Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Videoborrelen

20-09-2020 09:24 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van vrienden met wie ik gewoonlijk zou afspreken, krijg ik nu uitnodigingen om te videoborrelen of te videokoffiedrinken. :|

Videovergaderen is al erg genoeg. Maar wat is precies de lol van videoborrelen?
En wat is de meerwaarde van een schermpje en een slechte verbinding boven een gewoon telefoongesprek?
Of ben ik gewoon te oud hiervoor?
'Grappig' dat sommige mensen zo vastgeroest zitten in hun eigen mening en traditionele manier van doen, dat ze niet open kunnen staan voor nieuwe ontwikkelingen.
En dan hier die mening met zoveel stelligheid tot de enige juiste waarheid denken te moeten verheffen dat ze iedereen die het anders doet direct als minderwaardig afserveren.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
20-09-2020 12:15
'Grappig' dat sommige mensen zo vastgeroest zitten in hun eigen mening en traditionele manier van doen, dat ze niet open kunnen staan voor nieuwe ontwikkelingen.
En dan hier die mening met zoveel stelligheid tot de enige juiste waarheid denken te moeten verheffen dat ze iedereen die het anders doet direct als minderwaardig afserveren.
Nou dit. Tsjonge wat een hoge zuurgraad. In het begin van Corona heb ik eens gevideoborreld met mijn schoonzus en zwager. Zelfde borrelplank aangeschaft en zo drie uurtjes zitten kletsen. Inmiddels zien we elkaar weer gewoon, maar zeker in het begin toen iedereen echt nog voornamelijk binnenbleef was het heel erg fijn elkaar weer even te spreken en te zien. Als dat dan armoe is, tja. Ik snap niet zo goed waarom een ander daar mentale last van moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Of zoomen een succes is, hangt van je vrienden en de hoeveelheid personen af. Met meer dan zes mensen of met onervaren videochatters, wordt het al snel een zooitje. Ik zoom eens in de zoveel weken met een groepje internationale vrienden. We kunnen uren praten en lachen over van alles en nog wat. Heel gezellig.

We doen overigens geen spelletjes en noemen het geen borrel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist niét zuur als je life contact boven een beeldscherm verkiest.
Over de telefoon eens lekker bijkletsen met iemand vind ik ook fijn.
Maar met een clubje je glas wijn heffen voor een beeldschermpje en voor het idee allemaal met hetzelfde kaasplankje of schaaltje chips zitten.. nee, dat is echt niks voor mij. Ik geloof niet dat ik dat gezellig ga vinden.
Ik vind videobellen met een groep sowieso erg vermoeiend.
Het geluid vind ik vaak wat schel of blikkerig en ik moet me erg concentreren om iedereen goed te verstaan.
Ik snap niet goed waarom sommige zich nu beledigd moeten voelen?
To vroeg toch wat de meerwaarde en lol van videobellen is?
Dus daar volgen dan diverse meningen op.
Logisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook geen armoe in tijden met minder sociaal contact. Sterker nog, in mijn persoonlijk geval als introvert vind ik het ideaal. Ik hoef de deur niet uit en als echte huismus is dat zeker een pro, en op een uurtje ben ik wel klaar. Een afspraak neemt vaak meer tijd in beslag en ik kan niet lekker in mijn pyjama kruipen.
En uiteindelijk is het best leuk. Je ziet elkaar allemaal thuis en bekijkt eerst elkaars hapjes en drankjes enzo :) Best lachen.
Voor mij hoeft er echt geen tafel te zijn om rond te zitten. Het uiteindelijke ‘doel’ is toch om elkaar te horen en te zien en bij te praten? Knuffelen doe ik sowieso al niet en nu is het helemaal uit den boze.
Dus niet oordelen, eerst proberen!
Pindakaasjes schreef:
20-09-2020 12:31
Ik vind het juist niét zuur als je life contact boven een beeldscherm verkiest.
Over de telefoon eens lekker bijkletsen met iemand vind ik ook fijn.
Maar met een clubje je glas wijn heffen voor een beeldschermpje en voor het idee allemaal met hetzelfde kaasplankje of schaaltje chips zitten.. nee, dat is echt niks voor mij. Ik geloof niet dat ik dat gezellig ga vinden.
Ik vind videobellen met een groep sowieso erg vermoeiend.
Het geluid vind ik vaak wat schel of blikkerig en ik moet me erg concentreren om iedereen goed te verstaan.
Ik snap niet goed waarom sommige zich nu beledigd moeten voelen?
To vroeg toch wat de meerwaarde en lol van videobellen is?
Dus daar volgen dan diverse meningen op.
Logisch.
Het hoeft ook geen volledige vervanging van persoonlijk contact te zijn, het kan ook een aanvulling zijn. En soms kan het het verschil zijn tussen wel of geen contact hebben met sommige mensen. Niet met iedereen kun je nu zomaar overal afspreken. Mensen zitten in risicogroepen, zijn hun baan kwijt en hebben daardoor geen budget meer voor een terras of gaan nu liever niet met OV. Dan kan videoborrelen een leuk alternatief zijn om elkaar toch te spreken, samen te lachen en samen een spelletje te doen.

Uit dat je gelooft dat je het niet gezellig gaat vinden, begrijp ik dat je het nog nooit geprobeerd hebt maar het bij voorbaat afwijst en als armoe bestempelt?

En maak je geen zorgen, ik voel me totaal niet beledigd. Ik verbaas me er alleen over. Mensen die zo rigide alleen hun eigen manier als de juiste manier kunnen zien, zouden mijn vrienden toch al niet zijn, dus dit probleem speelt niet in mijn vriendenkring.
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 12:45
0.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In het begin van de coronacrisis, toen het advies nog was om zoveel mogelijk thuis te blijven, heb ik dit wel gedaan met vrienden. Met een stuk of tien man even bijkletsen en daarna met zijn allen een spelletje spelen. Vond het eigenlijk wel gezellig.

Nu hoeft dat niet meer en spreken we weer gewoon af. Alleen nog niet met de hele groep tegelijk, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
20-09-2020 12:43
Het hoeft ook geen volledige vervanging van persoonlijk contact te zijn, het kan ook een aanvulling zijn. En soms kan het het verschil zijn tussen wel of geen contact hebben met sommige mensen. Niet met iedereen kun je nu zomaar overal afspreken. Mensen zitten in risicogroepen, zijn hun baan kwijt en hebben daardoor geen budget meer voor een terras of gaan nu liever niet met OV. Dan kan videoborrelen een leuk alternatief zijn om elkaar toch te spreken, samen te lachen en samen een spelletje te doen.

Uit dat je gelooft dat je het niet gezellig gaat vinden, begrijp ik dat je het nog nooit geprobeerd hebt maar het bij voorbaat afwijst en als armoe bestempelt?

En maak je geen zorgen, ik voel me totaal niet beledigd. Ik verbaas me er alleen over. Mensen die zo rigide alleen hun eigen manier als de juiste manier kunnen zien, zouden mijn vrienden toch al niet zijn, dus dit probleem speelt niet in mijn vriendenkring.

Wat betreft je eerste alinea geef ik je helemaal gelijk.
Vervolgens vind ik je scheef gaan. Ik heb vast nog nooit video gebeld?, hoezo schreef ik dan dat ik het vermoeiend vind. Het geluid vaak blikkerig en in veel niet goed kan verstaan.
En waar heb ik beweerd dat mijn manier de enige juiste is?
Ik schreef steeds dat 'ik' er niks aan vind omdat het niks voor mij is.
Nergens beweer ik dat hele volksstammen het met me eens moeten zijn!
En wat voor types jouw vrienden zijn vind ik er niks toe doen.
Pindakaasjes schreef:
20-09-2020 13:41
Wat betreft je eerste alinea geef ik je helemaal gelijk.
Vervolgens vind ik je scheef gaan. Ik heb vast nog nooit video gebeld?, hoezo schreef ik dan dat ik het vermoeiend vind. Het geluid vaak blikkerig en in veel niet goed kan verstaan.
En waar heb ik beweerd dat mijn manier de enige juiste is?
Ik schreef steeds dat 'ik' er niks aan vind omdat het niks voor mij is.
Nergens beweer ik dat hele volksstammen het met me eens moeten zijn!
En wat voor types jouw vrienden zijn vind ik er niks toe doen.
Videobellen in een overleg is niet hetzelfde als videobellen voor de gezelligheid met een klein groepje vrienden.
En ook jij noemde het in een eerder bericht armoe onder de mom dat het 'gezellig' zou moeten zijn:
Pindakaasjes schreef:
20-09-2020 10:15
Nee! Echt niet!
Allen met eigen consumptie en een schaaltje chips voor een beeldschermpje ouwenelen onder het mom van 'gezellig'?!
Waarom niet gewoon afspreken en de regels in acht houden?!
Wat Linda ook zegt: 'Wat een armoe'.
Deze post wekt niet echt de indruk dat je alleen voor jezelf sprak. Wekt wel de indruk dat je het op voorhand afwijst op grond van wat ervaring met videobellen voor een overleg en dat mensen die het wel leuk vinden maar armoedig bezig zijn.
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 14:05
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik ook niet aan beginnen, ik vind videobellen als vervanging voor een zakelijke bespreking al vervelend genoeg.

Wat anderen doen moeten zij weten, als je dit wel een leuke vervanging vindt: alleen maar mooi voor je, maar ik zou het niet fijn vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
20-09-2020 12:38
En uiteindelijk is het best leuk. Je ziet elkaar allemaal thuis en bekijkt eerst elkaars hapjes en drankjes enzo :) Best lachen.
Dit vind ik wel een goeie tip tegen de ongemakkelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
de mensen die heel erg tegen zijn en liever een op een bellen: hoe doe je dat dan met een stel? Bel je dan beiden apart? Of de een wel en de ander niet? Of ben je sowieso niet met een koppel bevriend?
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
20-09-2020 12:15
'Grappig' dat sommige mensen zo vastgeroest zitten in hun eigen mening en traditionele manier van doen, dat ze niet open kunnen staan voor nieuwe ontwikkelingen.
En dan hier die mening met zoveel stelligheid tot de enige juiste waarheid denken te moeten verheffen dat ze iedereen die het anders doet direct als minderwaardig afserveren.
Inderdaad zeg.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
20-09-2020 12:15
'Grappig' dat sommige mensen zo vastgeroest zitten in hun eigen mening en traditionele manier van doen, dat ze niet open kunnen staan voor nieuwe ontwikkelingen.
Daarom open ik dit topic hè? Ik heb er weerstand tegen, maar ik vroeg me af of ik te veel vastzit aan mijn eigen gewoonten.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
20-09-2020 13:54
Videobellen in een overleg is niet hetzelfde als videobellen voor de gezelligheid met een klein groepje vrienden.
En ook jij noemde het in een eerder bericht armoe onder de mom dat het 'gezellig' zou moeten zijn:



Deze post wekt niet echt de indruk dat je alleen voor jezelf sprak. Wekt wel de indruk dat je het op voorhand afwijst op grond van wat ervaring met videobellen voor een overleg en dat mensen die het wel leuk vinden maar armoedig bezig zijn.

Dan is je indruk dus een verkeerde.
Ik wijs het af voor mezelf, ik verbied jou niks.
Verder vind ik dat je erg zit door te zagen om je gelijk te behalen.
Doe fijn wat jij zelf wil en met wie, doe ik dat ook.
Klaar toch?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-09-2020 12:10
1 op 1 vind ik het prima
maar te vervanging van een avondje met een groep vrienden: absoluut waardeloos
Het hoeft ook niet ter vervanging te zijn, maar kan ook een aanvulling zijn. Zo heb ik 3 vriendinnen die ik eens in de paar maanden in het echt zie, we wonen in verschillende delen van het land en heel vaak afspreken komt er nooit van (zeker niet met zijn vieren tegelijk). Daarom bellen we zo nu en dan eens met beeld via Whatsapp, zodat we toch lekker bij kunnen kletsen. Soms een uurtje, soms langer. Ik had zelf ook liever gehad dat we net als vroeger in dezelfde stad woonden en elkaar elke week zagen of spontaan de kroeg in konden gaan, maar dat is nou eenmaal niet zo. Dus dan is dit een prima alternatief.
Wij doen het wel eens aanvullend. En samen een escape room of crimibox spelen, of een quiz, werkt prima.

In het echt is leuker, vind ik, maar omdat dat soms niet kan, mag of onhandig is, dan maar zo.

Maar daar hebben andere mensen blijkbaar last van :mrgreen:
xynix schreef:
20-09-2020 15:07
Daarom open ik dit topic hè? Ik heb er weerstand tegen, maar ik vroeg me af of ik te veel vastzit aan mijn eigen gewoonten.
Precies daarom sloeg dat ook niet op jou, maar op een aantal mensen die direct reageerden met 'echt niet!', met 'wat een armoede' of met 'als een vriend dat voorstelt is het mijn vriend niet meer' en meer van dat soort teksten.
Natuurlijk heeft iedereen voorkeuren en zullen sommigen het verschrikkelijk vinden, maar ik miste in die zure opmerkingen het respect voor mensen die iets op een andere manier doen dan de manier waaraan je zelf de voorkeur geeft. Dat je hier een topic over opent, laat zien dat je wel benieuwd bent naar die meningen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook de lol van videoborrelen niet in. Op mijn werk moet ik al genoeg videobellen omdat niet iedereen naar kantoor wil / durft te komen. En ik kan er maar niet aan wennen.

Gelukkig zijn al mijn vrienden intussen over hun corona angst heen en zien we elkaar gewoon weer live.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
20-09-2020 15:22
Precies daarom sloeg dat ook niet op jou, maar op een aantal mensen die direct reageerden met 'echt niet!', met 'wat een armoede' of met 'als een vriend dat voorstelt is het mijn vriend niet meer' en meer van dat soort teksten.
Natuurlijk heeft iedereen voorkeuren en zullen sommigen het verschrikkelijk vinden, maar ik miste in die zure opmerkingen het respect voor mensen die iets op een andere manier doen dan de manier waaraan je zelf de voorkeur geeft. Dat je hier een topic over opent, laat zien dat je wel benieuwd bent naar die meningen.
Voel je toch niet zo aangevallen joh!
Zoveel mensen, zoveel smaken.
Je schreef net toch dat het in jouw vriendengroep geen probleem is en bepaalde types hier nooit jouw vrienden zullen worden.. nou, dat zal omgekeerd vast ook het geval zijn.
Waar maak je je druk om!
Zo te lezen, maak jij je een stuk drukker, want je blijft maar op mij reageren. En waarom je denkt dat ik me aangevallen voel, snap ik al helemaal niet. Je leest echt iets dat er niet staat. Dus misschien je eigen raad ter harte nemen?

Ik reageerde op een opmerking van TO, omdat ik het vervelend zou vinden wanneer zij de indruk krijgt dat ik het gebrek aan respect ook bij haar zie. Want dat is niet zo.
Niets meer, niets minder, maar maak er vooral weer een heel ding van als je daar zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt het ook niets, maar als het voor anderen helemaal ideaal is, wie ben ik dan om daar iets van te vinden. De mogelijkheden zijn er nu anno 2020 en of het nu is vanwege corona, kinderen in bed en geen oppas, geen budget om uit eten te gaan of iets te gaan drinken, dat is toch om het even lijkt me. Kan me juist wel voorstellen dat het voor mensen een leuke aanvulling kan zijn ( niet per se vervanging, denk ik). En dan nog, als het voor anderen perfect is, helemaal goed toch.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
20-09-2020 16:01
Zo te lezen, maak jij je een stuk drukker, want je blijft maar op mij reageren. En waarom je denkt dat ik me aangevallen voel, snap ik al helemaal niet. Je leest echt iets dat er niet staat. Dus misschien je eigen raad ter harte nemen?

Ik reageerde op een opmerking van TO, omdat ik het vervelend zou vinden wanneer zij de indruk krijgt dat ik het gebrek aan respect ook bij haar zie. Want dat is niet zo.
Niets meer, niets minder, maar maak er vooral weer een heel ding van als je daar zin in hebt.

Grappig hoe jij je in allerlei bochten wringt.
Ik wens je nog een fijne dag toe.🥳
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
20-09-2020 15:01
de mensen die heel erg tegen zijn en liever een op een bellen: hoe doe je dat dan met een stel? Bel je dan beiden apart? Of de een wel en de ander niet? Of ben je sowieso niet met een koppel bevriend?
Ik Facetime maar met een paar vriendinnen maar altijd 1 op 1. Ik ben niet bevriend met hun partners.
Onze team- en werkborrels zijn digitaal. Ik vind het ideaal! Er wordt regelmatig een verrassend borrelpakketje bezorgd en we praten een uurtje via Teams. Een uitstekende manier om de werkweek af te sluiten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven