Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat nu ?

23-09-2020 16:37 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
ecam2015 wijzigde dit bericht op 15-03-2022 13:34
99.70% gewijzigd
Ligt er toch geheel aan wanneer je het laatste bij haar was, of jullie afstand hebben gehouden etc?
Alle reacties Link kopieren
inderdaad 10 dagen thuisquarantaine sinds het laatste contact met haar ( dus als dat al een week geleden is nu nog 3 dagen )

bij klachten ( proberen te ) laten testen!
Aangezien je geen corona via de telefoon kan krijgen en zij de afspraak heeft afgebeld denk ik niet dat je via haar corona hebt gekregen. Of mis ik iets?
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
23-09-2020 16:40
Ligt er toch geheel aan wanneer je het laatste bij haar was, of jullie afstand hebben gehouden etc?
11 september was de laatste afspraak.

We zaten tegenover elkaar aan tafel.
Dit de gehele behandeling zo’n 30 min.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
23-09-2020 16:40
Ligt er toch geheel aan wanneer je het laatste bij haar was, of jullie afstand hebben gehouden etc?
precies dit, wellicht is ze pas vijf dagen na jullie bezoek ziek geworden, de GGD neemt dat echt wel mee in hun risico afweging wie ze moeten benaderen en wie niet.
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is heb je aan die tafel 1.5m afstand gehouden? Dan val je niet binnen het bron- en contactonderzoek. Ze moet nagaan wie ze langer dan 15 min. binnen die 1.5m heeft gezien of gesproken.
Alle reacties Link kopieren
Maar ruim voordat de logopediste klachten kreeg, dus logisch dat jullie niet betrokken zijn in het contactonderzoek. Natuurlijk wel jezelf laten testen vanwege je eigen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Maar bij klachten kan je zelf testen toch?en als dat niet lukt binnen blijven totdat jullie weer klachtenvrij zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik za iets duidelijker zijn...

11 september was de laatste afspraak met haar.
De 14e liet ze weten verkouden te zijn en die vrijdag terecht te kunnen voor een test.

Deze was dus blijkbaar positief
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft geen afstand gehouden van mijn zoontje, ze moest hem helpen met de oefeningen.
Alle reacties Link kopieren
ecam2015 schreef:
23-09-2020 16:46
Ik za iets duidelijker zijn...

11 september was de laatste afspraak met haar.
De 14e liet ze weten verkouden te zijn en die vrijdag terecht te kunnen voor een test.

Deze was dus blijkbaar positief
Er is een kans dat je Corona hebt. Dus ik zou ook zo handelen.
Mijn zoontje van 5 jaar is afgelopen week enorm verkouden geweest maar wel naar school geweest.

Sorry, wat?
Alle reacties Link kopieren
Maar dan geldt nog steeds dat als je 1.5m bij elkaar vandaan hebt gezeten, je niet benaderd wordt.
ecam2015 schreef:
23-09-2020 16:48
Ze heeft geen afstand gehouden van mijn zoontje, ze moest hem helpen met de oefeningen.
Kinderen krijgen het sowieso niet zo snel.

Maar wat wil je jou eigenlijk?

Als je klachten hebt laat je jezelf testen. Klaar.
snownow schreef:
23-09-2020 16:48
Mijn zoontje van 5 jaar is afgelopen week enorm verkouden geweest maar wel naar school geweest.

Sorry, wat?
Dat mag gewoon. Dus niets te sorry’en.
Alle reacties Link kopieren
snownow schreef:
23-09-2020 16:48
Mijn zoontje van 5 jaar is afgelopen week enorm verkouden geweest maar wel naar school geweest.

Sorry, wat?
Ja dat mag gewoon. Niets verkeerd aan hoor.
Alle reacties Link kopieren
snownow schreef:
23-09-2020 16:48
Mijn zoontje van 5 jaar is afgelopen week enorm verkouden geweest maar wel naar school geweest.

Sorry, wat?
Dat mag ook volgens de nieuwe regels.
Green17 schreef:
23-09-2020 16:50
Dat mag ook volgens de nieuwe regels.
Ook al volgens de oude regels.
Alle reacties Link kopieren
Als je besmet wordt in de supermarkt wordt je dat ook niet gemeld. Jij voelt je niet fit en je kinderen zijn dat ook niet. Vanaf nu dus 10 dagen in quarantaine en zsm een test aanvragen. Ook alvast bedenken wie je de afgelopen dagen hebt gezien en of je ze al wil melden dat je je niet fijn voelt.
In principe hou je van iedereen 1,5 meter afstand en denk je om je hygiëne, dus anderen zouden niet via jouw besmet kunnen zijn.
snownow schreef:
23-09-2020 16:48
Mijn zoontje van 5 jaar is afgelopen week enorm verkouden geweest maar wel naar school geweest.

Sorry, wat?

Lees je eens in anders.
Alle reacties Link kopieren
Dan hadden jullie inderdaad gebeld moeten worden. De quarantaineperiode zou in principe al voorbij zijn als jullie geen klachten hebben, maar die hebben jullie wel, dus ik zou bellen voor een afspraak en overleggen of het nodig is dat zoontje onder die omstandigheden ook getest wordt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
En tip: je mag de openingspost niet leeghalen, dus schrijf het gewoon wat anoniemer op zou ik zeggen. (wekelijkse behandeling van mijn kind, behandelaar besmet, nu zelf ook klachten wat moeten we doen).
Alle reacties Link kopieren
Ja precies! Ze mogen gewoon hoor, tot 13 jaar zelfs ...

Is geen sorry aan!
Neem me niet kwalijk. Ik heb geen kinderen in mijn omgeving. Weer wat geleerd dan maar. (Toch vind ik het gek.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven