Coronavirus COVID-19 alle pijlers

We hebben het gered vanochtend!

29-11-2021 08:37 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Online gokken wordt gepromoot via reclame op tv. Maar dat hebben wij ouders niet nodig in deze tijden. Vanaf nu voelt elke ochtend als een potje blackjack of roulette.
Zien we daar een lichte zweem van snot? Is dat een kuchje nav te snelle slokken bij het ontbijt, of komen er straks meer? Wat geeft de zelftest aan?

TO trapt af. Euforie dat er vanochtend twee frisse snotvrije kinders aan de ontbijttafel zaten. Daarna toch een kleine adrenalinerush toen de positief geteste kinderen werden gemeld in de groepsapp. Maar een deel zat al thuis, dus heeft hopelijk geen effect op de mogelijkheid naar school te kunnen.
Toch even een zelftestje doen (zoontje zit nog niet in gr 6) . Negatief, dus lekker naar school.

Nu hopen dat de klas niet alsnog op slot gaat en we zoontje zo moeten ophalen. We houden de spanning er in.

Hoe verging het jullie deze ochtend?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Fiet schreef:
29-11-2021 10:25
De GGD heeft in elke gemeente inlooplocaties waar je zonder afspraak terecht kunt. Hebben wij vorige week zelf en met onze dochter (2) ook gedaan. Misschien later op de dag gewoon proberen als je er telefonisch niet tussenkomt? Hooguit moet je even wachten maar wij waren vorige week met een kwartiertje wachten klaar! Kindvriendelijke testen hebben ze op elke locatie tegenwoordig. Succes!!
In veel plaatsen zijn die locaties momenteel niet echt makkelijk te bereiken, op afgelegen industrieterreinen enzo. Moet je wel vervoer hebben en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Wij sinds vrijdag in quarantaine wegens positieve zelftest zoon (zaterdag bevestigd door GGD). Naar aanleiding van mijn wattenhoofd en verstopte neus vandaag toch maar weer zelf ook een test gedaan (leek me na drie dagen niet nodig ,aangezien we vanmiddag ook al afspraak bij GGD hebben) en inderdaad, ook positief.

Ons goede begin van de dag was dat ik voor zevenen op zolder zat te werken en dat man de kinderen van 9 tot ongeveer nu keurig aan hun weektaken heeft gekregen EN zelf nog wat werk heeft kunnen verzetten. Om 12u gaat hij naar boven en neem ik de middag verder vrij.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
29-11-2021 09:52
Hij is onder de 7 dus dan staat er dat je moet bellen ;-) . En is nog nooit getest dus gewoon in auto testen lijkt me niet handig.

Maar als het vanmiddag nog niet lukt probeer ik het wel online alleen dan geeft ie dichtbijzijnde op ruim 30 minuten rijden aan.
Er staat dat je moet bellen, maar als je een DigiD voor hem hebt, dan kun je gewoon online inplannen hoor. Mijn dochter is 2, en al een aantal keer gedaan. Heb je meteen de uitslag ook sneller. Volgens mij is dat moeten bellen omdat ze ze dan naar een ‘kinder teststraat’ proberen te krijgen. Maar dat is hier helemaal niet nodig. Gewoon zelf niet al te moeilijk doen, en kind vindt het wel ok.
Alle reacties Link kopieren
En ja, de stress herken ik wel.
Iemand schreef ‘ik moet toch gewoon werken ook als er iemand positief is’. Probleem is natuurlijk juist voor veel mensen dat dat niet kan.
Als mijn dochter niet welkom is op de opvang, kan ik haar moeilijk alleen thuis laten (peuter). En ze kan ook niet naar opa/oma oid natuurlijk. Dus dan kán ik gewoon niet werken, of dat nou moet of niet. Dus dan word je wel gestrest van gesnotter ja.
Alle reacties Link kopieren
Vier kinderen hier en ik heb er wel stress van. Ze zijn continu (omstebeurt) verkouden. Kan me niet heugen wanneer niemand verkouden was. Werkt ook niet mee dat de jongste nog naar de kinderopvang gaat en alle virussen meeneemt
Alle reacties Link kopieren
Hier is kleuter thuis en wordt er straks getest. Telefonisch kwam ik er niet doorheen, dus ook maar online ingepland met DigID. Hij heeft 10 weken geleden Corona gehad.
Alle reacties Link kopieren
mb1986 schreef:
29-11-2021 10:25
Hier 2 kinderen van 8 en 5. En ze zijn wel eens verkouden. Ook krijgen ze hier het nieuws natuurlijk gewoon mee. Maar ik kan me er gewoon niet zo druk om maken. Als je telkens loopt te stressen houdt je het niet vol naar mijn idee. We zitten nog wel een hele tijd in deze ellende met z’n allen.
Nogmaals het komt zoals het komt en dan lost zich dat ook gewoon wel weer op.
Ik heb er daarnaast dus nog een peuter bij, die alle ziekteverwekkers van de kinderopvang meeneemt. Dus ze zijn hier niet 'wel eens' verkouden, maar continu wel minstens een van de drie. Op school en onder vriendjes zijn er om de haverklap besmettingen, mijn oudste heeft al een paar keer thuisschool gehad, de middelste had haar afzwemmen afgelopen weekend waar ze enorm naar uitkeek. Dus ja, dat zijn gewoon een hoop stressfactoren bij elkaar. Fijn dat jij zo enorm zen bent, maar met roepen dat iemand niet moet stressen haal je de stress niet zomaar weg hè. En nee, ik loop niet continu in paniek te zijn of de kinderen ermee lastig te vallen en ik kan het ook relativeren en weet dat er ergere dingen zijn dan weer naar de teststraat, een kind dat thuisschool heeft of het afzwemmen of een sinterklaasfeest missen, maar je een beetje inleven in iemand anders die de huidige situatie wel als stressfactor ervaart kan geen kwaad hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dreumes is hier ook doorlopend verkouden, dus dat vind ik ook wel een stress factor. Vaak ook nog met koorts er bij, dus het is vrijwel iedere week wel spannend of hij naar de opvang kan en mag blijven. Gelukkig wordt hij binnenkort geopereerd en dan hopen dat het minder wordt.

En na 2 maanden lang dat er Corona in huis is, quarantaine of andere snotneuzen, ben ik wel eens blij als iedereen daar zit waar hij hoort te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat is ook lastig vind is dat als 1 kind in quarantaine moet ik dus geen kant op kan. Ik kan het andere kind dan niet van school halen, ik kan met de andere kinderen niet naar de speeltuin etcetera. Mijn man werkt niet thuis en als er dus 1 kind thuis moet blijven betekent dat huisarrest voor allemaal.
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
29-11-2021 10:23
Net zo eigenlijk, laatste weken zijn er meerdere besmettingen en quarantaines op school. Ik hoop dat ze de sinterklaas viering mee kunnen maken vrijdag en de kerst halen maar ik denk dat de scholen dan al dicht zijn. Kinderen zijn 6, 4 en 2 jaar dus vol in de snottebellen.
Haal even de quote van de OP weg. Als iemand zo lullig is om je te staffen dan heb je een waarschuwing of ban te pakken.
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
29-11-2021 10:31
In veel plaatsen zijn die locaties momenteel niet echt makkelijk te bereiken, op afgelegen industrieterreinen enzo. Moet je wel vervoer hebben en dergelijke.
Oh dat is onhandig! Hier in de gemeente hebben ze van die mobiele bussen van de GGD op juist heel centrale plaatsen gezet. Naast het gemeentehuis of de sporthal. Dus het zal wellicht per ggd-regio verschillen. Ik kan me wel voorstellen dat het overal vreselijk druk is deze week, met het aangescherpte snottebellenbeleid.
Sunlight over me no matter what I do
MrsDuck schreef:
29-11-2021 09:40
Ik maak mij niet druk. Maar een 11-jarige krijgt het nieuws ook mee. Ze heeft de persconferentie ook gehoord en kan prima piekeren in als-dan situaties.

Dan heb je daar een schone taak als ouders om je kind wat betere copingvaardigheden te leren. Piekeren in als-dan scenario's levert meer stress op en negatieve gevoelens. Mooie kans eigenlijk, daar heeft ze de rest van haar leven wat aan.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
29-11-2021 10:51
Haal even de quote van de OP weg. Als iemand zo lullig is om je te staffen dan heb je een waarschuwing of ban te pakken.
thanks, gedaan.
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
29-11-2021 10:31
In veel plaatsen zijn die locaties momenteel niet echt makkelijk te bereiken, op afgelegen industrieterreinen enzo. Moet je wel vervoer hebben en dergelijke.
Die zijn ook te befietsen.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
29-11-2021 10:34
Er staat dat je moet bellen, maar als je een DigiD voor hem hebt, dan kun je gewoon online inplannen hoor. Mijn dochter is 2, en al een aantal keer gedaan. Heb je meteen de uitslag ook sneller. Volgens mij is dat moeten bellen omdat ze ze dan naar een ‘kinder teststraat’ proberen te krijgen. Maar dat is hier helemaal niet nodig. Gewoon zelf niet al te moeilijk doen, en kind vindt het wel ok.
Volgens mij hebben alle teststraten kindertesten. Tenminste wij zijn al bij 4 verschillende teststraten geweest en kinderen onder de 12 krijgen een andere test dan volwassenen. Via het DigiD kunnen ze sowieso zien wat de geboortedatum is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een hele spannende tijd; wie moet wanneer thuis blijven voor wie? En wanneer gaat de school dicht. Kinderen zitten op middelbare en basisschool dus dubbel kans dat er een school dicht gaat. Beide kunnen online onderwijs nog niet zelfstandig dus iemand van de ouders moet dan ook thuis blijven terwijl wij werk hebben wat niet thuis uitgevoerd kan worden. Moedeloos word ik ervan. En dan nog dat testen twee keer in de week. Ik ken genoeg volwassenen die dat een straf vinden, laat staan de kinderen. We houden onze vingers gekruist. Succes allemaal en beterschap voor de mensen met corona
Susan schreef:
29-11-2021 09:43
Dat je het er niet de hele dag over hebt thuis, prima, dat kan, maar je kunt er toch niet echt níét mee bezig zijn? Kinderen moeten 's morgens weer denken aan een mondkapje, twee keer per week zelftesten, worden waarschijnlijk geregeld geconfronteerd met besmettingen in de klas en anders wel in andere klassen. Het is niet dat je het nou echt buiten het blikveld van je kinderen kan houden, ook al ben je nog zo'n superrelaxte bij de dag levende ouder.

Dat hangt natuurlijk van de leeftijd van je kinderen af, en hoe de school ermee omgaat.
Kinderen onder groep 6 kan je er best makkelijk buiten houden, is mijn ervaring. Daarboven krijgen ze natuurlijk zelf meer mee.
Alle reacties Link kopieren
Fiet schreef:
29-11-2021 10:25
De GGD heeft in elke gemeente inlooplocaties waar je zonder afspraak terecht kunt. Hebben wij vorige week zelf en met onze dochter (2) ook gedaan. Misschien later op de dag gewoon proberen als je er telefonisch niet tussenkomt? Hooguit moet je even wachten maar wij waren vorige week met een kwartiertje wachten klaar! Kindvriendelijke testen hebben ze op elke locatie tegenwoordig. Succes!!
Ik kan hier bij onze ggd regio online niks over vinden :-(
Wat is de ideale verdeling van de testen over de week?
Wij hebben gisteravond getest. Is dan nu de volgende handig op woensdag of op donderdag?
TiumPerfectum schreef:
29-11-2021 10:49
Wat is ook lastig vind is dat als 1 kind in quarantaine moet ik dus geen kant op kan. Ik kan het andere kind dan niet van school halen, ik kan met de andere kinderen niet naar de speeltuin etcetera. Mijn man werkt niet thuis en als er dus 1 kind thuis moet blijven betekent dat huisarrest voor allemaal.

Waarom kan je een ander kind dan niet van school halen? Kan je het quarantaine-kind niet in de auto laten zitten?

Het is ook zo verschillend per school merk ik. Onze school is zo gesitueerd, met meerdere uitgangen en een gespreid uitgaan-beleid, dat ik mijn kind van school kan halen zonder ook maar in de verte in de buurt van andere kinderen en ouders te hoeven komen, en alles buiten uiteraard. Op 50 meter van de auto.
Dan zou ik het quarantaine-kind dus wel meenemen. De afweging: kind 2 van school houden of totaal risicoloos kind 1 meenemen voor die 5 minuten, zou bij mij dan zo uitvallen.
Maar ieders situatie is anders, als de situatie op jouw school zo is dat je altijd toch in de buurt van andere ouders en kinderen komt, dan is het een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Bij zoon (groep 7) is het voor de persconferentie van afgelopen vrijdag in de klas besproken dat de scholen misschien weer dicht zouden gaan. Maar dat ze de sint surprises gewoon af moesten maken voor als ze weer naar school konden.
Zoon heeft daar wel even mee gezeten (hij vindt het vreselijk als hij niet naar school kan) maar kon het verder ook prima naast zich neer leggen...

Ik denk dat ik meer moeite had met het idee van schoolsluiting omdat ik weet hoe graag zoon naar school gaat.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
29-11-2021 10:59
Dat hangt natuurlijk van de leeftijd van je kinderen af, en hoe de school ermee omgaat.
Kinderen onder groep 6 kan je er best makkelijk buiten houden, is mijn ervaring. Daarboven krijgen ze natuurlijk zelf meer mee.
Dat verschilt natuurlijk ook per kind en per situatie. Heel fijn als het lukt om je kind erbuiten te houden. Bij ons lukt dat niet. Mijn (maatschappelijk geïnteresseerde) 6-jarige kijkt het Jeugdjournaal mee met haar oudere broer. Al haar vriendjes zijn de laatste tijd positief getest en/of lang in quarantaine geweest, dat ontgaat haar niet. Haar broer heeft vandaag thuisschool en ze weet heel goed dat er maar iets hoeft te gebeuren en dat voor haar ook geldt. Ze is vaak verkouden, mede omdat haar peuterzusje alles meeneemt van de opvang, en heeft de afgelopen tijd veel moeten testen door de combi verkouden + vriendjes/klasgenootjes met covid. Ze had haar afzwemmen afgelopen weekend en is niet dom, dus wist heel goed dat als ze covid zou hebben of een van ons, of als ze vlak ervoor verkouden zou worden dat het feest dan niet door zou gaan. Hoe precies houd ik haar dan erbuiten?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
29-11-2021 10:55
Die zijn ook te befietsen.
Hier is het op iets meer dan een uur fietsen, dat is geen doen. In ieder geval niet voor mij en niet voor kind.

Nu hoeven wij niet te testen vandaag, maar ga naar een inloop locatie is soms echt makkelijker gezegd dan gedaan. Een vriendin moest laatst 3 dagen wachten tot er plek was op de enige locatie die voor hun op fietsafstand is. Een andere optie was er gewoon niet want ze hebben alleen een niet elektrische bakfiets als vervoer en 2 kinderen die getest moesten worden, normaal kan ze bij grotere afstanden mee rijden of met het ov maar nu natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu toch 1 online ingepland, maar man moet daardoor wel middag vrij nemen want maar 1 auto en locatie met plek is op 28km afstand. Dat ga ik niet fietsen met kleuter achterop ;-) .

Maar dan zou uitslag uiterlijk donderdag moeten komen en kan hij vrijdag wel naar Sinterklaas viering.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we gisteravond al besloten dat ze in ieder geval vandaag thuis blijven. Vanmorgen heb ik geregeld dat de rest van de week er ook altijd iemand thuis kan zijn dus in principe zijn we voor deze week 'gered'. Ik vind het lastig. Ik heb op zich geen probleem met testen maar wil ze ook niet iedere week een test laten doen bij de GGD. Het lukt school niet om de luchtkwaliteit binnen de perken te krijgen dus staat er noodgedwongen de hele dag een buitendeur open in het lokaal. Gevolg; snotverkouden kinderen. Daarbij is het drama op school om docenten te krijgen dus er is heel veel verloop in wie er voor de klas staat. Ik merk dat we nu dus sneller neigen naar 'blijf maar thuis' omdat het allemaal al zo onrustig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven