Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Versoepelingen: Waar ga jij als eerst gebruik van maken ?

21-04-2021 09:29 406 berichten
De eerste versoepelingen zijn bekend.
Gisteren maakte het kabinet bekend dat per 28 april een aantal maatregelen worden versoepeld.

Onder andere:
- Avondklok wordt opgeheven
- De terrassen gaan open van 12 - 18 u
- Aantal bezoekers thuis van 1 naar 2 personen per dag
- Winkeliers mogen klanten binnen laten zonder afspraak
- Weekmarkten mogen weer open
- Studenten van hogescholen en universiteiten mogen 1 dag per week fysiek onderwijs

Waar kijken jullie naar uit ?

Voor mij persoonlijk gaat het om de winkels. Volgende week ga ik naar de Westfield Mall in Leidschandam. Ik heb al heel lang niet meer fysiek geshopt en kijk er echt naar uit. :hyper:
Ik had ook wel zin in een terrasje maar dat zou vóór 18u moeten. :-(
Het weer is ook niet echt denderend. Ik vraag me af of horecaondernemers dit wel zien zitten ?

Eerste verwennerij na versoepelingen

Totaal aantal stemmen: 302

Later op buiten (6%)
Terras (32%)
Winkelen (38%)
Weekmarkt (3%)
Fysieke colleges (1%)
Extra bezoeker (11%)
Anders (8%)
Alle reacties Link kopieren
Winkelen zonder afspraak klinkt wel fijn maar als je fulltime werkt en alleen in het weekend kan, zal je denk ik toch in wachtrijen voor de "gewilde" winkels zoals Action, Primark, H&M, Zara etc komen te staan. En die wachtrijen worden dan begeleid door een steward of winkelpersoneel. Idee klinkt goed maar vraag me af hoe dat op zaterdag of zondag in de drukke stad gaat.
LilyOfTheVally schreef:
21-04-2021 09:46
ik ben ook verbaasd dat zoveel mensen als eerste op een terras gaan zitten in dit weer. en dan ook nog eens met max 2 personen én vóór 18u ophoepelen :-?
Als je werkt heb je er dus niks aan.
Joelle1980 schreef:
21-04-2021 10:52
Winkelen zonder afspraak klinkt wel fijn maar als je fulltime werkt en alleen in het weekend kan, zal je denk ik toch in wachtrijen voor de "gewilde" winkels zoals Action, Primark, H&M, Zara etc komen te staan. En die wachtrijen worden dan begeleid door een steward of winkelpersoneel. Idee klinkt goed maar vraag me af hoe dat op zaterdag of zondag in de drukke stad gaat.
vóór de strenge lockdown was het ook al zo hoor. max aantal personen per m2.
Gewoon spontaan een winkel binnen gaan zonder afspraak.

De kinderen hebben nieuwe kleding nodig, dus dat gaan we ergens eind volgende week maar doen.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
21-04-2021 10:52
Als je werkt heb je er dus niks aan.
Ik werk gewoon, thuis. Dus als ik om 17:00 u stop, zit ik om 17:05 op een terras. Dan krijg ik wel drie wijntjes weg hoor. :D
Julus schreef:
21-04-2021 10:52
Als je werkt heb je er dus niks aan.
precies. ik denk dat de de horeca op deze manier niet echt winst zal maken en tegelijk verliezen ze de financiële steun van de overheid omdat ze open mogen.
het was een mooi compromis geweest als ze tot 20u open mochten doordeweeks maar ik denk dat de hele bedoeling is om mensen zoveel mogelijk te ontmoedigen om überhaupt een terrasje te pakken
anoniem_646336d701a6f wijzigde dit bericht op 21-04-2021 11:00
14.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga denk ik op mijn vrije dag even winkelen en een broodje eten op een terras met mezelf. In het weekend ga ik me voorlopig nog even niet aan wagen.
Alle reacties Link kopieren
Op de IC medewerkers en ouders met jonge kinderen na heeft volgens mij 90% van de Nederlandse bevolking heel veel vakantiedagen over van vorig jaar. Dus je kan ook gewoon een dagje vrij nemen om van het terras te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Is er dan tijdens de persconferentie gezegd dat ze helemaal geen steun meer krijgen nu? Ik kan me voorstellen dat ze nog gedeeltelijke steun krijgen. Het was toch ook niet dat de horeca geen steun kreeg omdat je wel kon afhalen of laten bezorgen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Winkelen zonder afspraak, daar kijk ik t meest naar uit. En als t mooi weer is, een terrasje pakken.
ik geef mn bek ook maar een douw
yasmijn schreef:
21-04-2021 10:23
Als het geen weer is, dan zijn de heaters aan hier op het terras. :lol:

Eerst even snel winkelen, onderbroeken en sokken en rookworst bij de Hema.
Dan lunchen op het veilige terras overgoten met rosé wat naadloos overgaat in borrelen op het terras.
Om 1800 naar huis 😉
Wacht even... mag dat wel?
Rutte zei toch; Terrassen zijn vooral open voor koffie, lunch en een biertje om een uurtje of vijf. ;-D

Geniet ervan :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
21-04-2021 11:06
Wacht even... mag dat wel?
Rutte zei toch; Terrassen zijn vooral open voor koffie, lunch en een biertje om een uurtje of vijf. ;-D

Geniet ervan :cheers:
Ik heb de persconferentie niet gekeken maar ik las dat bitterballen taboe zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets nodig heb van de winkel dan kan ik nu makkelijker gaan kopen, maar voor de rest heb ik geen last van de maatregelen zoals die nu zijn, ik ben een geduldig mens.

Ik heb dan ook geen haast om snel op een terras te gaan zitten of later buiten te lopen. Ik wacht liever totdat ik, en de rest van Nl gevaccineerd is voordat ik weer los ga. Bij de "veilige" activiteiten die ik de afgelopen maanden heb gedaan, heb ik gemerkt dat mensen toch dicht bij elkaar in de buurt gaan staan als ze even niet opletten. Ik vind het wel prima zo.
Ik heb gisteren nog snel even een afspraak gemaakt bij een winkel om iets terug te brengen. Ik zie het namelijk gebeuren dat er weer een rij staat zodra ze weer redelijk 'normaal' open mogen.

Op een terras zou je me niet gaan vinden de komende tijd, dat doe ik zowiezo al bijna nooit, maar wel fijn dat ik nu gewoon een winkel in kan zonder afspraak. Wil al een tijd naar de Hema en wat andere winkels om gewoon even wat dingen te bekijken voordat ik ze aanschaf. Had alleen geen afspraken daarvoor ingepland want ik vond het lullig als ik er dan toch niks zou kopen. En tja hoe plan je die dan goed achter elkaar als je bij de ene winkel binnen 5 minuten klaar bent en bij de andere je eigenlijk tijd tekort hebt. Of als je bij een winkel de afspraak niet meer nodig hebt omdat je bij een ander al bent geslaagd.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 21-04-2021 11:12
6.47% gewijzigd
juliet64 schreef:
21-04-2021 10:05
Het is natuurlijk ook allemaal niet verplicht he.
Zeg ik ook niet he.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
21-04-2021 11:02
Is er dan tijdens de persconferentie gezegd dat ze helemaal geen steun meer krijgen nu? Ik kan me voorstellen dat ze nog gedeeltelijke steun krijgen. Het was toch ook niet dat de horeca geen steun kreeg omdat je wel kon afhalen of laten bezorgen?
6 uurtjes open en max. 2 personen per tafel - en dan enkel voor drankjes ? Daar kan je als horeca ondernemer toch niet van overleven ? Ik neem ook aan dat er aanvullende steun moet blijven ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Susan schreef:
21-04-2021 10:27
Maar jullie bedoelen dan dat er in diezelfde winkel of op datzelfde terras mensen aanwezig zijn die mogelijk hebben gezeikt over het coronabeleid, mensen met wie je verder geen interactie hebt? Alleen het feit dat ze daar zijn is al genoeg om niet te willen gaan?
Ze hebben niet gezeikt, ze hebben gezeken. ;)
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
21-04-2021 09:43
Terras en winkels! Ik krijg over een week de 2e Moderna, daarna durf ik het aan. Ik ben hoog-risico groep, (dialyse)., Mijn dokter heeft wel gezegd dat ik zelfs na de 2e prik nog voorzichtig moet zijn want er is nog niet goed onderzocht hoe effectief het vaccin is voor mensen met nierfalen. Ik hoop dat snel te weten. Maar ik voel me wel wat vrijer met 2 prikken!
Mss kan je je laten testen op antistoffen? Dat hoop ik te kunnen doen na vaccinatie. Ook risicogroep, immunosuppresiva.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga lekker woonwinkelen yeah! Leenbakker here I come!!!
't Is al met al een heel gedoe
Annapicobella schreef:
21-04-2021 10:33
Ik ook. Ik lees veel minder, want juist het neuzen in de bibliotheek en daar een ontdekking doen van een onbekende titel of schrijver, daar kan reserveren niet tegenop. En even neuzen in de tijdschriften. Of in een andere stad even een museum inlopen (museumjaarkaart) gewoon omdat het kan. En geraakt worden door mooie kunst, spullen, ideeen.
Jullie brengen me trouwens wel op een idee...die museumjaarkaart, misschien ga ik daarmee in de toekomst ook voor de bijl.
Lijkt me geweldig om musea te bezoeken. Heb ik sporadisch wel gedaan in het verleden, echter op gegeven moment kind klein en het kwam er niet meer zo van. Nu kan kind mee (of niet en ga ik met partner of alleen).
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
21-04-2021 11:14
Ze hebben niet gezeikt, ze hebben gezeken. ;)
Mag allebei hoor.

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... H_taegzaUk
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
AnAppleADay schreef:
21-04-2021 11:07
Ik heb de persconferentie niet gekeken maar ik las dat bitterballen taboe zijn.
Die was ik al weer vergeten, maar Rutte staat erom bekend dat hij een vast patroon heeft.... :)

Over de beperkte openingstijden zegt Rutte: 'Daarmee schrap je de bitterbal en de avondmaaltijd op het terras. Terrassen zijn vooral open voor koffie, lunch en een biertje om een uurtje of vijf.'
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
21-04-2021 10:57
vóór de strenge lockdown was het ook al zo hoor. max aantal personen per m2.
Ja toen was het ook al geen doen in het weekend bij veel winkels met de rijen.
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
21-04-2021 11:17
Die was ik al weer vergeten, maar Rutte staat erom bekend dat hij een vast patroon heeft.... :)

Over de beperkte openingstijden zegt Rutte: 'Daarmee schrap je de bitterbal en de avondmaaltijd op het terras. Terrassen zijn vooral open voor koffie, lunch en een biertje om een uurtje of vijf.'
Alsof je niet al voor 18.00 een bitterbal kan eten :proud:
AnAppleADay schreef:
21-04-2021 11:01
Op de IC medewerkers en ouders met jonge kinderen na heeft volgens mij 90% van de Nederlandse bevolking heel veel vakantiedagen over van vorig jaar. Dus je kan ook gewoon een dagje vrij nemen om van het terras te genieten.
Hoe kom je daarbij? Werkgever kon het niet verplichten maar attendeerde wel op het belang van vrije dagen opnemen. Voor jezelf én voor de onderneming. Velen hebben daaraan gehoord gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven