgirl82 schreef:
24-04-2020 17:25
Wat vind je van de reactie's TO? En wat gaan jullie uiteindelijk beslissen?
Ik ben echt zo blij met al jullie reacties, we gaan dit jaar klein met directe familie het officiële gedeelte doen en het feest/receptie een jaar vooruit schuiven
LAgirl82 schreef:
24-04-2020 15:03
Als ik het was die dit jaar ging trouwen zou ik het heel klein houden.
Trouwen op het stadhuis met de beide ouders en broers/zussen met aanhang en eventuele opa's en oma's en daarna iets drinken/eten samen.
En een receptie en feest uitstellen tot volgend jaar of misschien het jaar daarna, want we weten ook nog niet hoe het volgend jaar gaat zijn he.
Iedereen denkt wel dat het volgend jaar beter zal zijn, maar ook dat weten we nog niet, het kan ook nog wel eens veel langer duren.
Maar zo moet je toch niet denken? Ja t kan maar ik ga gwoon lekker veel plannen maken voor volgend jaar..Ik weet niet of t allemaal doorgaat maar als je er vanuit moet gaan dat t volgend jaar nog precies zo is, word je hartstikke depressief van....
Tuurlijk mag je dat tegen dan weer. Bevolking en economie staat nu al op "revolteren", en de botte realiteit is dat je domweg geen horeca en aanverwanten meer hebt als je lockdown nog enkele maanden verder laat gaan en/of als je einde dit jaar dit hele circus nog eens herhaalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven