Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Welk mondkapje?

08-03-2021 21:30 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een zwart mondkapje zonder verdere logo’s, met neusijzertje en die prettig zit gedurende de hele dag. En ik wil graag een mondkapje die bestaat uit ‘plooien’, zoals de wegwerpkapjes. Ik heb ze van IskoVital maar deze worden nat tijdens het dragen en m’n bril beslaat.

Heeft iemand ervaring met een mondkapje van zijde? Of van een ander materiaal, als het maar voldoet aan bovenstaande punten. Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zwarte wegwerpmondmaskers kopen. En weggooien na drie uur of als het masker vochtig wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo’n zwarte van de Kruidvat. Voldoet prima al maanden. Wel pas een keer gewassen dus weet niet hoe hij zich houd bij regelmatig wassen. Maar goedkoop en met plooien
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
08-03-2021 22:25
Ik heb zo’n zwarte van de Kruidvat. Voldoet prima al maanden. Wel pas een keer gewassen dus weet niet hoe hij zich houd bij regelmatig wassen. Maar goedkoop en met plooien
Die heb ik toevallig ook gekocht van de week, maar nog niet gebruikt..
Wel even op gehad maar hij lijkt me vrij benauwd of valt dat mee?
Ik moet hem langere tijd op op mijn werk..
Mia1981 schreef:
08-03-2021 22:25
Ik heb zo’n zwarte van de Kruidvat. Voldoet prima al maanden. Wel pas een keer gewassen dus weet niet hoe hij zich houd bij regelmatig wassen. Maar goedkoop en met plooien
Bah.

Ik vind de stoffen maskers vaak minder luchtig voelen dan de gewone chirurgische maskers. Ik denk dat zoiets als zijde juist heel erg snel vochtig en plakkerig wordt, eigenlijk. Kun je evt met hydrofiel materiaal door iemand een masker laten maken?
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
08-03-2021 22:29
Die heb ik toevallig ook gekocht van de week, maar nog niet gebruikt..
Wel even op gehad maar hij lijkt me vrij benauwd of valt dat mee?
Ik moet hem langere tijd op op mijn werk..
Inderdaad, ik moet hem ook op op m’n werk. Dan zoek je echt meer comfort dan wanneer je een kwartier in de supermarkt een kapje op moet. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.

Vanwege het comfort vallen zwarte wegwerpkapjes helaas af, dat is veel te ruw op m’n gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Iets laten maken van hydrofiel materiaal zou zeker kunnen, dank je wel voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Niet met plooien, maar wel zwart en prettig voor langer dragen: Airpop maskers. Review van RTL: https://www.rtlnieuws.nl/tech/bright-re ... mondkapjes

Al hun varianten zijn gevormd zoals een typisch FFP2-masker, vrij goed aansluitend langs de randen maar juist afstaand bij de mond. Ik heb de Light geprobeerd, die heeft een glad siliconenachtig passtuk bij de neus dat vrij goed zal aansluiten bij mensen met normale afmetingen, maar ik heb een klein hoofd dus mij past de kinderversie beter. Die is er trouwens helaas niet in het zwart.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mondkapjes met touw rond mijn hoofd in plaats van klemmen achter mijn oren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat alle mondkapjes bij lang dragen vochtig gaan worden. Gewoon regelmatig wisselen, dan ben je ook van dat probleem verlost.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een paar van bamboe, die ademen prima en mn bril beslaat amper. Te koop bij de apotheek.
Die katoenen van het kruidvat zijn fijn, vind ik. Plooitjes er even in vouwen na het wassen als ze nog nat zijn, maar ook zonder dat voldoen ze prima voor langere tijd, het ziet er alleen iets slordiger uit.
Alle reacties Link kopieren
Gamayun schreef:
08-03-2021 23:13
Ik denk dat alle mondkapjes bij lang dragen vochtig gaan worden. Gewoon regelmatig wisselen, dan ben je ook van dat probleem verlost.
Uiteraard wissel ik meerdere keren per dag! Die van IskoVital worden al vochtig na een paar minuten. Ik heb hier voor kapjes gehad die dat niet hadden, maar daarvan was in no-time het neusijzertje doormidden. Nu dus op zoek naar het ideale kapje.

Bamboe heb ik ook gezien, ga ik me verder in verdiepen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven