Wat nu ?
woensdag 23 september 2020 om 18:49
woensdag 23 september 2020 om 18:51
Dank je chocolol.
woensdag 23 september 2020 om 21:27
Met klachten als beginnende keelpijn en zweterig snap ik dat je je niet hoeft te laten testen. Als je echt keelpijn hebt/krijgt of koorts meet moet je je wel laten testen.
woensdag 23 september 2020 om 21:43
He? Je moet je bij klachten toch altijd laten testen?
TO, ik vind het ook vreemd dat de behandelaar van je zoontje niet door heeft gegeven dat ze besmet was. Jullie waren verkouden, het zou zo kunnen zijn dat jullie het nu onbedoeld doorgegeven hebben, zeker de kinderen die niet thuis hoeven te blijven met snotneus.
woensdag 23 september 2020 om 21:52
TO, laat je gewoon testen bij een commercieel bedrijf, dan heb je voor het weekend uitsluitsel. Je gaat toch niet de hele week binnen blijven omdat de GGD haar zaakjes niet op orde heeft terwijl je voor een relatief klein bedrag morgen terecht kunt?
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 23-09-2020 22:21
30.12% gewijzigd
woensdag 23 september 2020 om 21:59
aaaanne schreef: ↑23-09-2020 21:43He? Je moet je bij klachten toch altijd laten testen?
TO, ik vind het ook vreemd dat de behandelaar van je zoontje niet door heeft gegeven dat ze besmet was. Jullie waren verkouden, het zou zo kunnen zijn dat jullie het nu onbedoeld doorgegeven hebben, zeker de kinderen die niet thuis hoeven te blijven met snotneus.
Jazeker. Maar 'zweterig' is geen symptoom waarop getest wordt dus dat telt al niet en 'beginnende keelpijn' is ook geen klacht. Dat is zoiets als 'ik voel wel iets maar echt keelpijn is het nog niet'. Die twee tellen dus niet. Krijgt ze echte keelpijn of heeft ze koorts dan zijn het klachten en moet ze zich natuurlijk laten testen.
woensdag 23 september 2020 om 22:08
Ja duhuh. Alleen als iemand mij meldt dat mijn dochter een middag in huis is geweest met iemand die mogelijk besmet is omdat ze met een besmet iemand heeft gewerkt, ben je toch net wat alerter en sla je het bezoekje aan oma even over deze week.mindervanmij schreef: ↑23-09-2020 17:39Er is altijd mogelijkheid tot een covid besmetting als je bij mensen in de buurt bent geweest. Het is een beetje schijnveiligheid om anders te denken
Ik zou dus als ik TO was de vrienden en bekenden die ik heb gezien de afgelopen dagen even appen of bellen. Dat de logopedist corona heeft en jij nu lichte symptomen hebt, maar nog geen uitslag van de test. Dan is men maar alvast gewaarschuwd. Zijn ze misschien ook weer wat voorzichiger.
Wel bizar dat je niet mag testen trouwens. Heel raar.
woensdag 23 september 2020 om 22:11
Ze heeft geen lichte symptomen en krijgt geen test.dannas schreef: ↑23-09-2020 22:08Ja duhuh. Alleen als iemand mij meldt dat mijn dochter een middag in huis is geweest met iemand die mogelijk besmet is omdat ze met een besmet iemand heeft gewerkt, ben je toch net wat alerter en sla je het bezoekje aan oma even over deze week.
Ik zou dus als ik TO was de vrienden en bekenden die ik heb gezien de afgelopen dagen even appen of bellen. Dat de logopedist corona heeft en jij nu lichte symptomen hebt, maar nog geen uitslag van de test. Dan is men maar alvast gewaarschuwd. Zijn ze misschien ook weer wat voorzichiger.
Wel bizar dat je niet mag testen trouwens. Heel raar.
woensdag 23 september 2020 om 22:15
Oh zo.S-Groot schreef: ↑23-09-2020 21:59Jazeker. Maar 'zweterig' is geen symptoom waarop getest wordt dus dat telt al niet en 'beginnende keelpijn' is ook geen klacht. Dat is zoiets als 'ik voel wel iets maar echt keelpijn is het nog niet'. Die twee tellen dus niet. Krijgt ze echte keelpijn of heeft ze koorts dan zijn het klachten en moet ze zich natuurlijk laten testen.
Ligt er aan wat TO bedoelt met 'lichte keelpijn'. Ik zegt dat als ik keelpijn heb maar nog wel normaal/lekker kan eten, in tegenstelling tot het hebben van zo'n dikke opgezette keel dat er niks meer door wil. Ik zou me bij 'lichte keelpijn' dus wel laten testen, want voor mij is dat echte keelpijn.
donderdag 24 september 2020 om 00:33
aaaanne schreef: ↑23-09-2020 22:15Oh zo.
Ligt er aan wat TO bedoelt met 'lichte keelpijn'. Ik zegt dat als ik keelpijn heb maar nog wel normaal/lekker kan eten, in tegenstelling tot het hebben van zo'n dikke opgezette keel dat er niks meer door wil. Ik zou me bij 'lichte keelpijn' dus wel laten testen, want voor mij is dat echte keelpijn.
Ze heeft geen lichte keelpijn maar 'begint keelpijn te krijgen' en dan icm 'zweterig voelen', het komt op mij meer over als 'ik hoor dat de logopediste positief is en nu denk ik ook iets te voelen'. En ik ken het wel hoor, dat je iets voelt in je keel en denkt 'nou, als dat maar niet doorzet en ik morgen echt keelpijn heb'. De ene keer valt het mee en de andere keer valt het tegen (en zet het door) en in het laatste geval is het testwaardig.
donderdag 24 september 2020 om 11:55
Nee die beginnende keelpijn voelde ik al een dag voor ik het wist...S-Groot schreef: ↑24-09-2020 00:33Ze heeft geen lichte keelpijn maar 'begint keelpijn te krijgen' en dan icm 'zweterig voelen', het komt op mij meer over als 'ik hoor dat de logopediste positief is en nu denk ik ook iets te voelen'. En ik ken het wel hoor, dat je iets voelt in je keel en denkt 'nou, als dat maar niet doorzet en ik morgen echt keelpijn heb'. De ene keer valt het mee en de andere keer valt het tegen (en zet het door) en in het laatste geval is het testwaardig.
Vandaag geen keelpijn meer gelukkig, gorgelen met zout heeft hierbij geholpen.