Coronavirus COVID-19 alle pijlers

We hebben het gered vanochtend!

29-11-2021 08:37 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Online gokken wordt gepromoot via reclame op tv. Maar dat hebben wij ouders niet nodig in deze tijden. Vanaf nu voelt elke ochtend als een potje blackjack of roulette.
Zien we daar een lichte zweem van snot? Is dat een kuchje nav te snelle slokken bij het ontbijt, of komen er straks meer? Wat geeft de zelftest aan?

TO trapt af. Euforie dat er vanochtend twee frisse snotvrije kinders aan de ontbijttafel zaten. Daarna toch een kleine adrenalinerush toen de positief geteste kinderen werden gemeld in de groepsapp. Maar een deel zat al thuis, dus heeft hopelijk geen effect op de mogelijkheid naar school te kunnen.
Toch even een zelftestje doen (zoontje zit nog niet in gr 6) . Negatief, dus lekker naar school.

Nu hopen dat de klas niet alsnog op slot gaat en we zoontje zo moeten ophalen. We houden de spanning er in.

Hoe verging het jullie deze ochtend?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Dochter is met mondkapje naar school, ik hoop heel hard dat haar meester weer beter is, hij zat thuis met corona. Zelftests heb ik nog niet binnen, ik heb er vrijdag tien besteld bij Etos.

Zoon moet straks getest, erg spannend, sowieso of het gaat lukken, al is het een laagdrempelig test en gaan ze extra tijd voor hem nemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
29-11-2021 09:21
Ik zit vooral met samengeknepen billen te hopen dat ik niet a)lesuitval heb en b) niet online lessen moet gaan zitten geven met een kind dat ook online moet en daar nog best wat sturing bij nodig heeft.
I know the feeling...
Maar we blijven positief.

Ik heb voor nu een duidelijk doel en dat is de sintviering halen vrijdag. Nou heb ik totaal geen invloed op het behalen van dat doel. Maar dat zou ik echt rot vinden voor de klas.

Kind zit nog steeds op school dus ik geloof niet dat de club in quarantaine hoeft vandaag.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
29-11-2021 09:30
Dochter is met mondkapje naar school, ik hoop heel hard dat haar meester weer beter is, hij zat thuis met corona. Zelftests heb ik nog niet binnen, ik heb er vrijdag tien besteld bij Etos.

Zoon moet straks getest, erg spannend, sowieso of het gaat lukken, al is het een laagdrempelig test en gaan ze extra tijd voor hem nemen.
Oh wat spannend. Daar heb je in de andere topics over verteld. Even wat positieve gedachten jullie kant op!
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Phoe wat een stress. Hier zijn we er helemaal niet zo mee bezig. Tuurlijk, als ze stotteren laten we ze testen. Maar om je van te voren al zo druk te maken heeft toch helemaal geen zin?? Lijkt me ook veel te veel druk leggen op de kinderen als je er zo mee omgaat.
Het komt zo als het komt, en dat lost zich dan toch ook wel weer op?
Ik heb geen zin om me zo vreselijk druk te maken over iets wat er misschien helemaal niet is. ( ga je elke dag met dit gevoel op staan?)
Dat houd toch niemand vol op die manier?
Alle reacties Link kopieren
mb1986 schreef:
29-11-2021 09:36
Phoe wat een stress. Hier zijn we er helemaal niet zo mee bezig. Tuurlijk, als ze stotteren laten we ze testen. Maar om je van te voren al zo druk te maken heeft toch helemaal geen zin?? Lijkt me ook veel te veel druk leggen op de kinderen als je er zo mee omgaat.
Het komt zo als het komt, en dat lost zich dan toch ook wel weer op?
Ik heb geen zin om me zo vreselijk druk te maken over iets wat er misschien helemaal niet is. ( ga je elke dag met dit gevoel op staan?)
Dat houd toch niemand vol op die manier?
Ik maak mij niet druk. Maar een 11-jarige krijgt het nieuws ook mee. Ze heeft de persconferentie ook gehoord en kan prima piekeren in als-dan situaties.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet te doen zo. Want ik heb een kind wat nooit echt grieperig of ziek is maar wel snel hoest of niest en ze kan goed overdrijven. Heb haar nu al twee keer thuis gehad op onverwachte tijden. Mijn achtervang is mijn ex (haar vader) maar die neemt nooit op. En opa en oma die de booster nog niet hebben gehad maar wel zelf al covid hebben gehad en die hebben aangegeven dat mijn kind daar niet welkom is als ze snottert. Dus dan sta ik daar met mijn beroep en word ik gebeld terwijl ik net in Amersfoort sta of Groningen. En dan is het dus een enorm gezeik met werk en zodra ik er dan ben is er niks aan de hand. Laatst had ze een kriebel in haar keel en ze had een keer oorpijn wat niwteens een corona symptoom is en je kwam doordat ze haar hoofd had gestoten maar de juf hoort alleen 'oorpiin' en vraagt niet door. Als ik om elk kuchje kan komen opdraven ben ik straks werkeloos.
Alle reacties Link kopieren
Dat je het er niet de hele dag over hebt thuis, prima, dat kan, maar je kunt er toch niet echt níét mee bezig zijn? Kinderen moeten 's morgens weer denken aan een mondkapje, twee keer per week zelftesten, worden waarschijnlijk geregeld geconfronteerd met besmettingen in de klas en anders wel in andere klassen. Het is niet dat je het nou echt buiten het blikveld van je kinderen kan houden, ook al ben je nog zo'n superrelaxte bij de dag levende ouder.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
29-11-2021 09:24
Mijn kleuter snottert en ik probeer al sinds 8 uur testafspraak te maken maar krijg steeds te horen dat er te veel.mensen bellen en verbinding wordt verbroken.
Mijn ervaring van de laatste weken met het inplannen van een test is dat het online veel beter gaat. Dan moet je wel DigiD hebben. Je krijgt dan ook vaak op een eerder tijdstip een afspraak. En je hebt eerder de uitslag. Ik weet niet hoe het werkt, maar ik kon op dinsdag nog afspraken in plannen voor diezelfde avond en voor woensdagochtend. Degenen die belden die konden alleen nog voor donderdagmiddag inplannen. De telefoniste kon wel zien dat er nog tijdssloten vrij waren, maar ze kon/mocht daar niet inplannen. Wij hadden de laatste paar keer dezelfde avond nog de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar, die stress! Elke keer weer opluchting als ze een keer niet snotteren (met 3 kinderen onder de 10 is er bijna altijd wel een verkouden), als er 's ochtends geen mail is van de school over besmettingen of zieke of in quarantaine verkerende leerkrachten, als de telefoon gaat en het is niet de school of opvang dat er een kind opgehaald moet worden.

Afgelopen weken extra stress, want dochter mocht eindelijk afzwemmen (na al flinke vertraging destijds door de lockdowns) en prompt waren er in de maand ervoor allemaal besmettingen onder haar vriendjes en klasgenootjes, waren wij zelf beiden met iemand op ons werk met covid in contact geweest, begonnen we om de beurt te snotteren, was er de dag ervoor een persconferentie waarin wel eens zware maatregelen aangekondigd zouden kunnen gaan worden. Gelukkig bleven we allemaal negatief testen steeds en ging het door, maar poeh, blij dat dat weer achter de rug is.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen er ook nog een sneltest tegenaan gegooid. Negatief, dus naar school. :cheer2:
Dochter van 4 hoest al ruim 2 weken, PCR test was 2 weken terug negatief. Omdat de hoest in de ochtend blijft hangen een paar doen we af en toe sneltesten nu.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
29-11-2021 09:27
Dan rest je niks anders dan te stoppen met bellen, zonde van je tijd als je al een uur probeert te bellen. Probeer je het vanmiddag nog eens. Iedereen belt nu natuurlijk in de ochtend nadat de snotneus ontdekt is.
Ik probeer het gewoon iedere tien minuten. Hoe eerder ik test gepland kan krijgen voor kleuter hoe beter met oog op sintviering vrijdag ;-) . Verwacht namelijk totaal niet dat het corona is maarja hij mag zonder test niet naar school en die snotneus is meestal niet zo voorbij.
Alle reacties Link kopieren
mb1986 schreef:
29-11-2021 09:36
Phoe wat een stress. Hier zijn we er helemaal niet zo mee bezig. Tuurlijk, als ze stotteren laten we ze testen. Maar om je van te voren al zo druk te maken heeft toch helemaal geen zin?? Lijkt me ook veel te veel druk leggen op de kinderen als je er zo mee omgaat.
Het komt zo als het komt, en dat lost zich dan toch ook wel weer op?
Ik heb geen zin om me zo vreselijk druk te maken over iets wat er misschien helemaal niet is. ( ga je elke dag met dit gevoel op staan?)
Dat houd toch niemand vol op die manier?
Ik heb het met een knipoog geschreven he 😉. Dacht een beetje humor op de vroege ochtend.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
mb1986 schreef:
29-11-2021 09:36
Phoe wat een stress. Hier zijn we er helemaal niet zo mee bezig. Tuurlijk, als ze stotteren laten we ze testen. Maar om je van te voren al zo druk te maken heeft toch helemaal geen zin?? Lijkt me ook veel te veel druk leggen op de kinderen als je er zo mee omgaat.
Het komt zo als het komt, en dat lost zich dan toch ook wel weer op?
Ik heb geen zin om me zo vreselijk druk te maken over iets wat er misschien helemaal niet is. ( ga je elke dag met dit gevoel op staan?)
Dat houd toch niemand vol op die manier?
Hoeveel kinderen heb je en hoe vaak zijn ze verkouden? We lopen hier niet gillend in huis rond, maar kunnen helaas niet anders dan er wel mee bezig zijn. Er snottert hier in de maanden met de R in de maand namelijk bijna altijd wel iemand. De oudste twee kijken naar het jeugdjournaal en weten dus heel goed dat het nu weer zo is dat als ze snotteren dat ze moeten thuisblijven en testen. Afgelopen tijd waren er veel besmettingen bij vriendjes en toen moesten ze ook bij snotteren thuisblijven en testen. Van de oudste is de juf nu in quarantaine, dus hij heeft vandaag thuisschool. Ik zou wel willen dat we er niet mee bezig hoefden te zijn en we houden de kinderen ook zoveel mogelijk buiten onze eigen stress erover, maar het is helaas zoals het is. We moeten het wel volhouden op deze manier, we kunnen moeilijk onze kop in het zand steken en doen alsof de juf wel op school is en de kinderen niet verkouden, toch?
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
29-11-2021 09:43
Mijn ervaring van de laatste weken met het inplannen van een test is dat het online veel beter gaat. Dan moet je wel DigiD hebben. Je krijgt dan ook vaak op een eerder tijdstip een afspraak. En je hebt eerder de uitslag. Ik weet niet hoe het werkt, maar ik kon op dinsdag nog afspraken in plannen voor diezelfde avond en voor woensdagochtend. Degenen die belden die konden alleen nog voor donderdagmiddag inplannen. De telefoniste kon wel zien dat er nog tijdssloten vrij waren, maar ze kon/mocht daar niet inplannen. Wij hadden de laatste paar keer dezelfde avond nog de uitslag.
Hij is onder de 7 dus dan staat er dat je moet bellen ;-) . En is nog nooit getest dus gewoon in auto testen lijkt me niet handig.

Maar als het vanmiddag nog niet lukt probeer ik het wel online alleen dan geeft ie dichtbijzijnde op ruim 30 minuten rijden aan.
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter (7 jaar) is vandaag thuis. Negatieve test, maar wel niet fit met verkoudheid waardoor ze afgelopen nacht slecht geslapen heeft.
Vandaag en morgen ben ik in ieder geval thuis.....woensdag zou ik haar wel erg graag naar school hebben, omdat mijn man of ik anders vrij zal moeten nemen.
Ik ga er vanuit dat een dag thuis en mogelijk zelfs 2 zorgt voor herstel van de lichte verkoudheidsklachten.
In de Herfstvakantie en de week erna waren we met z'n drieën ziek thuis met Corona met voor mij nog een nasleep qua herstel hiervan.
Ik vind het wel enigszins stressvol. Volgens mij zijn er praktisch elke dag wel kinderen afwezig in de klas vanwege Corona, wachten op een uitslag van een PCR-rest, of gezinsleden met Corona en nu komt daar dus ook bij afwezigheid ivm lichte verkoudheidsklachten. Het is bijna niet te doen......het is (bijna) winter!
Dan is het logisch dat er verkoudheidsvirussen rondgaan. Pff.
Ik vond het rustiger toen de school gesloten was. Ik had het vrij gemakkelijk, omdat onze dochter toen naar de noodopvang mocht ivm onze beroepen.
Alle reacties Link kopieren
Nu ook nog een positieve sneltest bij teamgenootje dochter. Meiden hebben veldseizoen zaterdag samen afgesloten met lunch in het clubhuis. Op deze leeftijd zitten ze zo ongeveer op elkaar dus verwacht nog wel een paar besmettingen.

Extra vervelend, ik heb vanwege het vele testen nu nog 1 test en vis al meer dan een week steeds achter het net. De school heeft aangegeven dat ze zsm testen gaan uitdelen maar verwacht dat niet meer deze week. Ik zal niet de enige zijn vrees ik.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
29-11-2021 09:40
Ik maak mij niet druk. Maar een 11-jarige krijgt het nieuws ook mee. Ze heeft de persconferentie ook gehoord en kan prima piekeren in als-dan situaties.

Die van mij is ook 11 maar is hier totaal niet mee bezig (terwijl ze een echte piekeraar is). Mondkapje is toch ook niet voor het eerst? Moesten ze eerder ook al op in school en ook tijdens vakantie in het buitenland. Zo spannend is dat niet. Zelftest nog niet gedaan, komen deze week binnen op school. Verder zijn we er hier weinig mee bezig. Ik moet ook gewoon werken ook al ben ik of iemand uit ons gezin positief.
Alle reacties Link kopieren
Hoe verging het jullie deze ochtend?

Net zo eigenlijk, laatste weken zijn er meerdere besmettingen en quarantaines op school. Ik hoop dat ze de sinterklaas viering mee kunnen maken vrijdag en de kerst halen maar ik denk dat de scholen dan al dicht zijn. Kinderen zijn 6, 4 en 2 jaar dus vol in de snottebellen.
tiumperfectum wijzigde dit bericht op 29-11-2021 10:59
59.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
29-11-2021 09:52
Hoeveel kinderen heb je en hoe vaak zijn ze verkouden? We lopen hier niet gillend in huis rond, maar kunnen helaas niet anders dan er wel mee bezig zijn. Er snottert hier in de maanden met de R in de maand namelijk bijna altijd wel iemand. De oudste twee kijken naar het jeugdjournaal en weten dus heel goed dat het nu weer zo is dat als ze snotteren dat ze moeten thuisblijven en testen. Afgelopen tijd waren er veel besmettingen bij vriendjes en toen moesten ze ook bij snotteren thuisblijven en testen. Van de oudste is de juf nu in quarantaine, dus hij heeft vandaag thuisschool. Ik zou wel willen dat we er niet mee bezig hoefden te zijn en we houden de kinderen ook zoveel mogelijk buiten onze eigen stress erover, maar het is helaas zoals het is. We moeten het wel volhouden op deze manier, we kunnen moeilijk onze kop in het zand steken en doen alsof de juf wel op school is en de kinderen niet verkouden, toch?

Hier 2 kinderen van 8 en 5. En ze zijn wel eens verkouden. Ook krijgen ze hier het nieuws natuurlijk gewoon mee. Maar ik kan me er gewoon niet zo druk om maken. Als je telkens loopt te stressen houdt je het niet vol naar mijn idee. We zitten nog wel een hele tijd in deze ellende met z’n allen.
Nogmaals het komt zoals het komt en dan lost zich dat ook gewoon wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
29-11-2021 09:52
Hij is onder de 7 dus dan staat er dat je moet bellen ;-) . En is nog nooit getest dus gewoon in auto testen lijkt me niet handig.

Maar als het vanmiddag nog niet lukt probeer ik het wel online alleen dan geeft ie dichtbijzijnde op ruim 30 minuten rijden aan.
De GGD heeft in elke gemeente inlooplocaties waar je zonder afspraak terecht kunt. Hebben wij vorige week zelf en met onze dochter (2) ook gedaan. Misschien later op de dag gewoon proberen als je er telefonisch niet tussenkomt? Hooguit moet je even wachten maar wij waren vorige week met een kwartiertje wachten klaar! Kindvriendelijke testen hebben ze op elke locatie tegenwoordig. Succes!!
Sunlight over me no matter what I do
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
29-11-2021 09:46
Ik heb het met een knipoog geschreven he 😉. Dacht een beetje humor op de vroege ochtend.
👍🏻😊
Er zijn toch veel mensen hier die die stress dus wel degelijk ervaren. Lijkt me heel vervelend..
Alle reacties Link kopieren
mb1986 schreef:
29-11-2021 10:26
👍🏻😊
Er zijn toch veel mensen hier die die stress dus wel degelijk ervaren. Lijkt me heel vervelend..
Misschien zijn sommige mensen ook wel gewoon in de situatie waarin die stress te begrijpen is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ghost79 schreef:
29-11-2021 10:14
Die van mij is ook 11 maar is hier totaal niet mee bezig (terwijl ze een echte piekeraar is). Mondkapje is toch ook niet voor het eerst? Moesten ze eerder ook al op in school en ook tijdens vakantie in het buitenland. Zo spannend is dat niet. Zelftest nog niet gedaan, komen deze week binnen op school. Verder zijn we er hier weinig mee bezig. Ik moet ook gewoon werken ook al ben ik of iemand uit ons gezin positief.
Volwassenen zijn er ook in verschillende gradaties mee bezig, kinderen dus ook lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
mb1986 schreef:
29-11-2021 10:26
👍🏻😊
Er zijn toch veel mensen hier die die stress dus wel degelijk ervaren. Lijkt me heel vervelend..
Nou ja, er zit wel een kern van waarheid in. Als we kinderen thuis hebben hebben we een probleem. Dus ik voel zeker wel opluchting en snap ook dat mensen hier heel veel stress van kunnen hebben. Maar zo zwaar op de hand als mijn openingspost ben ik niet hoor 😉
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
mb1986 schreef:
29-11-2021 10:26
👍🏻😊
Er zijn toch veel mensen hier die die stress dus wel degelijk ervaren. Lijkt me heel vervelend..
Nou ja, er zit wel een kern van waarheid in. Als we kinderen thuis hebben hebben we een probleem. Dus ik voel zeker wel opluchting en snap ook dat mensen hier heel veel stress van kunnen hebben. Maar zo zwaar op de hand als mijn openingspost ben ik niet hoor 😉
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven